Fórum - Téma


GE versus GF


Fórum 626 GF / GW GE versus GF

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW


1  2  3

2010-02-13 19:11:29

Zdravím Mazdáci.Zajímalo by mě(vaše zkušenosti)srovnání Mazdy 626 modelu GE , s novějším modelem GF.

Konkrétně myslím modely benzín 2,0.Uvažuju o koupi novější GF,ale ta moje GE taky není špatná(moc zachovalá).Tak se těším na rady,a postřehy

2010-02-13 19:28:55

VAŠKU: KDYBYCH MĚL LÓVE ŠEL BYCH UŽ DO 6 TO JSOU KRASAVICE!

2010-02-13 19:57:37

No jenže love moc nemám .Je krize,a posledně při výplatě nebyly ani prémie .

Ale zítra se jedu podívat na jednu GF,jen 15 km ode mě.Láká mě prostě auto s novějším interiérem,airbagy,a palubním počítačem .No a mám dvě sady kol 15",a ty by šly taky použít.

Takže zítra uvidím sám.

2010-02-13 23:03:25

já osobně Ti ho doporučím. Je to krásný auto za solidní prachy, jen bacha abys nenarazil na vylítanej kousek.

Trošku jsem se o tom rozepsal například tady...

http://www.mazdaclub.cz/m..._posts.php?topic_id=34722

Good luck

2010-02-14 00:25:50

Já si také přihřeju polívčičku , mám to ze své zkušenosti , přesně jak se tu píše, jako by to byli identické znaky GéeFek pakliže má auto něco najeto tak číslo jedna kontrola motoru jestli nepapá olej přes pístní kroužky , oprava cca 15000-20 000.- , dále je bolest zmiňované ABS tedy čidla hlavně na zadní nápravě taky jsem měnil cena kolem2500.- neoriginální nestojej za nic a na vrakáč zapomenout protože je to tak choulostivé že než ho vydolujou tak ho zničej , dále k nápravám ,asi tak z 80% procent jsou vybitý silentbloky v ramenech dají se koupit i samostatně ale jsou samozřejmě tak o polovinu ceny dražší než na GE , lemy zadních blatníků jsou asi samozřejmostí, některé modely jsem viděl i s orezlými spodky dveří ale spíš ty facelitované asi na nich oproti staršímu modelu něco vylepšily tak zase ubrali jinde , jinak kosti jsou taky celkem běžná věc ,hlavně když už jsou měněné tak už tolik nevydrží jako origo a i když jsou sebe víc drahý mezi druhovýrobou.Jinak poloosy jsou celkem ok když jsou v poho manžety auto je spolehlivý a jezdí za slušnou spotřebu od6,5 do 9l/100km tedy můj model 2.0/85kw,sice má lepší výbavu airbacky ABS/TCS když není v hajzlu čidlo tak to oboje i funguje , palubní pc je jen stejně orientační údaj o spotřebě , klima je též příjemná, akorát se dost blbě vychytává správná teplota tedy když je mech. ale přes tyto všechny výhody generačně mladšího a vybavenějšího auta snad nebudeš tak často vzpomínat na spolehlivost předchozího auta jako já vzpomínán na předešlé GD kterému bylo při výměně stráží 19let a byl to fakt držák .Jinak nechci jen kritizovat ale je to bohužel skutečnost že GF už měli japončíci asi zakázáno dělat tak kvalitně jako dřívější modely-když už patřili Fordu ,ale jo asi daj sehnat v dobrým stavu i za slušné prachy ale z nějakou investicí počítej tak hodně štěstí při výběru nové krasavice jménem mazda Tak až něco koupíš tak se nám pochlub a hod jsem nějaké foto.

2010-02-14 19:22:51

do litru oleje na 1000km je spotřeba ještě v pohodě a nedýmí to... a dá se stím normál jezdit, motor má výkon a tah...

btw to že auto žere 2litry na 1000 a je to vylítaná dýmovnice po nastartování pozná snad každej, i malé dítě a takový auto si přece do baráku asi nepřivezu ne?...

