Fórum - Téma


"dolití" jiným druhem oleje


Fórum Technický koutek "dolití" jiným druhem oleje



1  2

2009-04-06 23:26:00

Blueberry: dík moc za odkazy, kydybych měl takovej přehled, tak ani neotravuju se vyznáš . Taky mě to tak vypadlo, zkusím tu plnou... ("třeba to ve 40kách nikde nezadřu...") Pomohli jste mi, díky všem

2009-04-07 15:14:34

ještě ti poradim, neznám žádnýho mechanika co by do 16 ventylu lil 15w40 to by snad nikdo neudělal teda pokud to auto nemá najeto kolem pul milionu kilometrů a s tim co to má najeto tam urcitě nenalil 5w40 a tak většinou používáný olej do tohoto mozu i motoru je 10w40 tím nic nezkazíš a motor ti ještě poděkuje lijeme to do svejch mazd snad všichni.

2009-04-08 08:58:50

Proč by nemohl nalít 15W40? ty ventYle

doris  
Doris
2009-04-08 09:23:02

No minerálem nevím nevím... . Vždy by se měl dolévat olej stejné viskozitní třídy, jaký je v autě.

2009-04-15 15:51:57

Zdravím, mám takový dotazek k oleji, v zimě sem měnil olej a rozvody v autolarosu v Ostravě( autorizovaný servis) a dali mi tam olej pod názvem : TOT. DEX. PLUS 5W40/208L, neví někdo co to je za výrobce? tipuju že asi budu dolejvat total 5W40, nebo ne?

2009-04-15 15:53:53

Je to olej Total Dexelia Plus - originál olej vytvořený přímo pro motory Mazdiček

Kup Total 5W 40 a je to v pohodě

Jinak označení 208L je označení velikosti sudu ze kterého rozlívali, good luck

2009-04-15 16:00:09

Tak to dík za informace, ted už se nedivím že mě jen olej stál 1500 bez DPH, ale autičko jezdi pěkně a tiše s tímto olejíčkem

2009-05-05 09:30:45

ked potrebujes doliat len ten isty, nikdy iny, radsej komplet vymena s filtrom , . a zisti preco treba dolievat .

2009-05-21 20:41:47

Zdravim, ted budu asi za blbce ale neda mi to nezeptat se. Dneska jsem doleval olej do motoru (1 litr), protoze merka delsi dobu ukazovala lehce pod spodni mez a vymenu planuju az za tyden s kompletnim servisem.

Stalo se to, ze ten litr stacil k tomu, abych prelil maximalni mez cca o 15%. Otazka zni: "Je to velky problem, kdyz je vic oleje?; Co se pripadne muze stat?"

Diky za reakce.

2009-05-23 18:27:31

to Fredy: Problém by to mohl být v případě, kdyby toho oleje bylo opravdu moc - zvedly by se ti tlaky a mohlo by ti to někde "podfouknout" či ti to někde vyházet hadice ( laicky řečeno ). Mě se to podařilo taky u auta přelít ( taky dolitím ) a měl jsem to asi 2 cm nad max a najezdil jsem s tím 2 000 km a na dálnici v Německu jsem s tím mazal 175 km/h. Nic se nastalo - domnívám se, že vždy je u všeho trochu rezerva a to jak pod Min tak pod Max. Navíc olej má i svoji roztažnost a když je zahřátý, tak toho oleje je "jakoby" na měrce pak více.

Máš tedy 2 možnosti - buď to odpustit a nebo důvěřovat těsnosti motoru a všech součástek. ( toto ber jen jako můj názor )

2009-05-23 18:30:42

to Richhies: Na tento olej Mazda Dexelia jsem se přímo ptal v Mazda servisu v Německu, kdy mě bylo řečeno, že to je akorát na vytahování peněz z kapec zákazníků, kteří si myslí, že tam dají něco extra

Bylo mě řečeno, že se má olej měnit každých 12 měsíců a stačí naprosto normální olej, který bude stát polovinu. A tomu pánovi důvěřuji ( rodinný přítel ), kdy už jeho otec v Německu měl autosalon a auto servis na Mazdy a to když tu byl hluboký totáč a tady jezdili Lady a Trabanty

2009-05-24 23:23:33

blueberry: neni nad to si to ozkouset.. ja dolil dexelii a zmenu sem poznal hned po nastartovani...

