Fórum - Téma


CX-7 na LPG


Fórum Tuning a úpravy CX-7 na LPG



1  2

doris  
Doris
2008-05-04 13:44:10

Peca: Pravda, v mnohém souhlasím. To parkování v podzemních garážích je problém, je třeba počítat s každoroční revizí a auto s LPG, co vím od majitelů, víc trpí korozí výfuku. Jinak k té výdrži - pokud se používá kvalitní plyn, tak by to něco mělo vydržet, i když je doporučeno to občas projet na benzín, aby se motor "promazal" (cituji majitelé aut na LPG), ale s tím nájezdem km bych až to až tak růžově neviděla. Už pár mechaniků mi potvrdilo, že LPG zkracuje životnost motoru auta oproti benzínu, na který to bylo původně stavěné. Naše Primera má najeto cca 300.000km, což je pro tento motor v pohodě, jsou schopny překonat i milion km, při správné péči( potvrzeno autorizovaným prodejcem, kde už pár takových aut měli). Dávám tomu vše, co jest třeba - kvalitní palivo, olej a filtry. Vizuální stránka toho auta je už jen třešničkou na dortu, ale na provoz nemá vliv. Benzínové Primerky tohoto typu vydrží s motorem bez zásahu taky hodně, viděla jsem už i exemplář, co měl na tachometru 800.000km a jezdil v pohodě a majitel se s tím nijak moc nemazlil. Ta s LPG skončila po necelých 250.000km, motor byl natolik vyběhaný, že by pomohla jedině nákladná GO. Co si vzpomínám, tak s tím autem měli co chvíli problém, než kleklo úplně. Mám tak nějak z LPG smíšené pocity. No koneckonců ono ty současné motory jsou už natiolik citlivé a složité - mám na mysli hlavně diesely, že tam stačí natankovat párkrát horší palivo a jde to do kytek.

Přestavbu na plyn bych uznávala jedině v případě, že by toto prováděl autorizoavný servis se souhlasem výrobce auta, který by na toto poskytoval záruku. Pak bych měla jistotu, že takový zásah je pro motor neškodný. Nejsem ale mechanik, je to jen můj osobní názor podložený fakty a zkušenostmi jiných.

2008-05-04 14:39:12

No uvidime casem, jestli se ta moje prestavba nejak projevi na kvalite jizdnich vlastnosti. Kazdopadne nepocitam s tim, ze to auto budu mit dyl nez 4roky a do te doby chci abych vyuzil penize ktere jsem do toho vrazil. Mam sice auta rad, ale nejsem takovy silenec abych 10let stare auto opecovaval a vrazel do nej nehorazne penize za udrzbu, ktere mnohonasobne prekroci hodnutu auta. Kazdopadne urcite nezanedbam pravidelne servisy s vymenou oleje a filtru po 15-20tis..ted jsem tam menil pri 124tis olej LM MO2 10W40. Jinak co se prestavby tyka, delal to autorizovany servis na prestavby, ale mas pravdu v tom, ze je problem se zarukou u novych vozu. U noveho uz bych se hodne rozmyslel jestli ano ci ne. Pro me bylo tezke rozhodovani i u meho efka, ale zatim nelituju. Jo a s tim, ze by se auto melo sem tam projet na benzin, tak o tom mohu rict jen to, ze system sekvencniho vstrikovani pracuje plne automaticky s tim ze je ridici jednotka LPG napojena na kabely vstrikovani benzinu. Tim je pro kazdy valec rizen vstrik LPG stejne jako na benzin primo do saciho potrubi. Kazdy start auta probiha na benzin. Na LPG se system prepina automaticky po zahrati chladici kapaliny na 30° tak aby v reduktoru dochazelo k dobremu odparovani kaplane faze LPG na plynnou, ktera je vstrikovana. V zime kdyz mrzne se jede na benzin cca 5km nez system prepne. Jinak neni problem manualne prepnout mezi jednotlivymi rezimy. Jen start na plyn jde provest pouze nouzove a servisaci ho nedoporucuji. Jinak kontrola systemu se neprovadi 1x za rok, ale po ujeti 20tis km. Jde vetsinou o kotrolu tesnosti popr. o vymenu filtru. Ja nerikam ze je prestavbe super uzasna, ale nove naftove motory maji taky nakladne opravy, kdyz uz se neco po..., ale to uz asi nikdo nevidi. Kazdopadne jsem zvedavej jak tady budete chvalit naftaky az bude stat nafta 35kc. A copak Doris rikas na prestavbu aut na CNG? To uz automobilky taky zacinaji delat. Jen ten krok nejak nechapu vzhledem k cene CNG a pokryti CR cerpackama....

doris  
Doris
2008-05-04 15:46:56

No právě, ty přestavby na CNG vidím nejhorší v souvislosti s pokrytím čerpacích stanic v ČR, to LPG je mnohem lepší volba, protože jeho dostupnost je dobrá. Co a jak to přinese nebo veme motoru netuším, neznám zatím nikoho, kdo by na toto palivo měl auto přestavěné.

