Fórum - Téma


Hydraulická ruční brzda.


Fórum 323 III BG Hydraulická ruční brzda.

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé III BG



2012-08-20 15:56:14

Zdravím vás lidičky. Měl bych na vás jednu otázku, před rokem sem si pořídil 323 F (BG) sem stím to autem velice zpokojen až na jednu věc a to brzdy. Toto je velice slabá stránka tohoto auta jakmile se zahřejí tak to nebrdí. Na předek sem si sehnal závodní chlazené kotouče a desky, ale vzadu je buben. Chtěl jsem se zeptat jestli by se nedal vyměnit za kotouč i z bubnem a natáhnout k tomu hydrauliku. Mam skušenost pouze s Felicie na které sem to dělal a tam to bylo jednoduché. Tady nevím co by bylo podobné aby se to dalo vyměnit za buben. Děkuji mnohokrát za rady a náměty. Díky moc.

MAX6  
J.
2012-08-20 16:53:18

Ahoj. 323BG se v 1.6 dělalo v zadu s kotoučema a ABS,takže by neměl být problém to předělat. Jen stačí zajít na nákup někam na vrakoviště nebo na inzeráty.

Pokud máš obyčejný destičky tak ti chlazený kotouče nepomůžou. Já jsem si k sobě namontoval od EBC redstuffy který zvládaj teploty do 750°C.OEM a většina druhovůrobců dělají jen od 350°C až 450°C což stačí tak akorát na normální ježdění a cca 2 větší zabrzdění a pak účinek těžce ovadá.

Kamarádovy jsem prodával EBC greenstuff a ty jsou do 650°C a říkal že supr až jednou kdy s dalšim kamarádem závodil asi půl hodiny,tak to přestávalo brzdit a musel počkat až vychladnou.

S těma zadníma paknama moc velkej upgrade nedělají a taky na co.Většinou je brzdná síla vedená na přední kola.

Ohledně hydraolický ruční brzdy,tak jsem viděl na internetu firmu z USA co je dělala přímo pro Mazdy,ale to bylo pro fandy driftů a třeba mě osobně by byla úplně na dvě věci. Moje ručka mi už takhle brzdí, jak zběsilá a u auta s přednim náhonem v tom nevidim význam abych si jí tam montoval.

2012-08-20 23:27:49

Díky ti za radu sem rád že se to dá udělat. A hydrauliku chci hlavně protože sem fanda rally a ručku používám docela rád.

2016-11-11 21:07:06

Dovolím si obnovit toto staré téma z duvodu zájmu předělání mé ruční brzdy na hydrauliku. Důvod je jednoduchý. Puvodní brzda mi tak nějak blbne ,zasekne se a musím ji odblokovat ručně pod autem, vím sice kde je chyba ale to už je na novej třmen, a levněji podle mě vyjde přestavba na hydrauliku. S hydraulikou nemám žádné zkušenosti ale je mi jasné že tam musím mít nějakej pístek kterej bude tlačit kapalinu. No ručku chci jen na zadek takže jak zni moje teorie. Ponechám puvodní ručku s tím že koupím nějakej ten pístek(váleček viz foto). Napojení páky na váleček problém nebude tam bude krátké lanko. Bohužel to je vše co vím. Jak to napojit od tohoto válečku ? proč má váleček dva výstupy ? Co dalšího je k tomu ještě potřeba ? Vím že pro někoho jsou to stupidní otázky ale hydraulika je pro mě věc neznámá předem díky za odpovědi

EDIT: vzadu mám kotouče


Odpovědět