Fórum - Téma


CX-7 Kouří motor


Fórum CX-7 CX-7 Kouří motor

Informace o modelu: Mazda CX-7


1  2

2016-09-18 10:10:30

Dobrý den pánové, včera jsem koupil nádhernou CX7 RV 2008 2,3 turbo, najeto 65500km. Auto překrásné, netknuté, al evčera při asi dvacetiminutovém stání a motoru v chodu jsem zjistil, že motor modře kouří, když jsem to projel, kouř zmizel, dnes opět jsem to nechal po zahřátí klapat na místě a opět modrý kouř a smrad spáleného oleje. Minulý měsíc bývalý majitel vyměnil olej a nalil do motoru údajně 10W60, nemůže to být tím, že je moc řídký a kroužky ho na volnoběch špatně stírají? Mám z toho docela bobek.

doris  
Doris
2016-09-18 11:02:07

Obávám se, že jsou v háji pístní kroužky. Olejem to nejspíš nebude, ten zas tak řídký není. Kdyby tam byl nějaký 0w-30, tak budiž, ale "desítku" dáváme i do auta, co má najeto 500.000km a je to v klidu. Chladný motor má větší vůle, takže ty netěsnosti jsou výraznější a olej se dostává do spalovacího prostoru = modrý kouř; po zahřátí se ty materiály roztáhnou a může se to jevit O.K. Můj názor.

 míra
2016-09-18 12:10:39

vlasta: Otázkou je,proč bývalý majitel tam nalil tento olej.5W60 se používá při hodně sportovním režimu nebo při vysoké spotřebě oleje.Předepsán je 5W30,10W40,5W40.Majitel se evidentně snažil zamaskovat tento problém.Ta spotřeba může být zapříčiněna kromě zapečených kroužků i stavem gufer na dřících ventilů.Ale při tak nízkém nájezdu?

2016-09-18 13:19:46

Tak jsem byl v bazaru kde jsem to koupil, koukali na to a že to vidí prvně, zahřáté auto, neni v tahu a po par minutách začíná motor postupně hulit a když jsem přidal plyn, tak jsem jim zahulil halu. Takže kontrola stavu náplně, jestli to, když se olej menil nebylo prelito, bohužel nebylo. První věc vyměnil olej a dam tam ten co tam patří a uvidíme, údajně by to mohlo byt i tim, ze ten olej je moc ridkej a kroužky ho údajně dobře nesetrou, ale pak by to mela byt asi někde vůle, každopádně motor táhne jak ma, nikde nic nesvítí, nekope neklokta, žádné pazvuky pravidelný, tichý chod. Mam si zajet někam do servisu at dají vyjádření co s tim je a oni budou řešit řekl a má či, UFF jsem z toho dost vykolejen.

 míra
2016-09-18 14:24:27

vlasta: Určitě zajed k někomu,kdo dělá Mazdy,to hulení může dělat i turbo,přepouští olej do sání nebo může být i čiplý motor(ale to by hulilo hlavně při zátěži)Ale nejdříve zjisti přesný úbytek oleje,třeba na 1000km.V tomhle stavu hodně trpi lambdy a katalyzátor a to stojí balík peněz

2016-09-18 15:00:51

No já právě tady v okolí Litoměřic nikoho neznám kdo by dělal právě Mazdy, tak mi asi nezbyde nic jiného než zajet v pondělí do Mazdy v ÚSTÍ nad Labem a to bude asi kláda za jejich služby...

2016-09-18 18:26:04

RV 2008 a najeto 65tis. ?! A jaká k tomuto číslu byla historka?

2016-09-18 21:15:50

j.hybl: tak původně předváděčka ma Mazdě, pak jediný majitel co moc nejezdil, vše doloženo el. serviskou a vše po ověření sedí.

Tak poslední verdikt je: zřejmě turbo, volal jsem známu do mazdy a ten mi suše sdělil, to si hochu připrav batoh, kolem 60 bez dph, bez těsnění a práááce.:) a to jim fakt nedám, hledám jinou cestu, zřejmě repas, ale zatím nic. Ráno jedu na měření turba do Mazdy v Ústí. Pak se uvidí...

2016-09-18 22:52:39

vlasta: Kup si nový turbo třeba z Anglie http://www.total-mps.co.u...zda-oem-turbocharger.html

2016-09-19 06:58:55

vlasta: tak já 2009/ 98tis, a také vše sedí i v mazdě potvrdili (v databázi i v servisce) a to je mi právě divné.... takovéto auto prostě musí jezdit, nevěřím tomu. u mě je naštěstí motor v pořádku

 míra
2016-09-19 14:57:40

j.hybl: Znám ve svém okolí hodně majitelů stejných nebo obdobných vozů a dokonce i dieselů,kteří horko těžko splácejí úvěr na toto auto a na palivo jim už moc nezbývá.A zrovna tenhle motor nepatří zrovna mezi nejúspornější.Takže k těm nájezdům bych i věřil,hlavně u benzínů.(koupené v českých hájích)

doris  
Doris
2016-09-19 15:22:59

míra: Přesně tak, navíc je to věcí majitele, jak své auto využívá.

j.hybl: Každý z nás je jiný a má jiné požadavky. My máme v rodině tři auta a s M6 jsme za deset let najezdili jen 60.000km. Pokud si někdo myslí, že auto střední nebo vyšší třídy musí mít zákonitě nalítáno vždy mnohem víc, je to pochopitelně jeho názor, ale není na místě kategoricky škatulkovat všechna auta a lidi jen dle svého mínění. Pokud nemáš jasný důkaz, že je tachometr stočený a km tudíž nesedí, není na místě soudit.

