Fórum - Téma


Hadice sání


Fórum 323 IV BA / BH Hadice sání

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH


1  2

2012-08-02 18:42:04

Zdravím, mám popraskanou tu gumu na hadici od sání. Auto za studena nedrží otáčky a když se zahřeje je líné. Auto mám Mazdu 323F BA rok výroby 1997. Prohledal jsem v okolí autovrakoviště a marně, jsou tam mazdy ale tyto hadice jsou fuč. Novou jsem na internetu nenašel. Pokud by ji někdo měl k mání koupím. Jsem z Hodonína. Děkuji

Zde je obrázek té hadice: http://2i.cz/01b55872a1

2012-08-02 22:20:05

zkus autohall, jsou i nekde tady na clubu

MAX6  
J.
2012-08-02 22:30:24

Našel jsem ti na eBay úplně novou a i s poštovnym vyjde na 1709Kč (nevim jestli nebude levnější v Mazdě): http://www.ebay.com/itm/E...sh=item1e6ff4ba93&vxp=mtr

Nebo za 1630Kč: http://www.google.cz/url?...6zzUXvjeaXY5oKqqQ&cad=rja

Zkus obvolat vrakoviště (Úvaly u Prahy,Kladno,atd...),ale jestli jí tam budou mít,tak bude v těch varhánkách určitě zpuchřelá.

2012-08-02 22:58:31

řekněme si upřímně, každá starší už bude načnutá, prostě to má svá léta a všechny budou mít podobné datum výroby a tomu ani garáž nepomůže. jinak na aukru prodávají nějaký "kit" kde je místo té hadice kus "trubky", ale kdo ví, jak to bude sedět a cena tam byla těsně pod 1500 s poštou, to už raději to, co našel Max6

2012-08-02 22:59:49

ja mam z autohall na xedose a byla jako nova, ta ma stara byla uplne nakasi, tak proto pisu at je zkusis :) asi tak

MAX6  
J.

RadoMiláček, 2012-08-02 22:58:31 napsal:

řekněme si upřímně, každá .. starší už bude načnutá, prostě to má svá léta a všechny budou mít podobné datum výroby a tomu ani garáž nepomůže. jinak na aukru prodávají nějaký "kit" kde je místo té hadice kus "trubky", ale kdo ví, jak to bude sedět a cena tam byla těsně pod 1500 s poštou, to už raději to, co našel Max6

2012-08-02 23:06:14

Nebo jak píšou miláčci. Vyprdnout se na tuhle gumovku a dát tam něco na princip studenýho sání nebo náporovýho sání. Buď to můžeš koupit nebo si to můžeš vyrobit. Většinou,když to někdo prodává na konkrétní typ auta,tak to má všecky díry pro hadice a čidla jako ta gumová.

Já tu gumovou kupoval novou,ale dneska bych si jí buď vyrobil z kovu nebo si rači koupil od AEM náporový sání.

2012-08-03 20:13:53

Hadici jsem před chvíli oblepil PVC páskou, žádná změna. Hadice mě nešla ani zdělat, povolil jsem vše co ji drží a nemohl jsem ji ani za boha zdělat, celým motorem jsem tam cukal. Dal jsem zde i video co to dělá při studeným startu. Takto to udělá tak 5x - 6x a pak motor zdechne. Po zahřátí motor bez problému drží, musím ho držet zhruba minutu pod plynem na cca 800-1000ot. Už jsem tu jednou dával příspěvek s problémem na studený start. Cosi udělali v servisu a auto jelo 2 měsíce v poho, když jsem tam dojel po druhé s tím stejným problémem, tak na mě neměly čas...V Mazdě za to chtějí přes 2500,-

Mazda 323F Studený start-prasklá sací hadice

VID, 20120803, 191725 ...

