Fórum - Téma


FP FS a další Oprava volnoběžných otáček


Fórum Návody FP FS a další Oprava volnoběžných otáček



1  2  3  4

2007-12-21 16:59:56

Kolisajici, nepravidelny nebo chaoticky vyssi volnobeh je jak na mazdaklubech, tak na probeclubu valmi caste tema.Myslim ted benzinove motory 16V 1,8 a 2.0 tedy FP a FS a nektere dalsi

Nejcastejsi problemy jsou:

  • motoru na volnobeh vystreluji otacky ke 1300ot
  • motor zvysuje volnobeh o 300ot pri toceni volantem
  • jednou je volnobeh spravny cca700ot, o chvili pozdej je 1300ot,
  • motor se syticem ma za studena i 2200ot a otacky padaji neumerne pomalu se zahrivanim motoru.

Nemusi tomu tak byt (nezminuji derave sani a podobne mechanicke poruchy) ale prakticke skusenosti mi jasne rikaji ze 80% techto problemu zpusobuje chyba v obtokovem ventilu skrtici klapky, kterou si RJ pridava otacky motoru podle zatizeni a nekolika vstupnich faktoru, jako jsou treba: dostatecny tlak v servu posilovace rizeni, spustena klimatizace, velikost napeti z alternatoru atd...

Vad u techto ventilu je hned nekolik naraz:

  • zadrhavajici pistek, ktery ja zaneseny velmi jemnym prachem ktery projde sacim filtrem
  • unavena jedna z pruzinek a pistek nedoleha jak ma a prochazi jim trvale vzduch do sani
  • zavzdusnene chlazeni motoru-neverily byste co dokaze udelat kdyz zustava obtokovy ventil nevyhrivany vodou

Pokud ma vas motor zminovane problemy, je potreba rozdelat ventil (3 krizove sroubky a jeden torx s dutym stredem). odpojit vyhrivaci hadicku (skoro nic z ni nevytece, je nejvyssi cast motoru) dpojit konektor napajeni elektromagnetu.

Cely ventil a jednotlive dily poctive proplachnete treba technicakem nebo cisticem brzd a pistek promazte ridkym olejem.

Tesnici pistek (bily silonovy krouzek) je udrzovany ve stredove poloze 2ma pruzinama, ktere sou proti sobe a ventil lezi mezi nema.Pruzina ktera udruje ventil v klidu zavreny je unavena, a je porteba ji natahnou o 1mm -s touto delkou je potreba laborovat, pokud ji natahnete moc, elektromagnet ji nedokaze pretlacit a na volnobeh by vam motor chcipal pri sepnuti klimy nebo otocenim volantu.Naopak, pokud ji natahnete malo, budete mit volnobeh porad vysoky a bude se k normalnim otackam vracet neochotne.

.Ventil složte, vse pripojte, vyhrivani odvzdusnete stiskem hlavni hadice k chladici a v momente kdy zacne z ventilu vytekat chladici kapalina odpojenou hadicku nasadte a povolte stisk hlavni hadice chladice.motor projedte, zahrejte, a na volnobeh skousejte se zaplou klimou tocit volantem.Mely byste na otackomerru sledovat jenom jemne zvyseni otacek, ale nesmi se motor zacit dusit (viz natahovani pruzinky)

.Pokud otacky stale vystreluji moc nahoru, natahly ste pruzinku malo a musite znova do ventilu.

Doufam ze vam to pomuze, osobne sem ventil nastavil na potreti, ale uz od jara mam od spatneho volnobehu klid: ) Stejnym zpusobem jsem uz opravoval dalsi 2 probe a kamaradovu mazdu 1.8, vzdy 100% uspesnost a vyreseni problemu.

Ventil rozdelavejte opatrne, jak vam vypadne nejaka pruzinka a nenajdete ji, mate problem protoze jakakoli nahrada za jinou u me znamenala nefunkcnost ventilu, sila elektromagnetu je presna k sile pruziny.

Doufam ze sem na nic nezapomel, hodne zdaru:)

2007-12-23 09:40:45

Vyborny konečně někdo kdo rozumi tomu co sam napiše tak budem moct diskutovat jak vyzrat na ty naše magdyi když to maš v probe ale ty se dělaly i v turbu ne?

2007-12-23 10:57:16

Pisu jen o tom, v cem mam nejakou osobni zkusenost :)

v turbu se dalaly akorad probe se starou kastli, 2,2L.

Druhe generace kterou mam ja se delaly jenom s motorama z MX6, tj 2.0 16V a 2.5 24V

2007-12-23 11:14:23

JA JEN ŽE BY SE TO TURBO DALO POUŽIT PLUS SVODY NA 2.0I V 626SCE tak mě napadlo

2007-12-23 11:58:50

mechanicky ho tam pridelat jei to nejmensi :) k tomu musi byt program v RJ, vstriky, asi jine olejove cerpadlo a spousta dalsich veci, asi vis co cem mluvim :) nehlede na mechanicke upravy motoru, kompresni pomery, jine pisty, GO kliky a ojnic...proste s tim si muze hrat nekdo kdo ma doma zvedak a dilnu: ) samozrejme vsechno jde:)

2007-12-23 16:21:11

a nebo vzit to cele z probe a dat do magdy za pokus by to stalo no do jara času dost a nebo co tě napada dalšiho?

