Fórum - Téma


Cukání motoru při zařazené rychlosti


Fórum 323 IV BA / BH Cukání motoru při zařazené rychlosti

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2012-03-25 18:08:31

Zdravim, mám 323F BA, r.v.1996, motor 1,5, 16V a už dlouho mě trápí jeden problém. Při zařazené rychlosti se motor po sešlápnutí plynu začne buď jakoby dusit a po prodlevě normálně zabere (opravdu nepříjemné, když třeba vjíždíte těsněji do křižovatky) a nebo (to je častější případ) sebou motor začne dost nepříjemně škubat, jako když by někdo neuváženě pustil spojku, to bohužel motor dělá dost často a mě to dohání k šílenství. Tento problém úplně vymizí při teplotách pod nulou a je znatelnější při nízkých otáčkách. Auto je pravidelně servisované a už 3x mi bylo sděleno, že se jim bohužel závada nijak neprojevila a tudíž nevědí, co opravovat (první majitel je můj známý a i on bohužel potvrzuje, že auto po dojetí do servisu prokazatelně začne fungovat jako švýcarské hodinky ), takže mi vyměnili filtry, svíčky a olej, ale to nijak nepomohlo. Každopádně jsem amatér, motorům nějak víc nerozumím, ale doufám, že vaše zkušenosti s 323 by mi mohli pomoct mechaniky řekněme zacílit. Díky moc.

2012-03-25 18:39:59

Ahoj, ja mel taky problem se skubanim motoru, kdyz jsem to trochu opepril, tak motor zaskubal, taky jsem s tim byl v servisu a taky mi zavadu neodhalili... taky jsem vymenil svicky a podobne a stale nic... nakonec se to rapidne zlepsilo po naliti cistidla vstrikovacich sistemu do benzinu a velfobin, ktery na sebe v benzinu navaze molekuly vody a spali se spolecne s benzinem. u me to pomohlo.... teda do ty doby nez jsem natankoval nejakej dovnej benzin a zaclo skubat znovu ( verva 100 v Kralupech) . Tak tet cekam az aspon neco vyjedu a budu to moct rozredit zas nejakym lepsim ( neredenym) benzinem.

2012-03-25 19:11:55

Bohužel benzín byl první co jsem změnil....dřív jsem tankoval u nejlevnější benzínky v okolí a když se tenhle problém objevil, jako první jsem začal tankovat u Shellky, kam jezdím do teď. Situace se tím zlepšila, ale nevyřešila.

MAX6  
J.
2012-03-25 20:26:33

Kabely ke svíčkám jsi kontroloval ? Můžou bejt někde propálený a nebo jsou jen zničený vevnitř.Mě se špatný kabely projevovaly většinou od cca 1200ot/min do 3000ot./min a od vyších otáček nebo na neutrál to funguje normálně.

Buď bych je zkusil proměřiř a vizuálně a pohmatově zkontrolovat. Můžou bejt na jednom místě takový jinak gumový a nebo na nich může bejt propálená bublinka.

2012-10-08 16:23:11

hadice sání,nebo snímač polohy škrtící klapky

2012-10-08 16:29:19

jestli se ti zlepsilo aspon trochu po zmene benzinu, tak si zkus koupit cistic palivove soustavy co se leje do benzinu, me se osvedcila znacka PROTEC. stoji kolem 300

2012-11-15 14:24:02

Řeším zřejmě ten samí nebo podobný problém, auto po sešlápnutí plynu cca od 1500 do 2500 ot/min je jakoby zadušené. Po vytažení čidla teploty nebo po přicpání přívodu vzduchu auto šlape tak jak má, momentálně sháním druhou váhu a čidlo na vyzkoušení ať vím jestli je to tím. Je to mazda 323f BJ r.v. 2000 1,5

2012-12-24 12:32:51

ja som mal uplne rovnaky problem a uspesne som ho vyriesil podla manualu za pomoci moltmetre som nastavil tps vycistil skrtiacu klapku, vycistil volnobezny ventil a vahu vzduchu a otacky nekolisu ani netrha s autom. inak na BA 1,5 je zozadu skrtiacej klapky skrutka ktorou sa steluje ten volnobezny ventil aby moc nedvihal otacky napisem tu hodnoty pre ten motor BA na ten tps: vezmeme volt meter minus kabel dame na baterku, plus zasuneme do koncovky C ktora je napojena na tps podla toho ake napetie nam ukaze nastavujeme tps tak ze zasunieme voltmeter do kontaktu B ktory je v strede a otacame tps na pozadovane napetie tu su tie napetie:4,5-4,9 natocime tps na0,4-0,5

4,9-5,1 natocime tps na 0,4-0,6

5,1-5.5 natocime tps na 0,5-0,6 samozrejme vam to nepomoze ak je tps vadny alebo to sposobuje zly zapalovaci kabel alebo netesnost sania to ci je tps dobry sa da tiez odmerat ohm metrom na krajnych kontaktoch tps ale uz si nepametam tu hodnotu ktoru ma mat ale urcite sa da vygooglit ak nie tak pozrem do manualu len ho mam na druhom compe. dufam ze vam to pomoze

2012-12-24 12:35:26

este som zabudol potom treba reset rj a nastavit spravne otacky pri ukostreni gnd a ten potom by to mohlo byt ok


Odpovědět