částka za přetěsnění je taky trošku nadsazená, pár lidí v klubu 323f přetěsňovalo motory i za půlku uvedené ceny, někdy ještě méně..

to samý čidla abs, který jdou i z vraků odmontovat naprosto bezproblému a jsou taktéž za zlomek ceny. Stačí jen chtít, případně pokud to nejde svépomocí, mít někoho šikovného po ruce

anebo je v druhovýrobě seženeš dneska už i za 1500 což je rozdíl... stačí jen hledat správného dodavatele

2010-02-14 20:56:44

Milý Honzo , jestli narážíš na můj názor sem do diskuze, tak prosím ale s cenou překroužkování motoru jsem myslím nepřeháněl, jasně že se to dá udělat asi levněji ale je třeba brát na zřetel to z jaké kvality materiálů se to dělá.? Když to sečtu tak v mém případě pístní kroužky stáli 3000.- značky Mahle (De) a ogigo v mazdě 8500.- , gufera ventilů cca 1300.- a mazda 1ks asi 280.- x 16ks -4500.- těs . pod makovici erling 1400.- v mazdě ani nechci znát , já k tomu připočítám rozvodový řemen nějakých 1400.- a nějaká práce což si myslím tak něco kolem 4až 5 tisíc a dejme k tomu nový olej i s filtrem 1000.- tak si myslím že to není daleko od hrubého odhadu důležité je kdo a s čeho to bude dělat.Kámošův tatík dal za kruhy v mazdě včetně práce 25000.- ani nemrknukl auto měl od nového a oprava ve 150tis.km servisováno v autorizákách celých 10let. A jestli narážíš na to že jsem si koupil dýmovnici od samého začátku tak to není auto jsem kupoval v létě a bylo vše o.k. a začalo to přikuřovat na podzim kdy ranní teploty se váleli kolem nuly ,tak zhruba po startu deset vteřin to kouřilo a pak za celý den ani při opětovných startech nic až zase po nočním odpočinku tak jsem jako prvníasi během 14dnů dělal hned gufera ale to ani trochu nepomohlo tak týden na to se dělali kruhy a mám to zhruba rok a půl vyměněné a vše o.k. a na emisích naměřily hodnoty skoro nového motoru alespoň co jim přístroj ukázal a jestli mě máš za blbečka který si koupí vylítaný auto tak měj to je tvůj názor, ale jak jsem psal přešel jsem z GD na kterým jsem jezdil 45000,- ročně a věř mi že u tohoto modelu jsem neznal problém s motorem a o spotřebě oleje ani nemluvím a litr na 1000km i když je to u GF předepsané a asi normální to ti dám za pravdu je stejně trochu moc ,blbá 120 měla 0.9litru na 1000km a co to bylo za motor? koncept roku 1967 v blbý škodě 1000MB ,tak kde jsou dnešní normy tak zvané EURO I-V za které platíme při registraci auta nekřestanské prachy když třeba GF má normu euroIII. a pálí olej o sto šest tak to má emise jak trabant ???,vzhledem k tomu že obsah oleje v motoru je 3.5lit tak za výměnou lhůtu což je 10tis.km auto dostane 2až3 náplně tak to se vyplatí , akorát ušetříš 2x filtr .A co se týká toho ABS tak nevím jestli si máš zkušenost přímo s GF ale je fakt že na ostatních mazdách jde normálně zdemontovat a zachránit ale kamkoli jsem volal nebo jel tak první když jsem řekl čidlo abs na gf ,tak odpověděli sami od sebe levý zadní jako kdybych to měl napsaný na čele ,je to prostě bolestivá součáska tohoto modelu a tu druhovýrobu jsem také marně sháněl když byla tak nedostupná bůh ví kde asi až v číně a nipparts mi řekli nějakých 4-5000.- což nejsem magor .A jestli máš nějaký typ tak ti za něj budu nejen já vděčný ,protože málo kdy se stane že tě na vrakárně ,upřímě odkážou na ogiginál nový díly do mazdy a už jsem tu někde popisoval že v Úvalech u Prahy na vrak. SUMA (Suzuki a Mazda)jsou tam velice slušný a ochotný, že si kůli dílu na h....o nebudou dělat špatné jméno, tak mi řekli ano ale s celou těhlicí aby na něj nemuseli mlátit, že má tak slabé tělo (tedy stěna toho snímače) že vždy zakuká a praskne ono je fakt dost hadrový oproti starším třeba z GD nebo GE kdy byli celo kovové . Tak jesli o nějakém dodavateli víš tak mu podme udělat kšeft. A myslím že jsme touhle diskuzí měli pomoc při výběru auta hlavně na co si má dát pozor tak tady jsou poznatky a pořád se melou kolem motoru, abs a koroze tedy zatím jen lemů když budou tyto tři věci o.k. tak bych do toho šel i s nějakým kilometrem na víc. Jinak mě mazda -(žadná) nikdy, nikde nenechala a na odtahovce se také nesvezla a vyleštěný má maximálně zadní hák na tahání jak pomáhala druhým .

