Fórum - Téma


DPF Mazda 6 diesel odstranit??? nebo ne?


Fórum Technický koutek DPF Mazda 6 diesel odstranit??? nebo ne?




2011-06-07 14:46:02

Ahoj všem co kouknou na můj příspěvek, nevím jestli je to normální ale už delší dobu mě u mojí Magdy trápí časté regenerace, auto žere snad víc než 10 litrů na 100 a přibývá mi olej v motoru??? Jsem v koncích auto za tolik peněz a nevydrží chvilku bez problému jezdit a ta spotřeba mě taky dost žere měl jsem Golf tdi a ten aspoň jezdil, i když v autě půl věcí nefungovalo. Mazda teď už i v nízkych otáčkach neskutečně škube. Nedávno mi tu někdo psal že je to jakýsi SCV ventil, jeho výměnu již mám domluvenou a prý je při tom možné odstranit i ten DPF filtr stojí to nějakou korunu ale odstranění problému plus ještě trvalé snížení spotřeby jsou velkým lákadlem, máte s tím někdo zkušenosti? jezdíte s filtrem nebo bez a proč? nemůže odstranění třeba poškodit motor? a co emise? budu rád za každý tip nejvíce mě zajímá jestli jej má někdo teda venku co všecko se změnilo a co je jen reklamní trik...

2011-06-17 19:19:06

Filtr pevných částic je jenom další věc navíc aby auta plnila Euro5 a další zdroj problémů. Jediné pozitivum je absence černého dýmu při plným knedlíku. Jinak je na nic. POkud ho necháš vyndat auto ti líp pojede ale neprojdeš na emisích. Co se tvojí 6 týče mám dojem že je motor Common-Rail a to jsou mrhcy i pro koncerny. Jsou až moc citlivé na palivo. POkud ti motor bere k 10ti litrům zkus povyměňovat všechny filtry, natankuj na "kvalitní" benzince a zkus sehnat nějaká aditiva pro C-R motory na pročištění vstřiků a palivového vedení. To je zatim základní a nejlevnější věc kterou si můžeš udělat. Pak jedině servis nebo nějakej machr na mazdy. Ale zaráží to přibývání oleje v motoru, můžeš to víc popsat ?

2011-06-17 20:22:25

na emisích to normálně projde...

2011-08-30 23:47:13

Ahoj doporučil bych Ti asi toto, záleží na mnoha věcech v jakém stavu jsou všechny filtry (jak již bylo zmíněno) jaká je kalibrace řídící jednotky motoru to Ti zjistí a případně přehrají v Mazda servisu a popřípadě Ti udělají manuální regeneraci DPF filtru. ono totiž mimo jiné záleží i na tom v jakém režimu auto provozuješ a zda se automatická regenerace dokončí nebo ji jízdou či zastavením přerušíš...... Doporučil bych naprovádět nestandartní kroky ale začít vyčtením jednotky a posouzením co s tím dál ......

2012-12-20 00:23:49

olej se ti ředi protože řj při regeneraci přidava naftu na vypaleni filtru ta se nestihne všecka spalit a olej na stěnach valcu ji stahuje do motoru

2012-12-20 06:43:06

sorry, téma už isto nie je aktuálna...

2013-01-05 17:46:52

jo jo vim ale tak jsem se nudil tak jsem napsal

2013-03-06 00:54:28

Ahoj pro mě toto téma již není aktuální jenom z toho důvodu že jsem si nechal již před časem filtr "vyčistit" včetně neplánované výměny podložek vstřiků a to vše za dopoledne i tak to neznamená že tento problém neřeší i někdo jiný Laci jako zajímavý příklad "řešení" mě nedávno pobavilo toto: http://www.servis-dpf.cz/ekologie-dpf

Při čtení těch důvodů "proč jet tam!" a "nechat si filtr" a REGENEROVAT jsem si připadal jako důchodce na prodejní přednášce hrnců Zepter

Osobně jsem četl jen fóra tady na klubu a jel jsem úplně jinam a nebudu se tu rozepisovat jak jsem spokojenej ale... ten článek mě fakt pobavil protože mi to ale nedalo... ze zvědavosti jsem začal hledat v google SmartClean® usa a našel tu tajnou metodu na: http://smartcleaniowa.com/

to už ale no comment a jdu ležet

2013-03-07 21:56:10

rrman: hele já mám sice Mazdu v benzínu a tyto problémy jsem zaplať pánbůh nemusel řešit, ale chci se zeptat jenom tak do budoucna, kdybych si někdy náhodou naftu pořídil, tak všechny diesly mají DPF filtry? Pokud ano, od jakého roku, je podmínka je tam mít? Projde se přes technickou? A když se regeneruje, jak dlouho pak zase vydrží šlapat? Kolik to tak asi cca stojí, regenerace + event. odstranění? Byla tady zmínka o Comon railech, jsou to špatné motory s těmito systémy?

