Fórum - Téma


Hlučnost motoru 323f BJ 2.0


Fórum 323 V BJ Hlučnost motoru 323f BJ 2.0

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1  2

2013-08-01 21:01:06

Chtěl bych se zeptat, čím by to mohlo být, že motor uvnitř auta od 3tis. otáček dost nepříjemně duní. Jsou to zrovna otáčky, kdy je rychlost kolem stovky, což je moje běžná cestovní rychlost a je to docela nepříjemné. Tak nevím, jestli je to vlastnost tohodle auta nebo spíš vada. Můžou být na vině třeba ztvrdlé silentbloky motoru?

2013-08-01 23:11:19

zdencek: silentama to asi nebude (to bys je musel mít všechny roztržené). však se koukni pod kapotu a uvidíš, jestli bude nějaký natrženy nebo ne (minimálně dva z vrhchu uvidíš bez toho aniž bys musel lehat pod auto).

pokud nebyly dělány rozvody, může být na vině i tohle, ale v tom už ti asi dále neporadím........pak mě jen napadají válce a ventily........

2013-08-02 12:11:54

Silentbloky zkontroluju jak budu mít možnost, Ještě mě napadlo, jestli na to nemůže mít vliv olej, měl by tam být dle secifikace 5W-30 a já tam dal 5W-40, spíš vzhledem k tomu, že už ten motor má něco najeto.

2013-08-02 13:36:49

zdencek: ty si tam dal jiný olej, ale to vliv mít určitě asi nebude, jde o to že 5W je označení viskozity, ta zůstala stejná, změnil se jen teplotní údaj (olej 5W 30 je lepší do vyšších teplot), což by ale nemělo vadit. proč si dával vůbec jiný olej?

spíš bych se přikláněl k té volbě, že už má motor něco najeto, ale pokud je o auto dobře staráno během celé délky provozu, mělo by fungovat bez problémů pořád!

2013-08-02 14:05:06

Víceméně jsem si to zjistil, až už jsem měl olej objednaný, Spíš bych řekl, že právě 5W-40 je vhodnější do vyšších teplot, protože za vyšších teplot má větší viskozitu než právě ta třicítka. Spíš jde asi o specifikaci. Ale to teď není podstatné... a taky nemůžu samozřejmě vědět, jak o auto bylo staráno, když jsem ho koupil jako jedenáctileté a navíc po ženské...

2013-08-03 18:51:40

zdencek: auto po ženské je tak trochu dvousečná zbraň, na jednu stranu to možná nebude bourané (obecně jsou ženy opatrnější v provozu) ale vždycky záleží jak s tím kdo jezdí

na druhou stranu se ženy moc o tu technickou stránku nezajímají jako chlapi a pak to odnáší určité částí vozu - samozřejmě existují vyjímky ženy, které jsou do techniky auta úplně unešené a rozumí tomu více, než chlapi.

5W-30 je více odolnější do vyšších teplot co já si pamatuju, oprav mne jestli se mýlím. Tady na fóru je o olejích napsané jedno pěkné téma nebo článek. Ale pokud tam byla dodržována viskozita stejná tudíž 5W, tak je všechno OK. Ten olej 5W-30 je i dražší, protože je právě do vyšších teplot. Furt přemýšlím, co to dunění může způsobovat - je to možné, že už má motor před smrtí, což se mi ale nechce věřit....Mazda motory jsou držáky jako prase. jestli ti to dělá jen ve vyšších rychlostech, tak bych to viděl na opotřebené válce nebo písty možná, může to být tření ale fakt ti v tom neporadím.....zkus tam do toho koupit nějaké směsi na pročištění palivového systému (stojí to okolo 200 Kč a nalívá se to přímo do nádrže než nabereš palivo). Zkus i vyměnit svíčky a koukni na motor v jakém je stavu, třeba tam bude nějaká špatná hadička, člověk nikdy neví co může daný problém způsobovat.

2013-08-03 19:42:40

No ona podle mě spíš jezdila, než že by se o to nějak starala, sice to má servisku, ale vedenou jen do roku 2007. Třeba nějakej nástřik spodku to auto předemnou nikdy nespatřilo, ale to jsou jen kosmetické vady. Spíš věřím v to, že ženy většinou auta moc nehonijou a jezdí slušně. Motor se mi nezdá, že by byl před smrtí, olej nebere a táhá hodně slušně. Ta hlučnost je subjektivní, spíš jde o zvýšené vibrace a víc dunění ve vyšších otáčkách uvnitř auta, což snad může být třeba jen nějaký natržený silentblok. Jinak samozřejmě svíčky, filtry a věci okolo jsou vyměněné, kromě rozvodů, na které jsem se díval a vypadají ještě v pohodě, takže je nechám až na podzim.

MAX6  
J.
2013-08-03 19:51:03

Do tohodle auta,pokud s nim nejezdíš jenom na nákupy bych určitě doporučoval letní viskozitu 40 na okruh 50 - tedy 0W-40 nebo 5W-40. 5W-30 se hodí na běžnou jízdu,ale jelikož má Sportka R-kovou převodovku (G15M-R),která drží otáčky pořád hodně vysoko,tak je lepší dávat tu letní viskozitu (za pomlčkou) vyší.

Ta hlučnust může bejt různá. Takhle tady můžeme střílet od boku do nekonečna. Nejlěpší je udělat aspoň audio nahrávku a hodit jí sem. Hodně často se u 2.0 co se strkaly do sportek povolí šroubky na klapkách promněnlivý délky sání,který pak vlítnou do motoru. Respektive u 99% těhle aut,když se neprovede okolo 100000-150000km kontrola a znovudotažení a zajištění těch šroubků,tak tam už tam nejsou. V lepšim případě jen prolítnou motorem,v horšim případě ten šroubek v tom spalovacim prostoru zůstane a začne tam bouchat. To bouchání je ale ve všech otáčkách a je to jako když se buší kladivem do kovadliny.

