Fórum - Téma


GE zadní odklony


Fórum 626 GE GE zadní odklony

Informace o modelu: Mazda 626 GE



2011-08-08 13:38:03

Zdar mazďácí Dá se na 2.0D Sedan GE seřídít odklon na zadní nápravě? sjíždějí se mi docela mocně z vnější strany

2011-08-08 18:02:52

a máš dobře nafoukané pneumatiky? to taky dokáže udělat bordel...

2011-08-08 19:36:19

Odkony ne, ale sbíhavost jo, jen nesmíš mít zarezlý excentry na seřizování. Sjetá pneu z venku znamená větší sbíhavost.

2011-08-09 10:51:37

No já mam tutově špatný odklony, je to vidět na první pohled... takže asi nejspíš repase nápravičky... No každopádně dík. A ještě, jak se seřizuje vzadu ta sbíhavost?

2011-08-09 20:44:05

tak leda, že bys měl ohnutý některý z ramen... sbíhavost se seřizuje na šroubech ve středu nápravnice, v místech jak je takovej jeklík na zvedání zadku auta. Poznáš je podle excentrických podložek.

2011-08-09 22:45:29

To seřizování o kterým mluví TIBI je na obrázku. Víc seřizovacích bodů na zadní nápravě v podstatě není (já na 4WD teda mám, ale to je něco jiného). Ovšem s tím odklonem podle mě jde něco udělat, nemáš měněný to horní uložení tlumiče? Totiž na těch miskách jsou 3 šrouby (jdou tam dát jen jedním způsobem - není to jako na předku kde se seřizuje odklon tím že tu misku natočíš a chytneš jinak). Ovšem pravá a levá miska má jiný úhel a pokud jsou prohozené (fyzicky to jde) je možné že to udělalo ten blbý odklon. Jinak mě nic nenapadá, pak jedině že by bylo ohnuté některé rameno. Ten odklon máš v háji jen na jednom kole nebo na obou?

2011-08-10 00:03:42

Odklon mam špatnej na obou kolech, rameno ohlý mam, levý podélný, ale to by nezk*****o odklon akorat mi to tahne kolo dopředu a nebyl by špatnej na obou stranách, nicméně děkuju za všechny rady a nápady

2011-08-10 20:19:45

Nemáš tam třeba nějaký dlouhý pružiny? Nebo existuje ještě jedno hulvátský řešení, a to vypilovat třeba horní díru uložení tlumiče do těhlice, podle toho, jak a kam chceš dohonit odklon. Trochu tě to pustí, ale ne moc.

2011-08-10 21:19:29

Kluci nechci Vám do toho kecat ale co takhle změřit nejdřív geometrii a pak to řešit? Já tomu totiž s těmi odklony nevěřím. Měl jsem totiž stejný pocit ,že mám špatné odklony a nakonec to byla sbíhavost.Tedy vlastně spíše rozbíhavost.Příznaky byly podobné,sjeté vnitřní hrany gum.

Nechci kecat ,na geometrii nejsem odborník ,ale pokud se nemýlím tak změnou sbíhavosti se zároveň mění mírně i odklony.

2011-08-10 21:34:35

Mirin : Pravda se změnou sbíhavosti se i trochu může změnit odklon, ale minimálně. Se změnou odklonu se mění sbíhavost více, ale taky hodně záleží, jak má auto vymyšlenou geometrii od výroby...

2011-08-10 21:55:32

Ale oba se určitě shodneme že změření geometrie je základ ,je potřeba vědět co,kam a kolik chce nastavit . Pak se můžeme bavit o tom jak to udělat.

Bez toho je další pokračování této diskuse na nic.

2011-08-11 12:20:56

Změření geo u našeho auta je určitě prvníí dobrý krok. Jenže maše mazda má Valký rozptyl v toleranci, že ikdyž máš kola mimo tak jsou stále v toleranci. Já dával nové tlumiče a nové pružiny na celém autě a taky se mi sjížděly kola tak, jak bylo popsáno na úvodu. Vepředu trochu pomohla geometrie. Vzadu jsem vyměnil jeden pevnostní šroub který drží tlumič a kloub kola u sebe. Spodní pevnostní jsem nechal, a horní jsem dal klasický šroub stočený asi o 1mm, projevilo se to jen nepatrně, chtělo by to o 2 mm. Jezdím po dobrých cestách takže se nebojím, ale jet třeba po D1 z Prahy do Brna tak věřím že by to ten šroub nevydržel. http://www.pneumatiky-zimni.com/cs/odklon-kola Jen pro názornost: Kladný odklon znamená, že kola jsou jako u prázdné Tatry. Záporný odklon je jako zadní kola u přetížené Š120 http://www.mazdaclub.cz/g...d/67508/full/snc00028.jpg

2011-08-11 12:47:03

VojtaVojta: A ty máš kladný nebo záporný odklon, že si musel měnit ty šrouby? Ona zadní náprava vypadá v pořádku až na to podélné rameno na levé straně, ale to nevysvětluje můj probém, jelikož by odklon na druhé straně byl ok. Taky mam podezření, že byla moje Mazda hozena přes střechu před 13ti lety protože v tý době měla dělaný celolak a dodělanej šíbr. Když změřim geometrii tak mi to moc nepomůže, protože ten odkoln je prostě vidět viz foto. Každopádně děkuju za rady.

2011-08-16 19:41:11

Ty odkazy co jsem dal, NEbyly moje. Tvůj případ je extrém. Buď máš pohnutým horním uložením tlumiče, nebo deformovanou nápravu, nebo huté uchycení zadní nápravy. Já to měl přesně kolmo na vozovku a tak jsem to o milimetr stáhl tím upraveným šroubem. To by v tvojem případě nepomohlo. Když na to tak koukám raděj bych do toho ani nesedal, zadek musí neskutečně plavat.

2011-08-17 06:50:16

mě spíš napadlo, jestli tam nemůžou bejt delší pružini než by měli, protože ten zadek je neskutečně vysoko. Jak pohnutý uložení? jako zdeformovanou karoserii?

2011-08-17 21:55:00

Ano, myslím tím, že je celý spodek pohnutý. Změř vzdálenost od lemu k středu kola a napiš. Pak ti povím kolik mám já ( mám tam nové tlumiče Billstein + pevnější péra Losf........ + nové zadní uložení ). Což když jsem to tam dával tak se zadek zvednul tak o 3 cm oproti původnímu opotřebovanému stavu. U tebe je to ale doopravdy extrém.

Nic bych za to nedal že tam máš možná nápravu z jiné mazdy, která třeba užší rozchod a tak jsou ramena krátké a proto je tanto stav. Nebo jsou původní ramena nějak krácená.


Odpovědět