Fórum - Téma


Jak mám naleštit vybledlou barvu?


Fórum Technický koutek Jak mám naleštit vybledlou barvu?



1  2

2008-03-13 14:42:04

4au mám horší barvu na autě a nevím jestli mi pomohou nějaké ty oživovače nebo zvýraznovače.....máte s tím někdo nějakou zkušenost nebo by ste mi mohl dát někdo radu prosím vás? +

2008-03-13 21:26:25

Doris to skvěle popisuje v jednom ze svých článků...

2008-03-22 18:02:23

jestli je ta barva cervena tak to vzdej, rozleštíš to ale dlouho to nevydrzi

doris  
Doris
2008-03-22 18:27:02

U nemetalických barev to chce pořádně zakonzervovat, protože barevné vosky jsou opravdu po pár umytích dole a lak vypadá pobledlý. Já si na tohle míchám směs, kde kromě barvené složky je i konzervační a leštící přísada. Rozhodně je však třeba brát v úvahu, že dokonalý vzhled laku jde udržet jen pravidelnou a šetrnou péči a obloukem se vyhýbat kartáčovým myčkám. Ruční mytí je základ. Velký vliv na stav laku a auta má taky garážování. Sluníčko a déšť či sníh včetně povětrnostních vlivů zkracují životnost ochranné vrstvy na laku. U garážovaného auta vydrží minimálně dvojnásobek.

2008-03-23 12:31:55

Mam červenou mrkačku a predni prava strana byla vybledla a druha leskla dal sem to na benzinku SHEL na kompletní prelestění auta a uplne krasnej lesk...tak dodle taky doporucuju cena 800kč ja mel jeste plus čistení tapecu v interieru..lesteni stalo myslim 450..

2008-03-31 21:49:59

Na starej lak Tempo (brusná pasta), pak to vzít voskem a na starym BG červený barvy mi to vydrželo přes rok, pak jsem mazdu prodal za víc než jsem jí koupil.

2008-03-31 21:52:47

Lak byl vybledlej absolutně bez lesku a po dokončení jsem od každýho slyšel ty woe pěkně zachovelej lak.

2008-03-31 23:41:12

Nazdárek na tohle je EXPERT ----DORIS to jako žádná a videl sem tu i někde její návod n aleštění auta jak na starší tak i nové

uzi
2008-04-02 19:09:05

jedine tempojak pise scar za malo penez hodne muziky

doris  
Doris
2008-04-02 19:49:17

Tempo je účinné a rychlé, ale bere s sebou taky hodně laku. Obsahuje příliš hrubé abrazivní částice, na origo tenký a zejména metalický lak je to naprosto nevhodné. Párkrát se to udělá a jste na základním pigmentu. Šetrnější a hodně kvalitní je 3M profi pasta Finesse-it. Leštím s ní smirkem přebroušené přechody laku a po vyleštětních je to jako sklo. Ztenčení laku je zanedbatelné. Když se do toho přidá barevný pigmentový vosk a teflonový olej případně i silikonový olej, vydrží to i půl roku, pokud je dodržen správný postu při umývání. Mám to ověřené a funguje mi to už přes 7 let.

2008-04-04 11:06:11

Ahoj, tak já tedy nevím, ale 7 let jsem 2x ročně leštil Vectru v modré metalíze Tempem a nějak mi nepřipadlo, že bych se někde dostal na základní pigment. Dále jsem pokračoval s touto praxí na stříbrném Picassu a taky nic. Tak teď jsem na vážkách jestli s tím pokračovat na Premasce... No a jelikož nejsem otrok auta a auto musí sloužit mně asi se budu držet starých návyků. Ještě jsem přitom blejskal bílého Pažouta 205 z r. 91 (stál neustále venku) a nový majitel si chrochtal jak jsem mohl tak dlouho ten lak udržet v takovém lesku.. No a teď budu dál ještě pokračovat na 106-ce

doris  
Doris
2008-04-04 11:44:30

Problém je hlavně v tloušťce nových laků. Ty staré byly o něčem jiném. Kupříkladu Mazda 6 má velice tenký a měkký lak a oproti našemu druhému autu Primeře (1992) je to opravdu hodně slabý lak. U Nissanu jsem při opravě laku mohla přebrousit opravované místo vodním smirkem 1500-2000 a vyleštit ho brusnou pastou bez problému. U Mazdy tohle skoro ani nejde, protože člověk skoro hned zbrousí veškerý lak, co tam je. Navíc TEMPO nikdy nedosáhne takové kvality leštění jako 3M, protože proti slunci budou na laku vidět mikroskopiské škrábance po leštění, což je dáno právě hrubostí zrn. Často tohle vidím na amatérsky veleštěných autech - na slunci to vypadá děsně...., samá "kolca" od leštění Tolik mé postřehy a zkušenosti. Osobně leštím lak šetrně bez použití Tempa a vypadá nádherně. Kdo to viděl na vlastní oči, pochopil.

