Fórum - Téma


DiTD za studena poskakuje


Fórum Technický koutek DiTD za studena poskakuje




2007-05-17 16:54:23

Zdravím vás zde na foru. Letos v zimě se mi začal projevovat problém, a to cukání motoru při rozjezdu za studena - volnoběh je v pořádku. Ještě doplním, že pokud držím velice nízké otáčky nebo podřadím, zdá se vše v pořádku, při akceleraci je cítit znatelné škubání auta. Závada se projevuje pouze při studeném počasí tak do 10°C a po několika ujetých kilometrech a zahřátí motoru příčina problemu zcela zmizí.

Podotýkám, že palivový filtr je nový stejně jako jedna vadná žhavící svíčka. Máte zkušenosti s popsanou vadou? Máte nějaké tipy, nebo rady, čím by mohla být popsaná vada způsobena? Předem moc děkuji.

doris  
Doris
2007-05-18 08:03:00

Mám sice Nissana v dieselu, ale tam jsem řešila něco podobného. Též za studeného počasí a když byl motor chladný, to neběhalo zcela v pořádku a i při studených startech motor bežel nepravidelně a vynechával válec nebo dva. Problém byl v opotřebených vstřikovacích tryskách, které místo aby palivo rozprašovaly, tak ukapávaly a studená nafta udělala samozřejmě své. Po jejich výměně problém zcela zmizel a motor opět šlape jak hodinky. Jinak k tomu cukání, mohla by to být ještě zanesená váha vzduchu. Víc mě nenapadá, může tam být háček i v elektronice, ale pokud Ti to dělá jen za studena, mohlo by to být těmi vstřiky. Jak Ti to startuje za mrazivého počasí?

2007-05-18 09:06:47

Díky za tip, ale asi budu muset opravdu do Mazdy na tu diagnostiku, jestli to vypadá na závadu ve vstřikovacím systemu. To může být asi i docela drahý, že? Můžu se zeptat, kolik tě ta výměna stála? Jinak se samotným startováním, byť v mrazu (letos tedy žádný velký nebyl) to nemá co dělat - motor naskočí okamžitě, chod motoru je taky pravidelný, žádný extra hluk. Problem se zdá být jen v přísunu toho paliva.

doris  
Doris
2007-05-18 10:32:51

Hmm, tak pokud startuješ bez problému, vstřiky to asi nebudou. Jinak cena jednoho origo BOSCH byla cca 1200,-. Možná, že by mohl být problémek v ŘJ nebo čerpadle, ale máš pravdu, lepší je to dát na diagnostiku a mít jistotu a hlavně klid. Přeji hodně štěstí.

2007-05-19 00:16:59

kolik máš naběháno kulometrů?

2007-05-20 03:23:27

160,000 proč?

2007-05-21 23:29:11

foto té padlé žhavící svíčky asi nemáš že?

2007-05-22 00:54:22

no to fakt ne. - ty bys ji při výměně fotil? stále ale nevím kam míříš.

doris  
Doris
2007-05-22 08:45:30

Sice se v tomhle až tak nevyznám, ale než jsme měnili vstřikovací trysky, tak jedna z těch žhavících svíček byla černá - opálená. Podle toho mechanik poznal, že rozprašování paliva není v pořádku a že problém bude právě v trysce. Nakonec byly špatné 3 ze 4.

2007-05-22 10:14:42

No tak ta jedna, co jsme ji měnili, ta co nežhavila trošku začouzená byla, to je pravda. Tys měnila 3 ze 4 svíček nebo trysek?

doris  
Doris
2007-05-22 10:40:47

Měnily se nejdříve všechny 4 žhavící svíčky, mysleli jsme, že problém při studených startech je právě ve starých svíčkách (byly tam přes 200tis.km), ale ukázalo se, že problém je v opotřebených vstřikovačích, které na místo aby rozprašovaly naftu, tak ukapávaly. 3 z nich byly úplně špatné a jeden tak na půl, takže se vyměnily všechny 4 a je klid. Právě podle těch svíček to mechanik poznal, že vstřiky jsou hyn. A i Kodlx mi v tomhle dobře poradil, za což mu patří můj dík. Motor je jak nový a i studené starty v mrazech jsou dokonalé. Údajně ty vstřikovače měly vydržet tak 80 -100 tis km, my jsem je tam měli cca 3 x déle. Holt japonská kvalita.

2007-05-22 20:39:14

protože podle toho jak je svíčka opálená se dá poznat co se děje ve spalovacím prostoru. Vyměněna byla pouze jedna svíčka? Kolik se na ní najelo po výměně?

2007-05-23 09:45:53

No měnili jsme jednu, tu která nežhavila, najeto je od té doby cca 10.000km.

2007-05-23 20:14:14

bylo by možné vytočit všechny svíčky, a nafotit? A zkontroluj jastli jsou všechny v pořádku.

2007-05-23 22:36:06

jj, zkusím o víkendu, pojedu ke kamarádovi mechanikovi, zatím díky a pošlu fotky. smím se zeptat odkud máš takové zkušenosti?


Odpovědět