Fórum - Téma


Denní LED světla na Mazdu 6 GG/GY


Fórum 6 GG / GY Denní LED světla na Mazdu 6 GG/GY

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 35

2008-07-18 07:35:42

to Romaso - pokud to nejni tajné, máš odkaz na ty 3W Luxeon diody cos tam dával, příp. i zdroj? chtěl bych to spáchat přesně jako Ty místo mlhovek v hlavních světlech...

2008-07-18 10:09:05

Doris: myslím, že by jsi měla zvolit jiný autorizák, když tu díru zaslepí a navrch ještě dotmelí černým lepidlem, tak není co dodat, takové zvěrtva nedělají ani u nás na vesnici v traktorce.

doris  
Doris
2008-07-18 11:39:40

FredyK: No popravdě jsem čekala jiný výsledek za tu cenu práce. Pravá strana až na ty vrypy po řezání v plastové záslepce kolem denní svítilny ušla, ale ta otevřená nalevo mne odradila, po vyřezání středové příčky - asi ji vyřízli víc, než bylo nutné, ji směrem ke svítilně dotmelili takovým černým tmelem a navrchu mezi svítilnou a hranou záslepky bylo vidět vytlačené světlé lepidlo. Každá ta svítilna byla vsazená trochu jinak a hlavně to dost čouhalo ven, tudíž to autu hodně ubralo na kráse. Když vemu fakt, že nám práce na tom trvala asi o hodinku déle než jim a to jsem si stihla kompletně vyčistit a ošetřit skryté díly za nárazníkem, tak se to dalo udělat lépe. A to nejsem vyučená v oboru mechanik nebo karosář. Prostě chce si s tím trochu pohrát a mít smysl pro detail a preciznost. Tvrdili, že to líp udělat nejde. Já jsme na to měla jiný názor a výsledek mám o dost lepší. Škoda, že jsem si to nevyfotila i u nich, bylo by to zajímavé srovnání. Jak je vidno na fotkách výše - není tam jediný šrám a světla sedí naprosto souměrně a přesně. Nikde není vidět lepidlo nebo tmel, uchycení jsme provedla zezadu.

Bohužel není to jen tento autorizák, těch kvalitních služeb je u nás velice ale velice málo.

Jinak na garančky už tam nejezdíme, olej si měním sama a náročnější úkony svěřím svému mechanikovi.

2008-07-18 11:42:09

Pěkné Doris, to se ti povedlo pěkně tam padnou.

jak už tady píšou někteří kolegové, tak taky mám mlhovky v nárazníku, tak tuhle úpravu udělat nemůžu, ale sladila jsi to pěkně a efektně.

Jako vždy precizní práce.

jak jsi psala, tak ta prostřední mřížka doopravdy není moc pevná na větší zatížení by to nemuselo dělat dobrotu.

Filip

doris  
Doris
2008-07-18 11:46:35

Moc jsi mne potěšil, Filipe, děkuji Ti! Člověku udělá radost, když se výsledek jeho práce líbí i jiným lidem. Chtěla jsem tuto úpravu udělat s co nejmenším dopadem na vzled auta, každopádně zásahy do origo dílů mne vždy "bolí", tak aspoň takto jsem to vykoumala.

2008-07-18 13:18:16

Super Doris, další krok správným směrem. Uvažuji o těch světlech od počátku co jsem dovezl šestku a mít xenony tak už tam ledky dávno jsou. Zatím váhám jestli dát přídavná světla, nebo jenom relé pro denní svícení. Ono totiž potkávací světla máme hodně na okrajích vozu, díky čemu M6 poznávám už z dálky. Opticky ji to snižuje a to se mi líbí. Četl jsem dokumentaci těch světel od Milotecu a ony jdou zapojit i tak, že po přepnutí na potkávací, svítí ty denní s nižší inzenzitou místo parkovaček. To také může být hezké. Asi ale zatím se světlama počkám a zainvestuji do ochrany spodku. To autíčku udělá líp .