Díky za info, jen se chci zeptat for fun, nemějte mi to prosím za zlé.

MAX6  
J.
2013-03-07 21:59:18

ProkopCZ: Hele taky nejsem nafťák,ale kamarád ma Peugeota 407 v naftě a taky měl velký a drahý problémy s filtrem pevnejch částic nebo jak tomu peugeot nadává a sestra má Toyotu Rav4 2008 a ta má nonstop problém s něčim jako SCV ventil a taky nonstop jezdí s něčim co je ve vejfuku a olejem do servisu. Přesný názvy těch jejich systémů bohužel nevim,protože naftu nezkoumam,ale ty problémy jsou zřejmě všude.

2013-03-07 22:10:09

MAX6: a to je jedna z věcí, co mě od nafty odrazuje. jestli naftu tak asi jedině Octavii jedničkovou, nesmrtelné motory a to mi říkají všichni snad. Pokud auto, tak v benzinu, jsem max spokojený s moji Mazdičkou, má sice nějaké roky, ale v klidu si to řežu 110 a vůbec o tom nevím, nic se mi neklepe, nic mi nepiští. mám ji po brutálním servise a údržbě co mě stálo 48 tisíc a věřím, že s ní ještě nějaký pátek pojezdím.

ale je to asi věc názoru, ti co mají diesly by zase nešly do benzinu a naopak, taky záleží kolik se jezdí. mě to připadá, že když jezdíš s dieslem krátké vzdálenosti, tak ti jde za chvilku do sraček, kdežto bezním je na to v uvozovkách stavěný a delší trasy mu jen prospívají. mám 1.9 16 V v benzinu a spotřeba v zimě 6,7 na 100 km, což je luxusní. a to to někdy kosím když spěchám, takže na spotřebu nehraju :)

MAX6  
J.
2013-03-07 22:17:15

ProkopCZ: No v tom je to taky sporný. Je teda možný že to bude tim že ta Toyota Rav4 jezdí 70% město,ale jakmile sestra se švagrem vyrazej někam dál,tak se jim rozsvítí kontrolka a už jedou v nouzáku. Kamarád co měl Nissana Patrola v naftě,tak 99% jezdil velký dálky v kuse a auto mělo najeto 250000km a bylo po 2 generálkách motoru. Je to sporný. Já třeba najezdim ročně něco mezi 20000-30000km a nestěžuju si.Peněz mam dost ( ),takže spotřebu neřešim. Kdybych řešil spotřebu,tak si nekupuju 2.0. Ale jak říkam,v naftě jezdim jen vyjimečně v práci a tim to pro mě končí.

Ty koncernový starý motory maj jednu velkou výhodu a to,že jsou tak zastaralý,že nemaj žádný čidla,žádný ptákoviny a jsou naladěný na tak malej výkon (celkově),že prostě musej vydržet. Jako kdyby jsi u Mazďácký 2.0 100kW dal výkon 50kW tak taky přežije konec vesmíru.

2013-03-07 22:26:33

MAX6: máš pravdu je to sporné, naši lítali s Focusem první tři roky převážně dálkové trasy a OK, potom se to ale začlo srát jedno po druhém, ale od té doby Focus zase drží a jezdí. já ti povím jedno, my s benzinama jsme na tom možná lépe než ti s dieslem, že máme o pár litrů vyšší spotřebu, tak to už neřeším. navíc menší spotřeba u nafty ti nemusí vykrýt poruchy, které na benzinu nejsou, takže jsi na tom buďto stejně s tou naftou nebo hůře :D

ty octavky co maji 81kw nejsou špatné, pak jsou ještě 66 kw ale to už asi musí být líné, ale nevím, zas tam je turbo že jo. známej má ocktávu dvojkovou v 1.9 TDI a nemůže si ztěžovat, měl tam akorát menší trable, ale to mu zadrbali v servise, jinak s ní jezdí non stop praha ostrava, v takých případech se pak asi nafta vyplatí, ale jinak asik ne. zlatý dobrý benzín. co říkáš na octávy v benzinu bez turba, třeba 1.6 MPI 75 kw, prý téměř bezproblémový motor.

