Fórum - Téma


Diesel - zadírání vaček CX 5 -


Fórum CX-5 Diesel - zadírání vaček CX 5 -

Informace o modelu: Mazda CX-5


1  2  3  4  5 ......... 6

2015-04-21 18:32:00

tibalt: to je jednoduche.

Kdyz napisu ze je problem kvuli regeneraci tak to kazdej ihned adresuje EU ze ta za to muze.

Kdyz budu psat ze mam problem s vackama tak to kazdej adresuje ze vyrobce to zkazil.Ze za to defacto muze snaha EU omezovat co lze si nikdo nespoji.

2015-04-21 21:39:04

No já jsem tedy rád, že normy nutí snižovat emise jako je NOx, CHx a pevné částice. Dýchat to opravdu nechci. U nás v okolí už se ani nehodí jezdit na kole nebo jít běhat, každé druhé auto je starý diesel. Pomalu spějeme k tomu, že s rodinou budeme jezdit autem tam, kde nejezdí auta, abychom byli na čerstvém vzduchu. .

Ovšem implementace těchto norem automobilkama je jiná věc. Nejspíš použily nejlevnější možný přístup - pro redukci NOx je místo SCR jakýsi katalyzátor, který potřebuje vypalovat co chvíli, a EGR, co se zanáší. Vypalování DPF řeší vstřikem více nafty do válců, pak se ředí olej. No a pak to vše ošulily tak, aby prošly testy viz zde: http://www.auto.cz/ciste-...y-automobilky-tvrdi-86765 a v praxi to nic moc neřeší.

Jinak ale původ všech problémů vidím v daňovém zvýhodnění nafty.

Jen pro pořádek - mám taky diesel, služebák. A kysele smrdí, takže asi produkce NOx..., ale aspoň se za ním nekouří a výfuk je čistý díky DPF.

2015-04-21 22:07:37

Uprimne?Ja bych dyzl zakazal a bylo by.Nafta patri do kamen a ne do auta.

Ano mam benzinaka a vim proc

m3m
2015-04-22 09:51:49

no hlavně si těch benzinových aut rychle užijte, protože se už připravuje zástavba DPF do benzínových aut a čekají vás stejné problémy, jen na okraj, zde by se mělo psát primárně o vačkách, proč se obrušují zatím nikdo obstojně nevysvětlil....

2015-04-22 16:14:01

Prosim, neviete, ci sa uvedeny problem tyka aj uplne novych (2015) 2.2 dieslov? Vyberam novu 3ku a uvazujem prave nad dieslom, kedze predtym som mal 3ku rocnik 2012 s dieslom 2.2 a bol som velmi spokojny (vykon, spotreba, spotreba pri vysseich rychlostiach - dialnica 140-160 km/h, pruznost atd.). Bol by som spokojny doteraz, keby mi ju pred mesiacom neukradli :-/ Alternativou by bol 165k benzin, ale bojim sa spotreby pri vyssich rychlostiach, oproti dieslu...

2015-04-23 07:53:05

martinb:

Zdravím, nevím co všechno jsi tady na fóru přečetl..... ale já už bych si diesel v případě Mazdy nevybral. A to ji mám S odstupem času a zkušeností nevidím žádné plus. Jezdil jsem s náhradním vozidlem M3 v benzínu. Byl to ten slabší motor 2,0 a jezdilo to hezky. K mému překvapení jsem měl menší spotřebu než s mým úsporným dieslem. . Asi by se dalo namítnout, že M3 je lehčí, ale jak zde někteří uvádí svou spotřebu u CX5 benzin....je přece jedno jestli to baští 8,0l v naftě nebo tu samou hodnotu v benzínu.

2015-04-23 08:45:13

tom.: no to se tak nedá říct. Je to dost subjektivní. Mám 6 2.2 a když byla na opravě vaček dostal jsem M3 2l benzin s tím silnějším motorem a byl opravdu o hodně slabší. Prostě ten pocit zátah od nízkých otáček atd. Z toho benzinového auta jsem byl prostě zklamaný a těšil se zpět na svoji M6. A spotřeba ? celková průměrná spotřeba za 2 roky co ji mám je 5.7l/100km, je to poctivě evidované při každém tankování do plné nádrže po víčko. S tím benzinem M3 jsem za 400 km měl spotřebu cca 7,5.

Doteď jsem jezdil s benzíny toto je můj první diesel v osobáku co mám a jsem spokojený ( samozřejmě nepočítám fatální průser s vačkama) nebýt toho tak absolutní spokojenost...A ještě jedem poznatek můj diesel je zahřátý a topí dřív než ta trojka v benzinu...

2015-04-23 09:30:51

moravan34:

....chlapi, proboha kde na tu spotřebu chodíte. Já se v pohodě vlezu do osmi litrů. Nesmím teda jezdit moc svižně. Jinak ta M3 mě ukázala průměr 6,7l co je z mého pohledu fantazie. Je pravda, že to nemá pocitově takový zátah jak 2,2D , ale ten bych už klidně oželil.