Jinak Autolaros je pro mě nejbližším autorizákem, zatím jsem tam ještě nebyl a po tom co tady v diskusích čtu, tak tam asi ani nikdy nebudu .

doris  
Doris
2008-07-18 16:33:10

Labik: Díky Ti! Ono my jsme původně měli v M6 relátko pro denní svícení, spouštělo to přední potkávací světla. Jenže. Zadní měly svítit a to relé nebylo pro ně uzpůsobené a asi jsme narazili na ne zrovna kvalitní výrobek, protože za rok odešlo a další stejné značky před nedávnem znovu. Nebo tam byly nárazy proudu či co, protože v Primeře nám to bez problému funguje už přes dva roky a je to zapojeno stejně. Je pravdou, že ta potkávací světla dělají M6 nezaměnitelnou, taky se mi to líbí, jak svítí a z dálky už poznám M6, někdy si i blikneme na pozdrav.

Měla jsem tedy možnost buď nechat "přetaktovat" elektroniku v autě a nechat spouštět po startu stávající osvětlení, což se mi nelíbilo - zbytečně svítí palubovka a pohasnou displeje a samozřejmě se vypalují žárovky ve světlometech, jejichž intenzita pak chybí v noci. Druhou možností byla přídavná denní světla. Takže rozhodnutí směřovalo k těmto LED světlům, s jejichž použitím už nemusí svítit nic dalšího a mají minimální spotřebu elektřiny.

Ty od Milotecu se mi líbily možná ještě víc - designově i díky duální funkci v podobě parkovaček, akorát že by byly moc velké do těch záslepek a jsou cenově o dost výš. Do středové mřížky jsem o nich neuvažovala.

Co se týče toho servisu, tak byli jsme tam na garančce jen jednou, měnili olej a kabinový filtr, celkem to šlo. Jsou celkem ochotní, ale kvalita práce vůči ceně neodpovídá mým představám o autorizovaném servisu, tam by to prostě mělo být na špičkové úrovni a povznést jméno značky.

2008-07-18 16:57:46

Taky se mi to libi, ikdyz bych asi dal prednost reseni co ma Romaso. Taky tam mam volny misto a uvazuju o tom.

2008-07-19 10:31:17

Tak sem si to vyfotil - denní svícení LED a pak taky s potkávacíma xenonama.

Odkazy na LED a zdroj:

http://etrade.cz/eshop.ph...ser=0&search=&l=1&idz=302

http://etrade.cz/eshop.ph...ser=0&search=&l=1&idz=199

2008-07-19 12:48:58

pěkné

2008-07-19 13:36:39

No tak já zastáncem celodenního svícení nejsem. Myslím že bylo bezpečnější, když se svítilo jen v zimním období, jen motorky nonstop. Mně se teď v zrcátku špatně identifikuje motorka jedoucí po středové čáře, tá se v řadě světel ztrácí a při tom většinou letí dvojnásobnou rychlostí. Docelá mám strach že někdy takovému imbecilovi vjedu do cesty. Jinak proti motorkářům nic nemám, mit moto tak bych asi ten potenciál také chtěl využít. Takže já bych zrušil svíceni v letním období, třebas hodinu po východu a do hodiny před západem slunce. Samozřejmě svítit za mlhy a deště.

Jinak homologovaná LED světla prošla testy a ty by měly být vidět dobře, většina toho co jezdí po cestách je asi za pár stovek od pinpogů a podle toho to i svítí. Stalo se vám přehlédnout novou A4??

2008-07-19 14:20:31

Já třeba zachraňuju životy ,,nesvítičům" tim, že na ně vždycky zamrkam když jedou proti mě a nemají rozsvíceno No a několik takovejch se mě odvděčilo tim, že mě akorát vyfakovali za dobrotu na žebrotu no, ale nevzdávam to, mrkam dál. Svícení nijak nedramatizuju, ve Fábce máme automatický rozsvěcování a nic jinýho neřešim, jestli víc praskají žárovky, jestli to žere energii a nevim co ještě. Prostě mam svítit, tak svítim a auto je líp vidět, což je fakt - ono tmavý auto, který nesvítí, třeba když je šero, nebo na silnici, kde sou stromy po stranách a slunce skrz ně mrká do ksichtu, opravdu vidět neni. (S koupí žlutý Fábinky našim, sem fakt objevil výhodu žlutý barvy - no a taky se líp hledá na parkovišti u obchoďáku (horší je to mezi polema s řepkou

