Fórum - Téma


Co to je, co tam patří?? - TCS


Fórum 626 GF / GW Co to je, co tam patří?? - TCS

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW


1  2

2011-10-17 18:02:01

Mazdárek, dnes jsem kontroloval autíčko před zimou a pořád mi vrtá hlavou, k čemu je tento konektor a co tam patří?? Proměřoval jsem to a proud tam jde... Předem dííík

MAX6  
J.
2011-10-17 19:38:37

Ahoj,neni to náhodou na zlumování jasu palubovky ?

2011-10-17 23:18:14

Na ztlumení palubky je o něco víš... a palubní PC je ve středovém panelu...

MAX6  
J.
2011-10-17 23:56:57

A co takhle TCS OFF ? Může to bejt třeba nepoužívanej konektor na americký nebo japonský verze. Já mam takhle u 323 nevyužitej konektor za rádiem kterej maj zapojenej v americe na zesilovač BOSE a to se u nás nedělalo.

2011-10-18 08:10:59

No, co jsem koukal po netu na fotky, tak to vypadá na TCS. Teď by mě jenom zajímalo co stačí dokoupit, když do toho jde šťáva...

2011-10-20 21:00:57

Patří tam opravdu spínač TCS off tedy deaktivace trační kontroly , a podmínkou je mít ABS system a specielně řídící jednotka ABS/TCS protože do GF se montovali jednotky které měli jen antiblok a nebo pro oboje tedy ABS spojené s Tcs , jinak v jiné diskuzi jsem četl že sháníš palubní PC jeden mám ale je z 2litra 85kw r.v. 1998 ale nevím jestli je kompaktibilní s 1.8 ???

2011-10-20 21:21:21

Aha, takže by mi mohlo stačit jen vyměnit řídící jednotku... ABS mám. JJ, sháním PC. Je jich dost, ale prý je potřeba aby to bylo na moji motorizaci, jinak prý nebude fungovat Ale díkec...

2011-10-20 22:29:28

No nejsem si jistý jestli to spraví jen jednotka ABS/TCS jestli na to náhodou nemusí být připravená i jednotka motoru a nevím jestli je na to připravená kabeláž u tvého modelu?

MAX6  
J.
2011-10-20 22:51:14

Kabeláž připravená bude.U každýho auta(teda aspoň mazda) máš i v tý nejmenší výbavě BASE kabeláž pro plnou palbu. Osobně bych řek,že bude stačit vyměnit ABS jednotku za ABS/TSC. Řídící jednotce motoru by tomu mělo bejt putna co se děje s brzdama.Když máš chybu nebo ti odejde jednotka ABS,tak motor taky běží normálně.Možná ještě bude potřeba dát žárovku do budíků aby ti to blikalo, když se TSC zapne.

2011-10-21 10:22:34

Jj, kabeláž tam určitě bude, vede k tomu svazek, který byl zastrčený v té plastové krytce. (viz foto) A jde do nich proud, takže tam jsou 100%. A nemohlo by to být na TEMPOMAT?? Nebo je někde jinde??

MAX6  
J.
2011-10-21 11:06:45

Tempomat se dával na volant.

2011-10-21 11:33:25

Aha... Předpokládám, že káble tam budou, jen je potřeba řídící jednotka...

MAX6  
J.
2011-10-21 11:48:22

No káble tam asi nebudou.Ty vedou totiž přímo z těch tlačítek toho tempomatu.Konektor tam ale připravenej na to je. Jen asi sehnat volant na kterej jdou přimontovat a nebo se koukni na ten tvůj jestli máš z boku volantu takový výřezi.Ty když se odstraněj tak tou dírou po nich se uchycuje to tlačítko tempomatu. Jenže aby ti fungoval tempomat to musíš mít ještě hodně dalších věcí: snímač spojkovýho pedálu,snímač brzdovýho pedálu,atd....

MAX6  
J.
2011-10-21 11:52:09

Tady máš odkazy na ty díly tempomatu:

http://www.ebay.co.uk/itm...ories&hash=item1c1cfb90d6

http://www.ebay.co.uk/itm...ories&hash=item41336849b6

http://www.ebay.co.uk/itm...ories&hash=item23152f77cd

MAX6  
J.
2011-10-21 12:01:12

A tady máš díly na to TCS(docala mastná záležitost):

http://www.ebay.de/itm/TC...teile&hash=item2560d176d7

http://www.ebay.de/itm/AB...teile&hash=item3cac4dccf0

By spíš bylo lepší kouknout na vrakáč.

