Fórum - Téma


FP FS a další Oprava volnoběžných otáček


Fórum Návody FP FS a další Oprava volnoběžných otáček



1  2  3  4

2010-11-25 19:45:55

Dobrý den,

super popis. Moc, moc, moc díky. Ačkoli absolutní netechnici - zvládli jsme to.

Máme ještě jeden problém. Z ničeho nic přestane reagovat plyn, nejde přidat. Auto zpomaluje až zastaví, ale motor drží, nezdechne. Na plyn můžu šlapat jak chci, ale buď nic a nebo někdy, ale málokdy, vystřelují otáčky. Po zařazení to má snahu zabrat, ale jen párkrát poskočí a nic. Z toho to zase jezdí i 100 km bez závady. Auto měl mechanik, bylo na diagnostice i u elektrikáře a nikdo nic nenašel. Prosím Vás, nenapadá Vás něco?

Jo, máme Mazda 626, 2,0i 16V, 1996.

Děkuji moc, mějte se hezky.

Petra

2010-11-26 13:54:18

Jen doplním co všechno se ještě událo než problém opravdu zmizel, doléval jsem vodu když sem nejezdil dálky tak prostě pár deci pokaždý když se ukázal problém s lítáním otáček, pak sem ale začal jezdit dálky a po 450 km sem dolejval skoro 2 litry a to už bylo divné také se mi běžně při takovéto vzdálenosti po zastavení vyfukla voda z přepadu z vyrovnávací nadržky na vodu takže už to smrdělo a dolívat 2 litry vody uprostřed Slovenska nebylo úplně příjemný ale stačilo dolít a jel sem dál, doma sem to začal intenzivně řešit a musel jsem se obrátit na servis o kterém sem věděl že je sice trošku z ruky ale už sem měl dost laborování doma a s lidma který mazdy nedělají tak jsem se obráti na borce co dělají mazdy spousty let v obci Blanná u Mor. Budějovic 777235654 a tam sem jim popsal popis s ubyvanim vody a vyvarovanim z vyrovnavacky a hned byla odpoved, no pane to mate prasklou hlavu vlasecnicova trhlinka ktera se pri dlouhe jizde vic a vic roztahuje a tim vam de vzduch do vody atd.. vymenime hlavu a bude to cajk (5 tis kč) .. tak to udelali a svete div se vodu sem od te doby (pul roku) nedoleval, jen mi pak asi po mesici jeste museli vymenit vodni pumpu pac mi jednoho dne vytekla skrz ni voda, dala se za 1500,- Kč nová jezdím a jezdím a už dolejvám jen olej .)

2011-01-29 23:30:02

Zdravim,mam takovy vetsi problem a uz zacinam byt zoufaly i s mechanikem v servise..Mam Mazdu 323f bg 1.8 GT 16V r.v. 91,nechal jsem si udelat nove rozvody z duvodu posrane vodni pumpy,kdyz jsem to do servisu odvazel,nastartoval jsem,ale voda uz chcala moc,tak jsem jen vyjel z garaze a s kamaradem jsme to odtahli,v servise na druhy den uz to nemohli ani nastartovat,udelali se rozvody,vse se poskladalo,a opet problem,neslo nastartovat,tak se vse proslo jeste dvakrat,k tomu vsechny cidla,svicky,kabely,rozdelovac,civka,a porad nic,vycistily se svičky,nastartovalo,ale hada se to,volnobeh to drzi a pada nebo leze nahoru,a vydava to takovy divny zvuk,vic jak 3OOOot./min se z toho neda vytahnout,at je plyn na podlaze,vic to neda,svicky se vytahli znovu,cerne,zalepene,znova vycistit....nepomohlo,smrdi to jak prase..uz nevim co dal,prosim poradte nekdo,cim by to mohlo byt???a pokud by mel nekdo schema nebo detailni obrazek rozdelovace a kabelu,jak jsou zapojene,uvitam...popripade na mail Driverx1@seznam.cz...predem vsem diky za jakoukoliv radu a obrazekP.S Kladka je celkem cista....

2011-01-30 09:26:43

jsem presvedceny ze je neco skocene na rozvodech, jedna vacka dana blbe nebo z vacek sundavali ozubene remenice a pootocili nekterou o 90 stupnu coz jde.

Jednou jsem nechtene rozvody hodil tusim ze na vyfukove vacce o jeden zub a neveril bys jake to delalo peklo, nemelo to vykon a jeste jsem riskoval podpaleni ventilu coz hrozi i tobe pokud to budes drazdit misto opravy.

Je to jenom teorie ale muj osobni dojem podle toho co popisujes.

