Fórum - Téma


Demontáž autobaterie - jaké klíče?


Fórum 6 GG / GY Demontáž autobaterie - jaké klíče?

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2013-10-22 10:32:48

Asi budu mít blbý dotaz, ale jaké klíče potřebuju k demontáži autobaterie?

(nemám garáž, ani pořádný nářadí, tak ať vím co si pořídit...)

Díky.

2013-10-22 11:17:29

decourcy: pokud nemáš doma ani základní klíče a pokud ti nestačí se podívat pod kapotu, aby jsi poznal, co potřebuješ, promiň, ale nepouštěj se do toho, je to můj názor, podložený lety zkušeností.

jinak na většinu auto ti stačí desítka, u starších aut bývala desítka a třináctka, ale stejně ti může být má odpověď k ničemu, jelikož třeba na mém autě někdo matku vyměnil, protože byla pravděpodobně v háji a dal tam matku na jedenáctku klíč a jelikož nikdo z nás auto nemůže vidět, tak 100%ní odpověď ti nedá nikdo.

a doufám, že víš, že pokud odpojuješ baterku, je dobré mít klíče od auta v kapse, aby se ti při špatné manipulaci nezamkli v autě atd........

2013-10-22 12:37:28

radomiláček: Mám takovou tu běžnou soupravu co se prodává v každém marketu - sadu klíčů + bitů co se nasazuje buďto na šroubovák nebo na takovou páku, ale obávám se, že nepůjde na uchycení baterie nasadit a bude potřeba sehnat samostatný klíč s konkrétním rozměrem.

Šlo mi možná taky o to, jestli není baterie uchycená něčím i dole, na což by bylo potřeba třeba nějaký specifický klíč s delší násadou. Parkuji v pořadači kde mám k autu velmi špatný přístup, tak jsem si to opravdu chtěl takto v diskuzi zjednodušit.

To s těmi klíči od auta je mi jasný, ale díky za info a není na škodu to zrekapitulovat, protože člověk dělá chyby.

2013-10-22 12:44:11

decourcy: tak vemu tu sadu, bez nástavců, jen ty oříšky, vyzkouším, který sedne a na něm je číslo, a podle toho koupíš klíč. když otevřeš kapotu (vzhledem k tomu, že nevíš, kde všude je baterka uchycená, předpokládám, že jsi ji ani neotevřel), tak se podíváš, jaké klíče potřebuješ, nejdůležitější je ale se zvednout od pc a tu kapotu otevřít.

2013-10-22 13:40:34

radomiláček: Díky za radu. Teď již tedy nezbývá než tu kapotu otevřít

2013-10-22 15:39:34

PS: první se odpojuje mínus a při montáži se první připojuje plus

  • pokud chceš vědět proč, udělej to naopak

ještě maličkost: prohodíš-li při montáži póly .. zničníš alternátor

a ještě rada naších otců .. kladný je ten rudý a tedy silnější (červený kabel a silnější kontakt na baterii)

2013-10-22 15:59:34

thom.s: dokonalý popis jsi to zabil.

2013-10-22 20:30:03

thom.s: Rudý a tedy silnější.... tak to je dobrý

2013-10-22 20:36:51

Jinak jsem právě naměřil 12,35 V naprázdno a i parkovačky to srážely, takže opravdu za pět minut dvanáct před zimou dobít....

Jinak mám takovou teoretickou otázku. Nevíte kolik ampér dodává alternátor na volnoběh? Mě by zajímalo, jestli utáhne všechny spotřebiče (světla, audiosoupravu, nebo snad i vyhřívání sedaček...). Je mi jasný že na dobíjení baterie pak už nic nezbyde, ale kolik těch spotřebičů na volnoběh utáhne?

Felicia na volnoběh nejspíš nic, ale dnešní silný motory už mají jiný zpřevodování alternátoru, takže předpokládám, že i na volnoběh to dodává slušnou šťávu, neměřil to někdo?

2013-10-22 20:57:59

decourcy: to už je mimo téma, zkus třeba tady - http://www.mazdaclub.cz/f...select=57409#message57409 - nebo si najdi jiné, podobné.

2013-10-23 19:20:18

decourcy: samozřejmě že napětí srazí každý spotřebič ... alternátor začíná vyrábět el. při 1200 otáčkách ... nevím jaký je převodový poměr náhonu alternátoru k otáčkám motoru.

Jestli alternátor dobíjí zjistíš jednoduše ... změř napětí baterie při vypnutém motoru "naprázndo" .. pak auto nastartuj a zapínej spotřebiče ... až bude napětí nižší než při vypnutém motoru "tak už nenabíjí" ... na volnoběh tipuju tak max 10A

2013-10-26 13:02:28

thom.s: Nějak tomu nerozumím, nejdřív píšeš že alternátor začíná vyrábět el. až při 1200 ot. a pak níž že na volnoběh dává cca 10A.

Jinak kdyby někdo znovu procházel toto fórum, tak opravdu stačil jen klíč desítka, nic víc.


Odpovědět