Fórum - Téma


CO2


Fórum Pokec všeobecný CO2




2012-04-26 18:20:19

Caute,

Rozumiete ako sa pocita to CO2 co automobil vypusta do vzduchu?

Kamos mi poslal clanok, ze

Pokud znáte průměrnou spotřebu na 100 km, pronásobte litry benzínu koeficientem 23,69 (pro naftu 26,58) vyjde vám produkce CO2.

ale... stale mi nejde do hlavy, ako je mozne, ze sa z 1litru benzinu stane 2369gramov CO2..

Ako je to mozne?

(chybal som na fyzike, ale jedine ze by ta hmota zmenila hustotu alebo co, jedine co si pamtam je, ze hmota nemoze zaniknut ani vzniknut, len sa premenit na nieco ine, a teda som si myslel, ze hmotnost zostane konstantna.. ved aj ked vyparim 1liter vody, neexistuje aby z toho vzniklo viac pari ako 1000g, resp 1 liter, ked to spatne premenim na kvapalinu..)

doris  
Doris
2012-04-26 20:04:31

Musíš připočítat hmotnost vzduchu, bez kterého by palivo nehořelo. Proto je ta hmotnost větší.

2012-04-27 00:39:19

hmm, ale to je potom koncentrat CO2 ci nie? :D

2012-04-27 09:27:57

Nafta je zmesou uhlovodikov s hustotou 0,840 kg/L. Hmotnostne zastupenie uhlika je cca 87 %. To znamena, ze liter nafty obsahuje asi 0,73 kg uhlika. Pri dokonalom spalovani vznika CO2, takze treba k uhliku pripocitat kyslik (2 atomy), ktory ma vyssiu molarnu hmotnost ako uhlik (uz atomarny). Ciselne: Uhlik = 12,011, kyslik (O2) = 31,9988. Ked teda k jednemu 12,011 pripocitame 31,9988, dostaneme 44,0088, hmotnostny pomer CO2/C = 3,664, takze z litra nafty (=0,73 kg uhlika) dostaneme 2,675 kg CO2. Ako vidno, cislo 2,675 a 26,58 sa podobaju (odlisnost bude v obsahu uhlika v nafte a hustote nafty - rozne zdroje udajov), radova "chyba" bude vlastnost prepocitavacieho faktora, autor by to mal uvadzat aky rozmer prinalezi tomu prepocitavaciemu koeficientu. (mazdaspeed3 pise ze: sa z 1litru benzinu stane 2369gramov CO2 - co je vlastne spravne.)

Benzin tvoria uhlovodiky s kratsimi retazcami, preto na jeden atom uhlika pripada viac atomov vodika a ten faktor je mensi a produkuje sa viac vodnej pary. Pretoze su to kratsie a rozvetvene uhlovodiky, lepsie sa benzin odparuje a kyslik s nim rychlejsie reaguje, preto je benzinovy motor vrtkejsi. That`s it.

Ale nafta je nafta.


Odpovědět