Fórum - Téma


CX-5 Doplňky, příslušenství, díly, tuning...


Fórum CX-5 CX-5 Doplňky, příslušenství, díly, tuning...

Informace o modelu: Mazda CX-5


1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 16

2015-01-22 08:55:50

magnetto: Můžu se zeptat, proč tu WIFI? to často někoho vozíš, kdo by ten internet v autě využil i za jízdy? Protože mě nenapadá moc důvodů, proč to mít v autě.

U nás v práci byl taky nápad že za jízdy budou pracovat na notebooku a kromě toho že ho není moc kam dát, tak narazili na problém nestálého připojení(časté výpadky).. To nemluvím o tom, že se spoustě lidem může udělat špatně když do toho hledí za jízdy.

Jediné co mě napadá tak max internetová rádia, ale to zas narážíme na pokrytí použitelného internetu-výpadky

Ovšem jako "fičura" dobré

2015-01-22 09:25:30

petapr: Přesně tak jsem to myslel... Měl bych k tomu 2 využití

  • Všechno propojené díky Wi-Fi a to např. černá skříňka, telefon, notebook....
  • Internet v autě (jako to mají třeba autobusy) bych využil jako bránu kde bych měl připojenou nonstop navigaci, mobil....

Je to jen blbej plán ale mohlo by to fungovat :)

dad
2015-01-22 09:27:44

Ahoj, můžu se zeptat na tu korozi? Kde se objevila a jak staré auto máš?

Díky.

2015-01-22 09:31:05

dad: Ahoj. Možná si řekneš že jsem blb a že nemám v této diskuzi co dělat, ale nemám Mazdu typu CX-x. Mám Mazdu 323F (BJ) z roku 2000 a řeším "ještě nerozsáhlou" korozi zadních lemů..

Není to nic tragického ale beru toto a motor jako prioritu. Potom se budu teprve zabývat interiérem. Myslím že můj profil a fotky v něm jasně ukazují čemu se věnuji a tak tady občas někomu pochválím nebo se zeptám na příspěvek..

dad
2015-01-22 09:33:31

magnetto: Díky, trochu jsem se té koroze lekl a na profil jsem nekoukal.

2015-01-22 09:37:40

dad: Chyba Myslím že u nového auta jako je CX koroze jen tak rychle nehrozí.. pokud teda nejezdís po poli, neodíráš ostatní auta při parkování.... Jednou to ale taky budeš řešit

2015-01-22 11:09:58

magnetto: k tej korozii: mna celkom vystrasila prirucka technikov v mazde, kde maju aj pre CX5 napisane "dokladna kontrola korozie, lemov, bobuliek a skrabancov" cize si evidentne robia starosti. Ja mam antikorozny nastrek podvozku a dutin takmer od novoty tak snad to vydrzi par rokov kym sa nebude predavat magduska

Pre wifi mam jednoduche riesenie - urobi si z telefonu wifi hotspot. to ma skoro kazdy smartphone a ak mas 3g alebo nebodaj LTE mobilne pripojenie tak ten hotspot bude krasne stihat beznu pracu/emaily/internetove radio.

To internetove radio tiez poriesis tak, ze to budes prehravat na mobile ( 3G ) a mobil budes mat sparovany cez bluetooth s radiom malo by to fungovat

navi v mobile je tiez online cez 3G. Tu mi skor chyba v CX5 infotainmente mirrolink funkcia pre android. novy MZD conncet to uz myslim ma.

ja som teraz kupil tablet LG8,3´ a drziak na hlavovu opierku aby syn mohol na dlhsej ceste pozerat rozpravky a je to uplne skvele.

2015-01-22 11:16:00

tibalt: Super řešení... Hotspot používám (doma mám i repeater) ale v autě mne to teda nenapadlo.. Takže vyřešeno

2015-02-19 21:54:34

Priatelia podvecer som sa vratil z belgicka kde mi robili re-map ECU ( Chip ). Ako som slubil, podelim sa o skusenost, ktoru myslim nema vela tu-pritomnych kolegov ( specialne z G motorom ).

na uvod musim upozornit na 3 veci

1, niesom v ziadnom zvazku z BR Performance, ktori mi robili chip, okrem zakaznickeho. Niesom spolumajitel ani plateny marketingovy bloger

2, bude to trosku obsiahlejsi prispevok, a hodim ho aj do kategorie M3 a M6, kedze motory mame rovnake a myslim, ze informacie su to velmi zaujimave

3, nikoho nechcem na nic navadzat. ci do toho pojdete je cisto na vasom uvazeni.

