Fórum - Téma


Emisní limit Mazda


Fórum Technický koutek Emisní limit Mazda



1  2  3  4

2008-12-19 09:46:10

Pro Zajda : Mám taky Mazdu 626 GE , 2.0 Diesel Comprex z roku 1993 (dovezená 1994) , a v techničáku mám emisní normu 94/12 (S2) ,takže Euro 2. Nevím,kde jsi vzal Euro 1,známý, který má stejné auto má v techničáku taky Euro 2. Zkus si zkontroloval údaje z TP v téhle tabulce http://www.sdruzeni-sova.cz/emise.htm , třeba ses špatně podíval.

A abys mi věřil, tak tady máš oskenovaný TP.

Mrkni na obrázek .

Ještě bych měl dotaz :

  • Jakou máš u Comprexu průměrnou spotřebu ? Mě se zdá na nafťáka poměrně vysoká, jezdím v průměru za 7.9 litru nafy.
  • Kolik litrů je u Comprexu rezerva nádrže,od rozsvícení hladového oka ?

Díky.

2008-12-19 11:29:55

Ahoj podle všeho 626 GE splňují normu EURO 2, avšak je rozhodující co máš v TP. Dříve se na to sralo, takže třeba já mám dovoz z DE (r.v. 30.9. 1993, dovoz 94) a nemám v TP u emisí vůbec nic, pouze v malém u jiných záznamů S2. Takže konkrétně v mém případě nesplňuje ani EURO 1. Musel bych to dát přeskoušet ve státní zkušebně nebo podobně (to určitě sežere pár tisícovek) pak to dát přepsat do TP (další poplatek) A nakonec 3000 za EURO 2. Když to sečtu, tak to klidně může přejít přes 10 000(záleží kolik by stálo to ověření). Když vezmu v úvahu poplatek 10 000 bez normy, tak 626 v plné palbě (bez normy v TP) od ledna koupíš do 2000 a to je teda mazec. Jestli se mýlím tak mě prosím opravte. Mazdar

2008-12-19 20:50:20

Mam v technicaku napsano rukou: Rizeny katalizator S2. Ale mam doklad o tom ze v roce 95 jsem byl osvobozen od silnicni dane. v roce 96 uz ale ne, takze auto musi plnit EURO2, ale jestli by to na urade vzali to netusim... Kdo vi?

2008-12-19 21:05:44

Co jsem četl tak na S2 se nebude brát zřetel.Takže stejně nevím stále nic.Taky si myslím,že Euro2 by měla splňovat ale jak jsem už psal.Tady s těma úřednicema bude těžké pořízení.Tvrdí,že pokud tam nebude napsáno nic tak to pro ně bude znamenat ,že neplní ani Euro1 takže budou vybírat 10000,-Docele mě to sere poněvač nikde není tabulka aut která by jasně řekla co a jak.Všude jsou uváděný jen Škodovky a VW.Tím je jasný komu to všechno slouží.Mazd je v republice mraky ale nikdo není schopen jasně říct co to plní.Hlavní dovozce to dokáže zjitit za 1200,- ale jen na konkretní jedno auto podle vin.Takže zase podraz.Jak to vypadá tak budu platit 1200 za papír od dovozce a 5000,- za přihlášení.To mám velkou radost.Obvzlášť když to neřeší majitele škodovek co si to budou muset nechat na věčný časy a budou s tím hulit víc a víc.Já s Mazdou budu proti nim vzornej a budu muset cálovat.Nejvíc mě sere,že budeme cálovat za to,že dříve nebyli schopni vyplnit všechny kolonky v TP a teď na to budeme doplácet.Nejrozumnější by bylo změřit emise na STK a podle toho jaký bude výsledek tak platit.To se ale našim úřadům nehodí.Dělají jako když auto starý 15 let je automaticky šrot.Zrovna takový "šrot) se dá udělat z auta který bude dva roka starý ale u těch to nikomu vadit nebude.Další svinstvo v týhle republice je to co nám místo benzínu nabízejí čerpací stanice.Stačí jednou natankovat špatný palivo a katalyzátor můžu vyhodit.Tak k čemu to všechno je?Raději se nebudu rozčilovat.

2008-12-19 21:16:41

Mas pravdu. Zasadnim problemem je neschopnost nasich uredniku. Vzdyt za to muzou prave oni. Oni byli ti, kteri do TP nezapsali vsechny potrebne udaje a oni jsou ted ti, kteri budou tvrdit, ze pokud v nem neni napsana norma, automaticky auto nesplnuje limity. To je tak na hlavu postavene, ze to ani neni mozne. Jsem zvedavy, jestli by to rekli i treba u 5 let stareho auta z dovozu, u ktereho je evidentni, ze splnuje normu Euro 2,3... Neni tajemstvim, ze nasi urednici jsou vymazani. Kolikrat se stalo, ze do TP napsali spatnou vybavu auta, jeho vykon atd atd (napr u Xedose mi nezapsali ABS atd). Jsou to vymatlanci, kteri nic neumi, jen buzerovat. Bohuzel

Podle me by se mely brat v potaz vysledky posledni provedene zkousky emisi, ze kterych preci musi jit vycist, jakou normu vuz splnuje ne ? Ach jo. Je mi z te birkoracie v CR cim dal vic spatne

2008-12-19 21:17:41

Pro Tomm.Já mám na stejným místě: EHK.č. 83.02C EU.č. 93/59.Tu spotřebu máme tak nějak podobnou.Nikdy jsem to tedy neměřil protože mám naftu od známýho tak nemám potřebu to nějak hlídat.To hladové oko ani nevím jestli tam mám.Nikdy jsem ho mrknout neviděl.Podle toho co najezdím tak Peugeot 205 bral míň.Mazda má povoleno víc poněvač je to jiný svezení a já jí rád dám kolik chce.Rezerva na většině aut je na 50km bezpečného dojezdu.

