Fórum - Téma


Cuknutí při sešlápnutí spojky při jedničce


Fórum 3 III BM Cuknutí při sešlápnutí spojky při jedničce

Informace o modelu: Mazda 3 III BM

Diskuze o vozidlu

2016 3 III BM 2.0

17 diskuzí

Výkon motoru 121 kW (165 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 210 Nm (155 ft/lb) při 4000 ot./min. Palivo benzín. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), Řadový, 2.0G i-ELOOP.



2016-05-20 20:26:44

Zdravím majitele krásné trojky,

užívám si tento skvost teprve měsíc, mám zatím najeto cca 1800 km.

Potýkám se s takovou (snad) drobností a chci vás poprosit o odbornou radu Zkusím popsat můj problém.

Pokud se rozjedu na jedničku (a jedu) a zašlápnu spojku (při přeřazení na dvojku), tak se asi 1x z 20 případů ozve jakoby lehké klepnutí (jsem laik, ale jakoby při tom odpojení motoru od převodovky) a auto při tom sešlápnutí spojky jemně cukne. Ještě méně často se toto stane při stejné situaci i ze dvojky na trojku, ale s mnohem menší intenzitou. Nevím, buď si ještě sedá převodovka, nebo něco dělám špatně – moc pomalu nebo moc rychle mačkám spojku, nebo možná špatná koordinace s plynovým pedálem?

Myslel jsem, že to může být tím, když sešlápnu spojku v momentě kdy je jednička bez plynu a auto brzdí motorem (některá auta cukají pokud rychle pustím na jedničce plyn, Mazda to ale nedělá). Pokud s tím pojedu do servisu, je velice pravděpodobné, že se to neprojeví, jak už to bývá :-D Každopádně tento problém nedokážu úmyslně vyvolat.

Dokážete mi někdo poradit, čím to může být? Všiml si toho někdo z vás taky? Nedokážu to úplně rozklíčovat.

Všechny rady velmi ocením

Díky!

 Gryllz

jirin, 2016-05-20 20:26:44 napsal:

Zdravím majitele krásné trojky,

užívám si tento skvost teprve měsíc, mám zatím najeto cca 1800 km.

Potýkám se s takovou (snad) drobností a chci vás poprosit o odbornou radu .. Zkusím popsat můj problém.

Pokud se rozjedu na jedničku (a jedu) a zašlápnu spojku (při přeřazení na dvojku), tak se asi 1x z 20 případů ozve jakoby lehké klepnutí (jsem laik, ale jakoby při tom odpojení motoru od převodovky) a auto při tom sešlápnutí spojky jemně cukne. Ještě méně často se toto stane při stejné situaci i ze dvojky na trojku, ale s mnohem menší intenzitou. Nevím, buď si ještě sedá převodovka, nebo něco dělám špatně – moc pomalu nebo moc rychle mačkám spojku, nebo možná špatná koordinace s plynovým pedálem?

Myslel jsem, že to může být tím, když sešlápnu spojku v momentě kdy je jednička bez plynu a auto brzdí motorem (některá auta cukají pokud rychle pustím na jedničce plyn, Mazda to ale nedělá). Pokud s tím pojedu do servisu, je velice pravděpodobné, že se to neprojeví, jak už to bývá :-D Každopádně tento problém nedokážu úmyslně vyvolat.

Dokážete mi někdo poradit, čím to může být? Všiml si toho někdo z vás taky? Nedokážu to úplně rozklíčovat.

Všechny rady velmi ocením ..

Díky!

2016-06-18 18:17:29

Jirin,

ak to nieje technicka zavada a dal si vyskusat auto aj inemu soferovi a on tu chybu nedokaze repordukovat.

Mozno pojde o sychronaizaciu pohybu lavej a pravej nohy

typujem ze ak popustis plynovy pedal/ akcelerator rychlejsim tempom a teda skor ako sa rozopne spojkova lamela tak prudko zacnu klesat otacky motora co urcite sposobi cuknutie - brzdenie motorom. Ak sa chces uistit ze robis vsetko spravne pri beznom radeni (ziaden powershifting) tak odporucam postupovat nasledovne:

pocas zaradeneho rychlostneho stupna a akceleracii a naslednom preradovani na vyssi stupen, len pozvolne uber plyn alebo udrziavaj rovnako (akoby medziplyn), potom zosliapni spojku a zarad dalsi stupen a spoku pusti (plnynovy pedal ponechaj rovnako alebo pokracuj v akceleracii).

Napis ci si zbadal rozdiel alebo to pretrvava.

Napis ci ti to pomohlo, netusim ci som spravne odhadol tvoje skusenosti za volantom :) alebo je to naozaj technicka zavada.

Ak mas auto v zaruke a nebudes si stale isty zajdi si do servisu a na vsetko sa ich opytaj a opis celu situaciu podrobne.

2016-06-19 11:47:37

Ahoj,

dekuji za reakci a za radu.

Ono to necuklo pri prudkem pusteni plynu, ale naopak pri seslapnuti spojky (klidne s nohou uplne pryc s plynu - brzeni motorem).

Kazdopadne po 3000 km uh jsem to nezaznamenal. A ridim 14 let

Jen pro info reakce ze zahranicniho Mazda fora od majitelu:

If I'm understanding correctly what you're describing, I think I used to have this too, occasionally. My car has about 17000 miles on it now, and it doesn't really happen anymore, but it used to do it once in a while when it was newer. I found that it was mainly happening when I was slowing down, while in 1st gear, with the rpm-s still at 1500-2000+ and pressed the clutch in.

A druhy prispevek:

Just to ease your mind, it's normal for maybe new stick cars. I'm thinking because the clutch is so new that it's got so much friction it sticks when you depress the clutch to go second gear.. That or you shifting too early.. I shift to second gear when I reach 2400rpm and up and I don't feel that jerk but if I do at lower and depress clutch to quickly then yeh it jerks and I cringe.

 Magnetto  
2016-06-19 21:14:05

jirin: Osobně to vidím na práci se spojkou. Pokud je auto nové, je celkem pravděpodobné že se teprve usazují některé díly. Je to také o tom jak se k tomu člověk chová a v poslední řadě doufat že ti tam na výrobní lince dali do převodovky olej.

Co se týče řízení, dneska to není o tom jak dlouho řídíš ale o tom jaký jsi řidič. Já mám najeto více než milion kilometrů od doby co jsem sedl poprvé za volant a v roce 2013 mi auto rozstřelil kretén co řídí 22 let..

2016-06-20 08:08:21

magnetto: Ajaj, nejrůznějších debilů se na silnici bohužel nevyvaruješ Milion kilometrů sice opravdu nemám, ale myslím si, že řadit umím, jelikož nic takového se mi nikdy s žádným autem nestalo. Dělo se to nejčastěji, pokud si sešlápl spojku při deceleraci (takže úplně bez plynu). Ale už se to naštěstí vychodilo a je to v pořádku

 Magnetto  
2016-06-20 16:40:27

jirin: Super. Čím to však bylo jsi nezjistil co?

2016-06-20 18:19:17

magnetto: nene, nezjistil. Prostě to časem přestalo. A neřekl bych, že jsem něco s nohama začal dělat jinak :) Jak si psal - asi se to prostě vychodilo.


Odpovědět