Fórum - Téma


Elektronika ??


Fórum Xedos 9 (TA) / Millenia Elektronika ??

Informace o modelu: Mazda Xedos 9 (TA) / Millenia



2008-04-07 07:28:57

Ještě jsem se chtěl na něco zeptat... Mám takovej problém, mám klasickeckej motor KL, 2.5i V6 s manuální převodovkou najeto cca 236tis. Mám problémy s tím, že to auto absolutně nejede. Těsnění pod hlavou, který bylo fouklý je vyměněný včetně všech ostatních těsnění a hlava je taky sravnaná. Je vyměněný olej včetně a potenciometr na škrtící klapce, vodní pumpa a je tam ta nová hadice k tý škrtící klapce (od filtru). Taky je tam nová vodní pumpa + klíňáky a nový svíčky. Ale: motor jde na volnoběh jak švýcary, jenom tak si bublá, ale má spožděnou reakci na plyn, absolutně neudrží ustáleně vyšší otáčky a je strašně slabý... Mlátí to zpátky do sání a do vejfuku (ale voda ven už nejde) a výfuk má normální tlaky... Chtěl jsem se zeptat, jestli je možný, aby nefunkční lambda sondy takhle brutálně rozhodily ten motor, nebo co ještě by mohlo být příčinou. Ty lambdy samozřejmě zkusím, ale mám strach, že nakonec to budu muset dát do Mazdy a to se sakra prodraží. Tak jestli máte někdo nějaký nápad, tak sem s tím. Moc dík.

2008-04-07 13:13:52

Ještě něco, mělo by mít souvislost s těžkým přehřátím motoru... Páč když mi praskla vodní pumpa, tak jsem na to bez vody odjel cca 130km. Ručička mi neukazovala maximum, tak jsem si myslel, že to je OK, ale pak mi bylo řečeno, že když tam není voda, tak to hrozně kecá. Takže jsem to asi těžce podělal...

2008-04-09 09:40:40

lambda je blbost, to by se projevilo tak mozna spotrebou. Co treba vaha vzduchu, rozdelovac ? Tohle je docela slozity problem, jak na to tak koukam

Udelej si diagnostiku motoru. Vyhledej si to tady na foru. Daval jsem tady ten link u Xkrat a nechce se mi to tady donekonecna vkladat

2008-04-09 09:42:45

za a.) precist starsi diskuze

za b.) vypipat chyby, pripadne zkusit vymenit palivovej filtr, tim nic nezkazis

2008-04-09 09:46:55

Na diagnostice jsem byl 2x, dycky to vyhodilo jenom lambda sondy.. a údajně je možný, že to díky nim nejede, páč to nemá náhradní program, když lambdy nefungujou.. Každopádně se to chová úplně stejně, když je odpojim, nebo ne... Fórum jsem samozřejmě procházel.. Nejblíž tomu byl problém, jak mu nakonec nedoléhala klapka sání vzduchu.. Já měnil i potenciometr, ale zlapšení tak o 10%.. Navíc to za studena už nechce ani startovat... Za tepla ano... možná to bude čidlem chladící kapaliny, páč prej ručička lítala v celým rozsahu sem a tam a když se ustálý, tak se furt nějak mrmlá...Jinak ta klapka doléhá dobře.

2008-04-09 09:47:53

vypínat chyby jsme zkoušelo, to pak nevyhodilo nic... No a ty diskuze jsem zkoušel taky... Myslím, že mám ale tak nějak ojediněle podělaný auto..

2008-04-09 11:27:13

a zapalovaci kabely, rozdelovac ?

2008-04-09 11:49:16

To by mělo být v poho.. já zkusím ty lambdy a dám vědět.. a to čidlo teploty... Ale musím to napřed objednat.

2008-04-14 22:42:32

Tak ty lambdy tam jsou... Je znát, že jsou vyměněný, nicměně problém to nevyřešilo.. Je to jak když to jde jenom na 2 hrnky, motor je rád, že je rád... Mechanicky je fakt úplně v poho, takže teď zbývá buď kabely, nebo rozdělovač... Dá se nějak proměřit jejich funkčnost i rozdělovače a za různých teplot? Popřípadě, kde by se dal sehnat... Je na něm Mitsubishi, takže se asi dělal i do jiných typů vozidel, kdybyste věděli do jakých, nebo něco, co by mi mohlo pomoct Repas stojí 7.000,- a novej ani nevím...

