Fórum - Téma


demio všechny pazvuky sem


Fórum Demio demio všechny pazvuky sem

Informace o modelu: Mazda Demio


1  2  3

2013-12-23 21:02:45

Zdarec tak zase nevím kudy kam. Demio 1.3 při sešlápnutí pedálu plynu začne bručet do sání a pak když se sníží zátěž motoru přestane a takhle pořád dokola. Netuší prosím někdo co je špatně?

MAX6  
J.
2013-12-23 21:10:07

mbodo: Nějaká díra nebo netěsnost v sání ? Ta hadice co vede od vzduchovýho boxu ke klapce má v těhle letech velkou tendenci ztrouchnivět a popraskat. Případně jestli neni špatně dovřenej samotnej vzduchovej box.

Nebo neni to spíš nějaká netěsnost na vejfuku nebo na svodech vejfuku ?

2013-12-24 12:02:54

max6: Tak jsem to prohlidnul a díru prasklinu či netěsnost jsem nenašel. Odpojil jsem od té hadice sání a i ze svodu sání všechny co vychcházejí z výka ventilů, ucpal prstem a zděšení a asi i odpověď je na světě, výko ventilů se začalo tlakovat a při odendáni prstu, z místa kde je ventilek v levém horní rohu výka, si dost výrazně odfouklo. Tak je to asi jasný podpálené ventily nebo jen velká vůle, dají se seštellovat nebo jsou samostavitelné?.

MAX6  
J.
2013-12-24 12:39:34

mbodo: To si nejspíš ucpal PCV ventil a ten když ucpeš tak ten motor začne tlakovat,to je normální. Od toho tam ten PCV ventil je. Je možný že jestli ten PCV ventil je přicpanej,tak se neotvírá průběžně podle podtlaku v sání,ale až když je moc natlakovanej a může to způsobyt ten zvuk v motoru,když se hodně šlápne na plyn. Těžko říct bez nějakýho audia/videa.

Zkusil bych ještě kouknout na klapku sání z venkovní strany jestli neni moc zapatlaná. Je tam ještě další ventilace,která ten "bordel" v případě KO PCV ventilu háže do sání.

Jestli ti to moc tlakuje poznáš spíš tak,že všechno necháš zapojený tak jak je a jen otevřeš víčko na dolejvání oleje. Když to tam bude foukat jako fén,tak je problém a moc to tlakuje. Jestli to bude jen tak jemňounkej vánek nebo nic,tak je to OK. Stačí to ozkoušet na volnoběh nebo lehce přidaný otáčky tak cca 1000ot. Pokud tohle bude v pořádku,tak si jen pujč na chvíli z jakýhokoliv jinýho auta ten PCV ventil a zkus ho vyměnit a projet se s tim (teda jestli bude rozměrově pasovat)

Ventily u tohodle auta jsou řešený vahadlama,takže přes ty se to nasvatuje. Podpálenejma ventilama to být nemůže protože podpálenej ventil nedovře,takže tam žádnej tlak nevzniká. To by se ty ventily vůbec nesměli otevřít aby to takhle začalo tlakovat. Nebo za to můžou pístní kroužky. Uvidíš co vyzkoumáš.

2013-12-25 00:18:30

max6: Děkuji za rady všechny jsem dnes prověřil ale nic platný to nebylo mazdice stále bručí, trošku už nevím kudy kam. Pcv OK, tlakování výka OK, klapka OK, všechny hadice jsem zkouknul jsou průchozí nepopraskaný nikde žádná překážka, když jsem otevřel air box zvuk podstatně zesílil. Zbývá už jen změřit tlaky a potom už nevím. Náhodou netuší někdo hodnoty vůle ventilů u Mazdy demio 1.3i B3 46kw r 1999?

2013-12-25 00:20:54

co tak nahrát video, to tě nenapadlo???? slovo bručí může 100 lidí chápat sto způsoby.

2013-12-25 09:40:43

magnetto: Přímo do sání jsem nekoukal ale zkouknu to, a tankuji u ONO.

2013-12-25 22:51:00

mbodo: Hm... ONO... To bude možná ten problém.. Je to horší jak Makro nebo Tesco nebo Unicorn sajrajt

2013-12-26 15:14:38

magnetto: Kvalita benzínu s tímto nemá pranic společného.

2013-12-26 15:25:53

radomiláček: Tady je to video. Snad to pomůže . http://youtu.be/vb9ZlY-KfLk

MAX6  
J.
2013-12-26 15:36:09

mbodo: Já teda nevim,nemam žádnou super zvukovou aparatůru,ale nepřijde mi to,že by tam byl nějakej problém. Jen je trocha hlučnější nasávání vzduchu - víc propustnej filtr nebo nějaká netěsnost okolo vzduchovýho boxu a sání,ale nic víc.

