Fórum - Téma


garanční prohlídka, servis, opravy , údr


Fórum CX-5 garanční prohlídka, servis, opravy , údr

Informace o modelu: Mazda CX-5


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 16

2014-07-22 09:05:55

Jen pro info. Byl jsem na první garanční prohlídce ve 20tkm. Cx5 2,2 175/AT. Cena celkem 6500,-vč.DPH. Pouze nebyla provedena prohlídka karoserie. Ta se údajně může dělat až když máte vůz 12 měsíců. To u mě ještě není. Z toho co jsem vyčetl na faktuře, tak byl měněn olej, olej. filtr,klimatizační(pylový)filtr, a myslel jsem, že je měněný i vzduchový, ale čtu, že je psáno pouze vyčištění. Jinak jsem již poněkolikáté reklamoval slavný system ,,Mazda Bluetooth,, a jeho párování. Mám I4S a údajně to s nimi zlobí. Dostal jsem doporučení, že mám zakázat opětovné nahrávání seznamu. Můj dotaz taky byl, zda bude nějaký opravný sw. Odpověď: ne, platí stávající a aktuální. Takže vše při starém.

2014-07-23 08:55:57

Garanční prohlídka po 2 letech (najeto pouze 11 tis. km) nás stála 6 091,- Kč.

Rekapitulace:

Olej ORIGINAL ULTRA 5W-30 2058,- Kč

Spotřební materiál 116,- Kč

Těsnění olej. zátky 50,- Kč

Pylový filtr 478,- Kč

Olejový filtr 263,- Kč

Likvidace odpadu 22,- Kč

Prohlídka 40 000 km/2 roky 1428,- Kč

Kontrola karoserie a podvozku 519,- Kč

Ostatní kontroly 100,- Kč

DPH 1057,- Kč

Neměnili brzdovou kapalinu, protože ji zkontrolovali nějakým měřením a měla požadované vlastnosti.

2014-08-29 09:17:40

Tak máme za sebou první opravu karosérie. Někdo nám vrazil na parkovišti do zadního nárazníku. Zjistil jsem to tak, že byl vyskočený zadní díl karoserie z úchytů cca 0,5 cm oproti vedlejšímu dílu. Bylo pro mne překvapením, že nárazník je jeden kompletní díl se spodní částí karosérie zadních dveří. Je teda hodně měkký a na jeho černé části vznikl výstupek od železného příčníku pod ním. Stačí dlaní zatlačit na rohovou část nárazníku a roh příčníku ucítíte. Nevím který chytrák konstruktér tam vymyslel tak ostrou kovovou hranu. Havarijní pojištění máme, takže kompletní výměna. To byl porod, skoro na seriál V servisu neuměli nejenom nastříkat bílou perleť, ale i ukončení barvy nad černou částí nárazníku dopadlo katastrofálně.

2014-08-31 19:09:47

rondra: uff to ma mrzy. snad to nebude potom problemova oblast pre hrdzu.

2014-09-01 11:08:10

tibalt: Celý díl je plastový, nejhorší je, že neuměli nastříkat ukončení barvy v rohu mezi svislou barevnou částí a černým plastem nárazníku. Dopadlo to příšerně. Barva (bílá perleť není úplně bílá) se jim taky vůbec nepovedla a rozdíl byl vidět i z dálky. První díl museli sundat a asi vyhodit, a to včetně nově nalepené nášlapné lišty a spodního ochranného krytu nárazníku. Nakonec si pozvali nějakého odborníka na míchání barev a lakování, udělali nové ukončení lakování (není to už tak hrozné, ale není to ani jako originál z Japonska) a namíchali a nastříkali novou barvu.

Auto bylo téměř 3 týdny v servisu

2014-09-11 10:09:44

Ahojte fanoušci, tady na fóru o M3 BM jsem se dočetl, že má tenkou vrstvu laku, a že je to obecně trend nových modelů Mazd. Nevíte někdo, jakou tloušťku laku má CX-5, a kolik má konkurence, řekněme Opel, Ford, VW?

Vy, co už CX-5 nějakou dobu máte, jak své miláčky myjete, jenom ručně nebo sem tam když je spěch tak myčka? A pozorujete nějaké změny? A čím voskujete?

Díky za reakce

2014-09-11 10:25:16

tom2s: Počítám, že Opel, Ford a VW chtějí ušetřit za energie stejně jako Mazda a dodržují stejné ekologické standardy. Proto používají přesně lisované a hladké plechy, vodou ředitelné barvy a pigmenty s vysokým krytím.

