Fórum - Téma


Generálka podvozku


Fórum 6 GG / GY Generálka podvozku

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2016-09-28 19:48:37

Zdravím borci, v loni jsem koupil svoji první mazdičku, výborný auto, ale trápí mě silná koroze podvozku, funkčně je v pořádku. Karoserie je zachovalá, loni jsem nechal kompletně vyměnit prahy, zadní lemy, dále tlumiče, přední pružiny, kotouče a destičky, akorát mě čeká výměna/vyvaření předních lemů. Na druhou stranu motor je ve výborném stavu. Jedná se o dovoz z Holandska a původní majitelka se bohužel neobtěžovala s nějakou prevencí či údržbou. Moje otázka zní, vyplatí se komplet výměna podvozku za díly v rozumném stavu z druhé ruky? Je mi líto ji prodat dále, už jsem do ní něco investoval a v tomhle stavu bych na tom stejně nejspíše prodělal. Nutno dodat, že nejsem mechanik, ale znám v Brně dobrý neautorizovaný servis. Co jsem tak zjišťoval, tak cenová relace by se mohla pohybovat kolem 8-10 tisíc za díly a podobně za práci. Předem díky za rady a názory.

2016-09-28 21:39:34

stiff.cz: Zdarec, jsme na tom dost podobně. Před dvěma lety jsem koupil M6, 1.8, 88kw 2002. Za celou dobu jsem do ní nemusel investovat nic, jen baterka..ale ten podvozek..ten je hodně špatný.. Právě také zvažuji, jestli koupit někde dobře opečovávanou majdu bez koroze, ale třeba s KO motorem a přeskládat to. Vařit to asi nemá úplně význam, protože to nějaký debil nastříkal gumoasfaltem, když to bylo už hodně rezlé.. sice to zakryl, ale pod tím to udělalo max neplechu. Nyní se stačí dotknout a odpadne kus podlahy...

2016-09-28 21:57:07

domar: nápodobně, v mém případě to jeden nejmenovaný prodejce/dovozce kousek od Kolína též přestříkal gumoasfaltem, aby to bylo připravené na prodej... mít ty znalosti co dnes, tak ho pošlu do háje... no jsou to už starší ročníky, nechci do toho dávat více než 20-25, aby to ještě pár let odjezdilo a pak ji nechám v rodině... je to škoda, jízdní vlastnosti excelentní, ale co se týče té antikorozní ochrany, tam by bývala Oktávka lepší volba... ale kdybych si měl vybrat znovu, šel bych zase do mazdičky, akorát bych si lépe pohlídal ten stav :)

2016-09-29 04:56:34

jsem na tom podobne kluci. chtelo by to poradne osetreni podvozku, poradne to vybrousit vsechn do "ziveho" pak kde je potreba vyvarit (najme podlahu protoze ta je v mystech tak zrezla ze sroubovakem se dostanu dovnitr) a pak to cele natrit odrezovacem a dat tam nejaku poradnu ochranu!

Takto vypaddal mazel ked som ho kupil co bylo pred rokem, ted uz ani nevim jak vypada.

Musim se priznat ze zatim sem s tim nic nedelal protoze sam si to nemam kde udelat (kdybych mnel uz davno sa do toho pustim) a servisum tomto neverim. Nastesti poznam typka s kterym se chci do toho pustit pred zimou.

2016-09-29 07:10:08

Když jsem před lety měl Mitsu Galanta, kterej taky reznul neskutečným způsobem, při výměně motoru mi strejda, co se celej život živil opravováním aut, řekl: "Motor a všechny střeva se daj vyměnit. Pokud je shnilá kastle, tak se s tím nedá dělat nic." Zvaž, jestli je tvoje auto ve stavu, kdy bys nemusel vyřezávat skoro všechno.. pokud by to bylo jen pár plechů, tak to ještě jde, ale pokud jsou shnilý nosníky, nedá se k těm dírám dostat bez sundání podvozku o odstrojení bůhví čeho a byla by to práce na nadměrně dlouhou dobu... pak bych spíš uvažoval o koupi novýho auta.

