Fórum - Téma


Cvakání zdvihátek hydroštelů?


Fórum Technický koutek Cvakání zdvihátek hydroštelů?



1  2

2012-06-11 18:39:14

Při studeném startu musím nechat běžet motor zhruba 1,5min. až klesnou otáčky na 1000.Pokud bych se chtěl rozjet dříve začnou kovově cvakat zdvihátka(tedy domnívám se,že jsou to oni). Potom po zahřátí je vše OK.

Olej je pravidelně vyměňovaný. Při poslední výměně jsem si dal místo 5W30 nechal dát 5W40 na doporučení

servisního technika,ale v podstatě se nic nezměnilo. Mazda 3/2007 najeto 108000km.

Máte někdo podobný problém?

MAX6  
J.
2012-06-11 19:40:46

Ahoj. M3 (i MPS) hydroštely nemá,takže ty to bejt nemůžou a tutíž to olejem nezpravíš. Ty máš MPS viď ? Tak jestli jezdíš ostřeji,tak ta 5W-40 je lepší,protože snese větší teploty.

Jediný co ti tam může cvakat je moc velká vůle na ventilech způsobená zbroušenejma podložkama nebo že ti ventily zajeli moc hluboko.Což je ale divný,protože při 108000km by to mělo bejt všecko OK.

Jediný co ti můžu doporučit,pokud je to teda opravdu na ventilech, je přeměřit si vůli ventilů,případně nějakou podložku vyměnit,nebo přelisovat sedla ventilů.

MAX6  
J.
2012-06-11 19:43:33

Ještě jedna věc mě napadá a to že by jsi měl špatnej zádržnej pístek v olejovym čepadle,kterej se pod určitym tlakem povolí a pustí olej nahoru. Ale to by ti po nastartování svítila cca 2-8 vteřin kontrolka oleje (nezhasla by hned). Tohle byl problém spíš koncepčně starších benzínovejch motorů Mazdy.

2012-06-11 21:21:07

Díky za odpověď!

Zkusím to nechat na servis v Aspektě.Hlavně ta cena mě asi porazí. Uvidíme.

MAX6  
J.
2012-06-11 21:30:41

Jestli ti to dělá např. jen 1 podložka,tak tě to vyjde: 200Kč podložka, cca 1200Kč těsnění výka ventilů. Záleží co to je a kolik toho je.

2012-06-11 21:55:33

Jen ještě jedna věc,na co dát pozor...

Už jsem se s tímhle setkal dokonce několikrát. Poblém byl špatný olej. Nemyslím tím 5W-40,nebo 10W-40, ale špatná specifikace oleje 505 00, 505 01,atd... U koncernu to lidi zaměňují u PDček a pak jim měním úlně prodřená hydra...

Píšete, že tenhle motor hydra nemá (japonce skoro nedělám). Ale oleje nepodceňovat...

MAX6  
J.
2012-06-11 22:04:48

Dneska ty oleje jsou všecky hodně kvalitní. Problém je že Castroli a další už nepíšou klasický specifikace (Sx/Cx nebo A3,B3atd..) ale tady ty koncernovský čísílka. Ale zas tak toho bych se nebál. Prostě nekupovat tu nejlevnější Lukanu,ale když se koupí něco známího,tak bych se nebál ničeho. Jestli máš MPS,tak je dobrý aby na oleji bylo napsaný že je dělanej na turbomotory.

2012-06-11 22:29:24

Když napíšete kam, tak sem zítra hodim fotky co umí jiný olej než je určený výrobcem... Tak třeba specifikaci A3/B3 má olej neurčený pro DPF i pro DPF a přitom se nesmí zaměnit... Označení turbo diesel má spousta olejů 5W-40,ale je v nich hodně velký rozdíl...

MAX6  
J.
2012-06-11 22:31:10

Ty máš ale turbo benzín ne ? Jestli si nejsi jistej co tam nalejt,tak tam dávej olej Dexelii od Totalu. Ta je dělaná pro Mazdy.