Vseobecne intro:

Nad chip-tuningom som uvazoval uz roky este s mojou byvalou talianskou laskou Alfou 147 1.9jtdm 88kw . Vzhladom na vyssie rizika spojene s chipom dieslu ( egr, turba, dpf, vstreky, zataz na prevodovku ) som to nechal tak, ale ta myslienka vyskusat dostat z motora viac ako ponuka vyrobny pas.

Alfa sa musela z rodinnych dovodov ( kocik, kufor ) porucat, a prisla magduska . Sice to nebola laska na prvy pohlad, ale rychlo si ma ziskala a o to viac mne aj rodinke prirastla za par chvil k srdcu.

Diesel som nechcel zo subjektivnych dovodov a 165 ps vyzeralo celkom dostacujuco.

Original performance:

Nebol zly. na jazdenie v meste a kludnym tempom plne stacil. dalo sa s tym dokonca jazdit ako s naftakom 1500 - 2500 a kvalt vyssie bez protestov co je super. Ale taky dobry podvozok a sportove srdce si jednoducho pytalo viac zivota s pod kapoty. Dlha 6tka nutila k frustrujucej strate vykonu v tiahlych stupaniach pri dialnicnej rychlosti a celkovej dynamike skratka nieco chybalo. A to nemam problem tocit atmosferu do cerveneho, aby si niekto nemyslel, ze som cakal zazraky a vykon do 2500rpm.

Tak som ozivil myslienku upravy vykonu. S atmo to samozrejme nieje take izi ako s turbom, ale to ma nezastavilo v hladani. Po 2-3 mesiacoch som objavil BR Performance. Jediny mensi problem bol, ze firma ma pobocku v Belgicku, cca 260km od miesta kde zijem v DE.

BR Performance:

link sem nebudem davat. kazdy vie googlit a nebudem robit taku priamu reklamu. Ale nieje to garaz niekde v radovej zastavbe, ktoru si chtivy autickar prerobil na tuning dielnu.

Profi priestory, 3 meracie brzdy ( 2wd aj 4wd ). zvukove tlmenie, odsavania, chladenia. Vyfuky Akrapovic. Cisto. Proste profi.

Ako jedina firma spolupracuju z TUV Rheinland ( nieco ako nasa STK v Nemecku ). Ak chce Nemec oficialne zapisat zvysenie vykonu do TP, musi ist do luxemburgu, kde je TUV hned vedla pobocky BRP ). To ma uvrdilo v tom, ze ich brzdy su asi kalibrovane spravne, a vysledky su relevantne.

Ako som povedal, nieje to fero z garaze co si pusti brzdu a natuka do PC hodnoty ake chce.

Prichod do BRP:

Pred budovou stali: BMW M4, 2x M3 McLaren P1, Porsche RS2 a Panamera, Golf R, Audi RS4, V nutri mali na zdvihaku M135i ktora dostavala nove zvody a vyfuk od Akrapovica a na jednej brzde stala BMW M5tka. ( tu ked merali, bol to zvuk ako letecka turbina

Prve meranie:

Magduska isla na brzdu a kedze bola zohriata po dlhsej jazde na dialnici, tak ju iba kratsie dali do prevadzkovej teploty a zmerali. Vyskedok: 150bhp a 205 Nm.

Ked uvodny sok ustupil a skoncila moja sprska vulgarizmov na japonskych fuserov a oj+bavacov, technik mi povedal, ze to je uplne bezne. Mali tam pred par tyzdnami mazdu M6 G165 a tej namerali 147bhp a BMW bezne nameravaju aj o 30-40ps menej ako udaj vyrobcu. Proste je tam tolerancia a zalovat mazdu nebudem moct.

tak som to ako-tak rozdychaval. Popri tom sme sa bavili o ich skusenostiach s motormi. par ich zisteni:

  • skoro kazdy motor je iny. nemyslim 1.2tsi a 2.0tdi, ale dva rovnake motory davaju proste iny vykom

k teme mazda:

2.2D 175ps maju vacsinou namerane 145. Problemy ktore pozname - vacky a turba - poznaju aj oni. je mozne, ze mazda znizenim vykonu znizuje riziko? neviem.

  • v belgicku a holandsku su mazdy, specialne M3 a CX5 velmi popularne. cestou za den som stretol tolko ako za 3 mesiace tu v nemecku.

Remap a vysledok:

Remap trval dlllllho. robia kazdu ECU individualne. ziadne ze napoja krabicku a chod. Bol so tam asi 3 hodiny kym to bolo ready.

Magde sa pod pneu rozbehla brzda zas a ja som utrapene sledoval meranie.

vysledok vidite na foto v prilohe. Neveril som.