2010-02-14 21:46:55

Ahoj chlapy,děkuju vám moc za rady .A nehádejte se .

Tak dnes sem jí viděl.Je to r. 98,hatsback(což mi vyhovuje),má ABS(funguje),pal.počítač,4 airbagy,a automat.klimu(paráda...),je to teda 2,0 85 kw.A má právě v létě měněný motor.Měla špatný kroužky,a prý už dva válce vydřený.Takže majitel sehnal jiný motor,má to nové rozvody,spojku.Fakt jde motor dobře,ani nezakouřil(auto promrzlé venku).Jen to má občas oděrku,a jeden zadní lem ohnilý...Ale za dobré peníze,o ceně ještě jednáme.Mám zachovalé GE,takže ho inzeruju,nabízím k prodeji(taky super motor,a stav)

2010-02-14 22:20:13

Fajn tak blahopřeji i když je motor měněný tak ho pro sichr kontroluj-stav oleje a hlavně se snaž dodržovat výměny max. 10tis.km a pak bude v pohodě, protože ty všechny útrapy s kroužky mají za následek nedodržování výměn ,dolívání a kvalita oleje ,jaký olej to je rozporuplné téma já osobně vzhledem k najetým km a možné spotřebě která je zatím v poho používám od mogulu polosintu 10w-40 GX forte a jsem spokojen nějaký , castrol a plné sinty fakt nemají smysl do těchto motorů a to je ten problém že do těchto nových mazd rvali dealeři a servisy castroly jen kůli kšeftu přitom ten motor na to není stavěn , a tím ty problémy začali znám pár lidí kteří mají káru z autopalace spořilov praha -jako já a všichni to samé-kroužky . A není to poprvé co jsem slyšel z řad odborníků že ne vždy je super drahý olej se rovná vítěztví.Každý motor potřebuje svoje.Ten lem dlouho neodkládej at s toho není blatník i takový jsem už viděl rozvetlý až k víku nádrže. Tak zabojuj na ceně a hurá s ní domů pakliže je jasný původ a historie auta tak bych neváhal ,kolik je ta cena jestli to není tajné? A ještě k těm kolům nevím kolik má průměr středové díry GE ale já jsem narazil když jsem si chtěl nechat kola z GD , mělo menší středy a kola na GF nešli a díra na GF je tuším 67 mm tak zdar.

2010-02-14 22:44:43

No tahle je právě koupená nová v CR.A taky ten původní motor,najednou odešel.Jinak ještě co je to SRC???jak píšete,protikluz?.Lem udělám,občas ještě náká dubka,třeba na hraně PPblatníku.No moje GE je na tom(koroze)daleko líp...Ale tohle GF se ještě nechá zachránit.Jinak já používám olej 10W-40 bud Liqui Moly(doporučují na Nissan klubu),nebo Q 8(mám zdroj-nalévaný).Litáky mám z Premasy,takže ty tam půjdou,a pak z MX 6,což je stejné jako GE,a tam může být menší díra.Mám možnost na vyvrtávačku,upravit...