Myslel sem ze ti treba odeslo trafo v rozdelovaci, ale pises ze to nejak nastartovat pak slo, takze vadu rozdelovace vylucuju.

Rozdelovacu je vicero typu, u me jsou VN kabely takto:

2011-01-30 14:25:18

Jo super,diky,dneska vyzkousim...ale jde jeste o to,ze mi to delalo bordel jeste nez jsem to dal do servisu,doma jsem to nastartoval,a taky to delalo takovy divny zvuk,jak kdyby to haprovalo,prisuzoval jsem to te pumpe,coz asi byla blbost!no a jeste si kamarad ode me pujcoval zapalovaci civku s kabelama,coz jsem si jeste rikal,jestli jsme to nahodou spatne nedaly zpatky,ze by jsme to prehodily,ale podle vsech fotek na netu co jsem nasel,to mame dobre,takze nevim cim by to mohlo byt.....ale urcite tvou teorii vyzkousim...

2011-02-01 11:38:31

Zdravim,tak uz jsem prisel na to,co to dela,ale vyretit jsem to nevyresil jeste,pokud by mel nekdo radu,sem s ni..takze,kdyz chci nastartovat motor,tak startuje a prvni valec od rozvodu,se zasekne a zabrzdi cely motor,takze uz to nejde ani nastartovat,kdyz oddelam kabel od zapalovaci civky,tak to toci normalne,ale samozrejmne nezapaluje,ale toci se normalne...podle mechanika je bud pootoceny rozdelovac,nebo spatne nacasovane rozvody,ale podle vseho,kdyz se delaly rozvody,tak se vse dalo,tak jak bylo predtim...je mozny ze by se to nejak samo dodrbalo???pac mi to zaclo delat asi hodinu pred odjezdem do servisu na ty rozvody....jen kamarad mel pujcene kabely i se zapalovaci civkou,tak ze by to bylo tim????nemate nekdo prosim schema,jak by to melo zapalovat??nebo jak to ma byt spravne nastavene ci nacasovane??nebo nejakou radu alespon...díky---

2011-02-01 19:09:48

nemuzu si pomoct, ale ted mi prijde ze mate prehazene kabely a 1 valec strili pred horni uvrati behem komprese...... tim motor zastavi a riskujes ohnuti ojnice.

Chyba byla poustet se do rozvodu kdyz ste predtim delaly neuspesne experimenty..... ted se to bude hledat blbe.

2011-02-01 19:21:04

No,to jsi me moc nepotesil no,ale podle vsech obrazku u tohoto auta s timto motorem jsme to dali dobre,a pujcoval si to kamos co je mechanik,mysleli jsme,ze to na rozdelovaci bude očíslované,tak z toho duvodu jsme to neresily,no,ale ono to tam ocislovane neni ,jak to patri...asi to bude jinak,no!prave ze nad tim uvazuju taky celou dobu,ze to blbe strili...a nevis nahodou jak by to melo byt???nebo nejake schema toho zapojeni,nebo jak by se to dalo rychle napravit a dat spravne?Predem dik...

2011-02-03 13:19:11

na origo vicku cislovani byva ale nejspis uz ho mas menene za nejakou nahradu...

pokud se nepletu tak poradi paleni je 1 3 4 2 takze sundej viko rozdelovace , natoc kliku zakladni polohy a podle toho kam palec ukazuje to ponastavuj.

Tohle vsechno je ale zbytecni kdyz sezenes dilensky manual

2011-02-03 13:34:18

Super,dík...no,a kde ho sezenu ten manual??tady na mazdaclubu mi jeden byl poslan dobrou dusi ktera to mela,ale nevim zda to je primo dilensky manual...a jeste by me zajimalo,jak maji byt ty kabely dane v tom rozdelovaci,jestli me teda chapes?od ktereho vystupu na vicku rozdelovace vedou ke kteremu valci,či díře kdyz to tak reknu,,ty kabely..Jsem na motor celkem Lajk,tak se prosim nediv ze toho moc nechapu :-D

2011-02-04 07:23:34

To si delas srandu?:)

Vsak se celou dobu bavime o tom, z kama kam kazdy VN kabel jde.

No manual ziskas prave tak, jak se ti to podarilo, bud posle aspon pozadovanou stranku nejaka dobra duse, nebo musis pohledat nekde na netu, ja tento motor nikde bohuzel nemam abych to to primo rekl, rozdelovac tam budes mit urcite jiny nez mam v aute ja.

Zacinam si byt jisty ze mas chybu tu.