Technik bol spokojny. Remap vysiel velmi dobre. Vysledok vzdy zavisi od kazdeho motora, starostlivosti, ako je zabehnuty, ci bol zohrievany pred namahou a pod. Proste stale je to o tom, ako si sadnu jednotlive mechanicke casti a co z nich ECU dostane na kolesa.

Skusobna jazda - cesta domov a dojmy:

Velmi tazko to napisat triezvejsie ako "uzasne". Chut ist za plynom od 1700 vyssie linearne. ziadne hluche obdobie medzi 1700 a 3500 ako doteraz. Ziadny uduseny pocit a vahanie ci si dal kickdown alebo si sa pomylil. Slapnes a ides. ako píla. mal som pocit, ze som si z kufra vylozil dve vrecia cementu.

Motor je zivy, vyslovene si pyta plyn.

Vacsinu casu som isiel po dialnici, tak som mal moznost vyskusat prevazne 5-6 stupen. WOW. na 6tke nieje problem. netreba podradovat. krasne taha od 2500. Stretol som par crdi, tdi, a inych dechtakov, a ako im dochadzala energia v stupaniach, ja som si krasne plaval okolo s usmevom

na pichnutie sa do medzery v rychlom pruhu zo stredneho netreba stres a podradit z 6 na 4 aby som nebrzdil bliziace sa audi. proste nechas 5, alebo max ides z 6 na 5 a vybavene.

Vyjazdy zo zakrut na 3jke tlacia do sedadla.

Spotreba:

7.2l priemerna rychlost 100kmh, BG a NL 130, DE 140-180. par mensich stop-and-go okolo vacsich miest.

Sumar:

Kto tvrdi, ze cipnut atmo sa neda a ziskas max 2ps to urcite sam nevyskusal, a max mu to povedal kamarat co "chipuje" roky u seba v garazi boxom z ebay za 25 dolarov.

Jasne, ze ak mas z 1.6l atmo z vyroby 136bhp, tak ta rezerva vykonu je nizka. Ale ak mas motor, ktory ma 2l a potencial na 200bhp, a v tovarni ho upravia na nizsi vykon z dovodu emisii, rozptylu kvality benzinu ( 91-100 ci petrolej ci intervalu vymeny oleja 30tis km, tak ta rezerva tam je a staci ju spravne "odomknut".

Navyse u atmo odpada stres z posratym turbom, tlakom ( nemenis nasavaci tlak ) a dalsimi "kurvitkami" co ma naftak ( egr, dpf )

asi tolko. kto docital, gratulujem . Je to moja osobna realna skusenost. investiciu si kazdy musi zvazit a vysledok nieje na 100% garantovany. Niekto odchadza s plus 20, iny s plus 9.

2015-02-19 22:15:41

tibalt: Díky za info, ještě by bylo zajímavé vědět na kolik to přijde a co na to záruka-mám prodlouženou na 5 let . Mám 2,2D, v NDR na dálnici se dostanu na 200-podle tacho, ale pár koní na víc by se hodilo,hlavně při předjíždění

2015-02-19 22:20:21

Oooo man... Zni to vse vsechno verohodne. Pro me nejvetsi sok tovarni "podvykon"...

2015-02-19 22:24:33

namornik32: cena individualna. Orientacne najdes na ich webe podla znacky/motora.

Co sa zaruky tyka, realne pokial cielene nejde technik za tym kontrolovat mapu ecu, tak sa na to neda prist.

Z 2.2d dostavaju cez 200ps pozri ich facebook profil. Robili dost tych motorov uz

frankieboy: audi 4.2V8 atmo. 350 a 420 bhp power outputs. Rozdiel :ECU

1.2tsi verzie 89 a 110bhp. Tolko k podvykonu. Ked mas euro6 normu, asi ju lahsie dosiahnes s motorom co bezi na 75% vykonu ako na 95%

Nezijeme v dobe karburatorov. Ecu premapujes aj W12 na 90 ps

2015-02-19 23:28:16

tibalt: ja mam m3 165 aspon do ted jsem si to myslel, na vykon si sice nestezuju ale nahlohals me. Je pravda ze kamos ma m6 165 a stezuje si ze je to liny. Je to vetsi a asi jinak zprevodovany, ale jestli tam nema ani 150 tak se mu nedivim.