2013-12-26 15:46:21

souhlasím s maxem, neměnil jsi filtr? sedí tam dobře? ty sponky na boxu jsou dost napružené? na videu se mi zdá, že jdou lehce odklapnout.

podobný zvuk mělo kámošovo bj, kde jsme koupili filtr na jeho 1,6ku, ale nevěděli jsme, že po bouračce tam bývalý majitel dal box a filtr z 1,3ky, je mezi nimi malý rozdíl, takže jsme ten filtr přizpůsobili, jelikož jsme měli o kousek větší a zvuk byl podobný.

2013-12-26 15:56:26

radomiláček: Ne filtr je dobrý a dobře sedí, nikde prasklina nic volného i sponky jsou dost napružený a když rozdělám air box tak je hlučnější a nemůžu přijít čím to je. Jěště zkusím sehnat měřák na kompesi a pak už nevím rozebírat se mi to nechce.

2013-12-26 16:12:10

mbodo: §Tak to že je to hlučnější, když rozděláš airbox je naprosto normální u každýho auta. (Například takový sportovní kuželový filtry, který airbox nemaj žádnej to je teprve kravál)

Každopádně jak tam odpojuješ tu hadičku co vede z hlavy před klapku, tak ta by měla bejt podtlaková (nasává do motoru) a z boku bloku motoru by měla vézt za klapku druhá se zpětným ventilem (PCV), která je naopak přetlaková (tlak fouká z motoru do sání k odvětrání olejových výparů z klikové skříně) tyhle 2 hadičky je taková cirkulace vzduchu uvnitř motoru.

2013-12-26 17:09:27

deri: Není to tam vidět ale ode hadičky jsem měl sendaný a tu první z výka ventilů ucpal a i otvor po té hadičce s ventilkem a výko tlakuje ale jak už tady bylo řečeno je to v pořádku. Ale bručí a nevím co to dělá.

2013-12-26 22:16:18

Teď jsem ještě celý problém probíral le sousedem a společně jsme dospěli k závěru že na tom bručení by se mohl podílet i podpálený ventil nebo prasklé vahadlo ventilu či ojetá nebo jinak poškozená vačka. Vzhledem ktomu že je to 16V je to klidně možné a vysvětlovalo by to proč auto jede ale bručí . Zítra se na to vrhnu a natočím si to na video. Dám všem které to zajímá odpověď, teda v to doufám.Docela by mi pomohlo znát vůle ventilů když to budu mít rozebraný, nepodařilo se mi to nikde najít tak kdyby někdo věděl tak moc děkuji. 1.3i 46kw 1999 B3

MAX6  
J.
2013-12-26 22:29:27

mbodo: Gratuluju,jsi první člověk co má podpálenej ventil (ztratil kompresi na jednom válci) a auto mu jde takhle hezky do otáček jako by frčelo na všecky 4 válce

To je trocha proti logice nemyslíš ? Na jedný 626GF 2.0 stačil jeden podpálenej ventil a to auto bylo rádo že jelo 30km/h a non-stop zdechalo.

K tý vůli a nastavení ventilů si buď kup (stáhni) workshop: http://www.motortraders.net/~mtn/new/15591096H.jpg a nebo,mam takovej pocit,že tenhle samej motor byl i v 121 (ford fiesta) a na tu existuje knížka "Jak na to",takže tam se odpovědi dočkáš.

Ale nikdo neni neomylnej a jestli máš na rozdělávání motoru peníze,tak já se rád podívám co to byl za problém

2013-12-26 22:49:39

mám stejný názor jako MAX6.

osobně jsem rozdělal v životě hromady airboxů, ale tak z 80% jsem ty sponky musel páčit šroubovákem, zdá se mi to netěsné a po otevření filtru je to jak ty píšeš bručení stejné, jen hlasitější, ten zvuk má stejnou charakteristiku. Zkus na něj zatlačit, co to udělá na spodní části airboxu bude sací trubka, není odpadlá či povolená? Prostě toto je zvuk typický pro špatné sání, ale chápu, že věříš člověkovi, co u auta stál. budu se těšit na výsledek

2013-12-26 23:17:51

Koukám že jsi si přečetl ,,podpálený ventil" a nic jiného už nečteš . Byla to jenom úvaha která měla podnítit diskuzi. Ale nemožné to není. I když podpálenej asi nebude ale jiné poškození je možné, nehodlám rozebírat motor pouze sendám výko ventilů a bude jasno. Jinak díky za tip.

2013-12-26 23:25:24

mbodo: podpálený ventil by měl za příčinu ztrátu komprese, nešlo by to do otáček tak hezky, jak vidíme na videu. zlomené vahadlo by někde muselo být, nevypaří se, někde by jsi slyšel kovový zvuk. poškozená vačka by zase asi šla slyšet.

osobně bych skouknul pořádně to sání. pokud bych si byl jistý, že je OK , tak bych připlácl hadr na výfuk, koukal jestli to někde nevalí, mělo to začít chcípat, ale netrap to do chcípnutí. a až pak bych šel do pokusů, které nejsou zadarmo, tzn sundání víka atd. prostě ten zvuk znám jako zvuk sání, možná při troše vůle bych řekl výfuk.


Odpovědět

1  2  3