Fórum - Téma


Diesel - zadírání vaček CX 5 -


Fórum CX-5 Diesel - zadírání vaček CX 5 -

Informace o modelu: Mazda CX-5


1  2  3  4  5 ......... 6

2015-03-19 11:20:11

Článek v odkazu je pro ropáky jako plíživej bolehlav

Zadřená vačka a následné úmrtí turba ....

Co stím ?!

.

http://svetmotoru.auto.cz...tezke-zustat-v-klidu.html

2015-03-19 11:24:20

mozno cynicka poznamka, ale predat kym sa da a kym to nieje take rozsirene ako retaze na TSI, no a prejst na 2,5l benzin

2015-03-19 14:15:00

bouu:

Hmm..... ještě jsem to v originále nečetl, ale určitě to bude zajímavé počteníčko. Ale co mám určitě doloženo jako fakt, je to, že k té částce co vzpomíná onen důchodce, musíte přidat ještě cca 100t..

Z těchto a jiných info musím bohužel konstatovat, že se prokazatelně jedná o výrobní vadu a v zájmu nás všech(myšleno uživatelů ropáků) by mělo být , abychom tlačili na svůj servis a potažmo na dodavatele ,,Mazdu,, ať se k tomu postaví čelem. Myslím že si připlatím prodlouženou záruku, kterou Mazda nabízí a nad rámec této záruky požadovat nějakou vyjímku na motor..

Dle mého jde jednoznačně o vadu, která může způsobit nemožnost plnohodnotného užívání , popř. se může projevit opakovaná závada v přímé spojitosti s prvotním poškozením. ....Adept na vrácení výrobku...

m3m
2015-03-19 15:07:52

bouu: díky Bouu za odkaz,bohužel jsem ten článek nečetl, když by ho mohl někdo naskenovat a přiložit sem bylo by to perfektní, jestli se tím neporušují nějaká práva a pravidla, jelikož mi před nedávnem skončila záruka, tak jsem se o ten problém zajímal a opravdu není ve vačkové hřídeli, ale v tvrdosti samotného zdvihátka, k vydření dochází pouze na těch čtyřech variabilních vačkách na výfuku,podle technika v servisu je to způsobeno špatným mazáním, takže pokud se nad tím zamyslím, že ty variabilní vačky přepouští spaliny při startu studeného motoru a jsou mazané tím "sprchovacím potrubím "nad vačkou kde není při startu motoru žádný olej, tak budou asi nejvíce postiženy cx 5 používané ve městě na krátké trasy a možná používání I-stop, pokud v tom článku píšou něco jiného, tak mě opravte, není pravda, že se stav hřídele nedá u Mazdy zkontrolovat, jen pokud je vše v pořádku, tak to zaplatíte sami, bohužel se to nenechá inspekční kamerou, víko hlavy včetně vstřiků musí dolu, nejdražší je právě sada těsnění pod vstřiky, mě to stálo včetně kontroly turba necelých 6t Kč, rozebraný motor jsem osobně viděl a nikde prozatím není ani škrábanec, jinak cx5 je jediné auto, které mě do prvních 100t km stálo pouze 5x výměnu oleje, přední brzdové destičky, 2x přehráli SW a vyměnily měrku oleje...

ještě jsem zapomněl, když jsem se zmínil o nákladech cca 160t Kč na případnou opravu motoru, tak mi technik řekl, že je to částka za jednotlivé součástky, ale existuje "opravný paket" , který stojí kolem 25t Kč

tibalt, 2015-03-19 11:24:20 napsal:

mozno cynicka poznamka, ale predat kym sa da a kym to nieje take rozsirene ako retaze na TSI, no a prejst na 2,5l benzin ..