2012-08-03 20:19:42

to jsi ale měl tedy pokračovat v původním tématu a né tu dělat nepořádek a zakládat nové pro příště

2012-08-03 20:24:35

Ten příspěvek se studeným startem jsem dával dávno už, ne teď. Zkusím zavolat do toho Autohallu nebo se podívat ještě po zdejších prodejnách na autodíly. Ale je divné že po zalepení té hadice ten problém je stejný. No nic mám zatím doježděný

2012-08-03 20:27:18

dva měsíce není dávno. ještě jednou ti opakujeme, nezakládej zbytečně 2X podobné téma

z5 k tématu

2012-08-03 23:12:55

to bude jinde, ten problem, jsem zvedavy jak ti to dopadne

2012-08-04 01:11:02

asi takhle ve stručnosti

hadice od sání je krutě nedostatkovej artikl. A když už je tak většinou za raketu i jako ojetej díl...

v podstaě máš tři možnosti, dvě z nich už popsal MAX

1. shánět ji z e-baye za nižší cenu

2. vyrobit ji případně udělat celý laděný sportovnější sání... což je asi nejlevnější varianta, ale musíš odstínit teplej vzduch co jde vod motoru... není to nic složitýho a za dvě hoďky to budeš mít hotový pokud seš aspoň trochu zručnej

3. sehnat ji z vrakáče. Není pravda že všechny hadice jsou KO anebo načnutý i ve starších autech. Moje zkušenost je taková že je to pade na pade. Já v obou mazdách mám obě hadice zdravý a netknutý. Nedávno ke mně přijely dvě BA obě s původníma hadicema a naprosto neporušený. Hadice od sání je totiž to první co u mazd mě praští do očí když otevřu haubnu.....

čili je jistá šance sehnat z vrakáče.... otázka je spíš ceny.... protože hodně lidí ví že je to nedostatkovej artikl a tudíž se bude snažit nastřelit cenu hodně hooodně vysoko...

každopádně hodně štěstí.... zkus forum 323f, tam je pár kluků co maj rozdělaný F BA a k ním plno dílů... za zeptání nic nedáš...

2012-08-04 08:51:40

Hadici jsem zdělal, pásku odlepil a v takovém je krásném stavu. Zkusím se mrknout po těch sportovních sání, 2500,- v Mazdě za kus gumy dávat nebudu.

Obrázek: http://2i.cz/c1f11c36e5

MAX6  
J.
2012-08-04 12:21:04

Kdyby si potřeboval nebo kdokoliv z vás, pásku na odstínění tepla (z čehokoliv) tak napište. Zbyly mi asi 2 metříky pásky od TermoTec. Fakt super,já s ní mam oblepený sání co je nad laděnejma svodama a i když je auto sebevíc ohřátý,tak se na to dá položit ruka a supr.

http://www.thermotec.com/...ucts/13997-seam-tape.html

A nebo kdyby jste chtěl někdo obalit vejfuk aby tolik nehřál,tak mi zbyla uhlíková páska (cca 9metrů):

http://www.thermotec.com/...-wrap-graphite-black.html

2012-08-04 14:09:15

Tak hadici jsem opět zalepil, dal jsem si extra záležet. Profoukl jsem hadici kouřem jestli někde neuniká a ne. Nasadil jsem ji zpět do auta a dělalo to samé. Pak jsem si pohrál s lankem na škrtící klapce a najednou to drží 800 otáček stabilně (zapnuté světla, točení volantem atd. a otáčky nespadnou) Jsem z toho Jelen. Uvidíme jak se to bude vyvíjet dál.

Kolik za tu pásku by jsi chtěl, popřípadě kde se dá koupit.Obávám se, že ta PVC se začne brzo trhat, jelikož je u toho blízko motor. Díval jsem se na termo pásky a celkem dobré pálky ta cena.

Jinak moderátorům se omlouvám za stejný/podobný topik. Mechanik v mazdě to svedl na hadici sání, jelikož byla popraskaná. Pokud bude možnost tak prosím opravte název tématu na třeba Studený start/Nestabilní otáčky - Prasklá hadice od sání.

Až motor vychladne, protože za tepla se to projevovalo jen kolísáním otáček a ty teď držely, tak to půjdu znovu zkusit jestli už to je v pořádku.

Jinak zatím všem díky za pomoc.

MAX6  
J.
2012-08-04 14:29:25

Já si stejně myslim,že takovouhle díru v tom sání jakoukoliv páskou neoravíš. Je tam docela velkej podtlak.

