Fórum - Téma


CX-7 na LPG


Fórum Tuning a úpravy CX-7 na LPG



1  2

2008-04-27 14:16:30

může mi prosím někdo poradit, zda existuje možnost přestavby na LPG u modelu CX-7 ? Pokud to tu někde už je, tak se omlouvám. Dík

doris  
Doris
2008-04-27 15:05:14

Možná existuje tato možnost, ale nechápu, proč u takového prakticky zánovního auta jako je CX-7, kde je turbo a našlapaný motor včetně velmi složité techniky, uvažuješ o degradaci v podobě LPG? Já nevím, pokud to je kvůli spotřeby, tak přece u takového auta se s tím musí počítat už při koupi, že motor 2.3T si vezme víc. Zkus to zvážit, zda to zato stojí. Pokud máš auto ještě v záruce, tak přestavbou na plyn o ni příjdeš a žádnou reklamaci už nikdy neuplatníš. Já bych si osobně plyn nedala ani do 16 let starého auta. Ber to prosím jen jako můj názor daný tím, že jsem už viděla dost zničených aut vlivem přestavby na LPG.

2008-04-27 15:08:32

Souhlas, kolega sice chce CX-7, ale čeká na slíbený diesel, jelikož si uvědomuje spotřebu, nemluvě o tom, že turba LPG nemají rády, také je škoda přijít o prostor v autě, i to je snad jeden z důvodů koupě takového vyjímečného vozu.

2008-04-27 17:59:49

na vysvětlenou : končí mi leasing, mám turbodieselový auto přečipovaný na výkon cca 220 k, se spotřebou cca 6,5 litru. Byl jsem si vyzkoušet u dealera CX-7, protože se mi moc líbí a vážně o ní uvažuju. Tak jsem vynuloval počítadlo a ujel asi 20km, načež to ukázalo spotřebu 21,5 litru Samozřejmě, že jsem tomu dával řádně zabrat, nicméně s tou naftou se prostě i při stejným režimu nedostanu nad 8 litrů, přičemž dynamika a jízdní výkony se dají směle srovnat. Proto mně napadlo, že by se ten šílenej handycap spotřeby dal eliminovat plynem. Nemám s tím naprosto žádný zkušenosti až na to, že kolega dovezl z USA nějakýho oberžrouta a na plyn ho předělal. Jinak ale nemůžu souhlasit s tím, že kdo má na takový auto, musí mít i na benzín. Auto za nějakých 900 t. Kč nejsou zase tak velký peníze, ale když najedu nějakých 70 t. km ročně, stál by mně benzín oproti zmíněný naftě navíc tak 150 t. Kč a to už je na pováženou. Pokud mě stát dneska nutí, nechat si auto 5 let (doba odpisu vozidla), vyplatí se mi koupit si zase silnej turbodiesel, byť v pořizovací ceně i dražší. V tom případě je můj favorit A4 3.0 TDI nebo BMW 330 (335) D. Jsou sice dražší, než diskutovaná CX-7 a je to i jiná kategorie auta, ale ekonomika provozu jednoznačně nakonec vítězí. Přesto bych se závěrem ještě jednou zeptal na ten plyn, a sice, co u něj motoru hrozí nebo proč by neměla být záruční reklamace uznána. Pokud vím, tak některý automobilky dělají alternativní pohon benzín/plyn zcela běžně.

