Fórum - Téma


Filtr pevných částic DPF - MÝTY a POVĚRY


Fórum 6 (obecně) Filtr pevných částic DPF - MÝTY a POVĚRY

Informace o modelu: Mazda 6


1  2  3

Ben
2009-07-15 09:59:20

Ahojky. Vím, že k tématu filtr pevných částis se již v minulosti dosti diskutovalo. Prošel jsem diskuse různých značek, příspěvky odborných časopisů apod., kde se řešila životnost, zacházení, nafta v oleji, regenerace apod., ale nikde jsem se nedočetl, zda někdo s tímto vynálezem najezdil třeba víc jak 60-70 tis. km. Zajímalo by mě, jestli někdo z majitelů M5 a M6 s DPF (stejné motory) najezdil kolem těch 70tis. km a více (hranice životnosti DPF) a mohl se podělit o zkušenosti, případně jaká se investice do nového DPF. Díky.

Omlouvám se nedopatřením jsem článek umístnil jinam.

2009-07-15 17:32:21

Já mám už 78000km.a funguje DPF.Jeden mechanik mi řikal že se někomu stále aktivoval filtr,a tak zkusili,vyvrtali do něj 3 díry a problém byl vyřešen.Já s filtrem problém nemám, po dálnici moc nejezdim a mám spotřebu okolo 7l. tankuji naftu na jednom na jedné čerpače,kde tankují hlavně kamiony.Filtru se neboj Ahoj

2009-07-16 10:49:34

Nedá mi to abych nepřispěl, Poslední dobou každý kdo jednou četl zkratku DPF už ví vše, a pak všude ventiluje jak je to zařízení k ničemu a problémové.

ĆISTĚ Z TECHNICKÉHO HLEDISKA, NEPŘINÁŠÍ FILTR ŽÁDNÝ PROBLÉM. KROMĚ ZVÝŠENÉ SPOTŘEBY O 0,5 - 1L OPROTI AUTU, KTERÝ HO NEMÁ. Z ČISTĚ MEDICÍNSKÉHO HLEDISKA, JE TO SPORNÁ ZÁLEŽITOST, NEJVÍCE ZDRAVÍ ŠKODÍ NEJMENŠÍ ČÁSTICE, KTERÉ STEJNĚ FILTREM PROJDOU. TAKŽE JEDINÝ EFEKT JE TEN, ŽE PŘI SEŠLÁPNUTÍ PLYNU NEPOKLÁDÁTE KOUŘOVOU CLONU A NEMÁTE PAK VZADU ČERNÝ NÁRAZNÍK.

Filtr může působit problémy pouze tomu, kdo jezdí po městě velice krátké trasy a pak nedochází k regeneraci. Osobně však neznám nikoho komu by to takové problémy činilo soustavně a nemohl díky tomu auto používat. Na takové ježdění není ani žádný nafťák bez filtru.

Takže naftového motoru od mazdy se nebát, kupovat kvaltiní palivo (nic se nezkazí přidáním aditiv, naopak) a dále jen užívat spotřeby která je nižší než u benzínu (obzvláště při vyšších rychlostech nebo zatíženém autě) a zátahu od 1.750 otáček. Jediný důvod proč nekupovat naftu je ten, když někdo miluje vůni benzínu a vysoké otáčky, což samozřejmně chápu.

doris  
Doris
2009-07-16 11:05:17

No, když má auto dobré spalování, motor v pořádku a používá se skutečně kvalitní nafta obohacená aditivy (my to tak děláme už řadu let), pak to nekouří skoro vůbec i když to DPF nemá. Černý dým neznám. Přitom se jedná o koncepčně starý atmosférický motor. Jde hodně i o to, že kvalitní naftu u nás v ČR je stále náročnější koupit a ty moderní citlivé motory pak dostávají pořádně zabrat. Tím pádem odhaduji, že i DPF se při spalování méně kvalitního paliva znehodnocuje rychleji a nevydrží. Samozřejmě krátké popojížďky s dieselem, který se nestačí ani zahřát, jsou naprosto mimo mísu. Nicméně ne všechna rádoby ekologická opatření jsou přínosná a mnohdy nadělají více škody než užitku, vemte si kupříkladu MEŘO, které přidávají do nafty a stejně je jeho produkce neekologická (zemědělské stroje taky baští naftu a její zplodiny se dostávají do ovzduší atd. ...) a přináší to větší zátěž pro životní prostředí, než kdyby auta spalovala pouze ropný destilát. Navíc tyto moderní motory zrovna biosložku v naftě moc rády nemají. Tolik můj pohled na věc.