2007-12-23 17:43:58

kamos ted do probe V6 dava turbo z avie :)) dnes to poprve natocil vsecko jede jak ma ale musi dochytat jeste mouchy ale ze uz se tesi jak to projede:)

2008-04-08 23:29:54

Ahoj lidi jsem tu uplne novej a mam s Moji mazdou jeden velkej problem, MAm 626 ,0 GLX stříkačku třetí řady výroba je 96 rpk ale škube mi volnoběh pořád klesa pod stanovenejch 900 otáček a už mi to leze krkem jsem mechanik a tak klapka byla už venku a vyčistil jsem jí ale bylo mi to k prdu protože ten frajer předemnou jí dával novou ale stejnak mi to nedalo a vyčistil jsem i tu trochu co tam bylo když už jsem jí měl venku no ventil se zdá být taky v pohodě a sání ani žádnej podtlak to neni to už je asi tak stokrat zkontrolovaný no mám najeto 184 tisíc a nějaký drobný a zatim mi to chcíplo asi jen 4 krát a najel jsem sní asi 20 tisíc km..

Dokud motor za studena něco kolem 2 tisic do doby než se zahřeje a pak to pada i na pět set a FAKT NEVIM ČIM TO JE ?????? PORADTE PROSIM

2008-04-14 11:02:34

Ja som mal podobné a boli to klapky, ale padalo to až k nule. Tan elektromagnet si pozeral?

2008-04-14 19:56:52

Bobyku měl jsem stejný problém a stejně jako ty jsem z toho byl po delší době na palici. Minulý týden mi to nedalo a na radu Venita jsem rozdělal celou klapku pro kompletní vyčištění. Nakonec byl zakopaný pes v ucpaném obtokovém kanálku, kterým se skrze utahováním šroubu upravuje volnoběh.

Předtím jsem šroub utahoval i povoloval, ale volnoběh byl stále stejný někde u 500 ot. To proto, že stejně nebylo co regulovat, jelikož tudy neprotíkal žádný vzduch. Venito diagnostikoval příčinu v umístění tohoto kanálku přímo naproti odsávání víka motoru, odkud jde zpět do sání dost sajrajtu. Takže uchošťouchy (nebo jak to mám nazvat - zkrátka tyčinky do uší), odmontuj trubici sání ke klapce a ten otvůrek vpravo před ní pořádně pročisti. Snad se ti vše vrátí do normálu, u mě to tak bylo na první start

2008-04-14 20:15:31

jak pise Stan, neni nic jezdnoduzsiho nez sundat a rozdelat celou klapnu, poradne vse procistit a uvidis, prace na 2 hodky podle sikovnosti:)

Pak doporucuju restart RJ prez brzdovy padal podle znameho navodu at si RJ nacte nove polohy a udaje...

hodne zdaru

2008-04-14 20:55:25

Brácha měl tuhle taky zajímavej problém... 626 GE

Na volnoběh lítali otáčky 700-1500-700-1500... furt si takhle přidávala.

Chyběla asi decka vody v chladiči pod víčkem. Nalilo se do plna a je klid.

Asi za 120 tis. km druhej problém. První byl, že prdla hadice ke spojce A celkem má nalítáno asi 240 tis.

2008-04-15 20:38:27

to skakani otacek uz sem popisoval v jednom ze svych clanku, ubytek vody chlaze poznas jako prvni na vyssich mistech motoru, tedy topeni a vyhrivani obtokoveho ventilu -ten jak je po zahrati motoru studeny, motor se muze zblaznit...

2008-09-02 17:49:41

Díky moc za návod, jak na ten volnoběh. Dost mě to vytáčelo, byl jsem s tím i v servisu, kde mi vyměnili váhu vzduchu (2000Kč) prej odborníci na Mazdy, tam se to tvářilo dobře, než jsem ujel asi 10 km a ohřál motor, tak to bylo zase v hajzlu. Tak jsem to zkusil na tom elektromagnetickém ventilu a povedlo se. Sice na 5 pokus, protože jsem pořád mučil tu silnější pružinu, pak jsem šel do té slabší a to klaplo hned. Díky moc David a Mazda 626 2.0

2008-09-02 19:52:13

super:) kdyz se clovek neboji, hodne usetri a jeste ma radost:)

2009-01-12 09:22:59

U 121ky se to dá udelat taky tak s těmi otčkami?

2009-01-12 15:22:01

to nevim :/ uz si nespominam jak to 121 ma...ale tipuju ze to bude podobne

2009-03-17 12:08:12

u xedos 6 V6 24V 2,0 by to malo byť podobné ?

2009-09-15 13:37:15

Myslite ze by toto mohlo vyrešit i můj problém u 626 r.v.94 2.0 16V ... za studena nastartuju otacky vylitnou na 1500 .. po chvilce zacnou litat 800 - 1500 jako bych slapal a poustel pedal silene to za jizdy skube, zaroven s tim auto netopi jak by mohlo jakmile se motor ohreje (teplota podle ukazatele je v provozni teplote) kolisani prestane a vse funguje jak ma vcetne topeni .. doposavad stacilo vymenit termostat (1x za rok) nyní je to půl roku a už to zase dělá tak jsem ho vymenil (vždy nová replika a teď dokonce original) a stejne to zase lita .. to vam to takhle nikomu neblbne?

2009-09-15 13:48:12

Zkontroluj si napřed jestli máš dost vody v chladiči. Tohle škubání s otáčkama se stává když tam nemáš moc vody


Odpovědět

1  2  3  4