Fórum - Téma


Cukání při akceleraci


Fórum 626 GF / GW Cukání při akceleraci

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW


1  2

Amon, 2014-11-30 12:29:52 napsal:

Máte někdo zkušenosti s výměnou palivového filtru Mazda 626 GF?

Přístup k němu je dost masakr.

Poradí někdo?

2014-11-30 13:08:59

amon: Jj dělal, a zařekl jsem se, že už to nikdy dělat nebudu bo jak píšeš, tak přístup je masakr. Když pominu, že jsem byl pocákanej od benzínu, tak jsem nad tím trávil cca 2h možná i víc. Musíš odmontovat celé sání a všechny hadice a kabely okolo, protože jinak se tam nedostaneš. Hlavně benzín hadice na spodku od filtru vyžaduje velkou zručnost a trpělivost. Pak už to jde. Hlavně vše namontovat a napojit zpět tak, jak to bylo. Start motoru by neměl dělat potíže. Nastartovat a zkontrolovat benzín hadice, jestli to někde neprosakuje bo to se rovná shoření auta. Jak říkám, já si rád udělám na autě opravy sám, ale tohle už přenechám moc rád na servis.

2014-11-30 17:51:11

vcelda: Díky za odpověď, asi se na to vyprdnu a nechám to raději servisu.

2014-11-30 18:32:04

amon: Nemyslím,že by to bylo zvláštní drama, takže by to nemělo být ani nijak drahé v servisu. Jinak dělal jsem to minulý týden a jediné co jsem kvůli přístupu dělal, že jsem uvolnil úchytky kabelového svazku, který jde nad filtrem abych se lépe dostal i k matičkám které filtr drží a líp se s filtrem manipulovalo. svorky jsou na kombinačky se širšími čelistmi. Před demontáží jsem snižoval tlak benzínu (nastartuje se a pak se vyjme relátko benzinového čerpadla a počká se, až motor chcípne) takže nějaký benzín vytekl ale stíhal jsem to pochytat do připraveného hadru. Když se uvolní horní hadička, pak se povolí matky držáku filtru a celý se povytáhne, uvolní se spodní hadička (je vhodné s hadičkou nejdřív pootočit, aby se "utrhla", pak jde snáz sesunout). pokusím se připojit fotku a fotky příručky.

Jinak můj problém s cukáním jsem se snažil zatím beznákladově) řešit pokusem resetování ŘJ a pak odpojením čidla teploty vody pro ŘJ (zatajil jsem řídící jednotce, že se motor už ohřál). Po resetu problém trval. ještě při zahřátém motoru jsem odpojil teplotní čidlo, motor se ihned rozběhl na 1500 ot., ale po ujetí cca 1 km se problém opět vrátil. Asi už bez servisní diagnostiky nic nezmůžu.

2014-12-01 09:47:06

Perfektně zpracováno,díky.

2014-12-05 00:54:50

Ahoj, rád bych obnovil téma a zeptal se zda už si nějak problém vyřešil? Protože já do něho spadl taky...a jsem nešťastný svoji Mazdu nadevše miluju jsem s ní spokojený jak po jízdních vlastnostech na auto z roku 97 neskutečné..tak normálně i ze spotřebou a i výkonem..bohužel mě poslední dobou začala trápit první elektrika ta už naštěstí vyřešena..a byl chvilku klid ovšem nedávno po cestě z Čes. Budějovic do Ostravy začalo auto neskutečně cukat, tak jsem vyměnil svíčky, vyčistil váhu vzduchu a šk. klapku a stále nic, tak jsem si nechal vyměnit palivové filtry jak benzín tak LPG a ejhle spotřeba šla krásné dolů na obvyklých 8-8,5l a cukáni zmizelo..., ale asi tak na 100km poté mi Mazdička začala žrát 12-15litrů a celý motor se klepal...no zk. jsem hladinu oleje a bylo na čárce min tak jsem dolil olej a klepání přestalo i cukání, ale stále žere 15 litrů a výkon je jakoby uškrcený motor má zvuk jako když by zrychloval, ale nic moc se neděje a ani nějak nechce jet více než 140...kdyby někdo věděl tak ať porádí děkuju mockrát napadli mě ještě kabely, ale pochybuju, že by o tolik zvedli spotřebu a když to teď ani necuká...ještě bych dodal že jak mi to cukalo tak sem tam šel odněkud od spoda zvuk jakoby zakuckávání..

2014-12-05 06:36:55

adam3945: No jak se to vezme, už jsem si nechal dovézt GW 626 DiTD 2.0 81kW, 11/2002 naj. 122 tis. přímo z něměcka.

Ale ještě jsem nekontaktoval žádný servis kvůli diagnostice, takže co je s naším starým "miláčkem" ještě nevím. Docela mě ale udivuje, že ti to klepalo. Mě holka asi od 120 tis. "papala" hodně oleje a několikrát se mi stalo, že jsem se dostal hodně pod čárku min. (jednou jsem měrku vytáh skoro suchou!), ale nikdy se mi opomenutí dolít olej nepřipomnělo změnou ve zvuku motoru.