Klidně je hoď jsem nebo najdi na fóru nějaký téma ohledně olejů.

2012-06-11 22:44:14

Zrovna delexii taky dělají pro DPF zvlášť. DPF=filtr pevných částic. A ten přeci mají i TD... Zítra to sem hodim...

MAX6  
J.
2012-06-11 22:50:37

Jo to jo,ale czech má turbo benzín.

2012-06-12 08:13:49

Díky všem pánové!

Jen pro upřesnění mám Mazdu 3/1.6-typ BK/benzin v provedení hatchback z r.2007.

Ne turbo.

MAX6  
J.
2012-06-12 10:50:06

Aha a proč máš v profilu napsaný MPS ? Ale to je jedno,ta 1.6 má taky podložky. Jestli slyšíš takový chraštění,tak by to mohla bejt napínací lišta rozvodovýho řetězu. Může ze začáku špatně fungovat,ale to by jsi slyšel spíš šustění než zvakání.

2012-06-12 11:14:32

Omlouvám se,teď je to OK.

2012-06-12 20:58:38

CHlapi, nechci to tu zasírat,ale jen tak pro zajímavost...

Motor VW Golf IV, 2003, 1.9TDi 110kw ARL.

Tohle udělá špatný olej. Kromě zdvihátek jsou i obroušené vačky na vyhození...

MAX6  
J.
2012-06-12 21:12:20

Tak to je mazec. To jezdilo spíš úplně bez oleje ne ?

2012-06-13 08:23:04

No to by byl pro mě mazec,ale doufám,že to se mě netýká. To kovové cvakání se ozývá až při zátěži studeného motoru.

Na volnoběh se ozývá jen takové šustění,což je asi normál.Pokud zařadím zpátečku a trochu nenechám zahřát tak to

dost cvaká.Nechal jsem si vyměňovat olej už podruhé za sebou v servisu ATU Plzeň.Původně jsem tam měl Castrol 5W30 a při poslední výměně jsem už servis upozorňoval na slabé cvakání při rozjezdu studeného motoru.No dali mi tam 5W40,že prý je lepší a nebude tak utíkat z vaniček. Mám docela vztek,tuhle značku jsem si přizoval pro spolehlivost

a ejhle.Měl jsem před tím 323 a vše motoricky Ok. Mám docela obavy s tím jezdit aby se to nepokazilo ještě víc,zvláště

po poslední reakci pisatele.

2012-06-13 20:25:04

Tohle udělal jen jiný olej,než je daný výrobcem. Pán se domníval,že jezdí kvalitní olej když kupoval za 700Kč 1 litr. Sice kvalitní,ale určený pro jiné motory....

Ty se neboj. Až budeš mít čas, skoč do svého auta a objezdi si 5 autoservisů ve Tvém okolí. Ať si to poslechnou a řeknou co si myslí...Za zeptání nic nedáš a víc hlav, víc ví...

Jestli se Ti to projevuje víc při zpátečce,tak bych tak bych koukal po souvisejících věcech...

Mazdy jsou super auta. A to,že bys s ní mohl mít nějaký problém neznamená, že jsou špatné... Všichni vyzdvyhují koncern. Ano, všude se na to válí sposta věcí. Ale vždyť jsou pořád v servisu Japonec=kvalita zpracování a i kdyby byla jedna oprava finančně náročnější,tak Ti to v průběhu let vrátí...

MAX6  
J.
2012-06-13 21:01:00

To je pravda. Auto může bejt sebe lepší,ale když se to dá špatnýmu servisu nebo se o to člověk sám blbě stará,tak nepomůže ani svědcená voda.

2012-06-13 21:51:15

No jo no pokud přijedu do servisů s teplým motorem nepříjdou na nic. Tak uvidíme.Nerad bych se mazdičky zbavoval.

Díky všem za rady.Až se dozvím detaily dám vědět.


Odpovědět

1  2