Fórum - Téma


Diesel - zadírání vaček CX 5 -


Fórum CX-5 Diesel - zadírání vaček CX 5 -

Informace o modelu: Mazda CX-5


1 ......... 2  3  4  5  6

2015-07-17 21:15:19

.........tím jsem chtěl říct, že ten náš smradlavý - starý - v očích někoho nebezpečný -pro mě velmi úsporný a nenáročný ,, 18- ti letý stařík má možná lepší a kvalitnější použité materiály než tahle mladičká dáma a už vůbec nechci polemizovat nad vlastnostmi povrchové antikorozní úpravy a laku.

Nejsem zaujatý jen mám možnost porovnat.

moravan34, 2015-07-17 15:49:25 napsal:

gutpavel: těch 10-15 km mohu potvrdit, když zjistím, že regeneruji podřadím a držím to na cca 2500 otáček. Ale stou regenerací na parkovišti nevím, to máš potvrzené ?

2015-07-18 08:06:35

moravan34:

S regenerací "na parkovišti" to vám potvrzeno z vlastní zkušenosti. Párkrát jsem neměl náladu dokončovat regeneraci jízdou kolem komína. Tak jsem zajel pod pergolu a nechal motor cca 10 minut běžet. Druhý den když jsem vyjel, tak auto po pár km už nezačalo regenerovat jak je obvyklé po předcházející nedokončené regeneraci při odstavení auta a vypnutí motoru. Tohle se ale moc asi nedoporučuje, protože je potřeba ten filtr nějak chladit proudícím vzduch, než ho nechat vypalovat na místě. Nebo možná jsou ty filtry už tak odolné, že regenerace na místě jim nevadí. Nevím.. Ale jako nouzovka je to snad OK.

2015-08-29 10:33:32

Mám CX-5 2.2 D AT, 06/2014, po pouhých najetých 29 tis. km jsem zůstal stát na dálnici. Kontrolky na palubní desce se rozsvítily jak vánoční stromeček a dle servisního návodu jsem měl jednoznačně "zavolat do servisu". jenže bylo 16.30h, takže následně odtah, týden v servisu než přišli na to, že to menší turbo je rozsekané... O nějakých vačkách mi nikdo nic neříkal.... že bych ještě skáknul do servisu, aby se podívali i na ty vačky?

2015-08-29 10:52:08

jardabr: No tak to určitě. Je tam povícero věcí, které by měli udělat....

Poly, 2015-08-29 10:52:08 napsal:

jardabr: No tak to určitě. Je tam povícero věcí, které by měli udělat....

2015-08-31 12:16:09

poly: Tak mi dnes řekli v servisu, že poškozené turbo nebylo zničeno vadnou vačkou, ale uvolněným šroubem uvnitř. No, stane se...

2015-08-31 12:42:29

jardabr: No tak jako rozhodně doporučuji se postarat o zde popsaný problém s tímto motorem. Já jsem v servisu, trochu jsem se pohádal, ale vyměnili všechno, co je třeba, aby motor vydržel o něco déle než málo.

2015-09-23 16:01:28

Chlapi dotaz, při startu na studeno mi pokaždé vyběhnou otáčky na řekněme 1700 ot/min a musím čekat cca 20 sekund než spadnou do volnoběhu. Manuál tento stav popisuje, ale otázka na vlastníky motoru 2.2D 150k dělá vám to taky při každém studeném startu ? nebo jen někdy ? Když byla mazda nová bylo to pouze občas teď je to každý studený start a je to celkem opruz sedět v autě a čekat až spadnou otáčky.

moravan34, 2015-09-23 16:01:28 napsal:

Chlapi dotaz, při startu na studeno mi pokaždé vyběhnou otáčky na řekněme 1700 ot/min a musím čekat cca 20 sekund než spadnou do volnoběhu. Manuál tento stav popisuje, ale otázka na vlastníky motoru 2.2D 150k dělá vám to taky při každém studeném startu ? nebo jen někdy ? Když byla mazda nová bylo to pouze občas teď je to každý studený start a je to celkem opruz sedět v autě a čekat až spadnou otáčky.

2015-09-23 18:20:12

moravan34:

Otáčky u studeného diesela vyletí nahoru od určité okolní teploty a vlhkosti vzduchu každému. Až budou zimy tak ti to přestane. V létě paradoxně vždy. Takže jak píšeš.. "..jen někdy". Ten "moment" plus mínus kdy se tak děje, závisí na nahraném softwaru. Já obvykle nečkám ač klesnou. U automatu je spíše vopruz, že když nemám nohu na plynu a chci se jenom ploužit a zařadím D, tak po uvolnění brzdy, jak je motor v otáčkách, auto vystřelí prudce ve směru jízdy. Je potřeba s tím zkrátka jenom počítat.