2009-05-25 14:47:10

dzcsoad: Chápu - já vyměnil olej po 8.000 km za ten samý co jsem tam měl ( ale nový ) a taky se mě zdá, že motor stichnul a je to znát

2009-06-11 15:17:29

Ahoj, jak tady někdo psal že přelil olej, nevim jak moc je to aktuální ale doporučuju rozhodně odlejt zpět na normální hodnotu. T6ím že je ho tam moc se zvyšuje tlak oleje a může začít prosakovat gufero na klice. U zadní strany u spojky je s tím větší práce a může se myslim i zacákat spojka = na výmenu.

Mě se to jednou podařilo když mi podměřovala měrka oleje, pořád jsem tam lil olej a bylo ho tam přespříliš, tak jsem pak kouk na přední gufero a trochu tam prosakoval.

Jinak jak tady někdo popisuje plná a polosyntetika, to už ve většině případů dávno neplatí. Tyhle oleje mají většinou stejný základ ( ať už jakýkoliv ) a mají jen jinou viskozitu popř aditiva.

Hodně záleží při výběru oleje do jakého motoru , stylu jízdy a venkovnímu prostředí ho dotyčný chce. Pro studené starty a klidnější styl jízdy se doporučuje řidčí olej, např 5W40 kterej stihne po startu lépe a rychleji promazat vršek motoru. Tepelná zátěž je pro běžnej styl jízdy a ten svižnější dostatečná, ted abych nekecal myslim že 5W40 má garantováno neco k 120stupním celsia. V případě přepálení oleje hrozí rozklad ochranného filmu a tím přidření motorovývh částí, což nemusím nikomu říkat. Pro ryze sportovní účely se používají tužší oleje s mnohem vyšší tepelnou odolností. Já např do svého BMW 2.8i protože jezdím občas driftovat a projedu se po okruhu, leju Valvoline VR1 Racing 10W60. Při tepelné zátěží míň trpí hydroštely a ani ho to při té jízdě nežere. Otázka je jak je vhodný pro zimní období se studenými starty, ale naštěstí stojím v garáži se stabilní teplotou hodně nad nulou.

Tím chci říct, pro motor v dobré kondici se hodí 5W40, pokud to ten olej nežere. Pokud nějakej motor baští olej víc ( krom toho že je zralej na generálku ) je lepší 10W40, kterej se nebude tolik ztrácet. Je to jenom o tom jestli někdo rád honí auto v otáčkách, nebo jezdí klobouka a taky o tom okolním teplotním prostředí. Oba tyto druhy olejů by měli být vhodný pro většinu zdejších aut. ( to už záleží co doporučuje výrobce, ale určitě to bude víc typů )

Co nedoporučuji jsou jakékoliv longlife oleje s výměnnou lhůtou okolo 30k km. Na ty se vykašlat. Nejlepší pro motor je měnit častěji a kvalitní olej....

jinak dolití stejného druhu oleje od jiného kvalitního výrobce vubec nevadí, ale musí jít o kvalitní olej. Samozřejmě nejjistější je dolejvat stejnej ale v opačnem případě se nic nestane.

2009-12-20 23:13:49

Na značce oleje zas až tak moc nezáleží, důležité je, jaké splňuje normy, to je napsáno vzadu na štítku. Většina olejů má totiž stejné základové oleje, liší se jen přísadami jednotlivých výrobců. Takže, když se doleje olej 5W-40 od AGIPu olejem 5W-40 od Shellu nebo třeba i od Starline, tak se v podstatě nic moc neděje, pokud nemáš zrovna vysokootáčkové závodní auto Dokonce není problém ani smíchat 5W-40 s třeba 10W-40, akorát není vždy jisté, co z toho vyjde, jestli např. 7W-35 nebo 12W-40


Odpovědět

1  2