2015-04-23 10:47:55

tom.: no vždyť to píši. Dlouhodobá spotřeba 5,7 za 2 roky léto/zima... Možná výhoda u dieselu je i to, že když tomu budu šlapat po krku tak spotřeba stoupne ale ne moc myslím, že bych se nedostal nad 7l... Ten benzin na změnu stylu jízdy bude reagovat výrazněji...

2015-04-23 12:17:15

Dakujem za rady. Robim vela dialnic a tam bude rozdiel v spotrebe benzin/diesel viditelny. Stary diesel 2.2 v M3 (nie Skyactive) jazdil v priemere za 7 litrov pri rychlejsej dialnicnej jazde (napr 200 km tacho 155 km/h). Skyactive-D by na tom mal byt podobne, ak nie lepsie. G165 za rovnakych podmienkok ratam +2 az 3 litre, co je dost :(

Kvoli zda sa nie velmi vydarenemu dieslu zacinam uvazovat, ci ist do Mazdy3, hoci som uz bol rozhodnuty ... pri novom aute predpokladam, ze bude tych 4-5 rokov spolahlive a pravdepodobnost toho, ze ma necha na ceste, je nizka. Dalsia vec je, ked sa sype motor, aku hodnotu bude mat pri predaji po 4-5 rokoch :(

2015-04-23 13:26:23

martinb:

to správné rozhodnutí si každý musí udělat sám. . Jen z vlastní zkušenosti vím....(2.2D AWD AT), že pokud pojedeš po dálnici uvedenou ustálenou rychlostí , tak zapomeň na spotřebu pod 8,0l.

2015-04-23 15:33:50

tom.: tiez hovorim z vlastnej skusenosti s Mazdou3 r. 2012 ... myslim ze 1-1,5 L rozdiel v spotrebe medzi CX-5 2.2 175k AWD AT a M3 2.2 150k MT je pri uvedenych podmienkach ocakavany (tazsie a vyssie auto, vykonnejsi motor, AWD, automat)

2015-04-23 16:32:41

martinb: já mám 2,2 AWT manual skyaktiv a jezdím průměr 60% dálnice a 40% okrsky. Ukazuje mi to 6,7 l. Loni jsem jel Norsko Nordkap plný auto, čtyři osoby a rakev na střeše. Průměr 6.8 l. Nejeto 8200 km. Myslím, že OK. Pak jsem zkoušel jet cca 90 km/h jak se má. dostal jsem se na 5,8 l.

2015-04-23 18:17:25

Vážení, nějak postrádám smysl tohoto vlákna. Měl jsem pocit, že zde jde o vačku a ne o to, kdo za kolik jezdíte. Díky!

2015-04-24 07:22:13

standas:

No........pravda, pravda, je to mimo téma. Jsem se nechal nějak strhnout.

2015-04-24 08:57:40

standas: no, my už máme vyměněno. A tak si krátíme čas do další výměny

2015-05-26 15:06:11

Máte někdo rozebrané co udělali v přeprogramování motoru, teď na jaře na svolávačce, mám CX5 2.2 Diesel 129kW, počítám, že svolávačka byla kvůli vačce, vyměnili mi olej (znovu po 3měsících), sací pumpu (asi) a přeprogramovali motor. Dřív točil většinou na 2100 ot/min. teď většinou kolem 1800 ot/min., přijde mi línější. Nevíte jestli to nějak neškrtěj, aby motor točil miň a tím se nesjížděla např ta vačka? Vačku mi neměnili - mám zatím 29000km, nicméně je to leden 2013, takže asi ještě ty vačky z bláta, v servisu mi řekli, že vačka je prý v pořádku. Nemám nic změřené, ale jelikož jezdím dost do kopců, zdá se mi, že to má menší sílu.

2015-05-26 15:14:04

faking: Ahoj, přeprogramování provedli ale že by snižovali výkon to si nemyslím, mám M6 2.2 po výměně vaček,pumpy a turba. Po výměně to jede líp a to líp než když to bylo nové ale mám manuální převodovku takže nějakou změnu otáček jsem nesledoval.

2015-05-26 15:18:43

Taky mám manuál. Před tím mne i na čtyřku do některých kopců tlačila do sedačky a teď jede na stejných místech jen tak, normálně pozvolna přidává.

2015-05-26 15:46:49

faking: tak to nepozoruji, když jsem se bavil v servisu co je v programu nového, bylo mi řečeno že je odstraněn nějaký problém při startu se studeným motorem nebo tak něco ( já jsem to nezaznamenal tak jsem to pustil z hlavy). jinak ta moje šestka má taky někdy stavy kdy mě překvapí jak táhne a někdy zase naopak. Jakoby řídící jednotka sledovala jestli jedu palbu nebo ekonomicky a podle toho reagovala na akceleraci.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6