Fórum - Téma


filtr DPF-regenerace


Fórum CX-5 filtr DPF-regenerace

Informace o modelu: Mazda CX-5


1  2  3  4  5 ......... 7

2014-01-31 16:12:09

Dub:

Zdravím a myslím, že nejste sám kdo má brouka v hlavě a to nejen kvůli regeneraci. Jak jsem vzpomínal v předchozím příspěvku, u mě regenerace probíhá po cca 185 - 200 km a když jsem to chtěl řešit a řešil v servise, tak mi bylo řečeno, že je to normální a zmíněná regen. probíhá průběžně.Jenže, ona přůběžná regen. má za následek zvýšení spotřeby o více než 1,0l.Na dotaz, proč mám spotřebu 7,8-8,5l, jen pokrčil rameny a řekl, že jezdím asi krátké trasy. Nějak mám pocit, že se hlavně hledá problém u řidiče. Ono je to taky nejjednodušší. Za všechno si můžeme my. Jen takový malý postřeh: manželka jezdí starým Golfem 4-kou jen krátké trasy a se studeným motorem a spotřeba 4,5l.. Je pravda, že mám najeto teprv 7tkm, ale mám již několikáté NOVÉ auto a takové věci jsem nikdy nemusel řešit. Papírově budu splňovat Euro 6, ale přitom spotřebuji o cca 20% víc paliva.

Tak jsem z toho trošku rozčarovaný.

2014-01-31 17:06:05

tom.: CX 5 je výborné auto, ale udávaná spotřeba je utopie. Mám 2,2 D 150 k AWD A/T, najeto 14 000 km, pod 7,5 litru se nedostanu (aktuálně 8). Jezdím krátké trasy 20 km do práce (v tom jsou dva táhlé kopce) + občas dálnice. Je pravda, že 90 km/hod nejezdím, ale i když se snažím jet "úsporně" mám stále stejnou spotřebu. Nejvíc mě vždycky vyděsí okamžitá spotřeba při rozjezdu 25- 30 l (měl jsem ale už taky 60 l) a to plyn jen lechtám, žádná cihla na plyn! Na dálnici na tempomat 140 se spotřeba pohybuje od 7,1 do 8 (při 130 se nezmění). Regeneraci neřeším, protože bych se musel zbláznit. Posledně jsem jel v 22.00 z práce, při dojezdu domů vypnu rádio, slyším mírné dunění, podívám se na okamžitou spotřebu při jízdě bez plynu - 3,5 litru, regenerace Taj jsem to otočil a najel ještě pár kilometrů, ale nakonec jsem to vzdal. Takže regenerace se přerušila a při další jízdě se opakovala. Soudruzi v Japonsku přece nemůžou počítat s tím, že člověk bude jezdit jen 150 km trasy po dálnici. Jestli zastoupení Mazdy tvrdí, že neregistruje žádné stížnosti na regeneraci filtru DFP, rád jim jednu zašlu. Ale bude to mít asi stejný účinek, jako když jsem připomínkoval "skvělou" navigaci TomTom

dub, 2014-01-31 13:39:49 napsal:

Tak to jsi král...já 200-250 km..

Včera jsem psal dotaz na Mazda cz. jestli je tak častá regenerace normální... Odpověď opět nic neříkající.. jízdní profil, jízdní styl.. blablabla.. V servisu mi řekli, že je to tak nastavené v řídící jednotce a že na posledním školení mechaniků jim vysvětlili, že je vlastně vše o.k... Vědí, že regenerace je 200-300km, tedy 2x až 3x za nádrž.. Někdo i více častěji..Výměna čidla výfukových plynů k ničemu nevedla, přehrávání SW, lepší nafta také nic neřeší, jízdní profil ..co to je? Snad je u oficiálního dovozce nějaký odborník a je schopen vykomunikovat s výrobcem nějaké řešení.. píší mi, že si na vysokou spotřebu a práci DPF filtru nikdo nestěžuje.. to samé v servisu.. to jsem opravdu sám... Vždyť nesmyslná regenerace vede k navýšení průměrné spotřeby skoro o 1l na 100km.. Splňuje potom auto v tomto režimu Euro 6 ???

