Fórum - Téma


DINITROL 440/445 zkušenosti


Fórum Technický koutek DINITROL 440/445 zkušenosti




2010-09-18 11:05:32

Pokouším se nastříkat proti oštěrkování DINITROL 440 ze spreje (mělo by to být skoro to stejné jako 445, jenom v šedé barvě) a když udělám silnější vrstvu (v návodu píšou 1-2 mm mokrého materiálu), tak to při schnutí vytvoří pórovitý povrch. Materiál jakoby napění a bublinky popraskají. Čekal jsem, že to bude hrubý povrch, který ale bude mít souvislý povrch. Má s tím někdo zkušenosti? Je to normální, nebo něco dělám blbě?

doris  
Doris
2010-09-18 12:57:43

Může to tak dělat, je to typický výsledek i u Motipu Stonechip. Zkus stříknou více slabších vrstev za sebou - NE bodově na jedno místo a hned v silné vrstvě, mělo by to být pak souvislejší.

2010-09-18 15:45:44

Tak už jsem na to přišel - stříkal jsem z moc malé vzdálenosti - holt zevnitř lemů není moc místa. Když stříkám z větší, je to lepší. Akorát budu muset ještě aspoň dva spreje dokoupit.

Na ten DINITROL plánuju dát ještě vosk DINITROL 4942 - http://www.a-c.cz/cz/sortiment/p1452.htm

Doufám, že to je ten správný tvrdý a nekoupil jsem nějaký šmejd. Moc nechápu rozdíl mezi ním a třeba 479 - http://www.a-c.cz/cz/sortiment/p1459.htm

2010-09-18 23:18:25

Rozhodně 445, udělá tvrdší plastový povrch.

2010-09-19 13:27:30

445 (resp. v mém případě 440, což je skoro totéž v šedé barvě), je jedna vrstva. Ta je přelakovatelná a chci na to dát ještě vosk a řeším který.

doris  
Doris
2010-09-19 15:49:44

http://www.a-c.cz/cz/sortiment/p1452.htm Dej na to tenhle, budeš spokojen. Případně můžeš použít i tento

http://www.a-c.cz/cz/sortiment/p1456.htm pokud neseženeš ten první v menším balení. Mi se právě na tomto druhém přípravku víc líbilo, že je černý a ne hnědý. Holt my ženské a estetika....

2010-09-19 19:36:43

Použiju ten první, mám už litrové balení.

Ještě prosím o dvě rady a snad už to bude všecko.

První se týká nanášení silikonového tmelu na lemy - hlavně na jejich hrany. Jakým postupem to nanášíš a hlavně čím a jak to vyhlazuješ, aby to vypadalo dobře? Nikdy jsem s tím nedělal, takže všechno je to metodou pokus-omyl.

Druhá věc - čím nakonzervovat proti rezavění zadní pružiny a trubku, která vede od nálevky do nádrže? Obojí to teď mám pěkně po ruce, zatím to přes lak nerezaví, ale mám pocit, že by to chtělo něčím namazat, aby ten stav ještě nějaký čas vydržel. Je na to vhodný třeba ten vosk na podvozek?

doris  
Doris
2010-09-19 19:55:36

Já na to nemám žádné prostředky, neutrální silikonový tmel nanáším jednoduše prsty. Je to pro mne nejlepší a nejcitlivější "nástroj" pro takové díly, jako jsou třeba lemy. Na přesahy, které chci pěkně vyrovnat nebo setřít, používám upravené ploché dřívko nebo plastovou stěrku.

Ty další díly můžeš nastříkat rovněž D445, bude stačit tenká vrstva. Jinak třeba na přužiny jsem použila klasickou černou akrylovou barvu se "změkčovačem", aby při pružení podkladu nepropraskala. Konzervační vosk je ideální na velké plochy a podběhy.

2010-09-19 20:22:55

Dík, to je rychlost, než jsem to stihl upravit a dopsat ještě jednu otázku, už tam byla odpověď.