doris  
Doris
2008-04-27 20:23:08

Ano, ale japonci plyn do aut nedělají, viděla jsem to z výroby třeba u Renaultu. Japonci mají vynikající benzínové motory (dnes už i diesely se systémem Common - Rail v mnohém převyšují zastaralé německé chrochtáky s hrubým chodem a horší spolehlivostí) a ty budou bezvadně sloužit jen za předpokladu, že se jim dostane toho, co jest třeba - to znamená kvalitní olej, palivo a slušné zacházení. Plyn to ovšem není. Žáden autorizovaný servis neuzná reaklamaci při zásahu do motoru, leda že by to sami dělali, o čemž u Mazdy pochybuji, a plyn je zatraceně velký zásah. Může zalepit trysky, odrovnat čerpadlo aj, toho je spousta, vem si jen ten fakt, že benzín obsahuje aditiva, která zajišťují i mazání motoru, to plyn neumí. Takže pokud bych měla auto "na dorážku" , kde by už nebylo třeba uplatňovat záruku, tak při nájezdu takového počtu kilometrů by to možná za zvážení stálo, u nového auta je to jiná, tam bych si nedovolila zasahovat do motoru. Pokud Ti jde o spotřebu, zůstaň raději u dieselu, CX-7 s motorem 2.3T je dělaná pro jinou skupinu zákazníků, kteří upřednostňují zážitek z jízdy s tichým a výkonným motorem. Co vím, tak se s tím dá jezdit i za průměrných 12-15l/100km. Jedině si pak počkej na dieselový motor, který se do CX-7 bude taky dávat. Jinak jak psal Zhortom, když má člověk na dražší auto, akceptuje i spotřebu. Byla to často i slova autorizovaných prodejců.

2008-04-27 20:29:51

Museli by se vyjádřit zkušenější, ale i Doris psala ohledně mazací schopnosti benzínu, nevím, jak je to po spálení, ale jde o turbo, jestli to snese. A jestli bude dostávat potřebný tlak.

Jak už jsem psal, měl by časem přijít DIESEL...................................

2008-04-28 15:15:46

s turbem to nemá nic společnýho, jde o palivovou soustavu, tedy hlavně trysky a čerpadlo. Je fakt, že to může asi odejít mnohem dřív, než by bylo zdrávo.

doris  
Doris
2008-04-28 16:26:48

Co vím, tak Japonci mají ty motory hodně dobře vymyšlené, ale jak jsem psala, musí se jim dávat, co jest třeba, aby bezvadně a dlouho fungovaly. Vem si třeba jen fakt, že se množí reklamace u moderních dieselů, kdy se poškodí čerpadlo nebo odejdou vstřikovače vinou nekvalitní nafty. Všechno to jsou pořádně drahé díly. Už to u nás došlo tak daleko, že výrobci aut začínají reklamace odmítat, protože lidi jednak tankují kdejaké levné sviňstvo, aby ušetřili pár kaček a nebo i mnohé benzínky tu naftu pěkně šidí. Teď si vem, co by s motorem, jenž je konstruován na benzín a vyznačuje se velmi složitou a citlivou elektronikou, která snímá a vyhodnocuje spoustu informací ohledně chodu motoru a celého vstřikovacího systému, udělal plyn?

2008-04-28 16:58:19

Přidávám se k Doris s názorem..pokud chceš jezdit za málo a mít velký výkon,jdi zase do nafty od bmw či audi.Já sám mám japončíka z jiné stáje od subaru s 230ps a tam na turbo verze snad ani žádný plyn nedávají..Prý to i zkoušeli,ale pro motor to nedopadlo dobře..bál bych se pak o auto,nezbývá Ti nic jiného než benzin a trochu se umravnit na cestách anebo nafta,se kterou se jezdí bezvadně a za míň,ale nikdy nevíš,co natankuješ do nádrže..dnešní naftové auta s velkým výkonem potřebují kvalitní naftu

2008-04-28 20:21:59

to Doris: sice mám trochu problém nechat si tyhle rozumy radit zrovna od ženský, ale musím ti dát nakonec za pravdu. Za svůj motoristický život jsem vlastnil asi 20 soukromých a nepočítaně firemních aut. Auta jsou v podstatě můj život a hobby. Nicméně s plynem jsem nikdy neměl dočinění, takže se raději ptám. Jezdím opravdu dost rychle, takže auto s motorem, jako má CX-7, by mně fakt brzo sežralo. Není to o tom, jestli na to mám, ale o tom, umět si spočítat, jestli to vůbec má nějakou myšlenku. Proto mi z toho vychází opět ten diesel, byť v pořizovací ceně dražší.

