Fórum - Téma


ECU


Fórum 323 V BJ ECU

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ



2015-11-19 14:11:14

Zdravicko

Zajimalo by me po jake dobe se ulozi chyba do pameti ECU.

predem Dik

MAX6  
J.
2015-11-19 14:30:49

Některý ihned a některý (třeba druhá lambda atd) až po 60km

2015-11-19 16:39:16

larsy: Szia ! mi a hibakód? Kérdezz bátran ,leírom Neked pontosan a működését....

2015-11-19 23:24:00

miki60: vtipné

2015-11-20 09:35:01

Mi vicces,kedves Magnetto? Gondolod más nem ért az autókhoz?

2015-11-20 10:20:57

miki60: Vtipné mi nepřijde celkem nic ale spíš jen to, že vesele odpovídáte maďarsky na české příspěvky - Proč teda neodpovíte česky když tak dobře rozumíte?

Hmm, mě je to vlastně jedno

2015-11-20 10:25:51

magnetto: Hello,szia, igazad van,szép napot kívánok Neked!

Csak megpróbáltam barátkozni a határainkon keresztül is....jó lenne,ha sikerülne...

Ahoj, ahoj, máte pravdu, Přeji Vám hezký den!

Jen jsem se snažil, aby se přáteli přes naše hranice .... to by bylo hezké, kdybychom mohli ...

2015-11-20 10:28:47

miki60: Nevidím v tom problém -

// Nyní se vrátíme zpět k tématu

2015-11-20 10:35:26

dekuji za info... nela by to byt lambda uz sem ji vymenil a smazal chybu opet se rosvitila cca po 200km a pak asi po 150 a zatim dala pokoj cca dalsich 250 mam podezreni na ten univerzalni konektor jelikos to bylo na dalnici kde sou velky vybrace...zkusim to zaletocat na pevno at mam jistotu

MAX6  
J.
2015-11-20 11:08:19

larsy: Co máš za auťák ? Kolik je tam lambd ? 1 nebo 2 ?

Pokud se jedná o tu první/řídící lamda sondu,tak pokud ta by byla vadná (byť jen výhřev),tak by se chyba zobrazila hodně rychle (klidně hned). Takže jestli se ta chyba zobrazuje tahle po hodně dlouhých intervalech,tak jsou jen dvě možnosti: 1) špatný zapalování (to může být špatný palivo,špatný hoření směsi atd...) a nebo je to prostě jen tím "konektorem",takže bych ho zkusil předělat.

Kdyby se jednalo o druhou lambda sondu za katem,tak buď zase vadný konektor a nebo už katalizátor začíná jít do kytek.

2015-11-20 11:14:27

sou tam dve tu za katakem sem vymenil... muzu vymenit jeste tu prvni

motor prede jako kote takze bych se drzel ty sondy jeste moznost to palivo...

MAX6  
J.
2015-11-20 11:22:49

larsy: Nemusíš měnit zbytečně něco co funguje. Od toho je právě ta chyba zapsaná v EOBD, aby ti řekla kde je problém. Pokud jsi tedy měnil tu za katem (máš tedy dvě lamda sondy - pofaceliftová 323BJ),tak jako první zkus znovu poupravit ten univerzální konektor. Pokud to nepomůže,tak si znovu vyčti chybu a zjisti co se vlastně děje. Kód chyby sem klidně můžeš napsat nebo prostě koukni jen na Google a napiš tam třeba "Mazda Pxxxx" a ono ti to už nějaký výsledky vyhodí.

2015-11-20 11:54:16

max6: Připojuji se s otázkou podobnou - Nevím jestli je to problém v ECU ale tím že jsem zaslepil trubku od EGR se mi zvýšila spotřeba... Nechápu - z 6,9 - 7,2 mám spotřebu 8,4 - 9,6 je to normální? Nemám nějak resetovat ECU?

Co jsem udělal: Vzal jsem cent Eura a mezi svody a trubku jsem dal pod matku. EGR jsem neodpojoval ani jinak nesundával / upravoval...

// žádní chyba mi nevybíhá ale mám podezření na řídící jednotku... spotřebu zjišťuji podle palubního PC

MAX6  
J.
2015-11-20 12:04:50

magnetto: Na jednu stranu je to divný,ale na druhou trochu možný. EGR ventil je zařazenej do skupiny emisních systémů,takže jeho hlavnim úkolem proč tam je je snižovat emise. Což když se na to člověk koukne jen z tohodle pohledu,tak by to nemělo se spotřebou mít nic společnýho (spotřeba není to samý jako emise). Jenže, další věc co děla EGR (ať chtěně nebo nechtěně) je to že při studenym motoru pomáhá ohřívat spalovací prostor a zároveň pošle na řídící lambdu v tomhle "studeny" stádiu o trošičku míň "kekelu",kterej pak teda pro jistotu hodí zpět do sání. Je tím pádem možný,že ten nárůst spotřeby je právě v tom stádiu kdy je motor studenej. On EGR ventil stejnak funguje (i při teplym motoru) jen když je lehce sešlápnutý plyn nebo třeba puštěný plyn, při plně sešlápnutym plynu se zavře.

Ten nárůst o 0,3 není nijak drastickej. To může být klidně způsobený venkovníma podmínkama.

2015-11-20 12:16:58

max6: Uff.... Super odpověď příteli

Také jsem házel vinu na počasí ale ještě mě napadli pnumatiky. Co se týče ještě toho EGR, nevadí, že jsem nedal "fake podložku místo těsnění pod EGR ale jen tu minci do trubky?

MAX6  
J.
2015-11-20 12:18:59

magnetto: To nevadí ničemu. Minci do trubky už jsem taky viděl (i na BMW) a funguje to naprosto spolehlivě

2015-11-20 13:47:38

max6: Mě spíš šlo o to, jestli nevdadí že tedy zůstává EGR pořád otevřený, nebo zavřený... No, vůbec tomu nerozumím a jsem z toho jelen

MAX6  
J.
2015-11-20 13:49:10

magnetto: Tady to nijak nevadí.

2015-11-20 18:35:51

max6:


Odpovědět