2009-07-19 18:00:17

mam s dpf najeto 134t zatim me vyhnalo 3x do servisu protoze se rozblikala kontrolka dpf tzn sup do srvisu nebo oddelas motor pokazdy mi rekli ze nevi cim to je a hlasi jim to zvysena teplota vyfukovych plynu a muze to byt cimkoli takze neresim ja to prisuzuji nakymu bordelu v nafte protoze se mi to vzdy rozblikalo na dalnici tzn pri dlouhodobejhsi vetsi zatezi naposled sem byl uz tak nastvany ze sem chtel po nich nasilim zjistit jak se mazou chyby ze bych si to mazal sam a ne jim davat pokazdy 500 samozrejme to nejde bez pc, sw a kabelu

2011-02-27 23:55:00

POkud mam filtr pevnych castic da se to poznat na palubovce po zapnuti klicku? Bude svitit varovna ikona nebo ne? Nebo jak zjistit jestli je nebo neni v aute a popripade v jakem je stavu. Jde mi hlavne o vymenu oleje jestli koupit dexelia dpf 5w30 nebo jen 5w30ku a take bych rad vedel co vlastne v aute mám a co ne precijenom se to hodi pri diagnostikovani zavad.

2011-02-28 00:26:07

DPF mají dieselové motory po F/L,takže cca od půlky roku 2005,pokud máš starší ročník výroby,tak ho nemáš

Ben
2011-02-28 11:21:34

Tak já mám cca 3.500 km po "vykuchání" DPF. Zatím (ťukám na hlavu) bez problémů. Průměrná spotřeba i teď v zimě 6,1 - 6,4 l100 km. Jak už jsem několikrát opakoval, kež by to ten "nějaký pátek" vydrželo.

2011-02-28 12:16:26

Zajímalo by mě, jaký má auto po vykuchání DPF zvuk a jízdní vlastnosti. Slyšel jsem, že to o dost změní zvuk(k horšímu-jako děravej vejfuk), ale zase o něco zvýší výkon od spodních otáček.

Mám najeto cca 170tKm, s filtrem zatím žádné problémy(nikdy se nerozsvítil), akorát auto občas ztratí tah a trvá to cca 10 sekund, než se motor dostane do otáček a zase začne táhnout, takže to přičítám filtru...

Ben
2011-02-28 13:42:11

Už jsem to tady někde psal. Mám M6, r.v. 07, 105 kW. DPF jsem preventivně nechal "vykuchat".

Vedly mě k tomu některé věci: nemusím kupovat zbytečně drahý olej, nemusím myslet a řešit nějakou regeneraci DPF, případná výměna DPF není zrovna laciná záležitost, zatížení vstřikovací soustavy apod.

Zvuk se podle mě nějak zásadně nezměnil, spotřeba je cca o 0.5 l nižší, motor jde lepší za plynem. Že by to nějak zvlášť kouřilo jsem si také nevšiml.

Opakuji, každý si musí rozmyslet, co je pro jeho auto nejvhodnější. Nikomu nic nevnucuji, jen píši své zkušenosti.

V současných autech je údajně vylepšený DPF s kratší regenerací apod. Stejně je pořád takové kurvítko, které může znepříjemnit život.

2011-02-28 13:55:45

Nevím, zda bych zrovna tohle sváděl na dpf... ale taky se zajímám o jeho demontáž. O zvýšeném hluku jsem se taky dočetl, ale spíš asi záleží na tom, jestli do prostoru vykuchanýho filtru, lze před kat navařit trubku, aby

obal nerezonoval. Koupil jsem loni v červanci M6, r.v.2006, 105 kW, dnes mám najeto 210.000 km a pořád o DPF přemejšlím, jestli ho "vyškubnout" hned, nebo až nastanou problémy. Dost přes tejden najedu po městě... Na dálnici podle předpisů to jde ( 6,4 - 6,7 l/100km) ovšem dlouhodobá kolem 8 l. Loňská dovolená, plnně naložen, vesměs samá dálnice, 7,6 ..... Po Toledu, který jsem měl 10 let, kdy léto zima, průměr 6 a to jsem ho honil, je trochu zklamání. Jistě, říkám si komfort je jinde.

2011-02-28 14:28:14

Chci se zeptat Bena: A kolik to "žralo" před vykucháním ? Jen o půl litru víc, teda do 7 ?

2011-02-28 15:59:50

I když s DPF zaplaťpánbuh nemám zatím žádný problém,o vykuchání přemejšlím taky už delší dobu, ale dost mě odrazuje pár věcí. Po vykuchání, zůstanou funkční čidla před a za filtrem, která dále spouští regeneraci. Ta prý neprobíhá tak často, ale přesto se spouští, a to ne, jednou za 1000km, ale jen o málo méně častěji než před tím. Další věc je ta změna zvuku, který je prý ve vyších otáčkách o hodně jiný.