doris  
Doris
2008-04-28 20:38:48

To je v poho, mám na ženu poněkud netradiční záliby a auta patří mezi TOP. Je to fakt, že motor v CX-7 2.3T není zrovna pro úsporu a při takovém nájezdu kilometrů a dnešních cenách paliv by to znamenalo hodně drahý provoz. Na to je opravdu diesel mnohem lepší volba, krom toho turbo u benzínu si myslím že nevydrží tolik, jako u dieselu, který není třeba až tak točit , neboť mívá maximum krouťáků mnohem níže. Osobně upřednostňuji nezasahovat do motoru, zejména u nového auta s platnou zárukou. Dá se tak vyhnout následným problémům, které mohou narozdíl od očekávaných úspor přinést velmi nepříjemné komplikace a vše řádně prodražit. Zkus ještě zvážit možnost dieselové CX-7 (motor bude nejspíš se systémem Common- Rail a solidním výkonem), Mazda patří k velmi spolehlivým značkám a za celkem solidní cenu toho nabízí opravdu hodně.

2008-04-28 20:50:10

to je samozřejmě potenciálně dobrý řešení, ale ptal jsem se na to u dealera Mazdy a tam nevěděli o naftě do CX-7 zhola nic. Pokud by tam byl ten stávající dvoulitr, bude z toho ještě větší hlemýžď, než je v M 6. Ta "šestka" je taky nádherný auto, ale motor se 140 k, co neakceleruje ani pod 10s už dneska nikoho neohromí. Takže pokud CX-7 v naftě, tak by tam museli dát něco mnohem silnějšího. Jenže co a hlavně kdy, když dneska ještě nikdo nic neví.

doris  
Doris
2008-04-28 21:21:57

To je fakt, M6 je lehčí auto než CX-7 a jest pravdou, že M6 s 2.3T jede daleko dynamičtěji než CX-7 se stejným motorem. Sice nevím, zda nemá CX-7 jiné zpřevodování, nicméně už to tak nejde. Tudíž i další motorizace se budou v CX-7 nejspíš jevit jako línější. Ideální by byl alespoň vznětový 2.5 na takové auto.

2008-04-28 23:51:11

U některých dealerů holt ví velký kulový. CX-7 bude mít s lehkým faceliftem i dieselový motor 2.2 135 kW/>400 Nm. Tento motor by měl jít podle nezaručených zpráv jít objednat do nové šestky se 118 a 135 kW do výroby po prázdninách (tzn. podzim-zima tady). Dvoulitr následně bude mít snížený výkon 95 kW a bude plnit funkci základního dieselu.

Jinak CX-7 přestavět na plyn lze, dělá to co vím třeba italský Tartarini, nicméně počítej s tím, že stejně jako u všech přímovstřikových benzínů po přestavbě na plyn, i u této verze ti to bude spotřebovávat benzín. V nízkých a vysokých otáčkách to přímo na benzín pojede, ve středním pásmu to bude k LPG lehce stříkat i benzín, aby se chladily vstřikovače.

2008-04-29 08:22:55

díky za kvalitní odpověď. Obávám se sice, že japonská "nafta" s tím příliš hýbat nebude ani se 135 kW, ale je to jistě řešení. Měl jsem před časem dvě dieselový Toyty a byť zcela bez problémů, prostě to nejelo. To z německých dieslů bych naopak vylít z kůže, ale zase krásně jedou.

Apropo, co na ten plyn říká Pampalini v souvislosti s životností ?

2008-04-29 13:56:16

včera jsem se stekal s jedním majitelem CX7čky, mezi řečí došlo i na to koli to žere a říkal že to občas dost prožene a stejně je na průměrné spotřebě cca 12 litrů benzínu...