Jinak je fakt, že dnes se už pomalu přestává vyplatit koupě dieselu vzhledem k cenám nafty a taky náročnosti nových agregátů. Možná pro člověka, který s tím nalítá desítky tisíc km ročně se ta vyšší počáteční investice vrátí celkem brzy, ale třeba pro nás by to bylo zbytečné. Ročně už tolik nenajezdíme jako dřív, diesel motor si bere svých +/- 5 litrů nafty na 100km a krom výměny rozvodů co 90-100.000km nepotřebuje nic výjimečného. Olej měníme spíš, maximálně ho necháváme 8000km, běžně však se mění co 6000km v rámci doporučení výrobce a též zjištění z testů z laboratoře. Nestačila jsem se divit, v jakém stavu může být olej v sotva polovině výměnného intervalu, který předepisuje výrobce. Třeba u Mazdy 6 se výměna oleje realizuje co 20.000km nebo jednou za rok, ale osobně bych ho tam nenechala ani 15.000km, už v cca 10.000km vykazoval špatné parametry, ne sice všechny, ale už to pro motor nebylo dobré. Možná i to je jeden z důvodů, proč tahle auta pak začínají mít problémy s konzumací oleje, když se člověk řídí tím, co autorizáky doporučují. Ten stařičký diesel motor v Primeře si za 8000km neveme ani deci oleje. Tolik mé postřehy a zkušenosti.

2008-05-05 16:10:17

Pridavam jeden zajimavy odkaz, ktery jsem ted nasel. Sam budu sledovat dalsi kapitoly

http://www.hondaclub.cz/default.aspx?a=1554

doris  
Doris
2008-05-05 16:57:10

Hodně zajímavý článek. Každopádně těch negativ je tam celkem dost, které mluví proti přestavbě. Mně by vadilo třeba to poškozování sedel ventilů a větší opotřebení podvozku (tlumiče/péra). Myslím, že to bude mít vliv i na jízdní vlastnosti auta, což by mi jako majitelce vozu s výborným podvozkem pro sportovní jízdu dost vadilo. Mít třeba starší benzínovou Škodovku ( nebo VW), která jako tuctovka je pro většinu servisů dobře známa a už to mají vychytané, co a jak při přestavbě, asi bych to neřešila. Ale u zánovního japonce bych měla obavy. Člověk přecijen inklinuje raději k tomu, co je dostatečně prověřené. Je škoda, že motorová paleta je právě u tak parádního auta, jako je CX-7, tak ubohá.

2008-05-05 19:08:39

Ty sedla ventilu taky nehrozi u vsech aut a rekl bych ze tim trpi spis starsi auta. Uvidime s cim prijdou v dalsim clanku jaka byla realita. Vim, ze mi bracha rikal o kamosovi kterymu to uvarilo ventily na Hyundai accent. Tezko rict, kde byla chyba. Jo a to pretizeni neresim. I kdyz mam celkem male auto tak bych rekl ze je to podobne jako kdyz si natankujes plnou nadrz benzinu a taky se ti nejak zasadne nezhorsi jizdni vlastnosti. Ja myslim ze memu efku nejakych 20kg v zadni casti spis prospelo. Naplne nepocitam....plyn jde na ukor benzinu. Myslim ze to pretizeni je v pripade, kdyz si nejaky blazen natankuje plnou benzinu a jeste ma v kufru valcovou nadrz na plyn s objemem 80l. Jinak do meho toroidu se vejde 36l takze dojezd tak 410km. V nadrzi na benzin vozim max 15l. Kazdopadne se moc tesim na dalsi kapitoly at vim jestli jsem udelal chybu bo ne

2008-05-05 20:13:56

no já bych neřekl, že to žere stejně nebo o 10 % víc. Na benzín jsem jezdil za cca 7,5, na LPG tak 10 l (dle PC 9,4),

2008-05-05 22:10:32

No ja osobne taky nikde netvrdim ze to zere stejne...me to bere na benzin 7,5 a na plyn jezdim bez problemu do 8,5. Jen kdyz jsem ted nedavno letel do Brna a zpet po dalnici porad 130-140 ve ctyrech lidech tak si to vzalo 8,9. Ale docela by me zajimalo jak se jezdi s dvoulitrem za 7,5 benzinu

2008-05-10 22:41:05

dá se stím jet dálka i kolem 6, což jsem dělal na dovču do HR s novým vzduchovým filtrem, kde přes Rakousko byl průměr 5,9 - 6 a SLO a HR pak kolem 6,2, ale to jedeš s lehkou nohou a tak max do 120. Jinak jsem zainvestoval a pořídil si svíčky co tam předepisuje výrobce a to NGK PZFR6F tak jsem zvědavej kolik to bude ,

2008-05-13 08:48:57

Jenom jedena drobnost. Nevim jestli to tu uz nebylo, ale muj spolupracovnik ma Subaru Forester na LPG, prestavba byla provedena primo prodejcem. A vim ze ma v motorovem prostoru malou nadrzku na domazavani. Tim bych videl reseni "sucheho" provozu na LPG. Jinak taky uvazuju o CX-7 a LPG, jeden z duvodu prestavby je i to, ze si chci CX-7 dovezt z USA a tim padem bude stejne bez zaruky.