Ani nijak moc neřešim motorkáře, kterej si to valí dvojnásobnou rychlostí než ostatní, jestli se chce zabít tak prosim. Zažil sem jednoho, co se za každou cenu musel protáhnout mezi autama a málem si štrejchnul o moje autí , kdybych mu nepřibrzdil a neuhnul - vzpoměl sem si na slova instruktora tehdy v autoškole, při podobným případu: ,,Neuhejbej mu, jeď, když je to vůl, tak je to vůl, to si pamatuj." Jinak samozřejmě nic proti motorkářům, těm normálním co uvažujou

2008-07-19 14:34:40

To Doris: Právě jsem se díval na Vaši montáž světel pro denní svícení. Moc se mi tato úprava líbí. Ale můj dotaz směřuje k předním mlhovkám. Má je M6 integrovány v hlavních světlometech?

Respektive ve světlometu jsou 4 světla: klasické (dálkové+potkávací), parkovací, blinkr a čtvrté mlhovka?

Vyveďte mne kdyžtak z omylu...

2008-07-19 15:11:56

jj

doris  
Doris
2008-07-19 16:58:03

pavel473: Ano, M6 může mít integrovány mlhovky v hlavních světlometech, my tam máme zatím jen záslepky, ale o dodatečné montáži zatím neuvažujeme. V Mazdě za to chtěli myslím kolem 6000,- a měnila by se i páčka světel u volantu .

doris  
Doris
2008-07-19 17:02:42

Labik: Taky mám na to podobný názor, ono stejně těch nehod vůbec neubylo, ba naopak, i když se musí celodenně svítit. K čemu to tedy je? V Rakousku už od toho upustili. Jinak jest pravdou, že tato homologovaná světla mají velmi intenzívní záři a jsou dostatečně vidět i za slunečného dne, stejně jako u nové Audi.

Každopádně denní svícení ani rychlostní limity nepomohou snížit nehody a zbytečnou smrt lidí na cestách, dokud se lidi nenaučí chovat slušně a jezdit ohleduplně.

doris  
Doris
2008-07-19 17:04:11

Romaso: Hmm, moc pěkně to vypadá, svítí to efektně. ProsímTě, jak je to s nutností chlazení u takových silnějších LED?

doris  
Doris
2008-07-19 17:15:25

153624: Chápu Tě a máš do určité míry pravdu. Samozřejmě, že světla umístěná výše budou vídět dřív, než ta v nárazníku, když mezi protijednoucími auty bude třeba kopec. Na rovince je toto bezpředmětné, tam je to vidět bez problému vždy. Je třeba vzít i v úvahu, že člověk se přece nemůže spoléhat jen na světelné body, musí jednak předvídat (když nevidím za horizont, nikdy nejedu rychle a čekám, že se může někdo vyřítit) a též jsou na silnici i další účastníci, kteří nesvítí - chodci, cyklisté. Tak či tak, umístění denních světel přesně stanoví vyhláška, kde jsou stanoveny vzdálenosti a umístění přídavných denních světel. Pokud to vozidlo opatřené těmito světlomety splňuje, nevidím v tom problém. Zůstává tady jen ten krátký časový okamžik, kdy OSVĚTLENÍ auta (NE auto samotné - to musím vidět tak jako tak, pokud se věnuji řízení a mám zrak v pořádku) jedoucího za horizontem uvidím díky níže posazeným světlům nepatrně později, tam je to už o předvídavosti, bez které se žáden řidiče neobejde. Co se týče intenzity záře těchto homologovaných denních světel, tam je to naprosto bez problému a jsou vidět výborně i za slunečného dne stejně jako u nových Audin. Musím Ti dát ale zapravdu, že jsou auta, která mají jakési levné napodobeniny, kterými ve dne svítí a je to vidět mizerně. Na trhu je toho spousta, takže lidi to asi kupují a používají jako denní světla, i když to vlastně žádná schválená denní svtěla nemají.

