Fórum - Téma


Dilema při koupi auta


Fórum Pokec všeobecný Dilema při koupi auta




2009-08-19 21:36:35

Rodince přestal vyhovovat Fiat Marea Weekend (=po tom co asi odešla řídící jednotka se nedivim) a rozhoduje se o koupi noveho vozu. Ja chci zustat u Mazdy a rodičové se dívají po typu Peugeot 806, Citroen Evasion atd.

Mazda 626 kombi...neslyšel jsem na tento model nikdy zrovna dvakrát moc chvýly, nemuzu posoudit. Ale M. Premcy je svymi majiteli hodne dlouho drzena, malo v bazarech...porad vyssi cena a tak soudim, ze to neni spatne auto. Ale co do spolehlivosti, jizdnich vlastnosti a prostoru, predevsim pak kufru?? ROČNĚ se u nás najezdí víc jak 40 tis. km, výlety, rozvoz zboží, tahání vozíku brambor (občas)...tož raďte, pište, povidejte...mam třetí mazdu a nechci žádnýho citráka nebo pižota...DÍÍKY

2009-08-19 22:22:20

Co se týká Premacy tak osobně znám 2 majitele a mluvil jsem náhodně s dalším a všichni jsou maximálně spokojení(já jsem taky),jedna majitelka v letech v něm dokonce chce umřít... Projdi si recenze a zkušenosti uživatelů(když tak ti pošlu odkazy) a uvidíš sám.Je to dlouhodobě jedno z nejspolehlivějších aut v segmentu MPV. V první trojce se střídají Premacy a Mits. Space .Zbytek aut je 2 až 5 x poruchovější. A co se týká užitkovosti tak jen tak pro zajímavost dovnitř dáš v pohodě kola. Jediný problém jsou snímače ABS,ty odcházejí po 120000km ,ale to se dá ustát . V Tvém případě to bude asi nafta a tam vidím problém ,musel bys moc,moc pečlivě vybírat aby to nemělo najeto ranec km.http://imgs.idnes.cz/auto...60427_FDV_ADAC1-FIN_N.JPG

2009-08-19 22:30:59

Premacy............................??????????????? Mohu jen doporučit....velký prostor variabilita....jízdní vlastnosti....prostě....no jinak kotouče destičky klasika.....jezdí parádně a pokud sáhneš po odelové řadě 2002 a víše tak super já mám 2001 a taky bez problémů...Čidla Abs??Jo to mám také problém,ale jde jen o malou opravu cca 3000kč za čidlo,ale jinak není problém spotřeba benzín 8,5l na 100km/h,dá se i méně.Diesel??Nevím je to těžší motor a tak více trpí na přední tlumiče atd,ale jak píše Mirin pročti diskuse.....co já jich prošel.......

2009-08-20 00:07:53

premacy raději v benzinuOno diesly s více km jsou už hodně náchylnější a vyžadují víc pěněz na servis.Jinak benziny jsou držáky,pokud to nemělo nějaký prase.

2009-08-21 08:23:59

F.Luker: To by mě zajímalo co jsi na GFko v kombi slyšel teda. Dobré motory, spolehlivé, dobré jízdní vlastnosti, dostupnost dílů, je jich hodně takže i levné pořízení. Na Premacy budeš muset pro vše do mazdy protože po vrakáčích tolik nejsou a jsou to celkem pálky, to ti tady může Misak potvrdit. Jinak auto zlobí dle toho jak se o něj stará majitel a jaké je po předchozím majiteli. Rozhodně bych šel radši do mazdy než do peugeota nebo rencka. A pokud finance není problém tak do premacy - přeci jen je větší a tak. Ale u GFka je už i dobrý dieslový motor, který u předchozího stál za starou belu, tak nevidím důvod proč se tomu bránit?

2009-08-21 14:39:30

GF i premacy jsou co se týče spolehlivosti nastejno.. hádejte totiž z čeho vychází a vznikla premacy? Můžete třikrát

tzn závady které platí pro GF platí zároveň i pro premacy... tzn bacha na brzdy - nesmí zůstávat viset a hřát se, musí fungovat stopro i ručka, bacha na elektriku - zkontrolovat všechno co jde, zkontrolovat podvozek estli někde něco nemlátí, prohlídnout hlavně poloosy, ložiska kol, čepy, homokineťáky a v neposlední řadě i tyčky stabíku. Zkontroluj i klimu estli někde nerosí. Zkontroloval bych motor, na jaký olej celý život jezdil a jestli z toho za studena není dýmovnice a zkontroluj olejovou vanu jestli není prorezlá... občas zazlobí i synchrony na převodovce, tzn čeknout jestli jde plynule přeřazovat 1,2 ale taky 2,1 i při rychlostech okolo 20km/h... čili ne s úplným zastavením.