2016-09-29 08:12:04

ada4: mudra slova klempyre.

A naopak automechanik ti rekne pravej opak. Ze s dirou v aute sw jezdit da, ale kdyz se po motor (srdce auta) tak ses v pekni ri...ti

Je to vsechno jenom u kazdeho minene podle profese kterou dela, tudiz aby ziskal zakazku.

Ale na jednom se zhodnem. Treba s tym neco delat. Mazlici su tak excelentni vozytka ze je skoda je nechat zhnit.

2016-09-29 08:15:11

Možná se zeptám blbě, ale je úplně zcestná myšlenka koupit třeba angličáka, vyskládat ho a prodat ND a do kastle naskládat to co mám v majdě teď?

2016-09-29 08:20:27

agg84: Hm, s dírou se možná jezdit dá, otázka ale je, kde ta díra je... ale projdeš technickou? A nebude se to nepozorovaně šířit dál? Policajti kámošce odstavili auto na místě jen za to, že měla viditelnou díru v prahu, a to to nebylo v nosné části... Mimochodem, když ti odrezne celej přední tlumič, B sloupek nahoře i dole a podélný nosníky v podběhách zadních kol se po aplikaci šroubováku skrz vysypou (když už byly před lety vyvařený a opravený), přijde ti třeba tohle jako provozuschopnej a bezpečnej stav vozidla, do kterýho má cenuy investovat peníze a čas? :)

Domar: angličák má volant na druhý straně. Pár dílů ti do něj z levostrannýho auta nepůjde (třeba i světla budou kreslit zrcadlově, tudíž oslňovat protijedoucí řidiče, což bude spousta lidem samozřejmě jedno..). Je s tím spousta práce a těžko říct, co všechno se ti pak podaří prodat. Pokud by se jednalo o auto, co se s levostranným řízením sehnat nedá, pak ok (Nissan GT-R R34, Mitsubishi Legnum, Galant VR-4, ...). Ale pokud je to běžná sériovka, z anglie bych to netahal... ale to je jen můj názor.

2016-09-29 08:25:04

ada4: naprosto suhlasim.

Jedno je ale jiste. Kdyby sem mnel az tak zrezle auto ktere je zivotu a zdravi nebezpecne tak de pric. Predse jen tam vozim svoji rodinku a auto musi byt bezpecne. Takze kdyby to bylo tak zrezle ze jizda s nim je nebezpecna tak ho prodam na nd nebo spustim s kopce a skusim neco vytlct s poistky

2016-09-29 08:26:58

agg84: já to taky vyvařoval, jak to šlo, až do poslední možný chvíle.. ale pak to bohužel dospělo do stavu, kdy už to tak nějak cenu nemělo a bylo na tom víc opravování, než ostatního... A tak i skrze melancholii jsem ukápnul slzu a autíčko jelo do šrotu... :)

2016-09-29 08:30:56

ada4: a rocnik? Jak douho ti to vydrzelo? Mnel si to od novoty?

2016-09-29 08:36:33

Byl to rok výroby 1996, já ho koupil 2008 (já minimálně 4. majitel plus původ z Rakouska), hned jsem ho vzadu na těch nosnících vyvařil (známá to jejich choroba) a měnil motor (protočený ojniční ložiska po mnou najetých 5000 km :) ). Měl jsem ho 6 let, 2014 se odebral na věčnost, ta koroze už byla značná (viz popis výše), i když to zvenku vůbec nevypadalo a borci na šroťáku se na mě dívali jak na idiota, co to k nim vezu za krásný auto....