Touto cestou se Vás ptám majitelé CX 5 diesel, jste všichni opravdu spokojeni, nebo jen já jsem soustavný stěžovatel...mám na mysli výše zmíněné - pro mne problémy..

2014-01-31 18:04:06

dub:

Nejsi v tom sám. A jizdní profil, styl jízdy, apod má na četnost R podle mých zkušeností pramalý vliv. Ať jedu po dálnici či po městě, ať se šourám či jedu svižně, tak "regenuji" vždy kolem 200 km. Už jsem dospěl do takové fáze, že když příjíždím domů, zkouknu aktuální spotřebu, dám nohu z plynu a nastražím uši abych zjistil, jestli regeneruji. Když ano, okamžitě vyrážím na dálnici udělat si své "oblíbené" kolečku do Říčan. Je to akorát těch 15 km s rezervou na dokončení. S klidným svědomím pak auto zaparkuji a vím, že ráno po nastartování mě čeká pár kiláků bez R. Je to na hlavu. Nevím ale, jak to mají nastaveno jiní výrobci, abych Mazdě nekřivdil. Necítím se být stěžovatel, protože jsem s autem jinak extrémě spokojen. Beru to prostě jako holý fakt. PS: já si u prodejce na četnost regenerací také stěžoval. Bylo mi vysvětleno přesně to, co tobě. Mají to naučené.

2014-01-31 19:10:41

Stan61:

Jsem stejného názoru, že CX5 je skvělé auto. Kdybych o tom nebyl přesvědčený, asi bych si ji nekoupil.Nechci abych byl brán za nějakého stěžovatele,ale konkrétně ta regenerace je velké mínus. Mohu plně souhlasit s tím,že na regen. nemá příliš vliv jízdní styl. Tj. jezdím úsporně - regenerace 200km, jedu svižně - regener. 180-190km. Nepovažuji se za řidiče šetřílka (v mezích našich rychlostních limitů), ale pod 7.5l jsem se nikdy nedostal. Když jedu po dálnici u sousedů s tempomatem na 160,tak je to 8,6l. Mám 2.2 175AT. Ono to ale není jen o samotné regener.,ale čím víc je jich nedokončených, tím dřívější bude návštěva servisu na výměnu oleje. A z předpokládaných ujetých 20000km se může stát, že to bude jen 16000km, protože olej bude totálně naředěný naftou. A to se vyplatí....pak platí určitě ten slogan v reklamě, že spotřeba je na úrovni hybridních motorů Co se týče regenerace u jiných aut, tak kamarád co má Audi Q5 2.0 regeneruje po cca 700-900km.

2014-02-02 21:20:21

"Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat"....................jak pravil klasik Jára Cimrman

2014-02-05 21:44:30

Ahoj všem. vždy jsem jezdil na benzínech, ale cca posledních 5 let mám disely. Nějdříve Fiat Stilo, pak Kia Ceed, a nyní Renault Laguna r.v. 2011. Teď si chci kupit CX-5 2.2 D 175 AT a s hrůzou tu čtu cosi o regeneraci DPF...

Já jsem nikdy žádnou regeneraci nezažil, vlastně ani nevím co to je, jak se to projevuje ? Je to u toho vozu nějak slyšitelné? A co když vypnu motor uprostřed regenerace ?

