Fórum - Téma


filtr DPF-regenerace


Fórum CX-5 filtr DPF-regenerace

Informace o modelu: Mazda CX-5


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7

2014-03-19 14:10:13

valmont1: Zajížděl jsem snad prvních 1000 km tak, jak mi bylo doporučováno. Nevytáčet motor zbytečně do vysokých otáček, nejet delší dobu stejnou rychlostí a otáčky trochu měnit, netahat těžký přívěs. Ale nevytáčím to nijak zbytečně ani po 2500 km. Když jedu po D1 tak svižně jet musím, abych nebyl jen mezi náklaďáky. Zajímavé je, že spotřebu 7,5 l/100 km mám takřka konstantní ať jedu svižně, nebo "na spotřebu".

2014-03-19 15:43:38

drejcik: 2003/76 B, tak to byla taky EURO4, to by odpovídalo. CX-5 175 AWD AT asi nemá v papírech 4,1 mimo město ne?

2014-03-19 21:52:50

shr3k: ve velkém techcaku má 6 ale nejsem si jist. Mam to na firmě tak se ted nemohu podivat. Každopadně když jsem auto kupoval měl o na sobe nápis spotřeba od 4,1l to jsem si musel vyfotit protože jsem tomu nevěřil

2014-03-19 23:00:42

Vratil bych se zpet k DPF. Nebude ta casta regenerace i o velikosti DPF filtru? Pamatuji si, ze jsem cetl clanek o novych revolucnich Skyactiv-D motorech jeste pred jejich uvedenim v CX-5 a byla tam zminka, ze vzhledem ke stiznostem na zdlouhavou regeneraci DPF v predchozi generaci M6 se zapracovalo i na tomto "detailu" a nove motory budou mit vylepseny system. Jednim z vylepseni pak mel byt i mensi objem filtru...

Ja mam M6W 110Kw A/T a najeto cca 15tkm [nechtelo se mi zakladat stejne vlakno u M6, tak jsem se vam sem vetrel - omluva]. Regenerace probiha kazdych cca 280-300km a jakmile se zacinaji zkracovat intervali, tak uz sleduji hladinu oleje, jestli je jeste v normalu, protoze me na to v servisu upozornili. Kdyz jsem se poptaval na regeneracni cyklus, tak jsem dostal stejnou odpoved, jako vsichni, co jsem prispivali uz drive. Jeste mi pridaly maly dodatek k tomu: "Vy vsichni, co si dnes koupite nove vykonne auto si myslite, ze to bude jezdit za 3L. To predse neni mozne! Vsak jste si proto to auto nekupoval, ne?!" Musim uznat, ze dany prodejce je opravdu skvelou reklamou pro Mazdu. Necekal jsem papirove hodnoty spotreby, ale takovehle vyjadreni prodejce me usadilo do zidle. Celkem by me zajimalo, jak se k danemu problemu spotreby a DPF stavi nemecti mazdaci. Je to predse jenom trh, na ktereho ohlasy se slysi a take pripravuji modifikace. Jestli nekdo z vas vladne nemcine a mel trochu casu surfnout na jejich stranky, mozna by nam mohl poskytnout zajimave informace.

Co se me spotreby tyce, tak jezdim v rozmezi 5.4 - 7.5L. Dlouhodobe bych to mohl vyjadrit cislem 7L, coz je o vice jak 2L vice, nez v propagacnich manualech. Faktor 1.25 neplani ani u mne. Kdyz jsem jel jednou vylozene na spotrebu po novem tankovani, tak jsem byl po 200km na spotrebe 4.8L, ale pak prisla bajna regenerace a vystrelila spotrebu na 5.8L. Na tuto nadrz jsem pak dosahnul na tu nejnizsi hodnotu spotreby a od te doby jsem se na to vy.... a jezdim podle potreby a nalady.

BTW: Kdyz jsem jel posledne kolegovou Octavkou 2.0 CR 110kW 4x4 do Mainzu [cca 800km], tak jsem mel spotrebu 5.5L a to se jelo 95% po dalnici a na nemecke strane 150+km/h. Bratranek ma noveho Tourana 2.0 CR 103kW DSG a hlasil mi spotrebu 5.0L. Nejsem fanda VW koncernu, no zde jsem musel smeknout. Na tyhle cisla se s CX-5, M6 a ani M3 snad nikdy nedostaneme...