2014-09-11 10:43:14

tom2s: Zdravím, mám CX 5 druhým rokem. Zatím lak ok, ale jsem na auto opatrný. Co se týká mytí, tak pracuji na myčce zhruba 5let. Mám každý den na očích jak auta co jezdí pravidelně do myčky vypadají. Chemie je hodně agresivní, aby se vůbec něco umylo. Takže po čase zmatovatí lak, o jemných škrábancích ani nemluvím, stačí jednou projet a je hotovo. Musím podotknout, že se max. staráme o čistotu jak kartáčů tak prostor myčky a auta ještě předmýváme. Svoje auta do myčky nikdy nedávám, myju ručně a na autech je to opravdu znát. Když někdo tvrdí, že myčka je super tak neví o čem mluví, nebo je mu jedno jak auto vypadá. Jako nouzové řešení jednou za rok ještě možná, ale pravidelně mýt v myčce je totální nesmysl.

2014-09-11 11:48:12

tom2s: S předchozím autem jsem jednou za 1/4 roku myčkou projel, a na laku to poznat bylo. S CX-5 do myčky s kartáčama nejezdím a ani nebudu. Ve městě máme myčku, vlastně jen takový přístřešek, kde je vapka s vlažnou vodou vč nějaké chemie, člověk naháže do automatu nějaké drobáky a za 10 minut je auto jako nové. Funguje to podobně jako tady: http://www.rajpneu.cz/nas...-sluzby-provoz-automycek/ .

2014-09-11 12:44:51

Shr3k: To já právě nevím, proto se ptám :) Auto bohužel bude stát na ulici a pravidelně ručně mýt možnost nemám :( Předchozí auta vždycky 1x za 1/4 roku do myčky šly, jinak myju na wapce podobně jak píše Bob. Samozřejmě auto alespoň 1x ročně voskované - karnaubský nebo nano - a na posledním voze ani po 6ti letech není vidět znatelný rozdíl. Samozřejmě, že auto není jako nové, ale vypadá a leskne se o poznání lépe než okolní vozy a lak je naprosto hladký.

čík: Když už jedu na myčku, tak také s předmýváním, a v myčce s takovými těmi molitanovými pásky, což by mělo být šetrnější.

bob.bob: takže říkáš, že je vhodnější mýt auto na takové wap z odkazu než v myčce?

A čím voskujete a jak často? Nějaké tipy?

2014-09-11 13:02:48

tom2s: Pokud se vyčištěný lak zbavený polétavý rzi, asfaltu, much a všeho dalšího ošetří nějakým sealantem a navrch tvrdým voskem, vydrží i nějaké to umytí, dvě. tři, v myčce (ale pokud je takto ošetřené, jde to i wapkou samo), pak je potřeba minimálně vosk obnovit. Životnost a ochranná funkce sebetvrdšího vosku se při běžném provozu (tzn. auto nestojí ani v garáži, ani se s ním nevymetají 4WD polygony) pohybuje v týdnech, rozhodně ne měsících nebo dokonce jednom roce.

Ano, pěnové kartáče jsou IMO nejšetrnější.

Více se rozebíralo tady http://www.mazdaclub.cz/f...lect=128767#message128767

2014-09-11 13:16:41

tom2s: Na myčce máme soft pěnové kartáče, předtím silonové třásně rozdíl je v tom že silonové lépe myjí, ale daleko více poškozují lak, molitanové tolik nemyjí a lak ničí nepatrně méně. Problém je v tom že před tebouse myje prase které jezdí po poli a potom vjedeš ty a kartáče plné hlíny a bordelu ti upraví auto k nepoznání. Ještě k té vapce. Zákazníci říkají vemte to pořádně, ale už si neuvědomí že tím tlakem se dostane voda do míst kam se běžným provozem ani nedostane. Pak se diví že jim z toho teče ještě druhý den a auto začíná reznout na všech možných místech. Kapitolou samou pro sebe je poškození silným tlakem lamel chladiče a klimatizace. Tak že vapka také nic moc, chce to lehce a zdálky. Jinak voskuji somozř. ručně nano voskem. Voskování myčkou jsou vyhozené peníze protože žádný mokrý a špinavý kartáč nic nenavoskuje. Zkrátka ruce nahradit nelze. Nejlepší je si trochu připlatit a dojet si na ruční mytí, když není možnost udělat si to doma.

2014-09-11 13:38:50

tom2s: tak jak píše čík, když to s vapkou přeženeš, můžeš nadělat víc škody než užitku. Ale s trochou uvažování je to podle mě lepší volba než klasická myčka, protože tam zajedeš, nic neovlivníš a jen doufáš, že auto vyjede ven víc čisté než poškrábané. Pokud jde o vosk, jsem ho nikdy nepoužíval, ale uvažuju, že to změním, tak si počkám, co tahle diskuse ještě přinese :)

2014-09-11 14:06:19

shr3k: to vlákno jsem právě prolézal, díky :)