2015-09-23 18:31:55

moravan34: dela mi to taky kdyz je chladno

2015-09-23 18:52:04

budu sledovat.Je pravda, že teď když je teplo tak je to každý studený start. Uvidím po ochlazení, to bude co nevidět tak můžu porovnat.Ptal jsem se v servisu a bylo vidět, že neví co říct a tak držel firemní lajnu .... to je normální...

moravan34, 2015-09-23 18:52:04 napsal:

budu sledovat.Je pravda, že teď když je teplo tak je to každý studený start. Uvidím po ochlazení, to bude co nevidět tak můžu porovnat.Ptal jsem se v servisu a bylo vidět, že neví co říct a tak držel firemní lajnu .... to je normální... ..

2015-09-24 11:00:52

moravan34:

vůbec se tím neznepokojuj. Je to z toho důvodu, že mazda má kompresní poměr nejnižší ze všech v současnosti vyráběných dieselů a to 14:1. Takže funguje skoro jako benzíňák. A protože při startování za studena na válcích při tomto poměru nedochází k samovznícení paliva ve vzduchu stlačeném a ohřátém kompresí, tak si mazda pomáhá svíčkami a jinými vychytávkami. V podstatě je to jako když si dříve vysunul sytič u benzíňáku. Teda vysvětleno velmi laicky. Ber to z té lepší stránky. Nemusíš žhavit, čekat a točíš do 5 500, kdy stále rovnoměrně táhne až do omezovače. To vážně žádný jiný diesel neumí. A kromě toho je právě kvůli tomuto kompresnímu poměru velmi tichý i ve vysokých otáčkách a bez vibrací. A hlavně bez emisí

2015-11-05 00:41:52

poly: Zdravím, v dubnu jsem byl na svolávačce - vakuová pumpa v pořádku, výměna filtru a oleje ( 2,2 D AWD AT, rok výroby 2012, najeto 37 400 km). Minulý týden se mi při cestě rozsvítila kontrolka oleje + hláška nízký tlak oleje. Postupoval jsem podle manuálu = zastavil na 5 min, zkontroloval olej (byl v pořádku). Po pár kilometrech opět to samé. Naštěstí jsem to měl blízko do Ústí n/L. Nechal jsem to v servisu. Dnes mi řekli, že pumpa "je ucpaná" a řeší s Mazdou co se bude měnit. Mám to ještě v záruce, najeto 49 500 km, takže by to neměl být problém. Ale po mém dotazu na výměnu vaček a případně turba to vyznělo spíše jen na výměnu pumpy. Pumpa se samo od sebe zřejmě "neucpe". Kromě toho jak mi řekl technik mají na dílně další CX5, která ale jela déle a má vanu plnou špon a chytlou klikovku. Chtěl bych vyměnit servisní sadu vývěvy, sadu těsnění hlavy, olejový filtr, sadu výfukové vačky a obě turba. Ještě něco (kromě nového auta)?

Dále bych chtěl napsat, zavolat Mazdě, protože nebudu čekat až mi v servise vymění jen pumpu, protože vše ostatní je "v pořádku". Máte někdo jiný kontakt než na infolinku?

2015-11-05 16:06:05

stan61: Já jsem tam přijel aniž bych měl vůbec nějaký problém a opravdu hodně jsem nepříjemně tlačil, aby vyměnili. Došlo k tomu, že použili nějakou tu sadu na vyměnění, olej, filtr a k tomu taky turbodmychadlo - jen jedno. První mi říkali, že to je všechno OK, že se to nestává, že stačí jen něco poupravit, vyměnit olej atd. Tak jsem se nasral, protože jsem koupil CX5 ve full se vším, tedy s cenou blízké 1 M korun, což jsem jim taky řekl. Nechali si ji tam, a když jsem přijel bylo vyměněno výše popsané. Možná jsem mohl být dále protivný a zkusit ukecat i to druhé turbo. Místo toho jsem nechal protáhnout záruku. Po jejím skončení aut prodám.

2015-11-05 18:49:16

poly: a jsi si jistý , že ti to skutečně vyměnili ? :) já si nechal v AD centru Jeremiášova udělat proplach motoru a zjistil jsem že to vůbec neudělali a asi jen proto, že jsem si tem nechal před tím před měsícem měnit olej, tak si asi řekli , že je to zbytečný.... už se jim vyhýbám obloukem.

