Fórum - Téma


Denní LED světla na Mazdu 6 GG/GY


Fórum 6 GG / GY Denní LED světla na Mazdu 6 GG/GY

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 17  18  19  20  21 ......... 35

2012-06-11 16:47:25

Pravda, Na služební carismě jsem měl stejný problém, nejenom že byly vypálené průhledy paraboly, ale totálně zmatněly i zrcadla uvnitř, čímž se dost radikálně zmenšila kapacita dosvitu světel Po výměně obou parabol je to v klidu ale ta cena! a to nevím kolik stojí originál paraboly na M6. ale z laciného to nebude.

Navíc vhodně vybrané a umístěné DRL v čelní masce může autu dodat na image.

2012-06-11 20:05:59

ono vůbec denní svícení jako takové je v podstatě na nic.po jeho zavedení nehody neklesly,jen přibylo lidí,kteří najednou auto bez světel prostě nevidí i když je 15 metrů od nich.kdo měl blbou barvu auta a trochu rozumu,tak světla v přítmí rozsvítil sám od sebe a nemusel čekat na to,až mu někdo nařídí co a kdy má dělat.jediný účinek co jeho zavedení mělo bylo to,že motorkáři přestali být vidět.dřív svítili jen oni a všichni o nich věděli že jedou,teď si je spletou s autem a nevěnují jim žádnou větší pozornost.ale to je do jiné diskuze

MAX6  
J.
2012-06-11 20:40:24

jedla: Naprostej souhlas

doris  
Doris
2012-06-11 21:38:28

Tak tak, denní svícení nic pozitivního nepřineslo, spíš naopak.

2012-06-12 07:43:46

Také souhlasím. Bohužel naši zákonodárci ještě nepochopili, že svícení přes den je k prdu a pouze to zatěžuje naše peněženky. Čím to asi bude, že by další zdroj peněz do státní pokladny DPH.

V Rákousku to fungovalo cca. 1rok a pak nařízení svítit změnily na doporučení.

2012-06-12 08:16:45

Asi budu za kacíře, ale nesouhlasím. O tom, že ať už svítící motorka, nebo auto je lépe vidět, snad není potřeba diskutovat. Uznávám, že třeba za slunečného dne to ne vždy platí, ale takovej vybledlej šedej favorit ( jen příklad) se určitě přehlédne daloko snáz když nesvítí. Teď neřeším ekonomickou stránku, ale co se bezpečnosti týče, myslím si , že je lepší svítit.

2012-06-12 08:46:43

To s tebou souhlasím ale svítit světly a ne bastlem

2012-06-12 09:20:28

Svietit by sa malo. A je kazdeho vec, ci to je denne svietenie alebo DRL. Len nech je to podla predpisov.

Ja mam DRL a som spokojny.

Namontoval som to, lebo mam drahe ziarovky, mensia spotreba(mam len 74ah baterku) a paci sa mi to. Je to kazdeho otazka vkusu.

Znamy je na dochodku, chodi 2x tyzdenne na fabii trasu asi 2km. Tu ani nestihne dobit baterku a uz musi zapinat svetla po nastartovani. Jemu sa to vyplati.

2012-06-12 10:53:19

Tak ten vybledlej šedej Favorit jine staré krámi tak mají také zašedlé a na hov... svítící světla. Je dokázaný, že vli svicení přes den nemá žádný dopad na snížení nehodovosti ba možńá i naopak. Protože když člověk jede a počítá s tím, že všichni svítí ( a to už v ČR platí od 1.7.2006) potká blbce, který § 32 zákona č. 411/2005 Sb., o silničním provozu ignoruje a to i za zhoršených povětrnostních podmínek. Co se může stát? Jedeš, začneš předjíždět (říkáž si nic nejede ) a oha. Tragedie je na světě.

V době kdy to nebylo nařízeno zákonem si podle mě každej rozumnej řidič si rosvítil světla v okamžiku kdy se povětrnostní, světelné podmínky zhoršily.

Nota bene dení svícení má i dopad na ekologii -spotřeba paliva (těžba), CO2, atd..