čík: ruce jsou ruce, to je jasné. Jen se snažím najít co nejšetrnější variantu mytí, když ruce, resp. prostředí vhodné k mytí, nebude k dispozici. Co se týče mytí wapkou, píšeš mýt z dálky, ale jakou tím myslíš vzdálenost? Já se snažím k autu nechodit blíž jak na 1,5m.

bob.bob: no, kolikrát když chce člověk auto wapkou umýt pořádně, tak ho to stojí stejně nebo více než myčka Ono to ty deseti koruny umí žrát jak otesánek

2014-09-11 14:23:29

tom2s: Nevím jakou máš vapku, máme v práci profi vapku Karcher a tím tlakem uděláš do rezavého blatníku díru. Pokud myješ klsickou malou vapkou a vyhneš se zmińovaným chladičům a pryž. těsněním tak tem 1.5m bude akorát. Co se týká ceny, tak když vemu cca jedno mytí týdně za cca150Kč tak dát auto 1x měsíčně na ruční mytí vyjde finančně stejně a výsledek který vydrží je neporovnatelný.

2014-09-11 14:32:20

tom2s: tam hážu dvacetikoruny, ty to nežere tak rychle :-D S vapkou se pohybuju kolem 100 Kč - v závislosti na tom, jak je to špinavé a jak rychle běhám. Rozdíl v ceně oproti klasické myčce z mého pohledu zanedbatelný. Taky ale jinak nemám moc na výběr - uprostřed města s kýblíkem kolem auta poskakovat nebudu, takže jsem řešil dilema: klasická myčka vs myčka s vapkou vs zaplatit odborníkům. Pro mě je vapka optimální řešení, a taky to nikomu nevnucuju, prostě si tu jen říkáme, jak to kdo řeší. Samozřejmě čtu, přemýšlím a snažím se poučit. Ono kdybych bydlel v baráku, resp. měl prostor kde to umývat, tak bych zaškolil potomka a pak jen při kávě pozoroval dodržování technologického postupu :-D

2014-09-11 14:43:43

čík: Samozřejmě, u té wapky je to také tím nástavcem, takový ten rotační se používá na mytí omítky na domech Ne žert, u přítelky na baráku používám Karcher nějakou tu Home, tuším že model K4. Její táta se v autech, motorkách a všem s tím spojeným vyzná, takže i konzultuju a bývám pod dohledem Auto meju cca 2x do měsíce, ale kdybych to myl vždycky u nich, logicky by mě brzy hnali

bob.bob: to s těma dvackama zkusím, musim se přesvědčit! Právě že taky po ulici s kyblíkem neběhám, proto se snažím dojít k nejlepší variantě Samozřejmě, že kdybych bydlel v domě se zahradou, tak by byl postup jasný. A to i z toho důvodu, že jak píšeš, jsem v pozici toho potomka, takže bych byl pod odborným dohledem s kávou pozorován

Stas  
Standa
2014-09-13 22:35:28

Tak mám také po druhé garančce - opět 4.600,00Kč.

Pro zasmání napíšu o mé "závadě"!. Už někdy z počátku někdo psal (vlákno-Nová CX-5), že mu něco klepe na pravé straně u spolujezdce a pak popisoval jak to řešil. Tak mně se zdálo, že mám stejný problém, který jsem také nahlásil u garančky. Nic prý nenašli, tak jsme to s mechanikem jeli projet po hrbolatější cestě a ejhle - "závada" se našla!! Protože mám větší zadek, tak při jeho příčném pohybu po sedačce, držák pásu klepe do středové schránky-opěrky. A to byla celá podstata "závady" - malé podlepení to zcela napravilo!!

2014-09-15 09:06:14

tom2s: Měnil jsem manželce podložku pod Registrační značku za novou bez nápisu, pouze s chromovaným vzhledem lišty. Naštval mne servis, tak jim odmítám vozit reklamu. To bylo překvapení Pod zadní podložkou bylo drobné poškození laku a už z něho vytékal rez. Takže nejenom velmi tenký lak, ale nejspíš bez jakékoliv antikorozní povrchové úpravy plechu Přitom mi v servisu před necelým měsícem měnili podložku prodejce za svoji, museli ten rez vidět a vykašlali se na to. Klidně to překryli svojí podložkou s reklamou svého servisu

2014-10-22 09:49:22

Výměna zadního nárazníku a jeho lakování má pokračování. Jak jsem psal, napodruhé si pozvali odborníka na míchání barev a lakování a namíchali a nastříkali novou barvu na další nárazník. Zdálo se, že je stejná jako původní. V neděli jsem při umývání auta civěl jako puk Od konce srpna za necelé 2 měsíce barva zežloutla a je viditelně odlišná od původní bílé perleťové. Už slyším ty výmluvy při reklamaci. Máte někdo pozitivní zkušenost s nějakou lakovnou Mazdy? Umí to někdo nalakovat tak, aby barva nebyla viditelně odlišná?


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 16