Fórum - Téma


Imo na 323 BA


Fórum 323 IV BA / BH Imo na 323 BA

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH


1  2

2009-03-28 18:45:55

Má tady někdo zkušenosti s výměnou imobilizeru?Koupil jasem Mazdu 323 F BA 1.5 s rozhadrovanou skříňkou a imobilizerem.Dnes jsem koupil spínačku s imobilizerem a s čipen v klíčku.Když to tam zapojím tak se to chová stejně jako když je to úplně odpojený.Chytne to na pár vteřin a pak to chcípne.Co s tím.Poraďte.

Případně dá se imo jako takové nějak obejít a nechat to bez něj?

2009-03-29 12:28:45

přehod ten čip z tvého původního klíčku v té spínací skřínce je jen cívka pro snímání kodu z toho čipu imobilizer je někde zvlášt nebo je součástí ŘJ nevím jak je to zrovna u tvého auta někdy stačí mít ten původní klíček s čipem na kroužce s tím novým

2009-03-29 22:37:29

Průser je v to,že to co mělo být jako čip byl kousek umělé hmoty.Tak jediný čip co mám je k tomu imo co jsem koupil i se skříňkou ale nechce mi to komunikovat s řídící jednotkou.To jsem si taky myslel,že když přehodím jen snímací cívku na ten původní imo tak že to pojede jenže ten čip chyběl.

2009-04-01 13:21:26

já myslim že to bude chtít nakodovat s řídící jednotkou ten novej imobilizér,, stahni si někde návod,, snad by to mělo jít i bez nějaký speciální diagnostiky.. popř. v nějakým mazda servisu ti to určitě udělaj, bohužel za tučnou odmněnu.....

2009-04-01 22:05:07

Pokročil jsem následovně.Zajel jsem do Mazdy do Roudnice.Tam mi řekli,že neví ale že takový věci dělají ale není jistý,že se to povede.Za hodinu si účtují 500,- a že za 4 hodiny by to mohlo ale i nemohlo být.Tak tedy 2000,- vyhodit a výsledek by asi nebyl jistej.Tak jsem zavolal do Mazdy Praha na Spořilově.Tam mi technik vysvětlil,že nejde propojit starý imo s ŘJ,že nejde smazat původní kód a že bych musel koupit jednotku imo novou.V oddělení ND mi řekli,že jednotka by stála cca 6000,- bez DPHNa cenu za práci jsem se raději neptal.Dva dny jsem studoval schema zapojení elektriky na Mazdě a dá se říct,že už ji umím skoro celou z paměti. Teoreticky se zdá,že by se to mohlo obejít.Zbývá to odzkoušet prakticky.Na to ale zatím nezbyl čas a tak buď zítra nebo pozítří se do toho pustím.Záleží jak je chytrá ŘJ.Mám dojem že by zase tak chytrá být nemusela ale jeden nikdy neví.Japonec není pitomec ale zase na druhý straně není nic co by českej pokustón nedokázal.Výsledek pokusu samozřejmě napíšu.Aby jste se měli čemu zasmát.

2009-04-01 22:14:27

Ještě zajímavost.V tý Roudnici jsem měl debatu s technikem,co to dělá a ten mi tvrdil,že imo se neprogramuje připojením PC k ŘJ ale nějak se vyblikává nějakej desetimístnej kód a podle něj se imo instaluje.Tím jsem dospěl k názoru,že vlastně imo nemá softwarově nic společnýho s ŘJ ale mám dojem,že to bude jen blokace nějakým spínaným kontaktem.Hold zbývá ho někde najít.Neví někdo tady co je to za desetimístný kód a jaký je postup?Zřejmě zbytečná otázka.Nevěřím tomu,že kdyby to i nakrásně někdo věděl,že to sem napíše.