2011-10-21 12:13:07

Moc díííík

2011-10-22 22:44:23

No k tý kabeláži ,nevím nevím ,já jsem osobně u své 626 dodělával to že jsem místo mech. klimatizace dával automatickou a vše bylo jinak musel jsem měnit kabelový svazek pod palubní deskou komplet a v katalogu nd mazdy jsem zjistil že vyráběli do palubky asi jedenáct typů svazků a to jen pro benzínový modifikace ,sice to vypadalo strašidelně ale výměna byla na jeden den pohodový práce a to včetně osazení topení a ventilace servo motorkama , čidlama teplot solárního čidla a jinejma kravinama je tam hodně odlišností od té mechaniky , stejně tak když jsem dodával elektrická okna do zadních dveří tak jsem měnil svazek v řidičových dveřích , svazky od před. sloupku dozádu po obou stranách prahů a nakonec v obojich zadních dveřích a ještě k tomu TCS motorový jednotce to rozhodně putna není protože jak jsem už psal jednotka ABS/TCS je společná pro oba systémy a motorová v případě aktivace TCS začne snižovat výkon motoru v případě prokluzu kol a to tím že uzavírá přívod paliva a tím snižuje otáčky a výkon motoru a ještě když hodně mrzne a je provoní teplota motoru tuším kolem 20 stupnů celsia tak se system TCS deaktivuje sám protože by motor při okamžitý aktivaci TCS chcípal tak že když ráno v zimě nastartuju auto tak někdy trvá tak od půl do dvou minut než zhasne kontrolka TCS off záleží na teplotě tak že tydle dvě jednotky spolupracují v případě prokluzu kol a v případě ABS lehce zvyšuje volnoběžné otáčky kůli nadměrnému odběru elekrického proudu cca něco kolem 50ampér. jištěno 60A pojistkou.aby motor zase neměl nízké volnoběžné otáčky

MAX6  
J.
2011-10-22 23:25:44

Jo to chápu,ale záleží jestli se bavíme o systému co zabraňuje prokluzu kol,ten na řídící jednotku má vliv a nebo o systému protismyku kdy se vysílaj povely jen do brzd.Já ,a asi všichni, mam v 323 pod touhle kontrolkou oba tyhle systémy.Když zmáčknu TCS off tak se oba vyředěj (teda jen do momentu totálních hodin kdy se mi sám od sebe zapne).Nevim,zas tak daleko jsem to nezkoumal ale jestli tahle jednotka abs/tcs neovládá řídící jednotku motoru sama(u toho protiprokluzu).

2011-10-23 00:26:07

Ovládá jí sama v momentě kdy snímače předních kol zaregistrují rozdílné rychlosti levého apravého kola proto se to nazývá kontrola trakce.Proto mají společnou komunikaci a to oběma směry jak k jednotce motoru tak i zpět od motorové k jednotce ABS/TCS. Nevím jak u jiných modelů ale u 626GF stisknutím tlačítka TCS off vypínám jen TCS tedy v překladu ASR a kola normálně (hrabou) jako u auta které to nemá , je to například využitelné do táhlého kopce na sněhu nebo ledu dokud auto má nějakou rychlost a je třeba hodně naložené tak dokud to jde tak se system deaktivuje aby auto neztrácelo cestovní rychlost protože každým prokluzem kola a následné aktivace TCS se markantně snižuje výkon motoru a tím i rychlost auta a může dojít ke kritickému zpomalení kdy je to doslova poskakování na místě a ABS když je to vypnuté funguje normálně to se vypnout nedá ,jen se vypíná v případě zahlášení závady ,třeba snímač na nějakém kole -hlavně zadní snímače ,což Géefkáři znají dost často ale týká se to i 323 Béjéček a Premasky dost častá závada těchto modelů. a znovu píšu že jednotka pro oba systémy je jen jedna krabice a jsou mezi sebou spojeny v jeden celek a proto jestli by KARP chtěl doplňovat do své 626 TCS tak nejen že musí mít jednotku a hlavně by si měl ověřit jestli není rozdíl mezi štekrem tedy konektorem této jednotky jak už v zapojení jednotlivých pinů tak i v přítomnosti nějakých kabelů u jednotky ABS i motoru Jinak když se zadaří na ledu roztočit obě kola na stejnou rychlost ,tuším maximální rozdíl otáček kol mezi levou a pravou stranou nepřekročí 20% tak se TCS vůbec nezapne protože není problém v trakci a system to považuje za běžnou rychlost kol a se zadními koly to nemá nic společného tam se řeší pouze ABS a v předu to snímá ABS ,TCS a impulsy pro tachometr a těch 20%je tam kůli průjezdu v zátáčkami a odbočování kdy diferenciál rozděluje přenos síly na levé či pravé kolo mazdárec

2011-10-23 06:59:40

Nazdárek, Já tam mám osazen světelný ukazatel směrových světel. Při zapojeném vleku za osobní auto mi tato kontrolka při zapnutí směrových světel zeleně bliká. Bez vleku mi tato kontrolka při zapnutí blinkrů jenom jednou problikne, při vleku kontrolka bliká stejně jak dlouho směrová světla. Takto jsem to auto už koupil.

Takže podle mne je to nachystané na toto a při instalaci koule na vlek originál to tam možná budete mít taky. Polda


Odpovědět

1  2