Tak zatím díky,pak se pochlubím

2010-02-14 22:49:18

Zrovna sem koukal na e-pneu,zadání při koupi litáků...Tak tam uvádí jak u GE,tak u GF ,středovou díru 67,1.

2010-02-14 23:17:08

SRC není nic ,je SRS což je airback a protikluz se u mazdy jmenuje TCS traction control system a myslím že bych se bez něj obešel, protože se s tím jak se projevuje nemohu s kamarádit ,funguje to tak že když se ti začnou třeba na ledu protáčet kola tak to vyhodnotí jednotka ABS vůči zadním kolům nebo kolu které se budˇ točí méně nebo vůbec a dá povel jednotce motoru škrtit přísun paliva ,tak trochu magoriáda máš sešláplý pedál plynu a jako by ti docházel benzín (eště že negumuju) a při této činosti se rozbliká kontrolka TCS ,sice tam je tlačítko TCS off na vypnutí systému ale moje zkušenost je že to funguje dál ,akorát ti do ksichtu svítí nepříjemně kontrolka TCS OFF ale fakt nechutně ,kdo tydle kontrolky konstruoval musel bejt slepejš třeba taková od předních mlhovek za tmy v mlze je fakt opruz svítí jak kráva víc jak budíky, samotný auto svítí docela super ale ty kontrolky?! Na faselitu je to lepší tam už svítěj jen semotný symboli ale tady čtverec cca 1cmx1cm jak v Tatře a myslím nákladní.S kolama máš vyhráno to je super a ty oděrky taky ani nepočítám strašně choulostivý lak ale to má mazda ve vínku už dlouho a až uvidíš zad.nápravu tak se nelekni jedna zrzavá hromada též běžná věc . řešení je jen jedno zdemontovat ,opískovat a nalakovat kvalitní barvou ,jinak kastle jsou docela v poho i prahy .

2010-02-15 09:38:10

muj subjektivní názor je tuhle modelovou řadu přeskočit měl jsem 626 GC GD a ted GE každej model byl lepší než ten předešlej ale GF ko si určitě nepořídím protože se mi jednak ani moc nelíbí a hlavně bych si oproti GE čku moc nepolepšil. Tak to s ním ještě pár let vydržím a pak půjdu nejspíš do 6ky popřípadě když se bude dařit do CX7.

A tobe doporučuju udělat to samé nechat si dobřefungující zachovalou 626 GE a počkat až ještě drobet padnou ceny šestek a jít raději do ní.

2010-02-15 09:45:50

Jo myslel jsem ten TCS,ale myslím že ho nemá.Jinak tech oděrek(podepřených korozí),tam docela je...To moje 626 zr.92,vínová metla,má kvalitní lak,a jen jeden puchýř...Zrovna sem mluvil s jedním Mazdákem,měl všechny 626,a nyní 6,a říkal že tento mezityp(GF)se zrovna nepovedl,ale měl to DTi,tak asi myslel to...

Jinak měl sem kdysi Primeru P11,a to bylo to samé,začlo se šetřit(oproti předchozímu P10),a docela korodovali.Já měl ještě zachovalej kousek,a i tak vylízalo to z pod laku...

No Tu 626 GF(mimochodem je pohodlnější než Primera P11 ),mám možnost vidět na jámě,takže to asi rozhodne,a taky sleva pár tis...