2008-12-19 21:20:03

pokud ma Comprex stejnou nadrz jako benzinove GEcka/Xedos 6, tak oko zacne svitit pri zbyvajicich 10l paliva

2008-12-19 21:23:08

Pro Dopr.Já co jsem chodil po DI ohledně přepisů a podobně jsem se vždy setkal jen s lidskou blbostí,lhostejností a ukázkou jak se dá pracovat nejpomaleji.Dokázali klidně napsat jinou barvu dokonce mi jednou místo 5dv napsali klíďo 4dv model.Bylo by toho hodně kdyby si člověk vzpoměl ale je fakt,že za jejich nezapsaný údaj by si měli ručit oni sami.Taková AAA což je firma sama o sobě si dokázala tabulku vytvořit.Tak kde to jsme,když státní úřady se ničím podobným nezabývají.Ono jim bude asi stačit buzerovat lidi.

2008-12-19 21:23:59

Dopr.Nádrže jsou stejný.

2008-12-19 21:27:56

Tak mě napadá.Co když vrazím TP do stroje a těch pár znaků tam nakliepnu.Má někdo zkušenosti jak se ukládá kopie TP v systému?Možná by to prošlo bez problémů.

2008-12-19 21:44:02

Tomm pokusil jsem se TP vyfotit.Nemám scaner

2008-12-19 21:44:22

Je to tak. Oni proste akorat buzeruji a buzeruji. Nic jineho neumi, maji svuj teplej flek ve statni sprave a nemaji zadny respekt ani slusne a rozumne vystupovani

Hm... obavam se, ze to by asi neproslo, kdyby si original porovnali s kopii v archivu. Nevim, jak to maji okopcene (nascanovane, nebo vlozene do nejake databaze), ale na tohle by asi prisli

2008-12-19 21:54:21

Taky si myslím,že by to neprošlo ale zase na druhou stranu když vidím ten jejich bordel tak nevím?

2008-12-20 21:40:44

Zajda : Tak tobě podle TP spLňuje Euro 1 a mě Euro 2 ,a přitom je to stejný vůz....to je jakési čudné Takovej bordel není snad ani v Banánistánu....

2008-12-21 10:13:47

No pozor, ted jsem cetl clanek kde se tvrdi 10 000Kc za auto bez katalizatoru, jelikoz maji 626GE katalizator a k tomu jeste rizeny tak 10 000Kc na auto s rizenyma katem je nesmysl. Myslim si ze jedina spravna moznost by byla poslat to na EMISE kde se neda podvadet a nechat skutecne zmerit jakou normu to plni a to povine pro vsechny auta u kterych se jednoznacne nevi, nebo jeste lepsi u vsech aut ktera meni majitele aspon by se ukazalo co to je skutecne zac, treba muj motor v 3000 ot/min vypousti 30% CO nez by mel. Smozrejme za cenu klasickych emisi.

2008-12-21 11:23:57

Já jsem včera dostal od kámoše noviny kde v příloze je tabulka nerozšířenějších vozů a komkretně Mazda 626 rok 1994 uvádí,že S2 se neuznává a poplatek 10000,-Jak si můžou dovolit neuznávat to co dal do TP výrobce?Taky mě to pořádně nasralo.Ovšem Mazda 323 ze stejného roku byla psaná jako Euro 1 tedy 5000,-Mají v tom neskutečný bordel a na něj budeme doplácet.

2008-12-21 11:34:45

No 626 GE nemá řízený katalizátor, to bys musel mít jěště jednu lambdu v katu. Jak už jsem psal výše, nikoho nezajímá jestli tam je kat nebo ne. Rozhodující je norma zapsaná v TP. Tzn. když někoho na DI uplatím a zapíše to do TP tak to klidně může splňovat EURO 4 (samozřejmě pak asi neprojdu na emisích kvůli té přísnější normě). Už tomu rozumíte? Je to svinstvo, ale bohužel to je tak

2008-12-26 10:30:12

Tak z toho jsem jelen,srnec a daněk.Pokud není na 626 řízený katalizátor tak co tam tady je?Mám za to,že když je tam kat a lambda tak je řízenej.Druhá lambda je snad až pro Euro 4 tam se to rozkládá ještě dál ale většina aut má řízený kat s jednou lambdou.

2008-12-26 20:45:58

No výfukový systém se dělí na řízený a neřízený (s katem a bez katu) a dále systém s katem na neřízený kat a řízený kat (to je právě ta druhá lambda, která kontroluje správnou funkci katu "tím vlastně řídí proces v katu upravením směsi")

2008-12-27 08:47:34

mě spíš udivuje,že se tady ohání emisema a zavádí poplatky,ale na druhou stranu stát opětovně povolil dovoz aut starších 8 let.Takže se opět budeme stávat vrakovištěm Evropy.Sice tu pár 120 a favoritů zmizí,na druhou stranu tu moc starých aut dovezou bazaráci tomu říkám ekologie a inteligence


Odpovědět

1  2  3  4