2014-03-19 23:04:52

No a co takhle ten filtr dát někde odborně pryč? Myslíte, že by to byl problém, resp. že by to někomu vadilo? že by to pak po 3 letech na STK poznali?

2014-03-20 09:22:24

mariancz:

Zdravím, ono těch drobností co mě vadí na CX 5 je víc, ale teď řešíme konkrétně DPF a spotřebu s tím spojenou. Jak už jsem tady někde psal, obecně mi vadí přístup ze strany prodejců. Plná huba keců a mazání medu kolem pusy, když si chcete koupit auto a to jak o spotřebě, tak o spolehlivosti a podobných řečí typu nejlepší motor ve své kategorii, spotřeba na úrovni hybridů a ona je skutečnost na hony vzdálená. A podle mě před potencionálními kupci zatajují záměrně jisté skutečnosti o kterých moc dobře ví . Potom,když se jako zákazník - uživatel ,,dotěrně,, slušně dotážu proč já mám tak rozdílně vysokou spotřebu, nejsou schopni odpovědět a vyloženě je tento dotaz obtěžuje. Pak se všemožně přehrávají softw. a jiné blbosti a zakončí to chytrou hláškou,... za všechno může řidič. Nevěřím, že německý zákazník by se nechal takhle odbýt. A k poslednímu odstavci....... stejná zkušenost...bohužel

2014-03-23 17:04:40

jardabr: souhlasím s tebou.Po uběhnutí záruky to asi chce toho neřáda v tichosti odborně odoperovat.Koukal jsem na net a je tam dost odkazů proč a kdo se tomu věnuje

dub, 2014-03-18 13:35:40 napsal:

Ahoj, jak čtu tyto poslední diskuze, nejsem už jeden z mála kterému vadí ty samé věci.. spotřeba, DPF filtr... v mých předešlých příspěvcích popisuji jak se chová dovozce a jak komunikuje.. nabízené prověření spotřeby a práce filtru prodejcem..ten mi jen tvrdí, že si nikdo jiný nestěžuje.. (Auto Zeman)??? pokud se spojíme a bude nás víc se stejnými připomínkami, jsem připraven auto regulérně reklamovat..

2014-03-27 11:52:39

dub:

Byl jsem u delare, chtěl jsem si nechat nahrát ten software, který mi tam dali při svolávačce na "Sensor výfukových plynů" v květnu 2013. Tehdy jsem zaznamenal výrazně nižší spotřebu a auto šlo ještě lépe za plynem. Tento "dobrý" software mi pak bohužel přehráli na konci roku při garančce na opět aktuální, který měl označení SH1B-198881-P a který se choval stejně jako když bylo auto nové. Tzn, vyšší spotřeba, menší pružnost. Nepustí je to do starší verze. Takže nahráli opět aktuální update - Software Version: Mazda IDS-88.05 s novější kalibrací na SH1B-18881-S. Změnu jsem nepocítil. Stále to regeneruje po cca 200 km, spotřeba vyšší, průžnost stejná.

2014-03-27 15:04:05

jardabr: Odstranit DPF filtr není problém.Auto bez filtru má nižší spotřebu,můžete používat levnější olej,emise to bez problémů naměří,ale i jiné výhody to přináší

2014-03-27 18:46:46

"Naše školicí středisko už od začátku zahájení školení školí, jak rozpoznávat odstraněné filtry a zatím jsme nenarazili na tak sofistikovaně odstraněný filtr částic, abychom to neodhalili. Ono to totiž při měření emisí není možné neodhalit, protože když je filtr funkční, kouří vozidlo maximálně do hodnot 0,03 m-1, kdežto když tam není, je hodnota minimálně 10x vyšší."

http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1514

Přečtěte si i záložku s komentáři...

dub
2014-03-27 20:25:04

A je normální ta regenerace po 200-250 km..? Znáš podobný případ..?