Další nemocí jsou zrezlý zadní lemy což je spíš estetická záležitost... doufám že jsem na něco nezapomněl...

2009-08-21 23:44:11

Díky díky moc za všechny rady...To Diakon:Je to všechno o majiteli jak píšeš a ty GFka v kombíku prostě hodně lidí využívá k práci a pak při prodeji tvrdí jak to bylo jenom rodinné auto na výlety..víš jak...asi o tom to je, ale povidal známej, že hodně odchází ramena (čepy) a motory možná kritizoval proto, že už jsou myslim forďácký...tohle už nevim...ale je to těžký, řeším dojíždění do školy (50km) a s mou M 626 1,8i jsem spokojen a ne že bych chtěl měnit, ale já bych nejraději měnil co půlrok :-D...rozbumbala se a bere si 7 na sto, ale jezdil sem ještě před pár tisíci kolem 6l\100km, takže začínám uvažovat i o Golfíku IV v TDi, ale chci mít doma i Mazdu, tak se snažím protlačit jednu z těchto Mazdavariant..uvidíme co vymyslí v servisu s tou Mareou. Každopádně ještě jednou dík za rady..

2009-08-22 08:41:20

Ahoj ... nelze srovnávat Mazdu Premacy s Peugeot 806 nebo Citroenem ... Premacy je o 2 třídy menší auto. Pokud chceš větší Mazdu a srovnatelnou s Peugotem či Citroenem skoč po Mazdě MPV - je sedmimístná, kdy jdou vyndat poslední 2 sedačky a pak se v kufru i vyspíš ... bohužel jich je na trhu velmi málo, protože to je auto, kderé tě nikde nenechá. Navíc pokud říkáš, že najezdíte 40 000 km, tak bych po ní skočil a hodil do ní plyn ... budeš šetřit více než 1 Kč na kilometr a ročně tedy 40.000 Kč pošetříte

2009-08-22 18:07:36

Tak trošku bych nesouhlasil . Premacy je menší jen o 1 třídu a je taky 7místná ale těch je moc málo.Jinak s tím TDI Pokud ho nekoupíš nové tak si připrav prachy na turbo a podobné "drobnosti".

2009-08-22 21:18:21

MAZDA PREMACY

Technické údaje

Motor:

Typ motoru: zážehový

Válce / ventily: 4 / 4

Zdvihový objem (ccm): 1839

Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 6000

Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 161 / 4000

Provozní vlastnosti:

Maximální rychlost (km/h): 180

Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4

Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.7 / 7 / 8.4

Rozměry a hmotnosti:

Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 420 / 719

Objem nádrže (l): 58

Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1235 / 520

Rozměr pneu: 195

Rozměry dle nákresu - vnější rozměry:

a) délka (mm): 4295

b) šířka (mm): 1705

c) výška (mm): 1600

d) rozvor (mm): 2670

e) rozchod vpředu (mm): 1465

f) rozchod vzadu (mm): 1470

Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry:

g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070

h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 860

i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980

j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940

k) šířka vpředu (mm): 1450

l) šířka vzadu (mm): 1440

místo vzadu pod předním sedadlem: ano

TEST MAZDY PREMACY:

V posledních letech se velmi dobře uchytila nová kategorie vozů, kterou v Evropě "nastartoval" Renault svým veleúspěšným typem Scénic. Jde o menší varianty klasických velkých VANů, které jsou pro běžného evropského spotřebitele, přeci jen trochu velké. Tento nový trend zachytila i Mazda, která představila zajímavě vypadající model Premacy.

Mazda Premacy se dodává se dvěma výkonovými variantami zážehového čtyřválce 1,8 (74 a 84 kW) a turbodieselem s přímým vstřikováním paliva 2,0 DiDT s výkonem 66 kW.

Pro test jsme si vybrali Premacy s výkonnějším zážehovým šestnácitventilem 1,8/84 kW a maximální výbavou nazvanou Touring.

