Fórum - Téma


fungující nebo nefungující DSC


Fórum 6 GG / GY fungující nebo nefungující DSC

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2009-12-29 10:55:36

No, mě se zase v těch mínus patnáctkách trvale rozsvítilo ESP, i když mi bylo jasné, že je to z 99% kvůli té zimě, tak jsem ků..voval, že zasu budu muset do servisu minimálně provést reset v říd. jednotce, ale kupodivu teploty zmizely, zmizela i závada a kontrolka zhasla.

2009-12-29 11:58:45

Nazdar, u nas boli tuto zimu mrazy aj cez -20 a ziadne kontrolky DSC mi nesvietili. Len jedna zlta sa sem tam ozve, ta pri ukazovateli hladiny benzinu v nadrzi

2010-01-02 18:41:53

takže dnes se mi poštěstilo a napadlo u nás trochu sněhu, takže jsem vzal Mazdičku na test a když jsem jí pořádně zahřál tak jsem zkusil dát na dvojku plyn až na podlahu a otáčky vyletěli do omezovače. Takže něco bude v nepořádku. Příští tejden zkusim zajed ke kámošoj do servisu ať mě napíchne ne jeho diagnostice a když nic nezjistí tak alou do Mazdy.

2010-01-03 13:28:34

Tak pak dej vědět co a jak.

2010-01-05 14:46:12

Takže, zrovna jsem se vrátil od kámoše z diagnostiky a podle tej jeho, je vše v pořádku. Takže to vidim tak, že vyrazim příští tejden do Mazdy, a tam to snad už konečně rozlousknou.

2010-01-05 23:28:23

Zase se mi ale nezda, kdyby DSC bylo poskozeno tak ti to budou signalizovat kontrolky. Bud by se na diagnostice ukazalo preruseni vedeni a nebo by RJ dostavala nesmyslne informace od snimacu. A to by jsi poznal hned, co by jsi zkousel brzdit. Kdyby byli "out of order" tak se to stejne dozvis, nebot tohle ti ukazou kontrolky. Kdyby bylo DSC vyple tak by se ti rozsvitila kontrolka "DSC OFF". A pokud ne, tak odesla treba zarovka pod touhle ikonkou.

2010-01-06 06:28:30

Pokud vypnu DSC tak se kontrolka DSC OFF rozsvítí. Ta dignostika byla na koncern VW takže možná proto se nic neukázalo, on mi nic nezaručoval, jen říkal že to můžem zkusit a uvidíme co vyplivne, že v některejch případech to funguje i u nekoncernovej aut. Podle kontrolek na palubovce to žádnou závadu nesignalizuje. Ještě jsem nenapsel že auto je dovoz Itálie, ale to by na věci nemělo nic měnit.

2010-01-06 16:48:55

No kedze nam dnes pekne nasnezilo, tak som vyskusal funkcnost svojho DSC, na snehu vyjazdenom uplne dohladka som zastal, zaradil jednotku a dupol na plyn, otacky vyskocili az takmer na nejakych 2000 a stupali, ale aj ked sa mi zdalo ze kolesa presmikuju, auto sa davalo dopohybu a rozbiehalo sa, no stale to vyzeralo, ze mi to nejako moc preklzuje, tak som este viac stupil na plyn az na podlahu a auto uz neslo tak rapidne do otacok a pocas tohto celeho testu mi preblikavalo na palubovke DSC v smyku. Potom som zobral druhe a rapidne starsie auto bez tejto funkcie a kolesa isla hned do smyku a rozbehnut sa normalne nedalo, mal som pocit ze stojim, na rozbeh som musel pouzit manualne DSC, cize podvihnut pravu nohu

2010-01-06 18:20:40

presne, jak pise sopco... a ani nemusis brat jine auto, staci jen DSC vypnout a poznas rozdil hned...jinak pokud chcete v zime brat nejakou lehkou zatacku smykem ci na rucku, musite mit plyn poradne naslapnuty a jak rikam, je sakra poznat zda je DSC ci TSC vynute ci zapnute ...se zapnutym vas to hezky vytahne a bez toho jen ujizdite do strany...doporucuji kazdemu zkusit na opustenem zasnesem parkovisti u nakupniho centra...zjistite hned co si muzete dovolit a co ne, kde jsou hranice .... ale jen na vlastni nebezpeci :o))