2014-12-06 23:35:40

Jejda a co že ti tak žere olej? No já už zjistil realitu zkusil jsem prhodit iridiové svíčky na původní a ejhle svíčka na druhém válci celá černá od oleje...takže je jasné proč to cukalo a střílelo do výfuku a žralo jak ruský tank, olej mi to taky bere dost tak 1l na 100km takže vsázím na pístní kroužky...a ta cena mě celkem děsí :(

2014-12-07 01:27:10

1 litr na 100 km? Tak to je nářez! To jsi celkem pokořil můj rekord... Mám motor po výměně ale dlouho stál takže se finančně i psychicky chystám taky na kruhy...

Díly mám všechny, teď hledám čas.

2014-12-07 01:42:56

magnetto: To teda je něco zdrhá přes pístní kroužky a něco spodem nebo mi začala prosakovat olejová vana...na kolik tě ty díly vyšli?

2014-12-07 11:01:59

adam3945: Když nepočítám nervy co jsem měl díky AAA Auto, tak jen díly mne vyšli na:

  • Těsnění pod hlavu (Elring) - 1102,-
  • Těsněné pod sací trakt (Reinz) - 142,-
  • Těsnící tmel vany... (Reinz) - 165,-
  • Těsnění výfukového traktu (Reinz) - 439,-
  • Gufera vaček (Reinz) - 305,- (za 2 kusy)
  • Těsnění pod víko ventilů (Reinz) - 407,-
  • Pístní kroužky (RiK) - 2502,-
  • Gufera ventilů (Reinz) - 1524,-
  • Olejový filtr (JpnParts) - 114,-
  • Motorový olej (Liqui Moly) - 896,-
  • Převodový olej (Castrol) - 720,-
  • Svíčky (NGK) - 324,-
  • Klínové řemeny (ContiTech) - 409,-
  • Kabely ke svíčkám (NGK) - 1086,-

Celková částka je 10135,-

Abych pravdu řekl, nechtělo se mi pouštět do GO a tak jsem z důvodu nátlaku na reklamaci u AAA, vyměnil motor. Sehnal jsem ho za dost levno, vyměnil si ho sám za barákem a jezdím s ním už nějakých 8 000 km. Teď se chystám na to, že pořídím další motor a nechám svůj poslat do Řevnice na komplet GO kde mohu poskytnout i svoje díly. Některé jsem už použil na tento motor při výměně takže teď už budu jen dokupovat to co mi chybí. S "novým" motorem mi to taky žere olej, ale ne tak moc jako předtím.

Magnetto, 2014-12-07 01:27:10 napsal:

1 litr na 100 km? Tak to je nářez! To jsi celkem pokořil můj rekord... Mám motor po výměně ale dlouho stál takže se finančně i psychicky chystám taky na kruhy...

Díly mám všechny, teď hledám čas.

2014-12-07 14:42:37

magnetto: já koupil od strejce mazdu z Německa co stála 2,5 roku bez nastartování. Měla najeto 90tis.km, interiér jako nový, jsem se těšil na auto bez investic. Bohužel první co bylo, tak to po chvíli začalo modře hulit při studených startech a žralo to 1L oleje na na 1.000 km. Měl jsem na výběr, buď repase nebo likvidace. Naštěstí se mě naskytl repasovaný motor, tak jsem do toho šel, protože jsem tím vyrešil i rozvody. I tak mě to vyšlo na 12.000 Kč. Po výměnně je to bez problémů. Cukání a problém volnoběhu je u tohoto modelu (GF a GW) dost rozšířená věc a bohužel je tam moc věcí, které to způsobují od svíček až po sací klapku, všelijaké čidla, vstřiky apod. Doporučuji dobrého mechanika, který má zkušenosti s japoncema. Jinak mám ještě 2.0 DTiD a ten jezdí pořád bez oprav, nemůžu si stěžovat ;)

2014-12-07 23:58:46

vcelda: Já mám ale 323 BJ. Je to taky o tom, jakým stylem jezdíš. Všiml jsem si že pokud jedu jak blb s dieselem, je to horší a horší.. Momentálně pozoruji čím dál častější propady výkonu,, nevím co to může způsobovat tak začnu od začátku... Stejně se chystám na ten repas tak snad to dobře dopadne

Moje DiTD (sekundární auto) jezdí také bez problémů... Jediný problém mám přední rameno... ale i tak auto jede a má těžce parádní krouťák

2014-12-08 00:40:12

magnetto: Tak to je celkem mazec...spíše zvažuju hledat jiný motor, případně 2.5 V6 a když do toho půjdu tak rovnou snížím o něco hlavu ať to stojí už zato ta investice, ale pořád doufám, že je to kablema, které špatně zapalují..a svíčka není schopná všechno spálit...protože jsem s něma trochu pohýbal něco málo přes víkend najel a svíčka je čistá...a výkon je jak kdy...přijde jako kdyby někdy směs zapalíli dobře a někdy ne..

