Fórum - Téma


Dojmy z prvniho setkani s M6


Fórum 6 GG / GY Dojmy z prvniho setkani s M6

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2008-07-12 16:24:40

Zdravim!

Tak mam za sebou prvni stretnuti se s M6 tvari tvar. Byla to presne ma vysnena - 1.8, zlatá metalíza, hatchback, 2004... Prvni co me prekvapilo, bylo to ze auto nebylo v dobrym stavu. Po 80 000 km auto bych cekal neco jinyho. Spis bych to tipl na stahnuty tachometr. Ale to je ted jedno, tuto brat nebudu. Zeptat bych se chtel vas co M6 uz nejaky ten rok mate napr na el stahovani oken, respektive jejich chod: Okno pri stisku tlacitka sebou neprijemne trhne a jede dolu, pricemz pusobi jako by bylo snad volne. Nahoru to same. Proste okna nemaji pri stisku tlacitka plynuly prechod do posuvu, ale jakoby sebou škubou... (Srovnavam napr s VW, Audi) Mate obdobny pocit??? Druhou veci jsou dvere, ktere maji pri zavreni takovy plechovy zvuk, jako u vozu o tridu nize Tretim postrehem jsou blatniky a jejich zvukovy projev na odletujici kaminky... Proste nadseni, ktere ve me M6 vyvolavala drive, kdyz kolem me jen projela je tu tam A napr ta koroze zadnich lemu me taky na dobrem dojmu nepridala. Mate taky obdobne problemy? Daji se nejak resit?

2008-07-12 18:13:56

až poznáš mazdy důkladněji, zjistíš, že je to naprosto normální a že jsou to drobnosti, prkotiny... odměnou Ti bude třeba vysoká spolehlivost, motor kterej na volnoběh není slyšet a tak.... narozdíl od tebou srovnávaných naprosto úžasných VW, Audin

poznáš časem co je to mazda.... a musíš to brát tak, že žádný auto není úplně bez much... jde jen o to, které jich má méně a mazdy bych řekl v tomto ohledu vítězí.... tak hlavu vzhůru, to bude dobrý

2008-07-12 18:56:20

Zdravím tě,

o těch oken mám to samé je tam malé škubnutí při otevírání, ale toho si ani nevšimnu. Spíš bych řekl že okno při otevření např do půlky tak celkem v rámu plave, což jsem nečekal, ale také drobnost. Při zavírání dveří jsem spokojen, před tím jsem měl FOCUSE a to byl teprve plechový zvuk. Ještě jedna drobnost a to je právě ta koroze, mám ji v zadních dveřích na straně co kopíruje podběh jinak lemy úplně zdravé.

Celkově jsem M přímo nadšen, je to krásné auto a zatím jsem neměl žádný problém.

2008-07-12 23:14:46

Jo a zvuk motoru na volnobeh. No nemyslim si, ze by byla nejak ticha. Opet nevim jestli to byla vysada tohoto "kusu" (nemyslim si to), ale interier dokonce mirne vibroval Ale urcite nejsem z Mazdy nejak vyrazne zklaman, jsou to drobnosti, ktere proste je budu muset nejak vstrebat, jen to potrva. Ono by to clovek od auta za takovy penize necekal...

doris  
Doris
2008-07-13 06:23:56

Nejde tak o auto samotné, ale o majitele který s ním jezdil. Může být sebelepší a trvanlivé auto a když bude mít špatné zachání, nevydrží žádné. K mým zkušenostem a Tvým postřehům:

Máme facelift M6 1.8i a doposud jsme velmi spokojeni. Auto nezná problém, je tichoučké, dosatečně svižné na tento obsah vůči hmotnosti auta a vše funguje dokonale.