Zkus ještě vyčistit škrtící klapku zevnitř jestli ti pomohlo zahejbání s lankem.

Za ty 2 metry bych chtěl asi 80Kč + poštovný. Nová mě stála 600Kč i s poštovnym z USA.

Akorát ta páska se tu bude hodit na odstínění tepla z toho sportovního sání (kovovýho) a ne na zalepení díry.

2012-08-13 16:49:20

Otevřu dále toto téma. Hadice je vyměněná, škrtící klapka je čistá. Za studena motor pozdechává jak je v tom videu pořád, stačí tak 10s držet pod plynem a je to v poho.

Nechal jsem si vyblikat diagnostiku. 2dlouhé a 5 krátkých. Chyba to je číslo 25 Fuel pressure regulator control solenoid. Nevím jestli to je Regulátor tlaku paliva opravdu, jelikož motor za tepla jede v poho, nechcípá,neškube v rovině krásně táhne jen do kopce to ztrácí výkon(Prudčí kopec), ale to je u 1.5 snad normální a na 3-4 vždy vyjede. Když je motor teplý a vypnu ho a znovu nastartuju tak auto má tendenci chcípnout, spadne to tak na 200 otáček a pak se to vyšvihne zpět.

Přemýšlím zase jeslti to nebude chyba 10 a 15. Nevím jaká má být prodleva mezi těma chybama.(Dlouhá,klid a pak znovu dlouhá a hned 5x za sebou krátkých)

10 Intake air temperature (IAT) senzor - Teplota nasávaného vzduchu

15 Heated oxygen senzor (HO2S) – LH - Vyhřívaný senzor kyslíku/Lambda Sonda??

Děkuji za odpověď.

2012-08-13 21:48:38

regulátor tlaku paliva nemá žádnou elektroniku a ani nikde nemáš žádný snímač tlaku paliva, takže jestli máš špatný samotný regulátor tlaku to ti diagnostika nedokáže zjistit ale regulátor tlaku je ovládaný přes elektomagnetický ventil (solenoid) a ten má v sobě cívku, pokud je ta cívka spálená tak ti to diagnostika může takhle vyhodnotit takže ten solenoid vyndej a skus ho připojit přímo na baterku, měl by cvakat,

(IAT) by ve tvém případě měl být součástí váhy vzduchu.

všechno co jsi tu vypsal může být příčinou tvého problímu

2012-08-15 13:16:21

Dneska ráno Mazda nastartovala v pořádku, žádný problém se chcípáním atd, otáčky cca 850 a klid. Samoopravovací auto? Uvidíme časem....Jen to ráno celkem cca 3s trvá než chytne. Další starty jsou bleskové.

2012-09-23 19:27:25

Otevírám toto téma. Problém se opět vrací jak je ve videu. Po prvním chcípnutí jsem zvedl kapotu a ve vyrovnávací nádržce nebyla žádná voda, tu jsem dolil, auto jsem zahřál a vyjel jsem. Na druhý den ráno jsem jel do práce a bylo zase vše ok, prakticky doteď. Je to zhruba 10 dní zpět co to udělalo, zrovna když nejvíc pospíchám. (Jediná vítka, že za studena dlouho točí než chytne, další starty jsou bleskové na jedno otočení, prakticky po celý den dokud auto dlouho nestojí. Bojím se že v zimě nevyjedu nikam). Můžete mě prosím říct kde najdu ten regulátor tlaku paliva/magnet? Diagnostika mě ukazuje neustále jen tento chybový kód nic víc.

323F BA 1997 po faceliftu. Opravy které jsem dělal, jsou popsané tady. Pro přesnost (Nová hadice sání (předpokládal jsem i technik z mazdy, že problém je zde, stará byla trochu prasklá), nové svíčky, vyčištěna škrtící klapka s resetem ŘJ) Auto má najeto 241 000tisíc km a nějaké drobné. Jinak šlape jak hodinky (žádné pazvuky, škubání). Tichý až neslyšitelný motor, když sedíte v autě. Každý mě říká ať to auto vyhodím, ale já nechci

Dík za pomoc.


Odpovědět

1  2