2014-02-05 23:01:14

jardabr: Zvýšením teploty výfukových plynů na 400-450 stupňů celsia se spalují nasbírané saze ve filtru. Díky jinému předvstřiku a množství spalované nafty se změní mírně odezva na plynový pedál a někdo pozná i jiný zvuk. Když se vypne motor uprostřed regenerace tak se regenerace pochopitelně přeruší a další regenerace přijde dřív, podle toho, jak tlaková čidla před a za filtrem rozpoznají míru zanesení filtru. Teď píšu o tzv. aktivní regeneraci. Průběžné spalování sazí ve filtru probíhá i při rychlé jízdě na dálnici, kdy teplota výfukových plynů sama bez vlivu řídicí jednotky vyleze nad nějakých 300 stupňů celsia. Pro to je filtr tvořený mřížkou na které je nanesen katalyzátor.

2014-02-06 10:33:15

shr3k: aha, a co konkrétně znamená: "...se změní mírně odezva na plynový pedál ". To jakože to hovno pojede v tu chvíli? Takže ta vyšší spotřeba je dána tím, že na to spálení sazí je v tu chvíli potřeba více nafty?

2014-02-06 13:48:07

jardabr: Jakože to pojede jinak. Výkon bude díky bezbřehé regulaci přeplňování stejný, ale reakce na přidání a ubrání plynu se prostě lehce změní. Běžný Franta uživatel to ale nepozná. Upozorňuji, že celkem dobře bylo poznat nucené vypalování na starém 105kW RF motoru, na novějším 136kW R2 už velmi nesnadno a na novém 129kW SKYACTIV-D to obzvlášť s automatickou převodovkou nepoznám vůbec.

Druhá otázka - ano, to je celkem správná dedukce.

2014-02-06 22:20:06

shr3k: No ale když to tedy u nové 2.2 D 129 kw nejde poznat, tak proč tady toliko takové diskuse o tom?

P.s. a ty už máš 2.2. D 129 kw v Automatu? Jak to jede ? Já to chci koupit ted na jaro..., zatím jsem jel jen s 110 kw AT.

JardaBr, 2014-02-06 22:20:06 napsal:

shr3k: No ale když to tedy u nové 2.2 D 129 kw nejde poznat, tak proč tady toliko takové diskuse o tom? ..

P.s. a ty už máš 2.2. D 129 kw v Automatu? Jak to jede ? Já to chci koupit ted na jaro..., zatím jsem jel jen s 110 kw AT.

2014-02-07 08:01:37

jardabr:

Diskuse proto, že regenerace probíhá každých 200 km a čím více nedokončených regerací, tím se zvyšuje riziko ředění motorového oleje naftou (problém většny nafťáků s filtrem). Zároveň příliš častá regenerace zvyšuje spotřebu paliva. Franta uživatel se tím nemusí zabývat. Prostě bude jenom čepovat naftu bez biosložky a ředit se nebude.

Na jaro si vůz nekoupíš. Jestli koupíš, dostaneš ho pod stromeček, pokud nenarazíš zrovna na nějakou skladovku více či méně použitou.

110 kw AT táhne po zajetí jak z praku. Koncernové dvoulitry (CR) běžně v táhlých kopcích na dálnici předjíždím. Rádi si se mnou zasoutěží.

129 kW - tak to bude přímo raketa.

2014-02-07 09:36:47

jardabr: Ano, já mám šestku kombi se 129 kW v automatu, pokud to můžu porovnat se švagrovou CX-5 110 kW v automatu a s předohrabem, se kterou jsem najel dost, tak tomu 110 kW motoru chybí špička výkonu nad 3500 ot.

2014-02-08 02:06:47

A ja mohu rict ze na CX5 2.2 D 110 kw AT regeneraci taky nepoznam. Takze neresim a jezdim.

2014-02-11 15:31:42

pavelgut: No, objednal jsem včera a bude tu do konce května. Takže to není tak dlouho.

2014-02-11 15:56:47

jardabr:

Tak tě vítáme mezi nás. Dobrá práce..