El. okna - trhnutí při rozjezdu prakticky nevnímám, vůle v nich taky není. Motorky fungují tiše a co vím tak u Mazdy i dlouhodobě spolehlivě - o tom bych si u koncernových aut staršího data mohla nechat jen zdát, tam je eletronika na podstatně nižší kvalitativní úrovni

Zavírání dveří - nic takového jako plechový zvuk nepozoruji, dosednutí dveří je poměrně měkké a zvuk utlumený

Cinkání kamínků - ano, toto mi trochu vadí zejména v zimě - kamínky narážejí do plechovách prahů a je to dost slyšet. Tam by se hodilo použití plastových nástavců, jako má třeba ameriská M6 Atenza, kde neslyšíš nic. Trochu pomohou i zástěrky, ale origo jsou pro ten účel hodně krátké.

Koroze zadních lemů - tam výrobce opravdu pochybil, antikorozní ochrana u M6 je slabší, podobně jako lak na autě, a u aut provozovaných na našich solených cestách je toto vidět celkem často. Byla kvůli tomu i svolávačka, kde to v rámci záruky opravovovali a dali tam silnější nátěr, takže majitel Mazdy, na kterou ses díval, se na to nejspíš vykašlal. Jde však také o péči, pokud se majitel o své auto řádně stará, pravidelně a včas ho umyje a nedává ho například zasolené do vyhřáté garáže, nemusí reznout ani v těh choulostivých místech. Viděla jsem 3-4 leté exempláře provozované u nás a měly už kolem 100.000km zadní lemy chycené. Oproti tomu jsme narazila na dovezené vozy s dvojnásobným počtem kilometrů a byly zcela bez koroze.

Zvuk motoru na volnoběh - ten náš je krásně tichoučký, pokud se s autem jede v nižších pásmech otáček, motor prakticky neslyšíš. Ve vysokých otáčkách je zvukový projev slyšet, ale nedá se mluvit o hluku ale o krásně sportovním zvuku, jenž je příjemný a dodává tomu autu šmrnc. Záleží též na tom, jak je motor zajetý, zda byl pravidelně měněný předepsaný olej a i kvalita paliva má podstatný vliv. V recenzích byl motor 1.8i hodnocen jako jeden z nejtišších právě v nízkých otáčkách, takže z toho, co zde píšeš o zmíněné M6, mi vychází, že jsi narazil na zhuntované auto, ve kterém si majitel jen vozil zadek a na údržbu kašlal. Osobně bych si raději koupila auto dovezené ze západu.

2008-07-13 13:41:15

Souhlasím s Doris

Šestka není v nízkých otáčkách tolik hlučná, ale hodně se na tom podepíše právě zacházení. Je spousta Šestek, které jsou naprosto oddělané, jakoby nikdo celou dobu ani nedělal údržbu, neměnil olej - narazil sem na dost kusů, které mají poměrně hlučný a jakoby předčasně vyběhaný motor (nemyslím však úplně oddělaný). Docela často ale trpí spotřebou oleje. Jsem stále bez auta, hledám totiž zachovalý kus. Prozatím mě pokaždé něco odradilo.

Korozi jsem viděl zatím na každé Šestce, kterou jsem prohlédl - podotýkám, že všechny byly koupené u nás a jednalo se o modely před faceliftem. Jednalo se tedy o ony zadní lemy, ale také spodky dveří a ještě pár menších detailů - všechny vozy, které jsem viděl, byly napadeny na naprosto stejných místech.

Zvuk dveří? Nijak sem to nepostřehl - také mám zkušenost s Fordem Focus, jak někdo psal

Raději bych dal také přednost vozu dovezenému ze zahraničí, nejlépe snad Francie, Itálie? Povětšinou se mi zdáli v lepším stavu ty ze zahraničí.

V zahraničí je větší výběr, ale cenově ne až o tolik výhodněji - docela si tahle auta drží cenu, i přes ty známé problémy s korozí - ale to se dá správnou péčí zarazit, viď Doris? Mimochodem děkuju za tvoje rady jak pečovat o auto. Už sem to aplikoval na naší Fábii-snad mě nebudete kamenovat Mazlinu ještě nemám no.

doris  
Doris
2008-07-14 08:15:01

Pepa: Přesně tak , jak se o to člověk příkladně stará, nemusí reznout vůbec. A péči si zaslouží jakýkoliv vůz, takže jsem ráda, že Ti to pomohlo i při údržbě Vašeho auta. Tak jako tak proč se nepostarat o věc, které mi dobře slouží? Jen tak dál!