2008-04-14 23:52:05

Repas 7000 ??? coze ? To ti rekl kdo ? 2500-3000 za komplet repas

2008-04-15 07:25:38

Na vrakáči, že rozdělovače nemá a že to vozí do Německa a že to takhle stojí.... A kde to dělaj?

2008-04-15 23:42:04

REPASy dela typek z Olomouce, zamestnanec Mazdy

Michal Řepa

mail: servisMazda@seznam.cz

Cena byla +/- 2700 Kc vcetne noveho vicka a palce rozdelovace

2008-04-16 07:35:28

Tak jsem tam napsal email Dík

mik
2008-04-19 21:03:43

Ahoj měl jsem obdobnej problém se svojí MX6 taky KL. Po delším laborování jsem zjisti že jsou vháji kabely ke svíčkám respektive fajfky prostřelovaly proti hlavě.Dal sem nový a v poho.

2008-04-20 17:23:42

JJJ, vyměnil jsem rozdělovač, kabely ještě ne a vypadá to v poho... Jenom se to pořád trošku hádá... Ten rozdělovač prostě nejde seřídit...Ať se otočí ne jednu, nebo úplně na druhou stranu, pořád se to chová stejně. Asi si to seřizuje sama řídící jednotka, nebo já nevím, bude se to muset nechat doštelovat asi v servise... A jinak se objevil další problém...Potřeboval bych zjistit, kdy se spíná palivový čerpadlo, jestli když je klíček v pohotovostní poloze (před startem, když se rozsvítí kontrolky) a nebo až když se startuje...A hlavně bych potřeboval vědět, kde je to relátko, který to čerpadlo spouští, páč mě to čerpadlo nespouští....Sundali jsme sedačku a zapojili to natvrdo přes baterku a v poho o šlapalo, ale takovou prasečinu bych v autě nechtěl... Nevíte kde je to relátko a hlavně, kde je řídící jednotka??

mik
2008-04-20 21:57:49

řídící jednotka je pod rádiem na středovým tunelu a relátko je u motoru co jsou hlavní pojistky nad baterkou.KOukni ještě tam na pojistky.Zítra kouknu přesně jaké je to relé a dám vědít

2008-04-21 07:00:03

jinak se cerpadlo spousti v 2. poloze klice

2008-04-21 09:15:32

Hele, nejsem mechanik, ale koukal jsem do toho, co se ti deje s autem, a rikam si, ze 3x praskly chladic neni jen tak.

Zkusil bych asi jeste jednou zkontrolovat tlaky ve valcich, vodni pumpu, chladic a rozvody. Takovy remen nasazeny o 1-2 zuby jinak by to totiz mohl delat.

Cukani motoru by mohlo byt chudou smesi, spatnymi vstriky........

No, a ve finale zvaz, jestli novy (jiny) motor neni jednodussi reseni.

2008-04-21 09:44:00

Konečně to skoro šlape tak, jak má a teď bych měl měnit motor? :D No to už se mi nechce... už to všechno stálo moc peněz... Jinak ten chladič.. to bylo asi tím, že ten exot, co to měl přede mnou tam lil obyčejnou vodu, která rezla... no a já jak tam nalil nějakou tu antikorozní, tak to pravděpodobně zoxidovalo... a stalo se tohle... ale vytahnout chladič a nechat ho zavařit, když to mám zadáče je to nejmenší... :o) Není to ani moc pracný. Spíš s těmi tlaky bude možná problém, páč jestli se mi podařilo zapéct pístní kroužky, tak každej válec ten tlak bude mít trochu jinej... No uvidíme, jak se to vůbec vyvine

2008-05-23 13:27:34

Takže problém je rozlousknutý a auto už snad po poslední úpravě bude šlapat tak, jak má Musel jsem měnit lambdasondy, palec a víko rozdělovače, palivoměry a ještě musím vyměnit palivový čerpadlo... No co problémů mi přinesla výměna těsnění pod hlavou, tomu bych nevěřil. Ještě, že jsem sehnal kluka, co mě zásobil ND, jinak bych se asi nedoplatil. Takže po půl roce oprav a nesnází snad budu konečně jezditi Ale jak říkám, teď o víkendu, nebo tak ještě to čerpadlo. Nevíte náhodou někdo, musí se při tom vypustit benzin? Nebo to jde i s benalem?


Odpovědět