2010-01-06 18:23:38

Chlapi taky řešim jestli funguje nebo ne ? nějak nevim protože loni když jsem auto koupil v zimě na hladke ceste jsem zastavil znovu se rozjižděl tak otačky šly nekde max 2.5-3 tis a pak je to zhazovalo dolu měl jsem velke problemy se s tim vubec rozjet nebyl jsem na to zvykly tak jsem to po chvilce trapeni vždy vypnul a rozjel se normalně, no a nini když auto začne hrabat na palubce se rosviti DSC ve smyku motor jde z otačkama nahoru slyším jak kdyby v motoru něco seplo a kola jakoby se nějak doplni a chytne se to. Tak tet nevim jestli to funguje nebo ne loni mě to nepustilo nad 3 tis otaček tet klidně 4 ale neco se stane slyšim od motoru jakoby něco seplo a asi funguje nebo asi na pul kdyz předtim to nešlo tak vytočit ?

2010-01-08 06:49:06

Takže záhada vyřešena, DSC mi funguje. Kámošův brácha si koupil Sharana a má v něm prokluz, takže jsme dnes dělali pokus. Vzhledem k tomu že je tohle moje první auto z prokluzem, tak jsem nevěděl co od toho mám čekat a myslel jsem si že funguje vždy. Dneska jsem ale vypozoroval že na každej kvalt funguje pouze do určité rychlosti (nebo otáček, nebo to může bejt i nějak jinak vyhodnocovaný, to asi vážně takle nezjistim). Mě nikdy nenapadlo zkusit rozjezd do prudkýho kopce, vždy jsem zkošel prokluz když už jsem byl rozjetej a nebo rozjezd na rovině kde jsem nestihl postřehmout že prokluz zafungoval protože jsem byl rozjetej moc rychle. Takže dnes po zkoušce v Sharanu jsem najel na stejnej kopeček (no pro jistotu jsme vybrali kopec prudkej jako kráva), rozjel jsem auto jen tak aby se dalo do pohybu a potom plyn až na podlahu. Otáčky vyletěli zhruba do +- 3000 a potom kolísaly. Ale když jsem se dostal na rychlost tak mezi 20 - 30 km/h jako by prokluz přestal fungovat a otáčky letěli k červenýmu poly. Stačilo ale přeřadit a prokluz opět zafungoval a omezil otáčky, asi kolem 50 km/h zase konec. Na trojku jsem to už nezkoušel. Otáčky sice vyletěli oproti Sharanu poměrně vysoko, ale zato se mi nestalo že by mi Mazdička s plynem na podlaze chcípla, což se u Sharana několkrát stalo. Prostě omezil otáčky, nebo přibzdil kola (nevim jakým způsobem to má VW řešený) až se auto udusilo. Děkuji všem co mi zde napsali nějaké rady a postřehy. Třeba moje zjištění taky někdy někomu pomůže.

2010-01-08 21:31:30

Tak já jsem to dnes zkoušel taky ,mám sice Premacy s TCS ale moje poznatky jsou takové: když při rozjezdu z klidu dám plyn na podlahu tak to začne celkem dost prokluzovat s ot. až k 4000 a v okamžiku kdy auto při prokluzu trošku uhne z přímého směru tak se sníží výkon a auto se vyrovná (asi zasáhne ESP).

Při rychosti asi 40km na trojku dám plný kotel mých 101Hp a kola začnou prokluzovat ale už jen asi do 3000ot je krásně cítit jak motor zvýší výkon,kola se protočí a najednou to cukne a motor ubere, to se děje v asi v 1-2 sekundových intervalech.Podle mě to pracuje evidentně v závislosti na rychlosti.Na rozdíl od některých systémů tento dovolí při malé rychlosti dost velký prokluz. To vše zkoušeno v dnešních 25cm nového sněhu!

Když jsem se o tom bavil s majitelem Opla tak říkal že s tím má velký problém protože má protiprokluz tak "přísný " že se nemůže ani rozjet protože mu to při sebemenším průhrabu chcípne.