2015-02-20 09:16:08

frankieboy: ja som nemal v umysle nikoho nahlodavat. proste som zreferoval realitu ako som ju ja zazil. tiez som bol skepticky k tomu, ale ako som pisal vyssie, ta firma je spickova a funguje dlhe roky. ziaden fero v garazi. neverim, ze by mali tolko spokojnych zakaznikov a take referencie.

k tym meraniam tolko - maju to certifikovane na TUV, a tiez sa mi nechce verit, ze by riskovaly pruser a odrbavaly vysledky. Kdo pozna nemecky TUV vie, ze to je trosku ine ako STK na slovensku ( neviem ako v CR ) kde za par eur prejdes aj s autom ako mal fred flinstone

stal som tam ako merali povodny stav a videl tie krivky ako nabehli. to by museli mat neviem ako urobene aby to davalo ine hodnoty ako real. ked som neveril vyslednym 187ps, tak mi chlapik povedal ze to kludne da na druhu brzdu. ze vzdy je rozptyl merania 3-4ps, ale ze to je realny stav. mozno to dam premerat teraz este inde. uvidim, ci sa mi chce davat dalsich 80e za meranie len pre dobry pocit, ked som s tym autom jazdil a citil rozdiel.

este zaujimavost k tym tovarenskym hodnotam: pytal som sa ich, preco na webke/facebooku davaju deklarovany stav vyrobcu ( u mna 165 ps ) ked realne namerali menej. Iba v jednom pripade maju myslim uvedeny real na fotke na M3MPS ktora ma mat 260 a namerali 242

ma M6 G165 ktoru merali mala real 147ps, asi tak...

GT86tke namerali nejakych 170 miesto 200ps hehehe.

neuvadzaju to na fotkach na nete preto, lebo ludia sa potom pytali dilerov a cele to je pravne nebezpecne. ani ja nemozem teraz sudit mazdu lebo povedia, ze som motor zle zabehol alebo tankoval 91tku a je tam ta tolerancia neviem ci 5% ci kolko. plus tolerancia merania.

prikladam par foto len pre zaujimavost ked sa vam nechce hrabat na ich FB.

ja som tam stravil vcera pol dna a celkovy dojem vysoko profi. uz podla aut co im tam chodia vidno ze maju meno. nemali tam ochcafky 1.9tdi dymiace a vsetko akosi do seba zapadlo tak, ze to je fakt realita. Ti co to nevyskusaju a neveria, nech si pisu a myslia co chcu.

ja som spokojny.

2015-02-20 15:40:30

tibalt: No a co za to teda žádali od tebe? Jestli se můžu zeptat.

2015-02-20 20:26:17

tibalt: tak tohle mně fakt zaskočilo, až šokovalo!! 150 místo 165?? Odebírám časák Svět motorů, v rámci testů čas od času dávají nějaké auto, jedno jestli diesel nebo benzín, na měření výkonu, a nevzpomínám si že by u nového auta naměřili míň, víc jo! Fakt nekecám, kolikrát i u jetého auta neměří buď stejně, nebo jenom o trošku míň. Nemyslím, že by měli nejaký důvod si vymýšlet, to je asi jasné. A ještě kdysi na polském foru byl graf měření u M3 2,0 L 88kW a naměřili víc, pokud si dobře pamatuji. To neříkám, že ti nevěřím, dnes se vše řídí emisema.

2015-02-20 20:32:45

zdenooh: Asi brambora v laufu Kdoví co tam měřili.. Myslím ale že by jen tak nenabízel výrobce motor s x kW a ve zkoutečnosti tam bylo y kW...

2015-02-20 20:40:51

zdenooh: tiez som bol sokovany, hlavne tym, ze sa s tym stretavaju casto. Tak som guglil a napr v usa tiez pisali na mustang forach, ze na brzde mali mustangy aj o 30 koni menej a potom to premapuju na 30plus v porovnani s papiermi. To su tiez atmosfericke motory. Este byva problem v metodike merania vyrobcu. Motor moze mat 165ps ale na kolesa sa dostane aj o 20%menej. A zober si elektronicky plyn. Sak to vyzera tak, ze sa ta auto pomaly 3x spyta ci si to s tym zrychlenim myslel vazne a potom na vela po 5s sa nieco udeje.

magnetto: chod si odmerat a za kazdeho kona nad mas u mna pivo a za kazdeho pod ja u teba

Este raz, nieje to pravidlo a nikto netvrdi ze kazdy motor ma menej ako na papiery tak ziadna panika. Navyse ked o tom nevies tak to mas aj tak jedno a jazdis spokojne

2015-02-20 21:02:36

tibalt: Já se chystám do budoucna na BM... Vidím ale že ne vše je ťipťop.... Spousta dodělávek, nedokonalost... Krása to nepřebije... Je to škoda ale i tak od ní neupustím. Jsem rád za to že se tu všichni dělí o své rady

2015-02-20 21:37:04

No pokud by moje m3 nemela 165 tak to klidne jdu reklamovat. Myslim ze bysme my trojkari meli poslat do Belgie velvyslance na testy. Ja jsem asi na to linej a zaruka je zaruka. Kazdopadne v zari 2018 vyrazim west !


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 16