2008-05-13 10:39:33

Jj, protoze jsem ted posledni dobou zacal prolizat net kvuli tomu opotrebeni ventilu, na ktere jsem taky narazil, tak jsem se docet, ze to domazavani subaru davalo standartne kvuli zachovani zaruky. Ja o tom zacinam taky premyslet. Neni to vubec draha zalezitost a nechci riskovat poskozeni. Jeste to budu konzultovat s technikama od LPG jakou s tim maji zkusenost, abych nenaletel jen nejake reklamni masinerii. Zda se mi to podobne jako s Calgonem do pracek

2008-05-15 07:26:21

Jeste jedna vec u CX-7 kterou jsem se docetl. Mozna uz to vite, ale evropska CX-7 jezdi na Natural 98 a americka na Natural 95 - z toho vyplyva i o neco mensi vykon

2008-05-20 13:06:29

Mym nazorem je ze LPG do Mazdy nepatri. Ale pokud uz to tam chces cpat, tak bych se poradila s Karlem Hlinou a nechala to udelat v Plzni na Aspekte. A ne u patlalka v horni-dolni, protoze to bude levny, ten by to auto mohl tay pekne poslat... uz jsem parkrat zazila jak takovy ty kluci s vlastni dilnou co bez problemu zvladaj octavky nebo zabozrouty, postupne odbourali dobrou mazdu.

2008-05-20 13:13:16

Tak ted jsem mluvila s karlem, pujde to, ale i kdyz ti to udela autorizovany servis mazdy, tak ti propadne zaruka. Ktera u evropskych verzi je 3 roky, u americkych 2 roky. Jinak to pry ma smysl jen kdybys fakt jezdil hrozne hrozne moc.

2008-05-20 15:01:07

K te zaruce, pokud si dovezu mazdu z USA, tak stejnak prijdu o zaruku, ne? Aspon u subaru to tak plati. A ohledne toho plynu, pokud si koupim auto za 400-500tkc, tak to urcite nepovezu k Tondovi do stodoly, at mi tam soupne LPG, zase takovy dobrodruh nejsem Jinak diky za info

2008-05-20 17:53:01

Pánové, je sice fajn, že máte starost o sedla ventilů a jejich promazávání, nicméně u přímého vstřiku musíte něčím chladit benzínové vstřikovače, které čouhají přímo do spalovacího prostoru (nejsou před ventily v sacím potrubí - jako třeba zmiňovaný Subaru Forester), jinak vám uhoří. Proto je nutné, aby jimi lehce procházel benzín a chladil je.

2008-05-20 18:42:13

Přátelé motoristi, děkuji Vám upřímně za plodnou diskuzi, kterou jsem tady nechtíc rozpoutal, nicméně mezitím, co se tu handrkujete o to, jestli plyn maže, či nikoliv, koupil jsem si nový model Audi A4 avant, s motorem 3.0 TDI. Vyřešil jsem tak spotřebu, výkon i nákladový prostor. Někdo jistě řekne, že CX-7 je jiná kategorie, což je fakt, ale pro mně je důležitější, že do Audinky nacpu ještě víc věcí, jedu za 7 litrů nafty a CX sedmičce uletím s "pouhými" 240 PS a 500 Nm jako papír, kdy si vzpomenu. Akcelerace 0-100 je totiž za 6,3 s a maximálka omezená na 250 km. Možná si myslíte, že jsem za to dal ranec, ale využil jsem starou známost v Německu a vyšlo mě to jen asi o 100 t. dráž, než CX-7 u nás. A vovovovovotom to je.

2008-05-20 22:14:09

Jsem si rikal, ze ses tu dlouho neukazal no tak at ti to dlouho lita a hlavne at ti na tech nasich silnicich dlouho slouzi vsechny casti podvozku. Kazdopadne nova audi A4 v 3.0 musi byt fakt tezky kalibr....nejcasteji ten motor vidim v A6

2008-05-20 23:41:02

jirkaK - hlavně si to dobře pojisti, Audi, WV a Škoda jsou nejkradenější auta

2008-05-21 01:20:02

jirkaK: Jó, A4 Avant s 170 kW/500 Nm 3.0 TDI v kůži bych si nechal za nějakých 900 s daní taky líbit (na 800 mě vyjde u mého dealera nová CX-7 v maximální výbavě Revolution High).

Mám ale obavu, že je to nerealizovatelná představa, takže nakonec skončím u 138 kW/400 Nm 2.2 MZR-CD Mazdy 6 GTA Combi...


Odpovědět

1  2