2016-09-29 10:31:15

vidím, že nejsem sám, kdo měl štěstí na kus... já mazdičku kupoval přes Autotým, takže prvotní pochybení bylo na jejich straně a nechali v servise bezmála 70 táců jen za vyvaření kastle a výměnu tlumičů... tam mi bylo řečeno, že nosníky jsou v pořádku, podlaha taky není tak ve špatném stavu, že bych se dostal šroubovákem skrz... ale co už se neřešilo, tak dílčí díly podvozku (nápravnice, ramena, stabilizátory, těhlice, atd.. a právě tyhle části mám fest zrezlé a oslabené ač funkčně v pořádku, nápravy jsou sice hlučnější, ale nikde nic výrazně nemlátí... v tomto případě by se investice vyplatila, co jsem pochopil z vašich odpovědí, akorát to asi nedám sám, tak budu cvakat i za práci v servise... díly bych už měl domluvené z jednoho angličáka... jen tak ze zvědavosti, za kolik by se tak dalo koupit celé další auto na ND? dejme tomu s odvařeným motorem... jen ty díly podvozku vycházejí cca na 8 tisíc...

2016-09-29 10:33:51

stiff.cz: Angličáka jsem viděl za 20 (nikomu se to nechce přehazovat), jinak jsem viděl i tady inzerát za 10..ale otázkou v jakém to bude stavu..aby to nebylo z bláta do louže...

2016-09-29 10:41:14

domar: no právě, já za ni dal 95 táců při koupi a dalších 15 na opravy (nepočítám, to co platil Autotým) a co jsem se tak díval, v tomhle stavu bych ji střelil tak za 60 - 70, jestli vůbec... jedinou výhodou snad je, že je to benzín 2.0 a spolehlivý... viděl jsem nabídky na tyhle kousky po FL i přes 120k, možná by ta cena šla někam výše, kdybych vyměnil alespoň ty nápravy a opravil přední lemy... drahé zkušenosti, ale cenné, to vám povím, příště si budu dávat sakra majzla :)

2016-09-29 10:43:31

Upřímně.. vyměnitelný a pohyblivý části podvozku (ramena, těhlice, stabilizátor, ...) jsou z tak tlustých materiálů, že dřív zrezne celá kastle, než tyhle vyměnitelný části. Problémy jsou s vlastním uchycením do kastle, ty musej být v pořádku. Pokud nejsou vůle v čepech, silentblocích, nebo jinde, nění vyloženě nutno měnit, oreznutí bývá jen kosmetické. Viz fotky nahoře, to je sice na pohled jak liška, ale nejtenčí konstruční plech nápravnice tam má cca 4mm (krom těch tepelných štítů kolem výfuku).. a to trvá tak 20 let, než to při normáním provozu něco udělá :)

2016-09-29 11:17:15

ada4: v neděli pošlu fotky, jen tak pro srovnání, ale musím říct, že u mě to vypadá o něco hůře oproti tomu, co poslal kolega výše... ono to člověka docela vyděsí, když vidí, jak tady mají někteří podvozek (především díly náprav) ve vynikajícím stavu, ošetřeno do detailů a pak se podívá na ten svůj a zhrozí se... :) kastle by měla být v pořádku, měli v servise rozebranou půlku auta, aby mohli vyměnit ty zadní podběhy, protože se jim to sypalo/drolilo pod rukama... ona už i ta částka za opravu vypovídá o rozsahu původního poškození... jen ty přední lemy se neřešily, nebo možná vzaly za své minulou zimu... no bude to ještě "zábava" :)

2016-09-29 12:47:47

No hosi k tem mim fotkam to bylo foceno pred rokem... buch vy co tam najdu ted.

A tady kolega rika spravne zw plechy ktere jsou ty nosne a maji 4 a vic mm tak ty nezreznou naskrz. To je jenom kozmetika. Kdyby byli na skrz zrezle tak stacy vynol nebo dira a podvozek se rozsype... spis de o to to osetrit at to je v poradku. A co se tuce podlahy. Ta je s tenekeho plechu a stavim se ze aj na tvem voze v urcitem myste prorazis podlahu sroubovakem. Jeto konkretne v zadni casti kde to hnije nejvic prve kuli tem pytomim kobereckum nad kolama.

2016-09-29 20:39:52

Zdar na zastavení koroze vám můžu doporučit akorát tak vyjetej olej.


Odpovědět