2014-03-27 21:19:30

shr3k:

Myslím, že není problém v tom, že ,,uživatelé,, by měli výhrady proti ekologii a tím pádem k filtru DPF jako takovému. Problém je jiný a zásadní. Těžko mě může někdo přesvědčit, že mám být spokojený, když mě to stojí peníze z mé kapsy navíc. Kdyby se ta reálná spotřeba alespoň trochu blížila k těm hodnotám, ke kterým se upsali v Japonsku, tak bych byl asi spokojenější uživatel a o tom to přece všechno je. Nějak nemůžu pobrat, jakou to má logiku.... Z výfuku mi jde míň svinstva, ale spotřebuji na to o třetinu víc paliva. A s těma emisema to taky není až tak ,,košer,,. Chtěl bych vědět, jak by probíhalo samotné měření emisí za předpokladu, že probíhá recyklace. A to je docela pravděpodobné, že se tak může stát. Emise se totiž měří při zahřátém motoru a v celém spektru otáček. Nebo se musí počkat až je po?. Pokud ne, nevěřím, že hodnoty budou stejné jako v normálním režimu a pak tedy něco ,,nesplňujeme,, .

2014-03-28 00:17:09

tom.: Tak reálná spotřeba auta jde zjistit jedině ze serverů jako je Spritmonitor, ta nemá s laboratorním cyklem nic společného. Když uvádí výrobce spotřebu, vždycky ji uvádí podle metodiky NEDC.

https://www.spritmonitor....180&gearing=2&powerunit=2

stačí se podívat, za kolik jezdí třeba srovnatelný Tiguan:

https://www.spritmonitor....180&gearing=2&powerunit=2

nebo slabší Kuga:

https://www.spritmonitor....180&gearing=2&powerunit=2

nebo GLK:

https://www.spritmonitor....180&gearing=2&powerunit=2

Všechno na jedno brdo, snad krom nízké X1 s primárním pohonem na zadek...

Chyba je v evropské legislativě, která tlačí výrobce do takových nesmyslných metodik měření, kvůli plnění limitů CO2, včetně implementace i-stopu co likviduje ojniční ložiska.

Když bude probíhat regenerace DPF, tak se to na emisích pevných částic neprojeví, protože uhlík (saze) oxiduje a mění se tím na CO2.

2014-04-06 11:38:42

tak mam 2014 "novou" CX5 175HP 2.2D MT....najeto cca 6000 km... spotreba od 5.5 az po 6.6 ...regenerace kazdych cca 650 km (co nadrz tak 1x) jezdim podle limitu po prechodu na 19" kola a 255 pneu spotreba o cca 0.7l nahoru.

dub
2014-04-06 11:50:06

joe.st: Ten interval regenerace se mi nezdá.. promiň .. všichni kdo má diesel regeneruje po 250-350km.. že by nějaký super kus???

2014-04-06 11:56:40

dub:

no vyskoci mi spotreba o cca 2 litry a 15-20 min to trva....pozoruji to opravdu tak jednou za 600 km

palubni deska mi nic nehlasi, nebo to poznam jinak???

dub
2014-04-06 12:07:38

Jen že auto jako víc hučí a podle okamžité spotřeby při ustálené rychlosti... pokud to tak máš, tak buď rád.. ostatní můžeme jen závidět...

2014-04-06 12:11:58

dub: zvukovy projev minimalni......ale trosicku jo.. hlavne prvni 2-3 tis km to bylo i citit uvnitr....jak se to vypalovalo....

2014-04-06 14:22:23

Tak v květnu ji dostanu taky. Uvidíme někdy kolen srpna, až to bude mít nějakých 5-6.000 km,co to bude dělat mě.

joe.st, 2014-04-06 11:56:40 napsal:

dub:

no vyskoci mi spotreba o cca 2 litry a 15-20 min to trva....pozoruji to opravdu tak jednou za 600 km

palubni deska mi nic nehlasi, nebo to poznam jinak???

2014-04-06 14:56:54

joe.st:

Jedině, jak poznáš regeneraci na 100 %.....na rovince či z kopce sundáš nohu z plynu a na aktuální spotřebě se za 3 sec zobrazí spotřeba 1,5- 2,8 l. Jinak 0.0 litrů. Palubní deska samozřejmě nic nehlásí. Nechce děsit uživatele.. Indície regenerace: lehké dunění hlavně při ubrání plynu (těžko zaznamenatelné) a dvojnásobná aktuální spotřeba v místě, kde jezdíš za polovic. Tomu, že "R" u tebe probíhá 1 x za nádrž lze těžko uvěřit... Ale jestli je tomu opravdu tak, tak gratuluji... a tiše závidím..


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7