2011-02-07 12:16:45

Dík za radu,ale bohuzel byl problem nekde jinde...byla pootocena vyfukova vačka,nekdo jeste predemnou delal rozvody,a nastavil to blbe,ale kupodivu to jezdilo,takze ted je to vse,jak ma byt! Tlaky to ma 12atm a vsechny stejne..ale zapaluje jen 1 a 4 valec,2 a 3 se jen veze,Střilet to střilí,svicky jsou tam jedny z nejlepsich,co se vyrabi,ale nic....cim by to mohlo byt??? nacasovane je to dobre,tak nevim...ze by to davalo mensi proud do svicky,a ona tim padem nechytla??nebo striky???Prosim o radu....dík moc

2011-02-07 16:59:18

Dekuji za veskere rady...auto opraveno,uz jede bez problemu DIIIK

2011-02-07 19:50:58

No vidis to, prece to k necemu bylo, tak si ho ted uzivej, lidi sou vselijaci a preklep se i mistrovi obcas proste podari)

2011-02-16 17:57:58

ahoj prosím tě jak odvzdušním cladící okruh u mazdy 626 16ventil 2litr mam problém s volnobehem furt 750-1300 nekdy 1800 a ten ventil jsem vyčistil.už nevím.když tak jestli mas foto

2011-02-16 22:39:59

Uz se to tu mockrat resilo, mne tohle litani otacek mezi 700 - 1800 zpusobovala praskla hlava, vymenit hlavu a bude to ok viz vise v tomto vlaknu. Jinak nic odvzdusnovat nemusis to se dela samo u techto mazd.

2012-05-13 10:54:28

Ahoj, nemate někdo zkušenost s motorem 1.6 16v Turbo 103 kw v mazdě 323 BF r.v88. Mám podobnej problem,jako jste měli vy. Při studeném motoru volnoběh 2000ot, po zahřátí to má dva volnoběhy. Nejdřív 1500, po cca 20 vteřinách je normální. Jakmile přidám víc plyn, tak to zase drží 1500 a po 20 vteřinách to spadne na normál. To jestli stojím nebo jedu na to nemá vliv. Ve volnoběžným ventilu mám taky jenom jednu pružinku. Je možný aby mi to dělala taky ta voda? Mám ji plnou rzi, na dně expanzky mám už bláto. Vodu doplňujete při teplým nebo studeným motoru?

Jinak klapka vyčištěná, ventil taky, čidlo teploty vody v sání mám vyměněné. Ještě jedno čidlo je v chladiči, ale to se mi nějak nepovedlo zjistit k čemu je.

Dík za odpovědi a případné nápady

2012-05-13 11:56:49

U mazdy 626ky je na hadici šroubek takovej odvzdušnovací ventylek ten povol při nastartovanym motoru a až začne z něho lítat kapalina tak je odvzdušněno.

2014-11-03 21:12:28

Ahoj prosím pomozte. Moje Mazdička trpí a já už nevím co s tím. Mám 323F 1.8 r.v.99. Co mi to dělá: Motor jde na volnoběh nepravidelně a v nízkých otáčkách. Projevuje se to takto? Při přidání plynu nejdříve běží motor asi na 1000 otáček tak asi 10 sekund, potom volnoběh spadne pod 500 otáček a někdy až skoro chcípne, motor jde nepravidelně jakoby na tři válce. Při akceleraci a jízdě jede dobře bez díry v plynu, jde i hezky do otáček. Na seřízení volnoběhu šroubkem s uzemněnou TEN volnoběh nereaguje. Co už jsem udělal. Vyměnil jsem svíčky, palivový filtr, dále jsem rozebral IAC ventil volnoběhu a vyčistil a prozkoušel. Když jsem do něj pustil 12voltů ventil odskočil. Připojil ke kabelu v autě a po zapnutí klíčku ventil odskočí asi na 10 sekund a potom se uzavře. Vypadá tedy že ventil funguje. Nevíte jak prověřit, že IAC ventil chodí dobře? Dále jsem vyčistil škrtící klapku, nic se nezměnilo. Mohl by to být třeba ucpaný vstřikovač a nebo třeba špatné těsnění pod sacím potrubím? Už nevím co s tím.. dřív běžel motor tak krásně a ted na volnoběh no hrůza. Prosím poradte co mám ještě udělat. děkuji

2014-11-10 18:41:43

Tak hotovo problém vyřešen. Tak jestli bude mít někdo podobný problém jako já, tak u mě to bylo špatný těsnění pod sacím potrubím u vstřiku třetího válce. Těsnění se nějak profouklo a kus spadnul pod vstřikovač a ten nemohl rozprašovat palivo. Dnes jsem těsnění vyměnil a motor si jen ševelí, Paráda mějte se fajn


Odpovědět

1  2  3  4