Další hlučnost bejvá povolenej nějakej šroubek pod palubovkou. Bohužel,pokaždý to může bejt jinej. Tohle se projeuje takovim cvrdlikánim jen v určitejch otáčkách.

Docela často se taky vyžerou tlumící přepážky v nějaký části vejfuku.

Silentbloky motoru sice praskaj hodně často,ale to se spíš projevuje vybracema.

Občas zadrnčí krycí plech svodů,pokud ho tam člověk ještě má.

A tak dále....

2013-08-03 19:58:20

max6: Tak ty máš to samé auto, takže můžeš porovnat, slyšíš od 3tis otáček větší dunivost třeba jak u starého TDička nebo je v kabině klid?

MAX6  
J.
2013-08-03 19:59:47

zdencek: Bohužel(bohudík), jediná věc co mě chrastí je při otářkách nad 5000 je jeden ze šroubů palubovky.

Dřív,když jsem měl ještě origo vejfuk,tak nad 3000 otáček mi začal pískat vejfuk jako bych měl turbo. Bylo to tim,že v něm byla urvaná přepážka. Jinak nic.

2013-08-03 20:04:40

Sákra, takže rajské ticho..no jak jsem říkal prověřím silentbloky, protože třeba i na volnoběh jsou cítět vibrace že se mi kolikrát rozklepe i plast na dveřích od kufru

MAX6  
J.
2013-08-03 20:08:34

zdencek: Jestli se ti klepe plast na dveřích kufru,tak už byl někdy sundávanej. Jakmile ho totiý sundáš,tak zaručeně u tahle starýho auta urveš nějakej úchyt.

Ticho moc nemam,ale rozhodně nikde nic neduní. Občas zabouchaj stabilizační tyčky když už to maj za sebou. Ale dostat to do takovýhleho stavu tak to chvíli trvá. Spotka má trošku nevýhodu oproti GT,čkům a slabším a to že má slabší tlumení... Proto třeba když jsme měli BJ čko 1.8 GT tak tam se dalo říct,že bylo rajský ticho....

2013-08-03 20:12:36

Jistě, že byl sundávanej, poprvé, když jsem měnil žárovky na osvětlení spz a podruhé, když jsem se snažil opravit nefunkční zadní stěrač, což skončilo prasknutím zadního okna při snaze povolit tu matici od motorku, co jde přes sklo. Bylo to zarostlé a nešlo s tím nic dělat...

MAX6  
J.
2013-08-03 20:47:26

Ještě mě napadlo: Zkus zkontrolovat zadní rámeček SPZ. Ten bejvá podloženej tak nějak pofidérně a časem se to vymačká a začne to klepat. Do auta se ten zvuk pak projevuje jako dunění. Ale zase tohle se projevuje jen v hodně nízkejch otáčkách na volnoběh a tim myslim,že musí bejt vyplá i klima.

2014-04-27 18:09:56

Tak otevírám znovu téma, dneska jsem laboroval s tím, že jsem podepřel zvedákem motor, povolil právý silentblok na straně rozvodů a motor jsem zvedl, tak, aby se silentblok nedotýkal nosníku. Po nastartování uplně zmizely dunění a vibrace ve vyšších otáčkách, prostě motor byl slyšet tak jak má normálně z povzdálí a nedunělo to jak ve staré stodváce. Vibrace na volnoběh částečně ustoupily. To samé jsem udělal se silentem na převodovce - vibrace na volnoběh ustaly skoro úplně ale hlučnost ve vyšších otáčkách zůstala. Z toho usuzuju, že už jsou špatné, byť nejsou potrhané, ale asi už létama ztrvdly či co. Takže zkusím objednat a uvidíme..

MAX6  
J.
2014-04-27 18:39:51

zdencek: Koukni na americkej eBay,tam jich je hafo a za daleko lidštější ceny než bys sehnal u nás. Nebo si rovnou kup od AWR,ty jsou peckový a můžeš si vybrat i tvrdost.

2014-04-27 20:37:06

No ten pravej jde sehnat i u nás za rozumnej peníz, kdežto převodovkovej v druhovýrobě ne. To, že se na volnoběh auto trochu třepe mě zas tak neštve, ale ten rachot ve vyšších otáčkách mě docela vytáčí, takže zítra objednám ten jeden a pak se uvidí

2014-04-30 20:05:34

Silentbok vyměněn, v autě je klid. Ten starý už byl tvrdý jako puk a jeho tlumící schopnosti tím pádem skoro na nule.

MAX6  
J.
2014-05-01 20:50:06

To mě úplně připomělo že jsem zapoměl dodat fotky těch novejch silentbloků od AWR. Zatim jsem koupil jen levej a přední,ale i to je pecka. Auto sice na volnoběh trocha víc klepe, protože motor se teď vůbec nehne ani při vytočenim do maxima,ale je to neskutečně znát při prudkym rozjezdu a při přeřazovánim ve vyších otáčkách nad 4000. Prostě pecka. Auto najednou posílá daleko víc síly na kola.

http://www.mazdaclub.cz/g...6_img-20140501-152936.jpg

http://www.mazdaclub.cz/g...6_img-20140501-144823.jpg

http://www.mazdaclub.cz/g...6_img-20140501-144801.jpg

http://www.mazdaclub.cz/g...6_img-20140501-140249.jpg

http://www.mazdaclub.cz/g...6_img-20140501-134637.jpg

2014-05-01 20:55:24

taky bych chtěl být s premacy ve stádiu, že budu řešit takové srandy Paráda, že se takové věci dají sehnat.


Odpovědět

1  2