2010-02-15 15:36:14

Já mohu jen tiše souhlasit s tvým subjektivním názorem že každý předešlý model byl lepší u těch 6tek si nejsem tak jistý taky se u prvního modelu řeší dost neduh i třeba koroze lemů a jsou to všechno závady které by se neměli v dnešní době objevovat . Mě už nezbývá než to s tím Gf to nějak chvíli vydržet a pak opravdu nevím??? Co a bohužel musím konstatovat jaká značka vlastně by to měla být? No nechci nikomu kazit náladu ale za ty dva roky co mám Gfko tak se v něm prostě necítím úplně o.k. ptrostě mi to auto k srdci nepřirostlo, jako -znáte ten pocit když vám něco budˇ padne nebo nepadne do ruky. Když jsem se poprvé před třinácti lety svezl v GDčku tak jsem si připadal jak ryba ve vodě. a tady nee.. Třeba jsou tady ti co se mnou nebudou souhlasit a mají jiný názor a auto jim sedí na míru . No co taky bych mohlm chodit pěšky ,dřív na výběr nebylo a nikdo si nestěžoval . Prostě mám podobný pohled na tuto generaci ,jako by byla vytvořena tak odfláknutě a z povinosti asi tam měl fakt největší podíl viny FORD

2010-02-15 16:14:07

Tak sem mluvil s tím Mazdákem,a měl přesně to GF 2,0 benzín.A hodnotí to jako ty,to auto se mu prý nějak nezalíbilo,ale jezdilo spolehlivě a jezdí dodnes,má ho jeho švára.Vzpomíná na GE,a nyní má Mazdu 6 tu první,a hnije mu.

Mě teda subjektivně GF ko padlo do ruky,hned sem se v něm zabydlel .A líbí se mi vnitřek,luxus + pohodlí.

S tou kvalitou se to horší,ono takové Mondeo II,taky nic moc,spíš daleko horší.

To samé Nissan když se spojil s Renaultem

2010-02-15 16:54:39

Ono si opravdu dnes nevybereš asi u žádné značky .Párkrát jsem mluvil s chlapíkem který dělá 35let ve škodovce tedy přesněji ve vývoji ,já tam jezdím pracovně a Octávka II už prý taky není co byla I. všude se jen a jen šetří a je to vše o kvantitě a prvním dojmu z luxusu což se na šáde docela hodí dizajn -chrom a kůže luxusní interiéry ale to je bohužel vše pod tím vším je pojebaná elektrika která je schopna to auto umrtvit néli zabít . Tam se změnila i zad. náprava a auto už není tak stabilní prý do zatáček plave, a to tam ty auto maj fajkt prokouklí ,že prý Yety se jeví jako docela dobrý ale to prý ukáže čas až auto budou mít něco nalítány s civilistami oni tam najezdí něco kolem 100tis. a auto jde do lisu.Je fakt že to Gf je docela spolehlivé a má vysloužilý slogan nezaujme a ani nezklame má to jednu výhodu si myslím že se alespoň nekrade.Ale staré mazdy byli prostě fakt káry ,nevím jestli je to tím že jsme přesedlali ze 120tek ale němci je taky dost rajtovali a to že oni nedají dopustit na ty své vw, audiny, oply ,bavory a medvědy . Tak když ti sedla takhle ze začátku tak je to dobré . A já bych řekl že ta starší verze 97-99 je i lepší tedy hlavně za interiér ,protože ten světle béžový je hnus jak stará 1203 alá sanitka ale předek auta je zas povedenější ,víc modernější.

2010-02-15 18:20:23

Ahoj, tak jsem konečně přelouskal Vaše příspěvky.

Ve většině případů má asi každý nějakou tu pravdu. Nejsem žádnej technik a ani kutil, natož opravář. Můj názor je, že auto má sloužit mě a né já jemu. Každopádně zase autu se musí dát to co potřebuje. Od toho jsou servisy.

Mám taky GF 2,0 85 KW r.v.99. Mě taky padlo do ruky hned. Jak na první pohled, tak po prvním svezení.