Podle mě je celoroční svícení hovadina na entou

A ještě doplňuji, Bakalářskou práci na téma Analýza dopadu nového silničního zákona na nehodovost. Můžete posoudit sami:

http://dspace.upce.cz/bit...Analyzadopadu_MS_2010.pdf

2012-06-20 18:36:45

Ahoj všem,

prosím o radu, za co vyměnit LED světla, jsou montované v Mazdě. Samozřejmě sháním vše s homologací. Když budete mít typ na jiné, tak potřebuji novou mřížku, která je již vyřízlá.

Předem děkuji za nápady.

2012-06-21 07:09:35

Inspirace

Záleží na rozměrech původních LED. Výběr je obroský a téměř všechny maji homologaco. Musí tam být označení RL (na skle světla).

http://www.tuning-centrum...enni-sviceni?feProdPage=2

2012-06-21 21:25:01

Myslím, že tam jsou tyto:

http://www.e-xenony.cz/vy...ourovymi-skly--homologace

a nyní se rozhoduji, zda je koupit, ušetřím čas i práci, nebo nahradit za tyto:

http://www.kupzarovky.cz/...-click-2-drl8-p-5122.html

co myslíte??

2012-06-21 22:17:19

ake auto ?

2012-06-21 22:30:23

http://www.mazdaclub.cz/vozidlo/mazda-6-2008-2042

Mazda 6 II. generace GTA, viz můj profil.

2012-07-05 15:10:15

Tímto bych chtěl všechny pozdravit a přispět svojí "trochou do mlýna" a popsat svoji variantu DRL instalovanou na Mazdě 6 2007 1.8 benzín s halogeny. Využívám situace a chtěl bych ještě zvlášť pozdravit Doris, které si pro její znalosti vážím a která napsala mnoho zajímavých postřehů k tématu tak obšírném jako je Mazda 6. Nebude se, doufám, zlobit, že jsem si (navzdory jejím některým radám) přece před rokem ojetou Mazdu 6 nakonec koupil a stal jsem se tak jedním z Vás.

Co se týká DRL, absolvoval jsem zřejmě podobné radosti i starosti s montáží stejně jako vy. Protože jsem trochu čerpal i z této diskuze, připadá mi férové podělit se - alespoň krátce - jak jsem to dělal já, třeba se to někomu bude hodit.

DRL jsem si nakonec koupil s těmi nejvýkonnějšími LED (2 x 6x1W), osobně si myslím, že ty nízkopříkonové typy (okolo 1W celkem) se na šestku moc nehodí (a možná ani na jiné auto), prostě nesvítí.

Podobně jako většina z Vás jsem světla umístil do plastových záslepek pro spodní mlhovky, nakonec do spodní poloviny, která mi přišla "prostornější". DRL jsem chtěl spíše delší, aby vyplnily celý prostor a působily dojmem, že k autu patří (no nevím...). Původně měly být trochu povysunuté ven, ale nakonec jsem je zapustil úplně, což ale výrazně zkomplikovalo montáž, protože ty záslepky jsou opravdu pod velkým úhlem (no ale když jsem si to vymyslel?).

Otvor jsem nakonec vypálil trafo pájkou - šlo to kupodivu velmi dobře, DRLka jsou pak přišroubované a hlavně zatmelené polymerovým tmelem k plastu. Mezi DRL a plast jsem ještě vložil pertinaxové oddělovací destičky (kvůli teplu - ale zřejmě zbytečně). Před vlastní montáží jsem dělal teplotní testy v dílně a zjistil jsem, že moduly, přestože mají hliníkové pouzdro a jsou žebrované, docela topí. Světla jsem připojil na rezervní baterku a nabíječku, kde jsem si nastavil cca 14.5 V, světla jsem zakryl hadrem a celé jsem to nechal dvě hodiny svítit. Chtěl jsem simulovat provoz DRL, které jsou úplně zapuštěné bez možnosti proudění vzduchu a umístěné v motorovém prostoru. Když si k tomu přimyslíte, že zrovna popojíždíte krokem třeba po rozpálené chorvatské dálnici, tak simulace může dobře odpovídat realitě. No a - světe div se - nakonec teplota vyrostla na cca 60 stupňů, takže jsem na DRL (pro klid tak již neklidné duše) ještě upevnil další hliníkové chladiče, které jsem vyhrabal doma v šuplíku. Další měření ukázalo teplotu pouze cca 35 st.