2008-04-29 14:35:52

tak to je bezmála na dvojnásobku toho, co jezdím s naftou a proháním to furt. Ne, to prostě při těch najetých kilometrech nepůjde. Mít to jako druhý auto, se kterým najedu 10 t. km za rok, je mi to jedno.

2008-05-03 20:29:18

Jako uzivatel LPG i kdyz zatim kratce (cca 4tis km) nemuzu souhlasit s tim, ze LPG do japoncu nepatri a uz vubec nesouhlasim s Doris v tom, ze se do zadneho japonce nemontovalo LPG standartne. Co vim tak Subaru to davalo do sveho legasy. V te dobe to bylo reseni kvuli absenci nafty u subaru. Jo a o tom, ze se LPG vstrikuje jen ve strednim pasmu otacek tak to je pro me novina. Mozna to tak nejaky system ma, ale ja o tom teda nevim. Sice osobni zkusenost s prestavenym turbomotorem na LPG nemam, ale myslim, ze net je plnej diskuzi o LPG kde se da najit hodne info, ktere bude mit urcite vetsi vahu nez tady od lidi, kteri nemaji o LPG ani paru. Jedine s cim tady souhlasim, je fakt, ze pokud se predem nedomluvis s prodejcem tak prijdes o zaruku. Jedine sehnat nejaky autorizovany servis ktery by mel s prodejcem uzavrenou smlouvu, ale to myslim u mazdy nefunguje. Ma to tak myslim koncern VW a mozna nejaka italie. Jestli u sveho dalsiho auta zustanu verny mazde tak to bude nova M6 a zrejme opet pujde prestavet na LPG, ale nebudu resit problem se zarukou, protoze opet koupim ojetinu Snad moje efko jeste 4roky vydrzi

doris  
Doris
2008-05-03 21:47:36

Hmm, tak o tom Subarku jsem to nevěděla, díky za korekci. Nicméně zastávám ten názor, že kdyby LPG byl tak vynikající volbou, dávali by ho výrobci aut místo benzínu běžně, čemuž ale tak není. Kdysi jsme narazila na Nissana, který byl předělán na plyn poměrně kvalitním způsobem a majitel si pochvaloval úsporu za palivo. Uvažovali jsme o jeho koupi, ale manžel nechtěl auto degradované plynem s bombou v kufru ani vidět....Šli jsme raději do dieselu a udělali jsme dobře. Po dvou létech provozu byl motor v tom autě s LPG K.O., podle vyjádření servisu za to mohl právě plyn, který bývá navíc v ČR dost nekvalitní. Pak si má člověk vybrat. S dieselem jezdíme v pohodě a úsporně dodnes, to druhé auto už není.

2008-05-03 23:40:22

Problem je v tom ze ne kazdy duveruje plynu stejne jako benzinu. Nekdo neveri ze je to dokonale zabezpecene atd. Jinak dalsi minus lpg je fakt ze s nim nesmi do podzemnich garazi. Podle me jezdi na LPG vice aut nez si myslite, protoze nekteri majitele luxusnejsich aut si zamerne tato auta nenechavaji oznacovat polepem aby je nekteri nepovazovali za socky jak tady nekteri narazite.....Valcove nadrze uz jsou take spise minulosti. Dnes se k sekvencnimu vstriku dava v cene toroidni nadrz misto rezervy. Muzete namitat ze pak se vali v aute rezerva...ja to neresim, mam tam standart dojezdovku a subaru to resilo lepici sadou. Jinak s tou vydrzi je to otazka. Ja sam zatim moc rict nemuzu, ale co vim tak 99% primer kterou vlastnis urcite neni v tak super jako ta tvoje, protoze je to opravdu o tom jak se o to auto staras. Pokud bude clovek pravidelne dodrzovat udrzbu u lpg tak s tim nemuze byt problem. Treba budu za rok az dva mluvit jinak, ale doufam, ze tomu tak nebude.....


Odpovědět

1  2