Olej jsem zvolil 5W-30 obyčejný, nechtělo se mi tenkrát dávat tolik peněz za dexelia-DPF a po cca 15tKm je množství v motoru stále hluboko pod křížkem na měrce. V současné době se mi však podařilo sehnat dexelia-dpf za dobrou cenu, takže ho tam při příští výměně už dám.

2011-02-28 16:04:50

Ještě k té spotřebě s DPF, průměrně mám těsně pod 7l teď přes zimu(bufik), přes léto 6,0-6,5 l/100 km.

Ale jezdím převážně mimo město, každý den cca 100Km.

Spotřeba se zřejmě dost odvíjí od toho, jak moc je filtr nenávratně zanesený a tím pádem jak často se musí regenerovat.

Ben
2011-03-01 09:56:13

Tak jezdím půl na půl. Dálnice - tachometrových 140 km/hod, ostatní kolem těch 90 km/hod. Před "vykucháním jsem se vešel v poho do 6,6 - 6,8 (pokud nebyla někde zácpa), po vykuchání teď přes zimu 6,1 - 6,3 l/100 km. Takže asi těch 0,5 l/100 km. Jinak žádnou změnu zvuku nebou kouření jsem skutečně nezaznamenal.

Pokud se týká spouštění regenerace, tak jsem se to snažil ze začátku sledovat. Probíhala různě, někdy po 200 někdy po 500 km. V podstatě všechny hadičky + čidla vedoucí do "vykuchaného" DPF jsou zachovány.

V současné době hlídám především hladinu oleje a ta je prozatím stále stejná.

Když se bavíte s některými řidiči dieslových os. vozidel, tak ani neví, že něco jako DPF ve svém vozidle mají a jsou hrozně překvapeni. Překvapila mě neinformovaní při zakoupení nového auta. Naopak další mají s DPF stále problémy a časté návštevy autorizovaných servisů. Tvrdím, že je to takové kurvítko.

2011-03-01 10:54:52

To Ben: Jak poznáš že ti jede regenerace? Podle palubního PC - aktuální spotřeba?

2011-03-01 12:20:22

taky mě zajímá jak poznáte že právě probíhá regenerace

2011-03-01 13:18:50

Většinou při nižší konstantní rychlosti v úseku, kde běžně máte nízkou spotřebu ukazuje pc okamžité spotřeby "hausnumera" o několik litrů vyšší. Je to běs. Obvzlášť když nemůžete splnit podmínky regenerace (následuje dlouhé klesání, zacpaná silnice...). Na dálnici to taky naskočí, řekl bych. Před mou 1.výměnou oleje ( po 19ti tis.km), se mi rozsvítila kontrolka nastálo a ani 30ti min.prohnání po dálnici nepomohlo, mazal jsem na výměnu oleje. Celkem chápu, že jízdami po městě se interval zkrátil (to si ještě mohu gratulovat). Ale co mne zarazilo, v orig."příručce" resp.letáčku, píší že pokud filtr potřebuje regenerovat, kontrolka svítí a pokud je pozdě, bliká.

Je fakt, že mám Webasto a raní starty nejsou teď v zimě pro motor až tak devastující, ale vyšší spotřeba a nalítanejch 210tis.km k tomu + info o tom, co vše o DPF víme a co vše může odejít....jo, myslim na to "ve dne v noci".

Ben
2011-03-02 09:29:52

Přesně tak, jak tady píšou kolegové. Při regeneraci na PP skáčou různá "hausnumera" povětšinou tak o polovinu vyšší než normálně. Podle mých zkušeností cca 20-25 km jízdy v kuse. Pokud musíš přerušit, ŘJ po dalším nastartování ji spustí znova, ale již nevím na jak dlouho. Jak už jsem uvedl, teď po "vykuchání" DPF to nějak nesleduji, pouze hlídám hladinu mot. oleje. Bylo mi doporučeno výměnit olej po 10 tkm, což dodržuju. Nalil tam Castrol 10W-40, přesné hodnoty z hlavy nevím. Pokud nebude nějaký problém, tak zajedu každých 20 tkm pro jistotu na kontrolu. Zatím žádné problémy (provozní).

2011-03-03 08:12:13

to chcete říct,že máte na palubním počítači nastavenou okamžitou spotřebu?Pokud do téhle kolonky zabrousím při listování počítačem,tak jdu honem rychle pryč,protože ty čísla tam jsou strašné i bez regenerace.


Odpovědět

1  2  3