To, že má auto vadu na motoru nebo turbu, nemusí přímo souviset s nájezdem km. Je to závislé na způsobu užívání, jak se k tomu majitel chová, a v neposlední řadě i na kvalitě komponentů a štěstí či smůle na konkrétní auto. My jsme třeba měli s M6 velkou smůlu, motor šel po 25.000km do kytek vinou výrobní vady, bohužel se projevila až po uplynutí záruky. Oprava - tedy výměna za jiný motor nás vyšla na 110.000,-.

2016-09-19 17:16:13

OK jsem jen rád, že tedy ty kilometry sedí a nekoupil jsem nic stočeného... mám tedy diesel a spotřeba 8 litrů mi nepřijde velká, ovšem s tím benzínem to máte pravdu!

2016-09-19 18:15:23

Tak pánové, hulení na pokračování, v mazdě mě nevzali že toho mají moc...OK dobrá, obrátiul jsem se na známého ten mě poslal za servisákem, aby s epodíval na odfuk z klikovky, že to občas bývá přicpané a na volnoběh tam vzniká tlak který tlačí olej do turba a to ho puští ven do katu a výfuku, servisák nemohl ten odfuk najít, sundal bakelit z vrchu tam byl interkoler nebo jaká kokotina, nevím, myslel že našel správnou hadici, rozpojil a ona spíše lehce přisávala, OK vrátil to tam, nechali jsme auto klapat až zase začalo hulit a on otevřel nelejvák na olej jestli to hulení mizí, nemizelo, tudíž údajně odfuk od klikovky dobrej. Zastavil jsem se pro sichr ještě u jednoho borce a když jsem mu převyprávěl celou anabázi, tak se zeptal co je tam za olej, já na to že majitel tam lil, 10W60 a on, a tady máte závadu, okamžitě motor zahřejte, vypusťe, udělejte důkladnej prúplach a nalejte co tam patří, možná že to bude ještě chvilku hulit, ale to si sedne, ten olej tam nemá co dělat, je tak řidkej, že pokud motor běží na volnoběh, stírací kroužky ho nejsou schopny steřít díky vůli, tak zítra jdeme vyměnit olej, ale ještě před tím, musím na reklamaci do AAA, už mi kvůli tomu volali, tak uvidíme co vymyslí, jen se bojím že sepíšeme závau kterou mám mimochodem i natočenou na video u nich na place jak to hulí a oni možná nabídnou nějakou pidi slevu, nebo výměnu auta ve stejné ceně, já jsem se ale do toho auta snad zamiloval, nechce se mi ho pustit, ale co když to není olejem a juká tam na mě někde závada za X desítek tisíc, já už se v tom tak nějak ztrácím....

2016-09-19 23:26:26

vlasta: jestli je 10W60 řídkej olej, tak já sem santa klaus To je myslim hláška dne mechanik asi specialista.

Naopak 10W60 je olej celkem hustej s vyšší vyskozitou používanej například v závodních motorech s extrémní zátěží, který se před jízdou nechávaj dobře prohřát.

2016-09-19 23:34:52

lukex87: no přesně, o tom to je, motor kouří když je prohřátej a klape 10-15 minut na místě, pak začíná hulit, údajně proto, že je prohřátý natolik, že je hodně řídký a kroužky ho nedokážou tak dobže setřít, ale prodávám jak jsem koupil, já se v tom nevyznám... Škoda jen ž esem nejde video, by jsi viděl

jak hulí motor na volnoběžku

2016-09-19 23:41:38

vlasta: To je největší blbost. Olej 10W60 naopak ve vysokejch teplotách funguje nejlíp. Vadí mu naopak jízda za studena, protože je moc hustej.

Každopádně já osobně bych do disi motoru nelil nic jinýho než 5W30 nebo 5W40 (možná do vyběhanýho 10W40)

Pokud by byly kroužky KO že by nestíraly olej jak maj, tak to zjistíš, když změříš komprese. Pokud budou komprese nízký, tak jsou kroužky mrtvý nebo totál zapečený takže bych zkusil dekarbonizaci a když to nepomůže, tak výměna kruhů tzn rozborka celýho motoru.

Mimo jiný bych se podíval do hadic k intercooleru jestli nejde olej přes turbo.

2016-09-20 08:13:18

A když půjde olej přes turbo, což byla také jedna z možností, co to značí?

2016-09-23 07:51:35

vlasta: já jsem z UL a jezdím do autob.e.k. tam ti poradí, ale oprava bz tě tam vyšla na raketu.

2016-09-23 11:16:17

saffa: No já jezdi do Autobek už z minulou mazdou a jsou neskutečně drahý, byl jsem tam teď také a řekli mi, připravte si batoh, pak se vycenili, 65000+ těsnění+práce, tak to jsem zavrhnul, nejsem blázen.

Auto jsem dal tady v Litoměřicích do servisu Radek Gillar a rozpočet je podstatně, ale podstatně menší, to se nedá srovnat.


Odpovědět

1  2