2009-04-30 10:21:32

Zdravim...krabicka co je na spinaci skrince s civkou je pouze cidlo cipu, imobilizer je plastova krabicka TEMIC KB... 6x6cm prikladam foto a cele je to spojene a zaroven zivene jen jednim kabelem z RJ viz foto. Ja ho mam oranzovy ale muze byt i jina barva,co presne imob. s tim kabelem dela zatim presne nevim a proto vas zadam o pomoc .imob. asi udela nejakej odpor nebo ho nekolikrat ukostri.u 626 r.v.96 a vis je krabicka hned na plastu pod volantem u probe tehos roku je u RJ pod Stredovym panelem na koberci .Kdyby nekdo byl tak hodnej a napichnul multimetrem u provozu schopneho auta ten kabel viz obrazek tak se mozna vyresi odpojeni imobilizeru u mazd a probe.Muselo by se to udelat 1)vsechno musi byt zapojene 2)multimetrem-cerveny kabel prilozit na kabel viz foto, cerny kostra 3)zapnout klicky do rozsviceni kontrolek-melo by do nej jit kolem 11,5v 4)nastartovat, po nastartovani chvili 13,5v-dobiji alt. a celou tu dobu od zacatku testu zmerit co se stane s tim kabelem. a pak uz to hodit sem do diskuze. Ja to zjistit nemuzu protoze me to za 3 vteriny chcipne.-Nemam cip ztrata klicu. Popripade zkusit multimetrem po nastartovani odpor toho kabliku. Dekuji vsem za snahu a pripadne upresneni mich zjisteni... doufam ze se v tom vyznate

2009-04-30 14:38:41

Nechci dělat strašáka ale:Dost jsem kolem toho hledal na netu a dozvěděl jsem se následovný.ŘJ má kód který se shoduje s kódem v imo.Po nastartování jednotka ověří kód imo a pokud nesouhlasí tak to odstaví.Mělo by to probíhat v BCD kódu což ošvindlovat nějakým šlusem nejde,tak jsem další laborování nechal a koupil z vrakáče celý imo i s ŘJ.Jedině tak se mi povedlo Mazdu zpojízdnit.V Mazdě v Praze na Spořilově mi bylo řečeno,že i kdybych koupil kompletní imo z auta tak to nejde protože nejde vymazat ten kód z imo a musel bych koupit imo nový za cca 6000,-. Tak jsem koupil i ŘJ.Na jednu stranu jsem rád protože jsem přesvědčenej o tom,že to mám alespoň trochu zabezpečený proti běžným zlodějíčkům.Profík by tam asi nacvakal svý imo a ŘJ a v klidu by odjel.Proto tam chci v nejbližší době dát ještě alarm abych nedal nikomu čas tam nějak laborovat.

2009-04-30 17:40:56

Hmm...uvidime,ale ty asi ani nechces pokud se mi to povede obejit abych to tu pak zverejnil kdyz ti to zmeni dobrou ochranu auta jen na zamkovou,ale musim priznat ze ja u probe to mam schovany ve stredovem sloupku pod silnym plechem a kryte ctyrmi lamacimi srouby jako spinacka-nebyla to prdel se k tomu dostat...

2009-04-30 19:31:00

Nevím jak je to na Probe ale na mojí mazdě stačí dvakrát trhnout s plastem a mám ke všemu přístup.ÍJ ani nemusím vyndávat protože konektory jsou zepředu,zástrčka imo je pod volantem a skříňka imo je nad ŘJ.Zapojení druhý sady je otázkou dvou minut.Pokud se ti to povede tak to sem hoď ale jak jsem psal.Pochybuju,že se ti to povede.Já se elektronikou zabývám pár let a tak trochu vím o co jde.No hold je možný,že se ti něco povede ale spíš bych věřil na výhru ve sportce.Uvidíme jak budeš dobrej.Nechám se překvapit.Já jsem si pro jistotu sehnal další sadu abych v případě ,že bych přišel o klíč nebo mi to nějakej dobrák rozebral to nemusel shánět za nesmyslný peníze.Každopádně napiš jak si pokročil.