2015-03-19 15:17:31

tibalt:

žádná cinická poznámka ale velmi věrohodná. I já už tady psal o mé kacířské myšlence před měsícem mazdu okamžitě prodat než se tato informace rozšíří. Bohužel jsem to nestihl. Takže už mám 5-ti letou záruku..Rada světa motoru a motto dne zní: "Až do odvolání nekupujte ojeté vozy s tímto motorem". A moje další kacířská myšlenka zní, že se problém možná s novou zesílenou vačkou nevyřešil. Čas prověří. Jsem naštvanej až běda, protože jsem si Mazdu vybral právě pro její dlouhodobou spolehlivost. Takže jezdím a čekám na rozvícenou červenou konvičku mazání. A žádné volat hned do servisu a odstavit motor abych ušetřil servisní náklady. Pořádně mu dám zabrat ať je komplet na výměnu. Je to smutné u auta za 800 000. A když už tady máme vytvořené tak hezké aktuální vlákno kopíruji sem, co jsem dal jinam:

Abych citoval Dr. Diesel: problém je v konstrukčním řešení motoru, kdy se místo vahadel s rolnami použily na krajích vahadla kluzná (s třecími plochami), která si nerozumí s požadavkem na bezpopelnost motorového oleje. Vačky z odolnějšího materiálu zavedené od 17. září 2013 a jemnější olejové fitry z téhož období nemusí být definitivním řešením. I po výměně vačky, vahadla, vývěvy a obou turbodmychadel není jisté, jaké škody mezitím napáchaly špony na ojničních ložiskách či válcích....Svět Motorů - DIESEL 1/2015, str.58, Kč 39, nyní v každé trafice či u benzínek.

2015-03-19 16:14:10

m3m:

S tou opravnou sadou bych byl trošku opatrný. Jedná se zřejmě jen o díly na samotného původce závady a malé součástky kolem ... . Má to totiž malý háček. Pokud pocitově a poslechem zjistíte, že se něco s motorem děje, tak si může servis tu opravnou sadu strčit do špic. To už je totiž vše v háji. A tvrzení ze servisu, že třeba druhé turbo ještě nebylo ,,chycené,, u mě neobstojí. To může odejít klidně až po dalších 50tkm. Rozhodně bych byl zvědavý, jak by mě to asi tak chtěli dokázat. Není v možnostech servisu toto změřit.. Pokrokové technologie

m3m
2015-03-19 16:56:44

tom.: je to pravda,jedná se o vačky,zdvihátka, těsnění atd, s vývěvou si nejsem jistý, turba v tom určitě nejsou...při kontrole turba se měří tlaky, když jsou v normě tak je tam určitě nechají...co takové turbo nebo klikovka vydrží je otázkou, při pravidelném servisu se nechá ještě požádat o kulanci, stalo se mi to u Forda, měsíc po záruce odešlo vstřikovací čerpadlo, Ford zaplatil materiál a já práci, ale to záleží na Mazdě jak se k tomu postaví...

2015-04-04 13:45:14

Takže, právě jsem to absolvoval v 78 tis. km, měsíc před koncem záruky! Turbo zůstalo původní a zbytek se uvidí. Prodlouženou záruku na další 2 roky mám, tak mu teď dám "pod ocas" ať se případně mohou projevit zatím ukrytá poškození...

2015-04-04 20:16:41

uz sa to riesilo aj na SVK fore:

ja ako zakladatel vlakna som uz bol na kontorle a nic nenasli. takze sa spolieham na 5r. zaruku (mam este kus z Roku 2012 s modrým krytom motora)

..zatial motor ide ..naposledy SVK -DE vacsinou dialnica +-160km/h ...za 8,4 l ....

2015-04-05 11:20:02

blacklemon4: a co to byly ty tvoje hrozné zvuky z pod kapoty cos měl na youtube??

2015-04-05 14:35:24

tom2s: to je otazka za milion ....nikto nevie. bol som aj na kontrole v servise a nic nenasli.

dub
2015-04-05 15:01:54

Zdravím, já byl na svolávačce, také nic nenašli.. výměna oleje, filtru, kontrola pumpy a tlaku, výměna krytů zpětných zrcátek..stejně se klepou.. přehrání SW kvůli egr ventilu.. bylo mi doporučeno nechat si prodloužit záruku..na podzim mi končí, tak přikoupím další dva roky.. radši.

