Fórum - Téma


CX-3 všeobecně


Fórum CX-3 CX-3 všeobecně

Informace o modelu: Mazda CX-3


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 14

2015-06-21 17:13:22

jaho: dle meho ta syrovost byla velmi znacna..takze si to auto budete muset poradne rozjezdit..nebude to jen motorem..zde bych to spise pripisoval i te 4x4 prevodovce. Bezna spotreba bude oscilovat kolem 7,5L na 100km tedy u verze 110kw s manualem...

2015-06-21 23:48:37

pepajosef: To si nemyslím, že za to mže 4x4. Neměl by to být stálý pohon zadní nápravy, ale připojitelný při prokluzu.

2015-06-22 11:01:23

jasiro: Opačně n? Já myslím, že stálý pohon přední a elektronicky připojí zadek. Ale je to solidní systém, vychází vzdáleně již z 6 MPS (elektronicky volí režim i dle trakce a podmínek jízdy).

2015-06-22 11:09:36

machbuster: Kdy máš slíbené dodání CX-3? A nevíš, kde by byla ke kouknutí ta titanová barva?

2015-06-22 15:31:32

jaho: Okolo 14.7.2015 by mela byt a barvu jsem osobne nevidel, ale videl jsem TITANIUM FLASH na 3ce a na CX-5, kde se mi libilo, jak spolupracuje s temi plasty, zdalo se mi to pekne. I luxusne pusobi ta barva a tak jsem ji zvolil jakoby "na blind" CX-5 je ale dost reference.

Je k vidění např. u LOUDY v Pardubicích ta CX-5 teto barvy v plné palbě REV-TOP a tak tedy i ta kola s kombinovanou barvou k tomu, tedy reprezentativni k porovnani s CX-3 podobou v Revolutionu-Top pro představu.

2015-06-22 15:32:49

jaho: Ve Fryštáku mají CX5 v té titanové a je moc hezká, bude určitě slušet i CX3-podle mě ,dobrá volba.

2015-06-22 15:47:18

To je až neuvěřitelné, mít jedinou starost, a to o barvu...ale je to příjemná starost. Asi vyloučím červenou (i když se mi moc líbí, ale kamarád lakýrník mi ji rozmlouvá), pak je ve hře bílá, ale ta mi přijde taková fádní, dále modrá dynamic a ta titanová...Výbavu chci Revolution (ne Top), takže černý interiér.

2015-06-22 19:29:17

jaho: Zkus tu modrou, na dvojce je boží

2015-06-22 21:51:12

jaho: ahoj pani, titan barva je k videni u Zemana na Praze 9 a opravdu moc ji slusi..ale u me je to asi tim, ze mam doma 32G na sve GG :)) jinak obecne k lakovani...nove laky mazdy..maji problem u bile..ta cervena red soul se jim pry prekvapive dobre opravuje(lakuje,sjednocuje)..to me prekvapilo..ale je to info od mistniho technika ze Zemana, takze se tomu da verit

jasiro: ahoj vim, jak ten system v CX-3 funguje..ale opravdu jsem byl prekvapen jak ten vuz byl "liny"..beru to tak, ze nez se vymezi vule a sedne si vse co ma tak to bude par tisic km trvat..a u 4x4 pohonu cekam, ze je slozitejsi mechanismus..tudiz je to dle toho osetreno..ale to je muj pouze laicky nahled na to ..proc ten testovany vuz byl tak zdechly. Pokud se mylim, klidne me opravte..rad si rozsirim znalosti..:)

2015-06-22 22:00:53

to all: modra je tez smrncovni...

2015-06-23 01:55:36

pepajosef: systém 4WD pro CX3 je udajně převzat z CX5. Já sám jsem doposud něměl příležitost tento systém zkoušet. Dle údajů Mazdy, které jsem našel na netu (bohužel aktuálně nemůžu najít odkaz) by systém měl být naladěn na spotřebu pohonných hmot. To by mělo znamenat, že za běžných situací, tj. běžná jízda na suchem povrchu, probíhá pouze s pohonem přední nápravy. Zadek by se měl připojovat při prokluzu některého kola, případně při prudké akceleraci nebo v ostrých zatáčkách. Jak často a jak rychle se připojuje mezinprovová spojka, to zálezí na naladění příslušného software. Pokud je údaj o preferenci spotřeby paliva správný, pak lze předpokládat méně proaktivní ladění. Jediné místo, kde se může ztrácet část výkonu vozidla je při prokluzu (tření) mezinápravové spojky nebo při přibržďování prokluzujícího se kola. Ve výsledku 4WD může akceleraci vozidla ovlivnit jen pozitivně z důvodu zlepšení adheze podvozku.

Zcela jinou situaci vytváří tzv. protiprokluzové systémy. Ty zpravidla fungují pouze jako omezovače výkonu a se 4WD nemají prakticky nic společného. Protiprokluzy zpravidla fungují tak, že při prudkém sešlápnutí plynu na kluzkém povrchu dochází ke krátkodobému ubrání plynu, aby se omezil prokluz kola. Takový systém tedy akceleraci může ovlivnit zásadně, ale jen na kluzkém povrchu.