2014-03-17 09:59:34

Já spokojen rozhodně nejsem. Výhrad k Mazdě CX5 mám více, ale ta spotřeba je do očí bijící, a nevěřím vlastním očím, jak zde kde kdo píše že má spotřebu kolem 8mi litrů a pochvaluje si to. Mám najeto jen 2500 km, spotřebu cca 7,5 litrů. A snažím se "na spotřebu" jezdit. Se starým autem - těžké, velké Santa-Fe jsme měl pouze o litr více. A to jsem ho vůbec nešetřil. Skutečná spotřeba u všech vozů co jsem měl byla vyšší, než papírová. Ale takovou lež v reklamě o spotřebě, jako u Mazdy jsem ještě neviděl. Prodejce jsem kolem spotřeby oslovil zatím jen nedůrazně. Počkám na letní kola a až trochu více najedu. Potom budu důraznější. Ovšem při regeneraci 2x za nádrž si nedělám iluze. Je pro mne až neuvěřitelné, že auto nehlásí nutnost regenerace a že není možné ji zapnout ručně. 2 dny jsem jezdil po městě, reg. začala vždy při dojezdu domů. Za 2 dny mi to spotřebu zhoršilo více jak o 1 litr.

Když přidám výhrady co mám k nedostatkům navigace, nebo k přehrávači MP3 z flešky, lituji toho, že jsem Mazdu CX5 vůbec koupil.

2014-03-18 08:33:04

vladimír_w:

Zdravím, jen bych Vás chtěl opravit.......ta regenerace bude probíhat 3x za nádrž. Mám 129/AT a najeto cca 12000 km a stále se tak děje. Jen nechápu, proč u koncernových aut to jde 1x za nádrž. A to na tu nádrž ujedou min. o 150 km vice. Moje průměrná spotřeba je 7,8l. Taky jsem si nedělal iluze o papírové spotřebě, ale skutečnost je vzdálená na hony daleko. A v momentě, kdy vidím reklamu a slyším přirovnání k hybridním motorům.... Ale o spotřebě tady už bylo napsáno hodně.

2014-03-18 09:16:16

tom.: Díky za doplnění, někdy 2x - jindy 3x za nádrž, na kterou se dá ujet "na doraz" pouze 700 km. I to je podstatný hendikep. O spotřebě sice bylo napsáno hodně, ale stejně to nestačí. Já mám také diesel 129, ale manuální převodovku. Asi je chyba i v nás majitelích - řidičích tohoto vozu, že jsme málo důrazní v reklamacích u prodejce. Jestli se s tím dá něco dělat nevím, ale ty reklamy Mazdy na "úžasnou" spotřebu zaslouží negativní odezvu. Že jsem zvolil tuhle značku opravdu lituji. Že je ve voze anglické menu i pro varovná hlášení, že má i vestavěná navigace TomTom menu v angličtině mi nikdo z kolegů nevěří. To asi také vypovídá o dovozci do ČR. Ale to se dá ověřit dopředu, o šílené regeneraci filtru mne prodejce neinformoval, i když jsem se ho na to několikrát výslovně vyptával.

2014-03-18 10:08:29

vladimír_w: Ahoj, jen informačně. Dnes mi volali z Mazdy, jak jsem spokojen. A jaké mám výhrady k vozu.

Když jsem jí řekl o spotřebě a filtru. Řekla mi, že od rána obvolává majitele CX5 a říkají jí to všichni. Já bych k tomu přidal ještě neosvětlené ovládací prvky zrcátek a oken ... A jestli najedeš 700 Km na nádrž, tak si fak dobrej.

Mě počítač po plném natankování ukáže 580... Maximálně jsem na nádrž dal 630Km.

dub
2014-03-18 13:35:40

Ahoj, jak čtu tyto poslední diskuze, nejsem už jeden z mála kterému vadí ty samé věci.. spotřeba, DPF filtr... v mých předešlých příspěvcích popisuji jak se chová dovozce a jak komunikuje.. nabízené prověření spotřeby a práce filtru prodejcem..ten mi jen tvrdí, že si nikdo jiný nestěžuje.. (Auto Zeman)??? pokud se spojíme a bude nás víc se stejnými připomínkami, jsem připraven auto regulérně reklamovat..


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7