Fórum - Téma


Čím umývat auto a jak? Poradíte?


Fórum Technický koutek Čím umývat auto a jak? Poradíte?




2008-07-01 17:24:06

Čím umývat auto a jak? Doporučíte nejaké konkrétní výrobky pro interiér i exteriér? Auto jsem už párkrát ošetřil TurtleVax oživovačem a voskem ale boužel vosk sjede dolu při prvním umytí pomocí rotačního kartáče, po použití tlakové myčky která má 150barů zůstanou na autě šmouhy a auto ve výsledku vypada ještě hůř. Na černém autě je boužel vidět i to co na ostatních nestojí za zmínku. Diky za rady, doporučení šamponu + jiných přípravků.

2008-07-01 17:33:32

Idealni je jit na rucni wapku, umejt si to tam sam. Pokud mas zaslej lak takl jednou dvakrat poradne vytempovat a pak vzdycky po umyti, jen skrabanecky apod. tempem a jinak sonax.

2008-07-01 18:51:52

wapka = rucni mycka.

2008-07-01 19:13:39

už jsme ti to radili i osobně, rotační kartáč ti vosk sundá, proto je dobré použít wapku a pak jelenici, takhle ti nezůstanou šmouhy.....

A šampon ti vosk taky na autě nenechá moc dlouho.

Nám auto ošetřené výrobky turtle vax a pak umývané jen wapkou bez šamponu vydrží pomalu půl roku.

2008-07-01 19:27:35

To ja prece vim , vsechny vase rady si pamatuju......

doris  
Doris
2008-07-02 09:11:12

Vojtavojta: Přesně, jak píšou Miláčci. Jinak si přečti mé články, máš to tam popsané, jak se správně starat o auto, aby vypadalo jako nové. Nebudu to zde opět psát, tak si to najdi.

Jinak k údržbě:

1) Autošampon zásadně nepoužívám - je pro lak a materiály na autě agresivní a odstraňuje ochrannou vrstvu vosku + vysušuje pryžové a plastové díly, čímž rychleji stárnou

2) Umývání je třeba provádět pravidelně a hlavně v zimě nenechávat zasolené auto v garáži

3) Voskování provádím 2x ročně, vosk si míchám z více složek (viz můj článek)

4) Nikdy nepoužívám brusné pasty na lak jako je Tempo a pod., není nic horšího pro zničení=vydření laku - vždy jsou po broušení Tempem viditelné nevzhledné stopy v podobě jakýchsi kruhových map - tohle na mých autech nenajdeš, pro odstranění škrábanců používám pouze 3M profi pastu s velmi jemnou pigmentací, je to nejmenší zlo a používají to i profíci v lakovnách pro finalizaci po lakování

5) Kvalitní vosk vytvoří dlouhodobou ochranu na laku, takže k mytí stačí jen vlažná voda, měkká houbka a švédská utěrka nebo jelenice pro vysušení. Žádné kartáče ani wapku nepořebuji, mytí jde snadno a rychle.

6) Na plasty a gumu používám silikonový olej nebo ochrannou pěnu od Armorallu (Protectant foam) - ta je vhodná na interiérové plasty, nejde jen o jejich dokonalý vzhled, ale také je to chrání.

7) Z vosků jsou výborné Korrek = nejlepší, co jsme vyzkoušela, některé výrobky od Sonaxu a pak řada Turtle Wax Platinum nebo pigmentové Color magic, ostatní se mi neosvědčily. Pro konzervaci laku je nejlepší tvrdý vosk od Dinitolu a oleje silikonový + teflonový.

Mám necelých 17 let starého Nissana Primeru s třemisty tisíci kilometry na tachometru a vypadá i funguje, jakoby právě sjel z výrobní linky, takže věřím, že mu dopřávám správnou a dostatečnou péči. Fotky toho auta jsou zde:

http://www.nissanclub.cz/car_detail.php?id=1061

2008-07-02 13:23:09

Ja auto davam jednemu znamemu do firmy kde umyvaju rucne auta.. a zatial som si nestazoval a nezaujimal cim to robi ale popitam sa... Ale ked tam moze chodit Ferrari tak si myslim ze mazdicke to neublizi..

2008-07-02 14:09:30

Jo jo Milacci mi radili podle tvoje vzoru... Jen me sere ze vy ty svoje svetle auta umyjete a jsou ciste ( taky se staram o svetle auto a je to uplne neco jineho) a ja to moje cerne umyju a muzu ho myt znova, bud se ihned zaprasi nebo neco vynecham. Kdyz je mokre neni to videt.

doris  
Doris
2008-07-02 17:40:15

Na barvě až tak nezáleží, samozřejmě že na některých je vidět znečištění víc, ale měli jsme tmavě zelenou Primeru kdysi a problém s údržbou nebyl. Je vidět na fotce dole v mém prvním článku "Jak pečovat o automobil". No a M6, co teď máme, je taky tmavší, tam jsem si musela dát akorát pozor na měkký a tenký lak, není tak kvalitní, jak jsem byla zvyklá u Nissanu, ale jak si dá člověk záležet a je opatrný, výsledek je též pěkný.

2008-07-02 19:59:30

Tak cerna je nejkontrastnejsi barva takze na ni je videt uplne vse. Na jinych barvach treba nevidis kdyz uschnou kapky vody ( na ostravsku to je kapka vody + par mg splodin z tovaren) ale na te moji cerne ano. Bouzel je to dan za atraktivitu...

doris  
Doris
2008-07-02 21:54:14

Kapičky vody jsou vidět i na světlém laku, to není o dani za atraktivitu, ale o absenci vytření laku dosucha po jeho umytí. Takže když umyješ auto, je třeba ho pak i vysušit, jinak tam ty kapičky budou vždy vidět. Mám pár klientů, co ke mně jezdívají se svými fáry, mimochodem taky někteří mají černou metalízu či lak a nepozoruji nějaký problém ohledně mytí nebo údržby. Je na tom vidět akorát více cákance od bláta a nečistot z cest, ale to je vše. Při správné péči je výsledek dokonalý stejně jako na kterémkoliv jiným typu laku. Dělám s tím už mnoho let a opravdu si za tím stojím. Je to vše jen a jen o správném způsobu údržby.

2008-07-03 07:36:19

Tak pokud mas z toho umyvani ritual na pul dne tak to pak mas pravdu ze v tom neni rozdil, ja ktery to chcu mit sfouknute za max 30 min to asi nestihnu umyt a jeste vytrit do sucha ale kazdopadne diky za rady.

doris  
Doris
2008-07-03 08:56:53

Umytí auta včetně vytření mi zabere 20-30 minut a to bez šamponů a drhnutí. Jde o to, že lak na autech, které takto umývám, je ošetřený spešl směsí vosků, které odpuzují špínu, tím pádem se to myje jako po másle. Většina vody steče pryč z laku a vytření je pak už jen rutina. Výsledek je perfektní a je jedno, zda je lak světlý, nebo tmavý.....

Jediné, co zabere asi 3 - 4 hodiny je leštění a konzervace laku, kterou provádím zmíněnou směsí vosků a přípravků dvakrát do roka - před a po zimě, voskuje se komplet lak na všech částech auta, elektrony i motorový prostor . Ovšem tohle se vyplatí, protože pak to jde velmi snadno udržovat, ale hlavně to vypadá perfektně. Kdo viděl, pochopil.


Odpovědět