První pohled na Premacy prozrazuje velký rozvor, což potvrzuje i přesný údaj 2670 mm (pro porovnání Scénic má rozvor 2580 mm). Podvozek totiž Premacy převzala z modelu 626 kombi. Velký rozvor umožňuje konstruktérům lépe využít vnitřní prostor a také jízda vyšší rychlostí by měla být klidnější.

Jízdní vlastnosti Premacy jsou přes výše položené těžiště dobré, v zatáčkách nedochází k většímu naklánění. Také citlivost na boční vítr (vzhledem k větší boční ploše) je dobrá. Účinné brzdy mají ve všech verzích sériově rozdělovač brzdného účinku EBD a ABS.

Výkon motoru je výborný a díky lehčímu zpřevodování je možné s Premacy jet velmi svižně, při rozumné spotřebě. Ta se při testu pohybovala okolo 8,5 l/100 km. Tzv. papírové zrychlení z klidu na 100 km/h by Premacy měla zvládnout za 11,4 s, ale nám se to podařilo i v lepším čase (pod 11 s), což nebývá obvyklé. Hluk pronikající od motoru do interiéru je přiměřený.

Interiér je prakticky uspořádán a obsahuje množství odkládacích ploch. Zadní sedadla jsou, jak bývá u těchto vozů obvyklé, každé zvlášť, aby bylo možné je dle potřeby sklápět, popřípadě zcela vyjmout. Podobně jako u Mazdy 626 je možně sklopit i opěradlo pravého předního sedadla, čímž vznikne dostatečně dlouhý prostor pro přepravu extrémně velkých věcí (např: koberec). Zavazadlový prostor svým objemem 420 litrů odpovídá této kategorii vozů. Pod ním se skrývá plnohodnotná rezerva.

2009-08-22 21:19:40

MAZDA MPV

Technické údaje

Motor:

Typ motoru: přeplňovaný vznětový

Válce / ventily: 4 / 4

Zdvihový objem (ccm): 1998

Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 3500

Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / 2000

Provozní vlastnosti:

Maximální rychlost (km/h): 176

Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.2

Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 6.2 / 7.1

Rozměry a hmotnosti:

Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 294 / 886

Objem nádrže (l): 75

Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1785 / 610

Rozměr pneu: 215/60 R16

vnější rozměry:

a) délka (mm): 4775

b) šířka (mm): 1830

c) výška (mm): 1785

d) rozvor (mm): 2840

e) rozchod vpředu (mm): 1540

f) rozchod vzadu (mm): 1545

vnitřní rozměry:

g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060

h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 870

i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040

j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1020

k) šířka vpředu (mm): 1540

l) šířka vzadu (mm): 1550

délka sedáku vpředu (mm): 510

délka sedáku vzadu (mm): 500

výška opěradla vpředu (mm): 620

výška opěradla vzadu (mm): 570

místo vzadu pod předním sedadlem: ano

TEST MAZDA MPV:

Po necelých dvou letech prodeje dostala Mazda, která nese jméno celého segmentu, několik podstatných argumentů pro větší úspěch na trhu. Kromě interiérových úprav je to především moderní turbodieselový motor, který na rozdíl od zážehového agregátu zvedá cenu vozu jen o rozumných 30.000 korun. Test tohoto vozu byl opravdu důkladný .

Vnější vzhled karosérie doznal jen minimálních změn, z nichž nejpodstatnější je zvýraznění čelní masky pro značku typickou pětiúhelníkovou mřížkou chladiče. Vizáž vozu narozdíl od předchozího provedení zlepšují šestnáctipalcová hliníková kola, která jsou u turbodieselového provedení bez příplatku. Narozdíl od německé konkurence jsou široké zadní dveře výsuvné do boku a nevyžadují tak mnoho prostoru při parkování v omezeném prostoru. Subjektivní robustnost karoserie je srovnatelná například i se sebevědomým Chryslerem Voyager.

Interiéru dominuje mohutná palubní deska s vysoko položeným horním okrajem Rozměrný středový panel je osazen přehlednými ovladači klimatizace a modulově uspořádané audiosoustavy. Šedočerné plasty a potahy jsou sice konzervativní, zato ale precizně zpracované z kvalitního materiálu. Značná prostornost karoserie ve všech směrech zaručuje subjektivní pocit prostornosti i objektivní dostatek místa pro sedm cestujících. Ku cti Mazdy je třeba říci, že všech pět zadních sedadel je samostatných a dodávají se už v základní výbavě. Všechna jsou také individuálně sklopná a vyjímatelná, což u již tak prostorného vozu rozšiřuje jeho variabilitu podle individuálních potřeb té které posádky. Jediná výtka směřuje k pouze dvoubodovému bezpečnostnímu pásu na prostředním sedadle ve druhé řadě.