Tak to je vlastní montáž. Horší to ale bylo s elektrickým zapojením.

Protože moje šestka je vyrobená po fejsliftu (někdy 3/2007), je vybavená modulem" Light unit - auto GR1A-67-890A" s automatickým svícením a dešťovým senzorem. Modul s B-éčkem na konci se mi kupovat nechtělo, i když na netu (ebay apod.) by to asi problém nebyl, a zapojovat DRL na druhou polohu spínače světel (parkovačky - jak jak mi bylo doporučeno) se mi nechtělo také. Hlavním důvodem bylo podsvícení palubovky, které je už u druhé polohy (pro parkovačky) aktivní a tlumené a ve dne by nemuselo být (a asi by ani nebylo) viditelné - tak jsem to alespoň pochopil já. Takže jsem si nachystal svoji variantu s minimálním zásahem do ovládacích obvodů.

Světla se vypínají přes výkonové relé (s rozpínacím kontaktem), které se ovládají právě z modulu pro regulaci podsvícení palubovky, který je součástí regulačního potenciometru. Tam se objeví při otočení spínače světel do polohy 2 a 3 napájecí napětí 12V a toho jsem využil a zapojil zde další pomocné oddělovací relé s nízkým příkonem cca 20 mA, cena 45.- Kč (co kdyby tak byl nějaký polovodič?). Relé neguje napětí pro ovládání výkonových relé a zároveň blokuje chod DRL v opačné poloze.

Náklady na elektrické ovládání DRL odhaduji cca na 300-400.- Kč (podle šuplíkových zásob - dvě výkonové relé, pomocné relé, vodiče, fastony, ochranné bužírky smršťovačky, svorkovnice...), ale předesílám, že i když zapojení není nijak složité, vlastní montáž není pro úplné laiky a nějaký čas taky vezme.

Výhodou tohoto zapojení je, že DRL opravdu svítí už v první poloze spínače společně s parkovačkami a zadními světly hned po nastartování (takže na ně nemusím myslet) a v druhé a třetí poloze spínače fungují normálně standardní světla. Celé je to navržené i tak, aby se to dalo jednoduše odpojit v případě nějakých problémů, které se můžou při provozu vyskytnout (viz rozpínací kontakty).

Ta to je "ve stručnosti" vše.

Celou montáž jsem moc podrobně nepopisoval, ale kdyby měl někdo zájem, klidně to udělám, včetně uvedení elektrického zapojení.

Pavlík41

2012-07-05 20:17:29

No,máš to pěkný, ale co vím, tak by neměly s denním svícením svítit parkovačky.

2012-07-08 19:45:03

co je spatneho na tom, zapojit SPINANI svetele denniho sviceni na napajeni parkovacek? zapne-li mi modul automatickeho sviceni hlavni svetla, rozsiti se i parkovacky => zhasnou svetla pro denni sviceni

... je-li dost svetla modul svetla nezapne - parkovacky nesviti, rele pusti napeti do DRL ... DRL sviti

naklady: 35Kc za rozpinaci rele + par metru kabelaze

PS: zdroj napeti "pres klicek" .. popr. pomoci autmatickeho zapinani spinaneho napetim

2012-07-08 20:17:55

Ved to je ok, tak to mozes mat zapojene.

Ale nesmu ti svietit parkovacky a DRL, ako ten prispevok vyssie.

2012-07-09 17:28:21

Tak na M6 II. generace led světla vyměněny, a to cca 1 000,-- s daní.

Musím mazda servis pochválit, že vyměnili obě, ikdyž bylo poškozeno pouze jedno. Logicky po více jak dvou letech provozu, mohlo být odlišné zabarvení LED.

2012-07-15 10:50:06

Me se libi zase toto,jen nevim jestli by to u nas klaplo http://www.ebay.com/itm/M...sh=item2a1feb1b12&vxp=mtr


Odpovědět

1 ......... 17  18  19  20  21 ......... 35