2014-12-08 01:48:33

adam3945: Jo, on ten 2.5 "šestibuch" je super a i já o něm přemýšlel... Myslím že by nebyl ani tak velkej problém vytáhnout komplet elektriku z 626 GF a ani to poskládat do mého BJ.. (přece jen typ tvého auta na to byl dělaný).

Proč jsem od toho upustil nebylo z finančních důvodů ale spíše z obavy o legalizaci... Bylo by blbé udělat TK na 2 roky > udělat swap a za 2 roky hodit do kopřiv.

Je to lákavé ale to už není záležitost pár dnů.. Spíš bych chtěl aby můj stávající motor byl ve 100% stavu a nežral ani trochu oleje..

Hledám po netu vše co tomu pomůže a taky nějaké ty Racing Parts.... Ceny? Katastrofa...

2014-12-12 16:32:00

magnetto: Je to střela, měl to známy na opravu v servisu a dělal jsem na tom spojku a pak jsem to byl vyzkoušet a musím říct výkon je nádhera..., ale zase GF oproti GE má lepší podvozek lépe sedí a to ho měl v dobrém stavu, ale možná to byl jenom můj pocit...právě že nebyl.., ale mám tam novou kabelá a zase se v tom hrabat, ale každopádně...problém byl v těch zapalovacích kablech...vyměnil jsem a auto jede jak má konečné super tah, spotřeba dole, a svíčka čistá

Tak když víš kam šáhnout tak to má člověk za tři dny hotové, když nenastanou komplikace..:D

Ale z vlastní zk. ty ceny zato stojí..ale určitě zkus hledat na cizím jako je eBay a podobně ceny jsou mnohem nižší..

2014-12-14 10:12:26

adam3945: Díval jsem se na některé swapy a přijde mi to jako jednoduchá věc. Přece jen je potřeba mít kompletní auto např. 626 V6 2.5 a předělávat to do BJ ale problém je právě s tou legalizací a dalšími věcmi. Abych pravdu řekl, je mi jasné že by při tom byli potřeba další úpravy což už není žádný problém ale sehnat těhlice, náboje, brzdy a další z toho auta které jsou v dobrém stavu a taky aby to auto ubrzdili.... No, naskilloval jsem tady dost ale i tak, stejně na swap kašlu (prozatím) a udělám co bude mích silách a finančních možnostech abych kompletně zgenerálkoval svůj stávající (již druhý) motor.

Nejezdím zrovna krokem a v otáčkách jako s Dieselem ale i tak, olej pořád ubývá takže se těším na jaro.

2015-01-02 21:29:17

Ahoj, mám dotaz ohledně pokaženého palivového čerpadla - 626 2,0 DiTD GW. Začalo to cukáním ve vyšších otáčkách při studeném motoru, nyní i při nižších otáčkách cuká, dokonce už i při volnoběhu kolísají otáčky. V servise mi řekli, že je to čerpadlo a že oprava cca 12000. Známý mi radil sehnat starší čerpadlo někde z vrakoviště, jenže mechanik říkal, že je to docela risk. Máte někdo zkušenosti či radu? díky

Magnetto, 2014-12-07 23:58:46 napsal:

vcelda: Já mám ale 323 BJ. Je to taky o tom, jakým stylem jezdíš. Všiml jsem si že pokud jedu jak blb s dieselem, je to horší a horší.. Momentálně pozoruji čím dál častější propady výkonu,, nevím co to může způsobovat tak začnu od začátku... Stejně se chystám na ten repas tak snad to dobře dopadne ..

Moje DiTD (sekundární auto) jezdí také bez problémů... Jediný problém mám přední rameno... ale i tak auto jede a má těžce parádní krouťák .. .. ..

2015-01-02 21:43:03

magnetto: jj DiTD zatím co sleduju, nejlepší volba. samozřejmě, že záleží na předchozích majitelích. já měl štěstí, přede mnou to měla baba, co vozila děcka do školy a jezdila jen po ostravě do rachoty. vrzaly levé zadní dveře a u řidiče nejde ta stabilizace otevřených dveří. takže pohoda. jen ta rez, ta mě u těch mazd doslovně uráží

andré: oprava 12tis.??? jsou zlatokopové. bych koupil čerpadlo (dá se sehnat do 3.000,- Kč) a vyměnil sám. odmontuješ zadní sedačky, víčko nad nádrží = 4 šroubky (možná 6 už si nevzpomínám) vytáhneš čerpadlo, rozpojíš zkartu a opačný postup s novým čerpadlem. vrakáč nedoporučuji, je to sázka do loterie za 50% ceny nového dílu. ale v nouzi, když by ho nechali za 500, bych to asi taky zkusil

2015-01-02 22:45:43

vcelda: poplet jsem to, jde o vstřikovací čerpadlo..!

2015-01-02 23:05:19

andré: aha tak to jo. no to ta cena odpovídá. ještě by se dalo zkusit je pročistit ultrazvukem, u nás v Hradci Králové to dělají, cca 300 Kč/ks. ale nový by se podle mě taky dali sehnat do 1500Kč za kus, a výměna je taky jednoduchá, to zvládneš ze základním nářadím i před panelákem.


Odpovědět

1  2