V praktickém provozu s odstraněnou poslední řadou sedadel jsme ocenili skutečně extrémní velikost vzniklého zavazadlového prostoru. Při manipulaci s již zmíněnými těžkými taškami s prospekty nás potěšila i zcela rovná podlahová plocha a nízko položená nakládací hrana. Rozměrné páté dveře sice zabírají při otevírání hodně místa, vyklápí se ale dostatečně vysoko a jsou s to posloužit i jako nouzový přístřešek.

O optimálnosti volby turbodieselu pro poměrně těžký automobil s vysokými nároky na úsporný provoz jistě není třeba diskutovat. Mazda do tohoto, i na malém českém trhu novinkami nabitého segmentu vstupuje s vcelku oprávněným sebevědomím. Dvoulitrový přep. vznětový čtyřválec o maximálním výkonu 100 kW při 3500 ot. /min a točivém momentu 310 Nm/2000 ot. /min je totiž nejen dostatečně silný i při plném zatížení vozu, ale navíc se mu daří držet nízkou spotřebu paliva. Vcelku dobře utlumený hluk a dobrý zátah již pod dvěma tisíci otáček jsme ocenili i v hustém pařížském provozu, kde, pokud se přizpůsobíte, je hbitost základem. Při cestě po dálnici jsme často jeli rychlostmi nad 180 km/h, přičemž ve voze nepanoval přehnaný aerodynamický hluk. Po ujetí téměř tří tisíc kilometrů jsme dosáhli průměrné spotřeby 7,8 litru, přičemž je třeba říci, že nic jiného než velkoměstský provoz a "rychlou" dálnici s námi Mazda nepoznala.

Po celou dobu jsme necítili na žádné z obsazených sedaček únavu či nepohodlí. Díky nastavitelné intenzitě větrání i pro zadní řady sedadel je možno lépe udržovat tepelnou pohodu ve voze. Ovládání vozu ve všech situacích je jednoduché, díky rozměrnému zadnímu oknuje dobrý i výhled za auto. V městském provozu bychom ocenili možnost příplatku za parkovací asistent, naopak rejd manévrovací schopnosti Mazdy nijak neomezuje. Měkké odpružení vyrovnává drobné nerovnosti spolehlivě, daní za něj je ale relativně větší náklon v prudčeji projížděných zatáčkách. Pozor je třeba dávat i na boční vítr, na který je vůz poměrně citlivý.

Pohodlí, prostornost, dobré zpracování, variabilita interiéru a úsporný motor jsou hlavními klady tohoto omlazeného vozu. Uvážíme-li, že provedení se zážehovým motorem o výkonu 104 kW stojí jen o 30.000 Kč méně, pak můžeme Mazdu MPV s turbodieselem považovat za optimální i v poměru cena/výkon.

2009-08-22 21:53:53

Dobrá práce

2009-08-23 13:19:23

mirin: No mělo by mu to pomoci ( může aspoň srovnávat ) ... tuším, že jiné Mazdy v této kategorii vozů MPV nejsou ... pokud ano, tak na našem trhu v minimálním počtu

2009-08-25 01:56:40

Francouze nebrat! Vlastní zkušenost C5 2.0HDI a to jsem na tom ještě relativně dobře, v porovnání s jinými lidmi. Ale už brzy...... Mazda 6

2009-08-27 20:43:40

Čau lidi prosím o radu a pomolc jelikož nemam s mazdou zkušenosti a mam dilema při koupy mazdy xedos 6,2.0i V6 r.v.93,údajně 208000km.v elektrice,klima,výhřev sedaček,tak by mě zajímalo,jestli to má cenu nebo nějaký poruchy problémy atd.děkuji mockrát Zahradník-Zahradnik.GSXR@seznam.cz

2009-09-07 09:45:28

Bacha na Premacy,asi sem se dostal do průšvihu,podle inzerce 3xA autobazar je Premacy dodávka-minibus,takže klušu do autoškoly dodělat rychle miniD

2009-09-07 09:53:38

to je blbost....premacy je klasické malé MPv......

2009-09-07 09:58:18

3xA neverit ani nos mezi usima


Odpovědět