2015-11-05 19:31:56

ondrap: Všechno je možný. Jak poznám, že to neudělali?

2015-11-05 21:11:24

Máte nekdo zkušenosti s Auto Zeman ve Vysočanech?

2015-11-06 09:48:41

poly:

Zdravím

Je úplně jedno jestli je člověk jako zákazník servisu příjemný nebo nepříjemný. Servisní střediska mají striktně nastavený systém rozsahu prací a dílů u případných reklamací. Jak jsem již psal viz. předchozí.., není priorita vada motoru a její odstranění , ale vakuová pumpa a případné selhání brzd. Jinak si myslím, že i po uplynutí záruky a případné poruchy motoru spojené s vačkou , bude muset tuto závadu bezplatně odstranit. Pro právníky určitě žádný problém. Každý reklamující zákazník je nepříjemný zákazník.

2015-11-08 23:58:49

tom.: Takže výsledek ze servisu:

Středa: vakuová pumpa je ucpaná

Pátek: vakuová pumpa je v pořádku, změřil to jiný (zkušenější) mechanik. Je jen špatná kvalita oleje, proto ta hláška v palubním počítači.

Výsledek: provedena výměna oleje a garanční prohlídka po 60 000km/3 letech

Během týdne jsem volal, psal na Mazdu: zodpovědný pracovník se s Vámi spojí. Inu nespojil se se mnou, ale se servisem a pak už to opět nechali jen na servisu. Já myslím, že je všechno OK. Vakuová pumpa je OK, Vačky jsou OK komunikace s Mazdou je OK Jen mně nikdo nevysvětlil, proč se za necelých 7 měsíců a ujetých 12 000km tak zhoršila kvalita oleje, že jsem auto musel odstavit. Přitom předcházející výměny byly po 12 měsících, styl jízdy stejný a olej byl opravdu OK. Těším se na další pokračování. Pokud mi zřejmě nepodá klikovka ruku, bude všechno OK. Až se to stane budu to řešit s pojišťovnou, u které jsem prozíravě zakoupil prodlouženou záruku. Nejsem ani tak naštvaný na servis, ten dělá jen co mu Mazda dovolí, ale co předvádí zastoupení Mazdy v ČR je vrchol. Pokud existuje problém s vačkami, a on evidentně existuje, má ho výrobce, tedy zodpovědný výrobce, řešit. O řešení, které zvolila Mazda, ať si každý udělá obrázek sám. A mimochodem pro ty natěšené stávající nebo budoucí majitele benzinových CX5 - nedělejte si iluze, že se vás to netýká. Mazda totiž zachovává "rovný přístup" ke všem zákazníkům Takže u vás to může být místo vaček.....

2015-11-10 11:55:51

stan61: Zdravím a přeji pevné nervy....

Můj náhled na věc je tady veřejně znám, takže se k tomu nechci vracet. Co se týče Tvé zprávy ze servisu, tak si myslím že hodně mlží. Mám za to , že tu pumpu vyměnili , ale nepřiznali. Pokud si pamatuji, tak zde někdo psal, že součástí ,,opravné sady vaček,, je i vakuová pumpa a filtr s hustším filtrováním a to kvůli tomu, aby se případné piliny nedostávaly dál.

Jinak ani nejsem přístupem překvapený. jak jsem již zmínil...přední kotouče nevydrží ani výměnu desek...prachovky tlumičů jsou prý spotřebák?????. Tohle vážně neznám. Ale všem co mají ještě růžové brýle z okouzlení přeji jen a jen šťastné kilometry.

2016-01-18 19:41:41

: Podla mojho nazoru dochadz k riedeniu oleja zapricinene nie regeneraciou filtra ale zlym tamdemovym cerpadlom. Stavalo sa to aj u VW s normou euro5 kde odchadzali tamdemovky . Nafta sla do oleja a piliny upchavali palivovy system. U mazdy sa to prejavuje zlym brzdenim (uz tu je vidno ze tamdemovka nie je v poriadku) a nasledne dojde k riedeniu oleja a tym padom k zodratiu vaciek a dalsich škôd. Inač sa nema ako dostať nafta do oleja. A to ze si to odnesu najprv vacky to uz bude materialom vaciek. U1.9tdi motorov BXE dochadzalo k prerazeniu bloku motora prasknutim ojnice. Dôvod bol tenze davali do vyroby zle ojnicne salky z nekvalitneho materialu rv.2007-2008 a samozrejme tamdemovka zapricinila riedenie nafty z olejom .


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6