Ta měla znít na ošetření prahů zespod, jak je taková ta hrubší barva, kde jsou ty prahy vždycky nejvíc zastříkané od soli a podobně. Potřeboval bych na to něco, co vydrží aspoň jednu zimu a nebude tomu vadit, když to budu omývat vodou. V garáži totiž i bez topení máme v zimě asi 15 stupňů, takže vždycky, když přijedu a venku je břečka, tak si vezmu kýbl s vodou a prahy a lemy očmáchám, protože kombinace sůl a teplo je to nejhorší. I tak by to ale chtělo něčím nakonzervovat.

doris  
Doris
2010-09-19 22:22:03

No tak teplá garáž pro auto v zimě je hodně zlé řešení, už nad +7°C se koroze výrazně urychluje. Navíc při takových změnách teplot v dutinách karoserie silně kondenzuje vlhkost a to taky není dobré. Ohledně nástřiku spodku prahů/nelakovaná část je to pořád totéž, použij pružný nástřik třeba D445. Jinak pokud jde o tu lakovanou část, tak tam toho jednoduše moc udělat nejde. Buď to potáhnout ochrannou fólií - Carshields, nebo opatřit odolným nástřikem a ten následně dát do laku dle barvy karoserie a nebo obložit prahovými spojlery, o čemž pomalu začínám sama uvažovat, neboť tvar origo prahů a jejich odhlučnění jsou pro naše podmínky dost mimo..... Kamínky narážejí i do spodních částí dveří, které nenávratně ničí a výrazně to zhoršuje komfort cestování kvůli nepříjemnému rámusu. Před nedávnem jsme nahradili přední zástěrky účinnějšími a celkem to pomohlo snížit hluk od odletávajících kamínků, nicméně není to všelék.

2010-10-08 19:37:42

Tak jsem tam dal pružný nástřik 440 a na to hnědý vosk 4942. A zajímalo by mě od někoho, kdo ten vosk použil, jakou to má mít konzistenci po dokonalém zaschnutí. Natíral jsem to štětkou (stříkací pistoli nemám) minulý pátek a pořád to trošku lepí, i když už ne moc. Když do toho zaryju nehtem, tak to jde jako do másla.

Netušíte někdo, jestli to tak už zůstane, nebo jestli to ztvrdne ještě víc?

2010-10-14 15:18:47

měl bych otázku konkrétně pro doris, nebo kohokoliv kdo to ví. Chci se zeptat jaká nejvyšší teplota konkrétně je v garáži kritická. A zda platí čim nižší teplota tim nižší intenzita reakce soli? To znamená že třeba 1 stupeň je lepší než 7? a nebo pod 7 už je to jedno? díky

doris  
Doris
2010-10-14 19:08:46

b.o.j: Zůstává to trvale měkké i když to časem trochu zavadne. Je to vosk, který odpuzuje vlhkost a agresivní látky, ale musí být zároveň bez problému odstranitelný, proto to asi takhle Dinitrol řeší. Vesměs to vydřží celou zimu, ale pokud budeš auto často stříkat tlakovou vodou, půjde to dolů dřív.

tomas33: Nejsem sice odborník, ale s vyšší teplotou se obvykle chemické reakce urychlují, takže čím tepleji bude v garáži, tím bude oxidace kovu prudší. Vyhřívaná garáž je pro zasolenou karoserii největší zlo. Určitě ten 1°C je menší zlo než 7. Ideální je, když je teplota v garáži +- stejná jako venku nebo těsně pod bodem mrazu, pokud venku mrzne. On je tady ještě problém s kondenzací vlhkosti v dutinách auta, když je vůz vystaven prudkým teplotním změnám.

2010-10-14 21:12:24

To si ma teda dostala, ja mám v garáži asi na 10 st. ako kedy i keď vonku mrzne a čo teraz mám parkovať vonku či čo?

Ináč nie je zbytočné striekať na podvozok vosk na miesta kde je už streklé bodyčko, či ten vosk striekaš na tie miesta na podvosku, ktoré sú iba vrchnou, no a príde mi lepšie dať na tie miesta body a nie vosk, či nie...?

doris  
Doris
2010-10-14 21:37:59

Všechno má své, já to v zimě řeším tak, že se snažím auto častěji vystřikávat vodou, aby na něm sůl nebyla. I to je možnost. Rozhodně garážované auto je na tom obecně lépe, než to, co stojí venku. Ale ty změny teplot, kdy promražené auto znečitěné od soli zaparkuješ v teplé garáží, jsou prostě negativum. Když dáš prochlazený kovový předmět do tepla, orosí se. Totéž se děje vně i uvnitř auta a pokud nemá dostatečně ošetřené dutiny proti korozi, dostává to zabrat. Na druhou stranu je tady zase pozitivum šetrnějšího startování motoru, když je v teple. Takže si člověk asi nevybere.....

Ohledně nástřiku podvozku - ten vosk stříkám na celý spodek i tam, kde je bodyčko.

2010-10-14 23:15:12

Myslíš vosk ML, ten je jen do dutin ne?

doris  
Doris
2010-10-15 07:23:45

Přesně, ML je jen do dutin, už jsem to zde psala vícekrát včetně článku. Pro podvozky jsou jiné produkty:

http://www.a-c.cz/cz/sortiment/f195.htm


Odpovědět