Fórum - Téma


Diesel - zadírání vaček CX 5 -


Fórum CX-5 Diesel - zadírání vaček CX 5 -

Informace o modelu: Mazda CX-5


1 ......... 2  3  4  5  6

2015-05-26 15:52:47

faking:

.....právě úbytek výkonu,,pocitový ,, je známka poškození turba. Z důvodu přidření vačky a vzniklých pilin , které jej poškodilo. Taky je někdy slyšet...Nevím teda jak to může někdo vyhodnotit bez rozborky???.

2015-05-26 16:19:53

tom.: no to taky nechápu, prý to napojí na diagnostiku a ta vyhodnotí co se děje. U mě to byla špatná funkce brzdy a taky jsem přinesl fotky kovových pilin v oleji... nikdo se nebavil a všechno vyměnily. Mám v plánu kontrolu oleje po nějaké době zopakovat s novou vačkou. Pokud tam ale bude zase problém tak to už je na soudního znalce a řešit to jinak, jelikož jsem koupil auto a ne pokladničku. Ale to pokud se to znovu projeví a doufám že ne...

Pokud má člověk podezření může si to myslím nechat rozhodit ale něco to bude stát když to bude v pořádku...

2015-05-27 09:00:47

Díky Tom, zkusím něco podniknout.

2015-06-15 09:03:42

Tak sestřina CX-5 byla v servisu a dostala servisní sadu vývěvy, sadu těsnění hlavy, olejový filtr, sadu výfukové vačky, nové turbo, podložku (nespecifikováno jakou) a propláchnutí motoru. Je to dostatečné řešení? Najeto přes 60 000 km, ale předtím k žádnému řešení tohoto problému nedošlo. Jezdíme do nového, kde nám na požádání tento servisní úkon provedli.

2015-07-16 09:32:13

Teorie , která snad neurazí... Motory (do r. 2012-modré krytu motoru), kterým stoupala hladina oleje vlivem nadměrného ředění naftou rychleji k horní rysce "X" původní měrky a musely chodit na výměny oleje častěji než jeden rok či 20 000 km, jsou zřejmě náchylnější k přidření vačky. Mazda se s tím při první svolávačce na "ředění" totiž vyrovnala po svém a to tím, že zavedla měrku novou "C" s vyšší pozicí horní rysky (X). Ubylo sice varovných poplachů a reklamací při kontrole výšky hladiny oleje (nebyly nutné výměny oleje v rámci záruky), ale na druhou stranu se snížila mazivost oleje v důsledku ještě většího naředění oleje naftou u takto postižených motorů. Majitele vozů tedy zůstávali v klidu a nepanikařili předčasnými výměnami oleje. Ryska "X" byla vážně mnohem výše. Píši to z vlastní zkušenosti protože jsem obě měrky porovnával. V mém případě k ředění oleje mezi pravidelnými výměnami nikdy nedocházelo a i u původní měrky se držela hladina oleje více či méně na středu mezi řádnými výměnami oleje. Absolvoval jsem nyní dvě svolávačky najednou (vačka+studené starty). Prý vše v pořádku. OK snad dobrá zpráva. Uvidíme.. Propláchli a vyměnili olej. Podle položek jsem zjistil, že montují i jiný typ olejového filtru, než při dřívějších výměnách.. Nový nahraný software mě mile překvapil. Stěžoval jsem si na vyšší spotřebu po nahraní předcházejícího softwaru. Město a krátké podobné vzdálenosti, jsem jezdil kolem 8,1. Nyní za 6,7 (AT-AWD). Snížila se hlučnost motoru a zaznamenal jsem lepší pružné zrychlení. Alespoň tedy subjektivně. Žiji tedy dle vlastní teorie v blahé naději, že mě přidření vačky nikdy v budoucnu nepotká...

m3m
2015-07-16 11:15:02

gutpavel: není to tak úplně přesné,už s měrkou B (měl jsem všechny tři) přehráli SW a hladina oleje od té doby přestala stoupat a zvedla se mi max. o 5mm za 20tkm a všechny následující modely automaticky dostaly C. V měrce asi problém nebude, Mazda docela slušně mlží nebo si opravdu neví rady. Údajně je postiženo 10% motorů a je jedno jestli jezdí po městě nebo jen dálky. Rozdíl mezi novou a starou vačkou je v povrchové úpravě, cementování a nitridování. Nitridováním, časově náročnějším, se zvýší tvrdost povrchu (cca o 200 HV), nové vačkovky mají i jinou barvu. Četl jsem i teorii, že nečistoty ve starém oleji(nad 15tkm) dokáží rozrušit (naleptat) tvrdou vrstvu povrchu a potom dochází ke zvýšenému oděru. Ale častější výměny oleje, jemnější filtr nebo výměna vakuové pumpy řeší jen následky a oddaluje problém na dobu po skončení záruky. Proto jediné doporučení, před koncem záruky sundat víko hlavy a na vlastní oči se přesvědčit. Ještě jedna perlička, při změně posledního SW mě uklidňovali, že upravuje naklápění vačky a řeší tento problém...u 2,2D se nic nenaklápí, jen se přepíná malá nebo velká vačka