Pokud jsi při zkušební jízdě jezdil na suché vozovce, pak 4WD nijak zásadně nemohl ovlivnit pocit z "líné" akcelerace.

Tzv. syrovost motoru na to samozřejmě určitý vliv má, protože válce motoru ještě nejsou tolik ohlazené, což má za následek vyšší tření a tím i trochu nižší účinnost motoru. Rozdíl mezi nezajetým a zajetým motorem je poznatelný, nikoliv však značný.

Docela by mě zajímal tvůj pocit, resp. srovnání dvou srovnatelných motorů, tj. dvou atmosfér. Srovnával jsem novou Suzuki Vitara s motorem 1,6 a Mazdu s motorem 2.0. Obě auta mají velmi podobnou hmotnost. Vitara 120 k a slabší krouťák daný menším objemem motoru. U Vitary se 4WD dá vypnout zcela. Naopak se dá zapnout varianta sport, resp. režim 4WD Sport. V tom případě software reaguje rychlejší reakcí na plyn. Důležitý vliv má tedy také naladění řídicí jednotky. Jenomže chybějící krouťák žádný software nenahradí. Jediná výhoda tohoto řešení spočívá v tom, že není potřeba tvořit kompromis mezi výkonem a spotřebou. Řidič si prostě přepne režim sport a řídicí jednotka ví, že ohled na spotřebu může zahodit a z motoru může vymáčknout vše, co v něm je. Tuhle variantu Mazda nemá. Má pouze lepší motor, ovšem absence volitelného režimu znamená, že konstruktéři při naladění řídicí jednotky museli přistoupit na nějaký kompromis. To vytváří prostor pro tzv, přečipování. Jenže o tom lze reálně uvažovat až po záruce.

Docela by tedy bylo dobré, kdyby sis na jeden den domluvil dvě testovací jízdy - novou Suzuki Vitaru a novou Mazdu CX3. Když to pojedeš po sobě můžeš docela dobře porovnat, jaký vliv má samotný motor a jaký např. software v režimu sport. Vitary jsou už na trhu dva měsíce. Jejich testovací vozy tedy budou mít už o něco víc najeto. Já jsem zkoušel oba vozy. CX3 jen s tím slabším motorem. Bohužel jsem testovací jízdy měl s velkým časovým odstupem, takže bezprostřední srovnání chybí. I tak si myslím, že Mazda je na tom o něco lépe.

2015-06-23 08:50:52

Takže výběr se zužuje na modrá x titan...Příští týden jedu do Prahy, tak se stavím podívat u Mazda Zeman na tu titanovou...Modrou mají u nás v Liberci...

2015-06-23 22:54:16

jaho: Díky za info, také zajedu podívat, když budu okolo. Modrá je fakt suprová...

2015-06-26 09:10:06

pepajosef: Prosím Tě, mohl by jsi zjistit konkrétnější informace o tom problému s bílou barvou u CX-3? A jestli se to týká jen bílé základní (bez příplatkové), nebo i bílé perleťové...

Díky.

Machbuster, 2015-06-22 11:01:23 napsal:

jasiro: Opačně n? Já myslím, že stálý pohon přední a elektronicky připojí zadek. Ale je to solidní systém, vychází vzdáleně již z 6 MPS (elektronicky volí režim i dle trakce a podmínek jízdy).

2015-06-26 22:23:38

machbuster: No to je samozřejmě jasný, že je to takto. Předek je poháněn vždy, takže u přední nápravy se o stálem pohonu nemluví, jelikož je samozřejmý. Pod pojmem "stálý pohon 4x4" je myšlen stálý pohon obou náprav. To je obvykle řešeno viskozní spojkou nebo u některých konstrukcí, jako dočasný volitelný režim. To se ale netýká řešení Mazdy.

Mazda má skutečně náhon na přední nápravu a zadní náprava se připojuje automaticky prostřednictvím mezinápravové spojky jen v případě potřeby. Mazda tedy nemá stál pohon 4x4. A to je přesně ten důvod, proč jsem psal, že samotná skutečnost, že se jedná o výbavu 4x4 nemůže mít na akceleraci vozu žádný vliv - tedy kromě toho, že vůz je o něco těžší

2015-06-27 10:41:25

Test Mazda CX-3 v Autoslaonu na TV Prima: http://autosalon.iprima.c...tiv-g150-awd/t-revolution

Zaujalo mě vyjádření Radka v čase 2:50 - "když to přepnu do režimu sport..." Ptal jsem se na to u nás v Mazdě a prodejce mi odpověděl, že to žádné přepínání režimů nemá...tak tedy nevím...

2015-06-27 20:47:26

jaho: To má jen automat. Řadí poté agresivněji a nechává se točit... Je i manuální režim automatu. Je to OK. Neboj...

2015-06-29 10:00:20

machbuster: Tak to je super...díky za info.

A takto to vypadá:

2015-07-02 18:26:02

Dnes prohlídka CX-3 v barvě Titanium Flash...manželka má jasno, já ještě váhám na bílou perletí...

2015-07-02 22:26:09

jaho: Titanium Flash vypadá nejvíce luxusně - má to v kladném slova smyslu "Mercedes" ocásek co do dojmu, ne? Já ji vzal. Bílá perleť pěkná, ale nesedí k tomu ty plasty tolik.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 14