2009-05-08 21:17:37

Tak si mel pravdu obejit to nejde aspon ne tak jednoduse jak sem si myslel.vymenil jsem komplet snimac na spinacce+imobilizacni krabicku+cipovej klic, vsechno to bylo z jednoho auta .po nastartovani kontrolka s klickem sice neblikala jako se starou krabickou ale svitila a auto stejne po 3 vterinach chciplo tak sem musel vzit i tu RJ pak ok... na dratu co vede k RJ neni multimetrem nic znatelnyho kdyz precte klic... Ale co snaha byla

2009-05-09 08:30:00

Nazdar kutile.Já ti to říkal.Totiž stejným způsobem jsem postupoval i já.Navíc ale jsem strávil cca 30 hodin na netu a prokousával se různýmy schematy.Jak je vidět tak japonec není pitomec a když něco udělá tak to funguje.Takový ty rady jako uzemnit nějakej drát anebo někam přidat plus prostě nejde.Je to přenášený v BCD ckodu a s tím se nedá nic dělat.

Hlavní je,že se zadařilo a máš opět pojízdný auto.Předpokládám,že si necháš udělat i náhradní klíč.Já jsem se už taky pojistil.Koupil jsem ještě jednu celou sadu s dvěma klíči.Tak se opatruj a přeju ti hodně km bez nehod a broblémů.Jirka.

2010-07-21 12:55:45

Ja mam tiez taky mensi problem, ked nastartujem auto ide priblizne 2 sekundy a potom sa vypne motor, je to mazda 323 BA, sedan, 1995 rocnik, 65 kW, ma to imobilizer a dost mozne ze je to on ale ked sme ho vypli v riadiacke tak aj tak to robilo to iste, uz vazne neviem co s tym poradte niekto ak mate rovnaku skusenost. A chcem sa este opytat keby som chcel imobilizer uplne odstranit ako na to

2010-12-24 15:28:03

Imobilizér 323 .. Čau lidi, jsem novým majitelem Mazdy 323 BA, r.v. 1996, 1,8 16v. Klíček od auta je naprasklý a už se dost ohýbá, dostal jsem k němu nový, ale samozřejmě bez toho čipu co má origo. Nový klíček se mi čipovat moc nechce, neví tady někdo jak se ten imobilizér dá obejít, klidně i natrvalo. Dík za info

2011-01-01 20:45:23

Zdravim tak sem se dobral i jinych vysledkú , tusim ze od roku 95 se zacali montovat do vsech vozú imobilizery uz od vyroby, Pokud cerna krabicka (Temic co vyhodnocuje čip) nevysle kod do ŘJ tak RJ prerusi obvod palivoveho cerpadla, znam tyto moznosti:

Bud: 1 sehnat jinou RJ z jineho vozu rocniku 94 a níš (odpada ochrana imobilizerem)

2 sehnat komplet: klicky, ridici jednotku , vlozky, krabicku temic s malou krabickou na spinaci skrince toto vse z jineho vozu

(musi byt vse sparovane z jednoho vozu ) r.v.95 a vis

3 najit 2 piny v RJ ktere po proklenuti zamezi odpojeni palivoveho cerpadla (vim jake pouze u mazdy 626 2.0)

4 napojit palivove cerpadlo na jiny obvod

5 servis

snad moje rada pomuze...

2011-01-01 22:06:40

Když jsme u toho imobilizeru.V létě jsem rozebíral na díly Mazdu 323C s motorem Z5.Překvapilo mě,že na spínačce nebyl kroužek ani ta malá černá krabička tedy přijímač.Kabeláž pod volantem měla pro tento přijímač lonektor ale neobsazený a auto v pohodě jelo.Byl to rok 1996.Přitom všechny Mazdy od roku 1995 by již měly mít imo továrně zabudované.Jinak kdyby byl zájem tak mám jak verzi ŘJ s imo ,tak i tuhle ŘJ bez imo.