2015-04-05 17:21:04

blacklemon4: chceš mi říct, že ti auto chrastilo jak řehtačka, a nic ti nenašli???

A chrastí to pořád nebo to ustalo?

To vážně přijedem do servisu že máme problém a oni nás nechají v klidu odjet, že nic nenašli?!

2015-04-05 20:43:53

tom2s: stalo sa mi to iba raz pri teplote -18C. Odvtedy sa mi to uz nestalo , ani neboli uz take tuhe mrazy. Inak teraz jazdim a uz som nic take nespozoroval...

2015-04-05 21:16:37

blacklemon4: nemohla to být namrzlá nafta? nic jinýho mě totiž asi nenapadá...

2015-04-06 20:45:10

tom2s: mozno hej. robim vsetko preto aby nie ..tankujem z 99% OMV Maxx motion, do toho davam Viff a v zime sa snazim tankovat tak aby som nemal menej ako 3/4 v nadrzi

2015-04-06 22:59:01

Ahoj vsem,

mam takovou drobnou otazecku - vite nekdo jak zjistit, kdy bylo auto presne (den) vyrobene? Poptal jsem sveho Mazda dealera a pry to "nejde" zjistit :) Mam auto blizko kritickeho 17.9.2013 - objednane bylo nekdy zacatkem rijna a dodane v prosinci s tim, ze skladovka to asi nebyla (2 mesice prodleva) - takze je otazka, jestli je to kus jeste s tou vadnou vackou nebo novou - tusite prosim nekdo?

Dik!

2015-04-07 07:16:45

hancik: ohledně této otázky jsem se bavil v servisu a bylo mi řečeno, že termín který se uvádí v mediích je zavádějící a nic neříká, pozná to prý jen Mazda podle vin. Já osobně jsem poslal email přímo na mazdu, ne prodejcům ale přímo na zastoupení s přímou otázkou zda se to týká mého auta s tím a tím VINem. Přišla mi celkem rychlá odpověď, že se mi ozve můj prodejce a opravdu během dvou dnů jsem měl doma dopis na svolávačku "na vadnou funkci vakuové pumpy".Zkoušel jestli je to pravda a když jsem jel třeba z kopce, vyřadil nechal motor běžet na volnoběh a parkrát po sobě zabrzdil tak posilovač přestal fungovat.Aktuálně mám vyměněné vačkové hřídele, pumpu,turbo a propláchnutý motor.... snad to pomůže...Po této opravě je vidět, že už to bylo chycené, motor je mnohem živější... . Jinak pro info mám M6-37 000km.

2015-04-07 08:07:52

hancik:

Bohužel....je úplně jedno který měsíc je vyrobeno. Jedná se o technické a konstrukčně špatné řešení a bude se to týkat všech motorů 2.2D, dokud to nezmění. Tím nemyslím jen výměnu vačky, tak jak se děje teď. Tento problém měl i některý z prvních motorů PD od VW? . Poté začali používat rolny na vačkách a bylo po problému.

Dokud se bude ředit olej naftou a to v těch intervalech jak je nastaveno (cca 250 km) v řídící jednotce , tak se to bude kurvit stále a čím dál víc.

2015-04-07 08:24:19

moravan34:

Zavádějící je spousta informací .............ale z Mazdy. Hlavně informovanost zákazníka třeba o spolehlivosti, spotřebě..... Z mého pohledu svolávačku udělala Mazda jen z důvodu toho , že se to mediálně ,,profláklo,, Taky kdo by chtěl dělat svolávačku za takový prachy. To jak je popsán rozsah servisního úkonu, je faktura za cca 120 000Kč. A to je jen 1x turbo . Cenu druhého si odvoďte sami.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6