2015-07-16 15:02:01

m3m: to ututlavanie sa mazde evidentne dari, kedze ziaden velky verejny humbuk ako nastal okolo TSI sa zatial nekona ( clanky autobild a pod. )

zas tych motorov je podstatne menej v obehu.

2015-07-16 21:16:28

tibalt:

Zdravím.

Již od samého začátku věděli soudruzi z Japonska, že udělali někde chybu..A začalo to slavnou a hodně častou regenerací spojenou s již ne tak slavnou a už vůbec ne garantovanou a toliko vyzdvihovanou spotřebou. To že se nějakým způsobem dostala do výroby vadná série vaček , bylo jen moc brzké profláknutí stěžejního problému. Problém(techn. řešení) od

kterého po určité době upustili u koncernu VW a nahradili jej ,,rolnami,, V podstatě ze stejného důvodu.

Z mého pohledu ať tak nebo tak, ty vačky se budou přidírat a je úplně jedno jestli už mají najeto 20tkm, nebo 100tkm. Bohužel.

P.S. Když je olej naředěný , jeho ,,mazací schopnosti jsou v háji . To potom nezachrání ani zlaté vačky.

A oficiální zprávy z úst mechanika při návštěvě servisu , jako ve smyslu, že nám Mazda dospěla ve mě vyvolává bouřku v krevním oběhu.

2015-07-17 01:06:24

Otazka je: mam sa bat aj pri novej M3 2.2 diesel 2015, ktora bola vyrobena 6/2015?

2015-07-17 07:24:25

martinb:

To ví jen ti nejlepší ze země vycházejícího slunce. Je potřeba věřit, že tomu tak nebude.

m3m
2015-07-17 07:38:17

tom.: jakýkoliv naftový motor se suchým katalyzátorem (bez AdBlue) s normou EURO 6 bude regenerovat každých cca 300 km, jen je zajímavé, že některé Mazdy vyrobené ve stejné sérii jezdí se 120tkm bez problémů a jiné při 24tkm mají vydřenou vačku.

2015-07-17 11:28:44

m3m:

S tím se ztotožňuji. Vysvětlení mě napadá jediné. Minimální jízdní cyklus musí činit cca 100km, aby mohla proběhnout nepřerušovaně recyklace a tím by bylo eliminováno ředění oleje.

Pokud bych měl mít pravdu, je diesel v tomto podání nevhodný pro město a částečně i pro příměstský provoz a prodejce by na to měl upozornit jako na výrobek, který neodpovídá těmto podmínkám.

Tím pádem by bylo vozidlo vhodné jen pro dálniční a mimoměstský provoz s min. ujetými cca 100km v jednom cyklu.

Uff..........velmi budu opečovávat náš letitý Golf4 který má 18 let a na kterém měním jen olej a brzdové desky.....se spotřebou pod 4,5l (město).

m3m
2015-07-17 14:33:26

tom.: jenže jsou v Německu M6, denní dojíždění 150km do práce, převážně dálnice a na 46tkm vydřená vačka+zadřená obě turba....nejhorší na tom je, že pokud si Evropská komise prosadí svoji, tak do města (zatím Německo) vjedeš s naftou pouze s Euro 6 (v budoucnu modrá známka) a svého letitého Golfa zaparkuješ na kraji města.

2015-07-17 15:28:47

m3m:

Vždyť to tady říkám pořád, že udělali někde chybu. Špatné technické řešení.Emisní limity pro vjezd do měst asi platit budou a bohužel s tím nelze nic dělat. Říkám bohužel proto, protože jestli si někdo myslí, že Euro 6 je v uvozovkách ,,čistší,, tak žije v bláhových představách. Ano, já toho letitého - spolehlivého- a ne moc ,,čistého,, golfa odstavím,protože bude za smraďocha. Vezmu si čistou Mazdu , která sice na to aby byla čistá spotřebuje o polovinu víc nafty a po dobu čištění svého odpadkového koše bude jezdit po městě 20 -40 km, než se jí podaří vysypat všechen ten bluvajs mezi paneláky. Zkusil si někdo zajet na emise, když probíhá regenerace? Nejsem zastáncem kouřících aut a nelíbí se mě to, jen mám pocit, že na to, abychom vyprodukovali něco čistšího, spálíme o polovinu víc nafty. A tomu se říká terno.