Co se týče závad, máte pravdu a je to asi opravdu slabina tohoto modelu: lem zadního blatníku-po zimě musím nechat udělat

Zadní levé čidlo ABS-vždy pokud zacouvám a parkuju, jakmile brzdy vystydnou, rozsvítí se kontrolky: po ujetí cca 2 km zastavím, chcípnu 3x šlápnu na brzdu, 3x zatáhnu za ručku a je po problému. Taky jsem po tom pídil a bylo mi řečeno, ať zapomenu na vrakáč. V Mazdě mi řekli, že za nový ND i s prací za sedmičku .

Co se týče kouření při studeném startu: Už jste to popsali. Mám taky kroužky v prdeli. Oprava u soukromníka (není nejdražší ani nejlevnější ale kvalitní práce) cca 15.000,-Kč. Bohužel mě to po zimě bude asi čekat

Marek: Co se týče tvého názoru na TCS a TCS OFF, tak s tebou nesouhlasím. Pokud je někdo dobytek jako já, tak mi funkce TCS šetří prachy za gumy při každém rozjezdu . Dále se ti potom pohodlně rozjíždí na zledovatělém kopci (jako mám já před barákem u nás ve vidlákově)

A co se týče TCS OFF-tak mě to fuguje. Pokud si to vypnu, tak se dokážu prohrabat závějí sněhu. Protože pokud ti v čerstvým měkkým sněhu zapne funkce a ubere ti to na plynu (mimochodem jsi tu funkci popsal naprosto přesně pro amatéry, kteří hned pochopí o co tu jde ), tak tě ten sníh sežere a auto zastaví a jsi v p... (stejně jako písek-hluboký).

Jinak rád bych taky obměnil za novější model, ale nejsou..... Barák měl loni a letos bude mít ještě přednost.

Pokud mi M vydrží, tak s ní budu muset lítat ještě dobrých 5 let.

Tak ať se daří, hlavně bez nehod

2010-02-15 19:00:14

Ale víte jak to je ?Co se škádlívá rádo se mívá! A u mě je to jak zákon schválnosti jak svou mazdici začnu chválit a opěvovat tak se vždy něco vysere. Tak jí preventivně dávám kartáč.

2010-02-15 20:25:25

marek: Nechápu proč vše vztahuješ na sebe, bylo to původně míněno obecně, ale víceméně je mi to jedno, vzhledem k tomu, že tenhle klub je furt vo jednom a vo tom samým a tj vo hádkách...

prohledej si forum 323f.cz ... je tam kluk co přetěsňuje motory a cena je naprosto odlišná...

bohužel příspěvky na toto téma nemůžu najít, ale jsou tam.. .ale mám volno a nebudu se zaobejrat zbytečně hledáním pitchovin, takže si to tam najdi sám, stopro to tam je a ceny jsou dost rozdílný

další věc.. ad čidla.. stačilo mi jedno zadání do vyhledávače a vyjelo mi totok.. http://www.odklepnuto.cz/...cidla-abs-pl-lp?actpage=1

takže mi netvrď že jsou čidla "jenom takhle drahý" .. tohle je na pitomý ge co má jinačí čidla než zbytek ale nový z mazdy je asi jasný že to bude darda ať už jde o přetěsnění motoru nebo o čidla... druhá věc ty samý nd co jsou u nás jsou v německu v autorizáku o další třetinu levnější.. díky výhodnýmu kurzu czk/eur...

poslední věc... spotřeba oleje.. až 1l/1000km.. je daná výrobcem... a tím se vyviní výrobce i z poskytování záruky... a srovnání se shade? To snad nemyslíš vážně... srovnávat středně až nízkootáčkovej agregát s vysokootáčkovým... to fakt dost dobře nelze... takže když si přečteš návod najdeš to tam.. nelíbí se ti to? Ok tak buď dolejvej olej, nebo si kup jiný auto. Já radši s radostí budu dolejvat olej, těch pár korun mě už nepose.e

domluvil sem... howgh.... tohle fakt nemá cenu

amen


Odpovědět

1  2  3