Fórum - Téma


Filtrační vložka sání K&N aneb „Má to vů


Fórum O článcích Filtrační vložka sání K&N aneb „Má to vů



Diskuze o článku

Filtrační vložka sání K&N aneb „Má to vůbec význam?“

Autor článku a testu Max6, za všechny děkujeme :)   Na každém fóru,na každé diskusi se vedou velmi vášnivé diskuse a debaty zdali tato vložka má vůbec význam z hlediska výkonu. Jelikož já sám jednu tuto vložku od firmy K&N vlastním, tak mě zajímalo jestli moje auto s touto vložkou má větší výkon jak uvádí firma K&N a všichni její distributoři. Co to vlastně s mým autem dělá ? Není to jen...


1  2

doris  
Doris
2016-08-21 08:07:44

Kdysi jsme měli sportovní filtr (pouze tu obdélníkovou vložku do origo airboxu, výrobce Green), nepatrně to bylo živější, ale také hlučnější oproti origo filtru. Výměna je otázkou několika málo minut práce, ale je třeba ten bavlněný filtr propírat a impregnovat každých x-tisíc km, navíc údajně propouští jemné prachové částice (několik mechaniků nás takto varovalo a skutečně, když se člověk kouknul do struktury toho materiálu proti slunku, tak bylo vidět mnoho drobných dírek, jak už to v látce bývá....). Takže jsme se na nakonec vrátili k origo filtru a tak nám to vyhovuje asi nejvíc.

Co se týče použití sportovních kitů sání, tam bych se kromě výše uvedeného obávala i problémů na STK, nemusíš projít. Kolegu s tím vhodili. Nemá to pochopitelně homologaci a nyní jdou po jakýchkoliv úpravách aut, kde právě homologace chybí. Takže před technickou bude rozumnější vrátit tam origoš.

2016-08-21 16:08:38

doris: diky za info. Na koplet sani timto kaslu (za ty problemy mne to nestoji), ale ten filtr do airboxu od K&N vyzkousim. To cisteni mne nevadi.

2016-08-22 06:44:34

doris: osobne si myslim, ze ta trocha, co ten sportovni filtr propusti navic je oproti tem bioslozkovejm srackam, co jsme nuceni diky EU si s benzinem cpat do motoru prd :) a kdyz to jednou za cas proturujes, tak toho carbonu spalis dost, takze toho bych se nebal. jinak prave proto jsem se divil, ze by do toho origo servis sel, kdyz pak hrozi problemy na STK apod.

doris  
Doris
2016-08-22 08:45:37

bobsik: No ty biosvinstva jsou opravdu hnus a motorům škodí, o tom žádná..... Hlavně MEŘO v naftě; sežralo nám to těsnění palivového čerpadla a to jsem brali Vervu od Benziny. Takže už nikdy víc MEŘO do svého auta nechci. Naštěstí už několik let máme možnost volby, takže bereme Maxxmotion diesel u OMV, kde je jiné složení nafty bez MEŘO a musím upřímně říci, že je to absolutně nejlepší nafta, jakou jsem vyzkoušela. Je sice dražší, ale vyplatí se ji tankovat.

No a benzín - slyšela jsem, že mají v plánu dávat až 10% bio, ale údajně v prémiových palivech to takový problém nebude. Bohužel opět si bude třeba připlatit.... K četu už s celou EU a jejich ekonesmysly a lobováním.....

Co se filtru týče, tak když jsem ten Green prohlížela, všimla jsme si, jak je ta bavlna pórovitá a těch drobných dírek tam je celoplošně opravdu mnoho. Jezdíme hlavně na Ostravsku a toho prachu tu je po celý rok fest. Filtr jsem používali asi 2 roky. Několik mechaniků mne od toho odrazovalo právě vzhledem k propustnosti prachových částic, které pak brousí motor. Takže jsem to dala raději pryč a jezdíme s origošem, auto je o něco tišší, výkonově není nějaký významný rozdíl znát. Ten bavlněný filtr jsme měli v Nissanu, je to už celkem rarita to auto a je pro mne příliš vzácné na to, abych jakkoliv riskovala. Každopádně pokud někomu vyhovuje víc sportovní filtr, tak proč ne, je to každého věc.


Odpovědět

1  2