Tom., 2015-07-17 11:28:44 napsal:

m3m:

S tím se ztotožňuji. Vysvětlení mě napadá jediné. Minimální jízdní cyklus musí činit cca 100km, aby mohla proběhnout nepřerušovaně recyklace a tím by bylo eliminováno ředění oleje.

Pokud bych měl mít pravdu, je diesel v tomto podání nevhodný pro město a částečně i pro příměstský provoz a prodejce by na to měl upozornit jako na výrobek, který neodpovídá těmto podmínkám.

Tím pádem by bylo vozidlo vhodné jen pro dálniční a mimoměstský provoz s min. ujetými cca 100km v jednom cyklu.

Uff..........velmi budu opečovávat náš letitý Golf4 který má 18 let a na kterém měním jen olej a brzdové desky.....se spotřebou pod 4,5l (město).

2015-07-17 15:41:08

tom.:

Mýlíš se. Minimální cyklus ke kompletní regeneraci činí 10-15 km. A nebo auto zastavíš a necháš regeneraci proběhnout na parkovišti a dáš v limitu jedno kafe. Cca 10 min. To jsme zde psali již snad 100 x. Takže minimální cyklus 100 km je nesmysl. Ano, diesely v dnešních EU provedeních nejsou vhodné pro město či krátké jízdy. Zdůrazňovat netřeba. Víme to všichni a víme z jakých je to důvodu.. Zásada je regeneraci vždy ukončit (viz. jízda kolem komínu v předcházejících příspěvcích). Do tvého golfu 4 bych z bezpečnostních důvodů ani nesedl natož dýchal zplodiny z tvého výfuku.

2015-07-17 15:49:25

gutpavel: těch 10-15 km mohu potvrdit, když zjistím, že regeneruji podřadím a držím to na cca 2500 otáček. Ale stou regenerací na parkovišti nevím, to máš potvrzené ?

2015-07-17 15:58:15

možná zde 100x zmiňováno, jak zjistím že regeneruji ?

2015-07-17 16:05:00

ondrap: poznáš to podle pár indicií: I-eloop přestane nabíjet kondenzátor, změni se zvuk je takový dunivý, zvýší se okamžitá spotřeba o cca 4-5l/100km. Zhorší se reakce na plynový pedál a po uvolnění plynu a brzdění motorem neklesne hned okamžitá spotřeba na 0. A poslední "indicie" pravidelně začne regenerace 1km před domovem jako by si z tebe auto dělalo

m3m
2015-07-17 16:41:14

gutpavel: no nejsem si jistý, jestli moje 6 let stará Alfa (Euro5-zákaz na ní bude taky platit) je o tolik smradlavější jako CX 5. A při tom bez problémů regeneruje jednou za 1500km a manželka s ní jezdí jen po městě. Možná to je jenom další nenápadné zdanění. 10 Eur x počet přihlášených vozů.....a když se nedostávají, tak se vymyslí nová barvička a je jedno, že vás s Euro6 donutili koupit zelenou, půjdete si znovu koupit modrou. Když projedu Evropou, tak mám kolem dokola polepený sklo

2015-07-17 17:11:59

gutpavel:

Nechtělo se mě reagovat, ale budu....nerad, páč když vidím že šáhnu na miláčka zn. Mazda, je oheň na střeše. Když jsem vzpomněl Golfa, tak proto že spolehlivost Mazdy mu nesahá ani po podběhy. Toliko poruch co měla Mazda za 9 měsíců k tomu on se nedobral za 18 let co jej mám.Takže tady je potřeba sklopit oči a být raději zticha. Ano zplodiny produkuje a taky smrdí, ale kde si myslíš že ty posbírané saze z Tvé Mazdy končí???? ... nechtěl bych se dotknout , ale myslíš že ve sběrném dvoře??? Takže ono to zase tak ,,košer,, asi nebude.

Co se týče regenerace, tak jsem možná nejasně uvedl, že trvají 20 - 40 km. A to taky trvají. Protože málokdo bude jezdit po městě než mu skončí regenerace. Běžně se mi stává, že když jen přejíždím po městě a ten den již nepokračuji, tak mě regenerace probíhá i 3- dny., mezi popojížďkama. Těch 100km jsem nemyslel cyklus samotné regenerace , ale doporučený nájezd km v kuse, za to omluva.

Jen malá poznámka k již zmíněné bezpečnosti.... neměl jsem a doufám, že ani nikdy nebudu mít já ani nikdo z mé rodiny možnost porovnat rozdíl. Co ale můžu porovnat jsou použité materiály u obou aut. ... už se nedělají auta, ale spotřební plechovky. Dobrá auta už se dělala


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6