Fórum - Téma


Co nalít do chladiče


Fórum 3 I BK Co nalít do chladiče

Informace o modelu: Mazda 3 I BK



2012-01-04 15:29:04

Dobrý den, mám M3ku a už mám kapalinu v chladiči na minimu. Je tmavě zelená, poraďte mi, co tam mám nalít - značku. Děkuji

2012-01-04 16:25:19

Ja taky menil,dal jsem SHERON asi do minus 25.

2012-01-04 21:45:14

a vymenil si vsechno, nebo si to jenom dolil...

Mam to dolit, nebo uplne vymenit. nebo je to fuk ?

2012-01-05 01:27:16

ja menil vsechno,je to lepsi nevis jestli to bylo meneno a starsi straci uz na minusech

2012-10-14 16:35:44

Zdravím, taky bych potřeboval kompletně vyměnit kapalinu. Je tam zelená, tedy se budu raději držet této barvy, objem je dle manuálu cca 7-8 litrů, nicméně poprosil bych, zda by nebyl někdo ochotný napsat nějaký osvědčený postup na kompletní výměnu. Slyšel jsem i něco o propláchnutí destilovanou vodou, nicméně nechce se mi kvůli tomu jet do servisu a nechat tak auto týden zbytečně stát, když jsem přes týden pryč.

Díky za každou radu či tip!

MAX6  
J.
2012-10-14 18:43:41

rallyeman: Ahoj. Pokud nevyndáš motor,tak tam těch 7 litrů nikdy nenaleješ. Tak cca 2 až 3 litry ti vždycky zůstanou v topení a v motoru. Pokud vodu měníš pravidelně jednou za 2-3 roky,tak se výplach dělat nemusí. Pokud máš pořád originální (kovový) těsnění pod hlavou,tak tam ani nic jinýho než tu zelenou kapalinu dát nemůžeš (červená by to těsnění rozežrala - zkušenosti mnoha lidí).

Asi nejlíp jak jí vyměnit, je dát topení na maximální teplo,CHCÍPNOUT MOTOR,sundat víčko na chladiči,povolit výpustnej šroub zespoda na chladiči a nechat to celý vytéct. Můžeš zkusit promačkat ty gumový hadice aby to taky vyteklo.Pak ještě hadičkou vysaj zbytek z expanzky.

Až to všecko vyteče,tak výpustnej šroub zašroubuj a nalij antifreez namixovanej do cca -35°C do chladiče dokud to jde. Nalej ještě něco do expanzky. Nastartuj motor a dej to topení na nejteplejší. Začni zase dolejvat do chladiče dokud to jde. Pak chladič zavři a jeď to trocha projet aby se to pořádně ohřálo. Tak po 10km auto chcípni a nech ho pořádně (třeba do rána) vychladnout. Ono to při tom vychladnutí vypustí bublinu. Ráno před nastartovánim zkontroluj a dolej zbytek chladiče co ubylo a dolej mezi rysky do expanzky. Hotovo.

Samotná výměna trvá cca hoďinku.

2012-10-14 21:09:15

Ahoj, díky moc za reakci. Ono jsem to auto kupoval letos, je z Itálie a nejezdilo v zimě nikdy (oveřeno servisem). Proto jsem chtěl kapalinu vyměnit komplet, abych měl jistotu. Ale pokud tam dám zelenou a zředím ji více, protože po smíchání s originální, která tam zůstane a nepodaří se mi ji vypustit by to pak nějak vyšlo na těch -35.

Nemáš třeba nějaký konkrétní tip na kvalitní kapalinu? nemusí být nejlevnější, zkrátka raději kvalitu.

Jinak popsaný postup je celkem jednoduchý, zkrátka vypustit co se dá, napustit co se dá, nastartovat, aby to čerpadlo protáhlo a postupně dolévat do maxima. Po projetí nechat, aby se to ustálilo a poté dolít po rysku.

Díky za reakci!

MAX6  
J.
2012-10-14 21:17:32

Záleží jestli koupíš už připravenej mix nebo koncentrát. Koncetrát musíš zředit destilkou a třeba refraktometrem zkontrolovat na kolik stupňů jsi jí "naladil" nebo koupit už mix,kterej běžně prodávaj do těch -35°C. U těch mixů se mi hodněkrát stalo a jednou mi to dokonce uvařilo auto,protože blbec jsem věřil etiketě a místo do -35°C to bylo namixovaný jen do -11°C a zrovna venku bylo -20°C

Takže rozhodně kupovat něco kvalitního a připlatit si a to obzvlášť u těch mixů. Já bych doporučoval Castrol Radicool (modrej,modro-zelenej). Mam ho ozkoušenej a neni problém.

Jestli seženeš nějakej refraktometr nebo hustoměr na měření do kolika stupňů máš tu kapalinu,tak to NEměř v expanzce,ale přímo odšroubuj kovový víčko na chladiči a změř to rovnou v chladiči. Teda jestli máš ještě starší typ mazdy,kde neni tlakovej systém (M6 GY,323,626,atd...)

2012-10-14 22:06:44

No mám Mazdu 3, r.v. 2004, takže asi tam bude ten novější systém. Doufám, že se tím nemění nijak postup výměny kapaliny?

Uvidím se co bude v nabídce, spíš bych asi raději koupil koncentrát, abych si ho mohl namixovat i s ohledem na kapalinu, která zůstane v autě a která teď neukazuje skoro nic, tedy není vůbec zimní.

MAX6  
J.
2012-10-14 22:12:24

Tak tam už je ten tlakovej systém. Je tam trocha změna v tom,že nemáš víčko na chladiči,takže to dolejvání děláš přímo do expanzky a ne do chladiče. A při vypouštění musíš mít otevřenou expanzku aby to krásně vytejkalo. Pak až to naleješ,tak při prvnim nastartování tu expanzku musíš mít naopak zavřenou. Jinak postup je stejnej. A nezapomeň mít topení daný na největší teplotu (horko).

2012-10-14 22:17:54

Topením na maximum myslíš v mém případě nastavit na maximální teplotu u klimatizace?

MAX6  
J.
2012-10-14 22:20:08

Jojo, u M3 je to nějakejch 27 nebo 28°C jestli se nepletu. Aby se ti ta nová voda dostala pořádně i do topení. Jestli tam máš teďka jenom "obyčejnou vodu" tak to výsledný měření na jakej mráz to máš nastavený udělej tak po 2 dnech,až e to pořádně promýchá. U tebe to teda musíš měřit přes expanzku,ale v tvym případě to nevadí.

2012-10-14 22:26:56

Ok, díky moc za rady, snad to nějak dopadne o víkendu a neuvařím si motor :)


Odpovědět