Ovšem jak jsem psala už výše, žádné povinné svícení nezabrání nehodám, dokud se lidi na cestách nenaučí především chovat. Před pár léty se v létě nesvítilo a nehod bylo méně než dnes, kdy se svítí, je bodový systém a pade v obci. Já nemám problém přehlédnout i neosvětlený vůz, horší to však je, jak takový šetřílek jede v osvětlené koloně ostatních aut. Takže pak mi to svícení příjde daleko nebezpečnější, než v dobách, kdy se nemuselo ve dne svítit. Je to vždy věc názoru.

A pak je zde další důvod, proč jsem přistoupila na přídavná denní svtěla. Když budu přes den svítit sériovými potkávacími světly - jezdíme cca 70% ve dne a asi 30% v noci, tak se mi rychle vypálí žárovky, jejichž intenzita pak bude scházet v noci a jízda bude tím pádem pro mne nebezpečnější, protože včas neuvidím třeba nebezpečné předměty na silnici (těch je v našem regionu požehnaně ). Více se bude vybíjet baterie a alternátor taky dostává více zabrat, aby stačil dobíjet aku. Zejména pak v zimě. Měnit navíc žárovky každé tři měsíce se mi opravdu nechce a hodně by se provoz prodražil protože používáme kvalitnější, jejichž cena je výš......

Když budu svítit sériovým osvětlením, bude mi svítit ve dne i palubovka. V autorizáku mi totiž sdělili, že ji nelze odpojit a nechat svítit jen vnější osvětlení. K čemu mi je přes den osvětlení palubovky nevím, akorát nevidím na displeje, které pohasnou s rozsvícenými světly, takže ho musím dát naplno a v noci zas snížit intenzitu..... Ale pokud se mi v palubovce vypálí žárovky, které je často obtížné měnit a cena těch miniaturních žároviček je poměrně vysoká ( v autorizáku konstatovali od 200-600,- za kus), pak v noci neuvidím ani na tachometr a otáčkoměr, kolik jedu. To je velmi nepříjemné, znám to z Nissanu, kde po zavedení denního svícení mi několik palubních žároviček odešlo a jejich výměna byla opravdu velmi náročná a drahá. Takže u Nissanu jsem to přetaktovala na svícení pouze vnějšího osvětlení - denní světla tam nešlo nikde implantovat, a u Mazdy jsem to vyřešila přímo denními světly. Byli jsme s tím za člověkem, co dělá u policie a pak i za technikem z STK, neviděli v tom žádný problém a intenzitu hodnotili jako dostačující. Tolik moje postřehy a názory.

2008-07-19 19:58:08

Ahojte,

chci zeptat na přední světla, jelikož nemám český manuál na M6.

Mezi dálkama a blinkrama je také jakési světlo jen že nesvítí ( je to jen na parádu?)

V servise mi řekli že je to příprava na přední mlhová světla ,ale ty snad příjdou dolů do nárazníku si tedy myslím, už kvůli podsvícení. Tak mi prosím napište uspořádaní ve světle, moc dík.

Zapůjčil jsem si obrázek od Doris, tak se omlouvám za případné porušení autorských práv.

doris  
Doris
2008-07-19 21:13:12

To je opravdu přípravné světlo pro mlhovku, je tam jen záslepka, ale ve světlometu jsem si všimla ještě volně visícího konektorku, který je pravděpodobně už připravená kabeláž pro mlhovku. Světla jsou jinak uspořádána takto - od vnějšího okraje je potkávací, blinkr, mlhovka nebo její příprava a pak je dálkové světlo na jehož okraji směrem doprostřed světlometu je žárovka parkovačky. U faceliftu M6 mi v autorizáku sdělili, že mlhovky se dávají jen do světlometu, do nárazníku to u tohoto auta prý nejde, jedině pak u ostré verze MPS, ale tam už myslím jsou z výroby. U M6 před faceliftem je vidávám pěkně zaintegrované i v náraznících - kulatá vsazená v černém plastu, jenž vyplňuje postranní otvory. Ale i u těchto Šestek je varianta mlhovek v hlavních světlometech. Sama bych dala přednost mlhovkám vsazeným do místa, kde máme nyní denní světla.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 35