Fórum - Téma


Dobíjení


Fórum 323 IV BA / BH Dobíjení

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH


1  2

2008-02-21 13:11:03

Zdraví a prosím o radu,při jízdě mi začalo chcípat auto a když jsem vypl rádio a zhasl světla tak mi to jelo,a pokaždé když jsem se pokusil rozsvítit tak to opět chcípalo,usoudil jsem,že už mi odešla baterie,protože byla stará a čekal jsem to,koupil jsem novou a myslel že je vše ok. Bohužel při další jízdě okolo 25km mi to začalo dělat znovu,sehnal jsem alternátor a chystám výměnu. Co by to mohlo být ještě jiného? Pokud ta výměna alternátoru nepomůže tak už opravdu nevím. Díky za rady.

2008-02-21 13:30:20

to by měl bejt buď celej alternátor, nebo jen uhlíky v něm

2008-02-21 20:41:58

Nemyslis ze by bylo jednodussi si to prvne promerit kolik ti dobiji alternator a az pak vymenit?? ale myslim ze to bude ono pak pisni co to bylo at vime a jsme chytrejsi pokud to neni ono:o)

2008-02-22 13:35:06

Bude to alternátor - měl jsem stejný problém - baterkou to být nemůže, protože za jízdy ti auto jede na alternátor a baterka se dobíjí a používá se vlastně jen při startu a napájení nějakých věcí. teď jde o to co by to v alternátoru mohlo být - s uhlíkama zkušenost nemám, ale já měl na alternátoru špatné relé a nešlo sehnat a kdyby se sehnalo tak by bylo pěkně drahé - koupil jsem radši použitý alternátor a jsem spokojený. Nový vyjde dost draho, ale jde o to kolik do toho chceš vrazit - tenkrát jsem neměl prachy a potřeboval jsem jezdit, teď bych už asi koupil spíš nový.

2008-02-22 18:57:22

Tak jsem altík vyměnil,koupil jsem jetej za dva tisíce,a proměřil to a funguje dobře,dobíjí to perfektně. Jen doufám že to zase neodejde,jestli tam není nějaký zkrat a aby časem zase neodešel. Ten špatný jsem rozdělal a nic jsem nezjistil,uhlíky ještě vypadali v poho a na diody jsem se nedostal,nejspíš se propálilo vinutí. Ale díky za rady,kdyby něco ozvu se.

2013-05-10 19:12:46

poblikavani světel .. mazdar mam takovy problem ted jsem vyměnil altik protože mi poblikavali světla když jsem chtěl stahnout okna nebo třeba pustil mlhovky ventylator.tak jsem to proměřil dobyji na 14.1 pustim světla tak to spadne na nějakych 13.5 a hned se to vrati zpět když jsem všechno pozapinal tak tam bylo nějakych 13.5 to chapu protože odběr velky dal jsem druhy altik a je to pořad to same.je to normalni jev nebo mam nějaky problem?dik za rady o elektrice moc nevim jen nějake zaklady.

2013-08-20 18:13:51

Vyplivnul alternator? .. Zdravim,mam taky problem....vcera som isiel cez mesto a postupne mi zaCALo vypadavat radio,budiky,svetla..vsetko zhaslo auto som uz nenastartoval...musel som to odtiahnut....

dnes rano som to nastartoval cez kable....potom som odpojil kable a zmeral baterku ...na baterke ukazovalo 12 V.postupne klesalo 11,9 11,8 atd... Alternator sa ale tocil teda remen na nom....bude to zly alternator?

Vytiahnut ho mozem asi len zo spodu ze?mozu to byt uhliky v nom alebo co dik

mazda 323 BA sedan... r.v. 1995 1.8 Benzin 84 KW 16 ventil.

2013-08-20 18:16:51

speeder1300: viděl bych to na baterku, když se ti tak rychle vybíjí. Zkus ji dobít a uvidíš.

2013-08-20 18:17:50

Jo tyhle příznaky to všechno ukazuje na altík buď to sou uhlíky, nebo regulátor případně diodovej můstek.

Občas se stává, že reg nebo diody nebo obě ty věci odejdou, když se delší dobu jezdí se zlomenym/nalomenym uhlíkem (což se na venek nijak neprojeví než to kiksne úplně)

Přesně tenhle problém jsem měl na své Primeře se stejnejma příznakama. Nejdřív to odnes můstek a pak po měsíci co se vyměnily uhlíky a dioďák tak vyhořel i ten regulátor.