2011-01-01 22:30:54

Re(2): Imobilizér 323 .. U 323 BA je klíček otevíratelný a čip se dá v pohodě vyndat.Do nového klíčku se dá vyvrtat dirka a čip tam zasunout.Jen se musí opatrně vytáhnout z toho bílého plastu ve kterém je vsunut.Každopádně ale raději bych si nechal naklonovat ještě jeden čip Ono je to jistě levnější než pak kupovat ŘJ,imo a čtečku.V nejhorším případě mám na prodej.

2011-10-25 19:42:27

zdravím,

imobilizer ma od výrobce stanovený kód je to 10číslic. Dá se zjistit po odeslání výrobního čísla z imobilizeru. Je to číslo začínající a končící hvězdičkou. Mazda potom renomovanému servisu zašle čipovací kód.

.Kódování není zrovna jednoduché. S novým klíčem se 6x zasebou zapne a vypne zapalování. Kontrolka imobilizeru začne blikat -docela rychle cca 1x za vteřinu. Po pěti minutách začne blikat pomaleji a může se začít kódování klíče. Klíč se zapne mezi bliknutím do polohy zaplého zapalování a zpět. Každé bliknutí znamená počítání. Číslo 3 znamená 3x bliknutí. Takto se postupuje až do posledního čísla. Potom v poloze 1 se vyčká až kontrolka se zastaví a trvale svítí. Poté se zastartuje. Tím se potvrdí kód.Potom se klíč vyjme a opětovně se provede start původním klíčem. Pokud kontrolka se nezastaví a trvale nesvítí, kód nebyl v pořádku a nebyl přijat .

Všechny klíče musí mít čip. Dá se ale původní čip vyjmout (světlý plast uložený v klíčku a v tom plastu je drobný váleček. To je ten čip)a ten nalepit nejprve flastrem co nejblíže k anténě spínací skříňky-zkušebně. Pokud funguje snímání tak natrvalo třeba silikonem.

To je oficielní postup.

A teď bych prosil o radu i já. Máte někdo jiné zkušenosti s načipováním? Můj problém je v kódování. Imobilizér z ničeho nic přestane počítat při kódování. Dnes jsem dozazil z Mazdy v Mnichově a ani tam si nevěděl mechanik rady. Proto znám postup

2012-05-08 06:50:49

Stala se mi podobná událost jako u Rampoucha.......Až na to,že jsem nowý klíč nedostal....Ten původní origo.se mi bohužel zlomil.Tak sem si nechal obrousit nowý klíč,a ten čip k imobilizéru (to plast.z origo klíče) jsem si dal na kroužek k tomu nowě broušenému klíči.Vždy sem jen to plastowý přiložil při startu k zapalování a jel jsem!

Pak mi mazdička chwilu stála.....pak sem se chtěl projet,a ouwej...Zklíču jsem ztratil ten čip k imobilizéru uvnitř toho plastu.....................Tak že jsem teď nahranej,auto si otevřu,ae už nenastartuju..............

A tak jsem se wás chtěl optat , co by jste mi v mé situaci doporučili ??? Co by bylo finančně nejlewnější.....??? Předem děkuji

2012-05-08 14:55:08

Myslím,že to je jediná schůdná cesta.Já to taky řešil a taky jsem si jednu sadu koupil do zásoby.Ono když to člověk řeší až ve chvíli,kdy to potřebuje a auto mu stojí před barákem,tak je to hodně špatný.Já s tím byl tenkrát v Mazdě v Roudnici.Tam mi nikdo nedokázal zodpovědně říct,jestli to dají do kupy nebo ne a v Praze na Spořilově mi řekli,že použitá immo jednotka se již nedá použít a za novou chtěli 7500,-plus za přrprogramování,montáž a demontáž.Na to jsem se ani neptal,kolik by to bylo.Pokud máš zájem tak mi zavolej a jistě se dohodneme.Já jsem z Kralup nad Vltavou.Pokud bys bydlel někde poblíž,tak bych to dovezl a rovnou by jsme to namontovali.


Odpovědět

1  2