2010-01-09 00:23:30

Funguje, heh zkuste si to vypnout a rozjet se na rovině ve sněhu, hned poznáte rozdíl. Nebo do kopce pro ty méně citlivý :D

2010-01-09 00:55:27

Taky jsem dnes řádil na volné ploše na parkovišti u tesca v Letňanech a funguje to jak píše Mirin. Někdy protiprokluz nechá otáčky vylétnout trochu výše, ale v jistých situacích výše popsaných je krásně cítit, jak se to "chytne" a krotí to motor. Jsem rád, že to nemáme nastavené nijak drasticky, kamarádovi v Peugeotu protiprokluz taky zasahoval tak přísně, že to v okamžíku prokluzu ubralo výkon na absolutní minimum a třeba do kopce to fakt bylo peklo.

Jinak po tom dnešním řádění na parkovišti (zkoušel jsem s DSC i bez něj, rozdíl opravdu markantní) se mi stalo, že zůstala svítit kontrolka prokluzu (takové to oranžové autíčko ve smyku, které obyčejně jen problikává, když se systém aktivuje), tak ve mně trochu hrklo a říkal jsem si, jestli jsem to v tom hlubokém sněho trochu nepřehnal, ale stačilo zase pořádně přidat a zase to začalo pracovat a hned poté to zhaslo..

2010-01-09 10:29:18

Včera v napadlem sněhu jsem zastavil v kopci vypnul jsem dsc zařadil jedna dal jsem plny otačky šly do sedmi zastavil jsem zapnul jsme dsc uplně stejne jedna plny otačky max do 4 tis funguje to jak je vyše napsano

2010-01-09 12:14:23

taky sem si rikal, ze mi to snad nefunguje spravne, kdyz zasahy probihaji subjektivne hodne pozde, ale ted uz vim, ze mazda to ma proste tak nastavene - hranice prokluzu a stabilizace je posunuta vyse nez u jinych znacek. pro me, z hlediska bezpecnosti, myslim, v tomhle pocasi to zasahuje opravdu pozde - stabilizace i prokluz. treba VW to ma uplne idealni. jezdim treba s caddy nebo passatem, ktery maji jen ASR bez stabilizace a muzu rict, ze dokonalosti s jakou je elektronika nastavena neni potreba esp - zasnezena zatacka s pedalem na podlaze a auto drzi zvolenou stopu. s mazdou sem trefil obrubnik, kdyz sem zkousel to same co s koncernovou elektronikou ve VW. ale je jasne, ze koncern a mazda stavi auta kazdy pro jinou sortu ridicu

2010-01-09 22:04:07

Protože s autem jezdí i manželka ,taky bych bral aby to reagovalo přísněji,ale na druhou stranu ,pár lidí s tím má problém a nemůžou se hnout z místa, páč jim to nejde vypnout a furt jim to chcípá.A pak s tím taky nejde řádit...

2010-01-09 23:52:53

Podle mého názoru to má Mazda nastavený tak akorát. Jak už jsem psal VW Sharan mi do kopce chcípnul s plynem na podlaze a stejnej kopec Mazdička vyjela úlně bez problémů (mohli bejt na vině i podmínky protože nikdy nezvolíte úplně stejnou stopu, nepřidáte plyn, nempustíte spojku, nebo tak něco). Ale kamarád s novou Oktávií s tim má problémy protože se zapnutým prokluzem skoro nic nevyjede a když, tak mu auto skoro chcípne. Ale každýmu bude vyhovovat něco jinýho.

2010-01-10 22:36:07

Najlepsie TCS je 4x4. V nasej M6 AWD je DSC ale bez TCS, pri stvorkolkach ho nemontovali. Skusal som uz kadeco, ale dostat kolesa do pretacania hadam ani snad nejde (az pri plynovom pedale na podlahe). Ale zase auto nie je take ostre (AWD ma svoje odpory).

2010-01-27 09:27:08

souhlas s 4x4 jinak mazda to má tak akorát, stabilizace mně vyhovuje (hlavně jde vypnout) a tcs, by mohlo možná o kousíček déle, ale to už bych byl hnidopich


Odpovědět

1  2  3  4