Při správnym chodu altíku musí bejt na baterce 13-14V

MAX6  
J.
2013-08-20 18:18:33

speeder1300: Ahoj.Nevim jak u tebe,ale někdy jde vyndat horem,když je tam dost místa. Já teda ho musim povolit nejdřív zezhora a pak ještě dole a vyndavam ho spodem. Ale já mam BJ a ne BA. Jako první bych zkusil očistit ty konektory a kabelový spoje přímo na alternátoru. Potom bych to na těhle spojích zkusil proměřit jestli altík něco dává (a je problém jinde) nebo nedává nic. Pokud nebude dávat nic,tak ho vyndej a zrepasuj ho. Zrepasování většinou stojí pár stovek. Já ho měl totál KO (byl i ohnutej rotor) a oprava mě vyšla na cca 800Kč

2013-08-20 18:28:41

Speeder1300:

deset sekund hledání a http://www.mazdaclub.cz/f...select=13623#message13623

nejen že to je duplicita, ke všemu na špatném místě.

2013-08-20 18:32:20

dik hosi za info max,deri myslite ze keby to neham dlhsie bezat na kabloch tak s tym dojdem 24 km do garaze? asi len vo sne...tak to budem muset asi zase odtiahnut...skusim ale najskor vybrat ten altik z vrchu

2013-08-20 18:35:30

speeder1300: Tak jako teoreticky, kdybys to nechal aspoň půl hoďky nabíjet i jenom těma kabelama a pak hlavně nesvítil a nezapínal nic elektrickýho (radio ventilace ....) tak bys to doject moh.

My sme dovezli bez dobijeni nedávno feldu přes 40 kiláků, ale je fakt, že sme si s sebou vzali plně nabitou jinou baterii.

2013-08-20 18:38:31

deri: aha tak to je super skusim zohnat inu plne nabitu. diiks

2014-02-11 13:17:07

zdravím . měl bych dotaz ohledně mazdy 323f 1.8 84Kw blbne mi nějak alternátor , když nastartuji přes kabely jinou mazdou tak dobíjí 14,10V a jakmile zapnu zátěž ( světla ) a ostatní . tak okamžitě přestane dobíjet a je tam zpět napětí baterie tudíž 12,3V někdy i 11,95V . ale kontrolka dobíjení nesvítí . a když odpojím při nastartovaném motoru( + ) z baterie tak motor dál klape a na svorce odpojené z baterky je 8,5V proti kostře . poraďte někdo prosím co tomu může být , Děkuji za odpovědi..

2014-02-11 13:28:16

Buď odešel regulátor napětí nebo diody. Pro jistotu ještě zkontroluj kabel co vede z B+ svorky z alternátoru a ukostření motoru.

2014-02-11 19:41:45

jo díky za radu :) ukostření je dobrý zkusil sem to i propojit startovacím káblem ale ještě zkusím proměřit plusovej kabel od baterky až k altíku jestli není někde přechoďák . protože mi je divný že to je už druhý altík během měsíce ... koupil sem auto stím že to nedobíjí vyměnil altík uplně a do měsíce se to rozesralo ..

2014-02-12 21:34:48

Ahoj lidi, mám problém z dobíjením na 323F BA,najednou mi přestalo dobíjet. I když jsem elektrikář , nedokážu si s tím poradit. Alternátor vyskošený na stolici a vše ok. Zjistil jsem , že na svorce "P" na altíku nemám +12V na buzení a samozřejmš že nedobíjí,ale když jsem šel po kabelu, zjistil jsem že vede do ECU a že tam není výstup 12V.

Takže nevím jestli je altík u 323 řízený počítačem , nebo ne.

Když připojím +12V na konektor začne dobíjet , ale nezhasne kontrolka. Pojistky i relé jsem proměřil,vše ok.

Máte někdo nejou skušenost?

Scháněl jsem schému zapojení ECU na BAcko ,ale marně.Je tam jenom 2konektorový vstup

2014-02-13 11:19:32

Měly by tam být svorky L a S, na S by mělo být stále napětí baterie a do L je to napětí příváděno přes po zapnutí klíčku do serie s kontrolkou dobíjení. Alespoň dle schémat které, jsem dohledal. Takže defakto když ukostříš L tak by ti měla svítit kontrolka dobíjení.

2014-02-13 13:39:46

zdencek: Už jsem na to přišel, ale díky. Dal jsem tam totiž altik z 323F gtx z anglického modelu a ten má na altíku vývody P a D!! Takže ten altík je úplně totožný až na to že je řízený z ECU a z otáčkoměru!! P= Phase D= Drive. takže když by někdo kupoval altik z angličana tak na to bacha


Odpovědět

1  2