MAX6  
J.
2013-03-07 22:36:30

ProkopCZ: Hele může to bejt kus od kusu. Jako jsou lidi co od nějakym DPF nevěděj,tak jsou lidi co se s nim pořád trápěj. Tak jsou lidi co do benzínu dolejvali akorát palivo tak jsou lidi co pořád něco řešej, i když těch je míň.

Já ty koncernový motory nezkoukam. mě stačilo mít na dílně 1.4 MPI 50kW Fabii a když jsem tam viděl ten převložkovanej motor ze starejch Škodovek,tak jsem se trocha zasmál. Ať si každej koupí motor jakej chce. Já jediný co opravdu odsuzuju jsou ty down-šajzingový motory jako 1.2 s turbem atd...

Ohledně výkonu je to taky na pováženou porovnávat naftu s benzínem. Dneska 90% nafťáků má turbo a 90% benzíňáků je klasickejch atmosferickejch. Představ si kdyby to stim přeplňovánim bylo naopak a ten vývoj se zaměřoval spíš směrem pro zážehový motory. To by bylo zajímavý.

Žijem v EU kde má navíc sídlo koncern a ta psychycká masáž už jen z reklamy je neskutečná a hodně lidí podlehne reklamě.

2013-03-07 22:44:33

MAX6: máš pravdu, reklama dělá hodně. na těch jedničkových něco bude, ale jak říkáš je to kus od kusu, švagr měl tu jedničkovou v dieslu a furt do ni sral prachy, tak ji za 180 litrů prodal, bylo asi před nějakými 6 lety, vem si o kolik ta auta spadla k dnešnímu datu. A to půjde furt dolů. znám další 4 borce co ji mají a absolutně bez problému. Neslyšel jsem ještě člověka co by mi říkal, že má problém s benzinovým motorem, co se kurví tak nafty většinou.

kdybych si měl pořídit nějaké auto, tak bych silně váhal mezi octávkou jedničkovou a nebo Mazdou, ale asi bych šel do Mazdy (asi benzín 2.3 nebo 1.8), i když oktavice mě taky láká, ale naštěstí neřeším, protože autíčko jezdí krásně. na jaře udělám karosku a je hotove.

s těmi zážehovými motory by to bylo zajímavé, ale automobilky těží vice z naftáku.

2013-03-08 10:10:43

chlapi až budete jezdit s benzínem za 5 litrů tak jej koupím taky a údržba u commonrail já přidávám pravidelně aditiva a i SCV mám ještě původní

MAX6  
J.
2013-03-08 10:53:25

rrman: No já žádný aditiva lejt nemusim,údržbu mam minimální a zvládnu jí doma,nemusim nic kuchat a spotřeba mě nezajímá,mě zajímá spíš svezení. Až budu chtít jezdit po městě za 5L tak si koupim auto s 1.4 benzínem.

2013-03-08 11:16:08

Ajo no abych se povozil s 1,4 stejně jako se 105kW naftou musela by mít turbo i s kompresorem a to by určitě víc ja 200 tis bez závady neujelo takže by se na mě v serisech pěkně nakapschovali je to teda dávno co jsem měl doma benzín pak přišly Golfy, Passaty ale samé tdi a z vlastní zkušenosti můžu napsat, že občas když si nějakej pujčím a jedu si to stejně jako s Magdou (jelikož neumím jezdit úsporně - nejsem zvyklý řešit u nafty 0,5l na 100km dle stylu jízdy) tak u benzína se mi vždycky trochu víc zhoupne rafika

2013-03-08 13:52:49

je to přesně to o čem jsem mluvil, ty jsi spokojený s naftou, já jsem spokojený s benzínem a Max asi taky. ale na jednom se shodnem, motory typu 1.2 co mají milion kilowat stojí za hovno. jeden vzdálný týpek si koupil golfa 1.2 s turbem, jezdí to pěkně, ale jsem zvědavý jak dlouho mu to vydrží.

když si jezdil v passatech a golfech v 1.9 tdi, tak to byly dobré držáky, takové motory nevím jestli se ještě vyrobí, proto se dieslu bojím.


Odpovědět