2008-04-04 12:03:28

Kdo dá na rady naší Dorisky ten má vyhráno, naše červená Efinka je ošetřovaná podle rad Doris a musím říct, že lak je jako nový ve vysokém lesku. Nikdy bych naší Efí nedala na lak Tempo. Nezdá se to, ale Doris má pravdu, ten kdo by uviděl její primerku společně s mazdičkou na živo by Tempo urychleně hodil za hlavu.........někdy se hold vyplatí věřit i ženě.....

2008-04-04 12:40:01

Nazdárek,já jsem naleštila 121čku TEMPEM a vypadá jak nová.......můj názor je,že je zbytečné leštit starší auto drahými přípravky,a navíc když vám stojí před barákem na ulici,ono to pak člověka naštve,když auto vypadá jak nové a pak mu to někdo škrábne................. a navíc se tím leští tři hodiny, tempo naneseš a za hodinku je auto jak nové..........,jo jiná věc je když mám garáž.

doris  
Doris
2008-04-04 14:32:33

A k čemu je výbrus laku, když ho to pak vůbec nechrání? To je jako bych natřela zkorodovaný kov dětskýma vodovkama, chvíli to bude vypadat hezky a pak to bude zase na nic.... Pokud leštím auto, tak rozhodně na tom nedělám 3 hodiny a to mám pořádně velkou plochu laku k leštění, M6 je macek a Primera taky! Můj dodavatel lakýrnických potřeb a profík přes laky mne ubezpečil, že není většího sviňstva, než brousit lak Tempem a podobnými "tekutými smirky" a už v žádném případně to nepoužívat na moderní laky..... Mimoto, vůbec se neztotožňuji s názorem , že staré auto si nezaslouží šetrnou a kvalitní péči, nevím zda bych ještě někde sehnala takovou Primerku, jakou mám! Navíc, ony ty přípravky umí i chránit, dodnes na ní není žádná koroze, a to má přes 16 let a 280.000km nalítáno. Rozhodně nejsem sama, kdo si váží i staršího auta a dobře ví proč. Ono starší auta bývají udělána velmi kvalitně a jednoduše narozdíl od dnešních věcí vyrobených v duchu spotřebního zboží a zbytečně komplikovaným způsobem fungujících. Mimochodem, když auto stojí na ulici, tak lak naleštěný TEMPEM snad zloděje či nenechavce nepřitahuje?

Je to věcí každého, co na lak použije, já mám ale jasno, TEMPO a podbné výbrusy na lak nepatří!

doris  
Doris
2008-04-04 14:51:21

*

2008-04-04 15:50:01

Temto koupíš myslim že za stovku, známej co tahá auta z Německa to tim vždy naleští do stavu jak nové a radši ani nechtějte vědět za kolik auto pořídí a pak ho tady v ČR prodá. Tempuje už pár let auto stačí jednou pořádne vytempovat a pak nějakěj vosk a vydrží to né jen půl roku ale snad do té doby dokud to jezdí. Samozřjemě po několika letech je to horší a horší ale furt určitě lepší než po dotahu. Ano Tempo je hrubší vezme si sebou lak (poznáte na hadru)ale pokud chce člověk co nejvíc muziky za málo a s nejkratší prácí tak neni co řešit. Mam zkušenost že Tempem vyleštim i menší škrábance. Jako by ten lak rozpatlá. Jen bych to temto nepoužíval pravidelně. Max jednou do roka na celý lak. Ale pokud máte čas a náladu + finance na lepší a jemnější leštění tak tohle ani nečtěte )

2008-04-04 15:58:31

Ještě jsem zapomněl dodat že dnes máme více druhů Tempa. Tedy tzv. hrubé na staré laky, ale také na metalické a nové laky. Takže není jen Tempo jako Tempo :)))) A ty rozhodně nejsou stejně hrubé! Takže pozor

2008-04-04 16:05:38

ahoj,mám stejné zkušenosti co se tempa týče.Mám 11let staré autí ,zatím puvodní lak. Do myčky jedu jednou do roka (na jeře) a pak už jen leštím. Tempo stačí dát hned po umytí a pak po vyleštění stačí jednou za měsíc opláchnout a přeleštit. na dobrý lak bych tempo nepoužil. Parkuji venku a autí je pořád jak nové. Příští rok budu dělat nové lemy na zadku a pak nový lak, tam už tempo prostě nesmí. Je to pouze muj názor a mé zkušenosti

2008-04-04 16:11:37

Takže zde je vidět že asi nekecám a zkušenosti ostatních to potvrzují. Takže bych se nebál zastrašování že je to pak hodně poznat atd... Ale zas bych to určitě netempoval často. Stačí jednou a pořádně a pak si to občas doleštit.


Odpovědět

1  2