2008-07-15 08:10:17

nové je nové

2008-07-15 10:28:57

Přesně tak, i když nejlepší je z CH z důvodu jejich extrémně přísných technických, pak NL, AT, DE.

I a F jsou ci..áni a arabové, od nich auta opravdu nebrat.

2008-07-18 16:01:10

Jeste maly poznatek k M6. Vyskytuji se vozy, ktere nemaji multifunkcni volant a jsou to treba vozy, ktere maji treba i prvek vyssi vybavy - xenony. Zaroven by me zajimalo jak jinak je reseno ovladani tempomatu, kdyz ho ma M6 v zakladu. Setkal se s tim nekdo?

doris  
Doris
2008-07-18 16:56:55

Nevím to jistě, ale není tempomat v základu až u faceliftu od roku 2005? My ho u 1.8i máme, byl v základní výbavě s ovládáním na volantu (jinde jsem u M6 ovládač tempomatu nezaregistorvala), ovšem naše M6 už je facelift. Ty xenony mohly být dodatečně montované, většina aut, co je tak má dodělané nemá např. ostřikovače světel a především automatiku v naklápění dle zatížení auta.

2008-07-18 17:16:31

Pokud vim, tak v základu byl tempomat až po faceliftu 2005, s ním přibyla taky všechna el. okna(do té doby jen přední).

2008-07-18 20:09:35

Když jsem hledal auto, tak mi připadalo že u nás se šestky bez multif. volantu neprodávaly. U 1,8i byla jen manuální klima, ale tempomat vždy. Auta v Německu byla v motorizaci 1,8i a diesel 89kW některá jen s "nahým" volantem . Našel jsem český ceník z 1.1.2005, tedy ještě před FL a dle toho i u nejlevnější verze tempomat je, klima jen manual, nejsou vyhř. zrcátka, el. okna jen vpředu.

2008-07-19 13:51:04

Během mýho pátrání po Šestce, sem narazil jen na málo aut s ,,holým" volantem, tak moc jich zase nebylo.

Teď vnesu trošku chaosu

U tohohle přehledu byla platnost od 1.3 2007 a u jedný výbavy není tempomat, ani ovládání audia na volantu ani palubní počítač. Myslel sem, že tohle všechno měly Šestky po faceliftu už od spodní výbavy.

2008-07-19 14:00:35

A pak se v tom vyznej vyznej . Já jsem se při hledání prvně díval do interiéru, na první pohled je vidět jestli má tlačítka na volantu a digi klimu. Pokud né, tak jsem se o to auto víc nezajímal i kdyby bylo jako nové.

2008-07-19 14:13:52

To Labik: Moje řeč, taky se první dívám do interiéru. Právě nedávno jsem narazil na M6 2005 FL, ale neměla kupodivu multifunkční volant, což mě tedy překvapilo a i za poměrně výhodnou cenu jsem ji nechal být. Zajímalo by mě jak poznaš z fotky interiéru, že má M6 aut. klimu?

2008-07-19 14:26:19

Tak koukám hoši, že sme úplně stejný taky se mrknu jestli má multifunkční volant a pak zjišťuju zbytek výbavy

Aut. klimu poznáš podle ovladačů, obyčejná klima má takový ty normální ovladače jako sou u běžnýho topení v kdejakým autě - nemýlim se doufam?

doris  
Doris
2008-07-19 17:49:11

*

2008-07-30 09:29:32

Alebo kuk sem ku mne moja M6-ka je vyrobena jan 2005 prevadzka sa zacala v maji 2005 .

2008-08-13 14:40:13

Upřímně řečeno já si auto vybírám hlavně podle toho,jak vypadá interiér,protože se musím v autíčko cítit dobře v pěkném prostředí.Což se nám s přítelkyní na mazdě hned zalíbilo.Hned jak sme otevřely inzerát nám tento interiér padl do oka.A dále rozhoduje zevnějšek.Tím si nás naše šestička dostala nadobro.No a testy spolehlovosti,recenze a doporučení to už byla třešnička na dortu


Odpovědět

1  2