Fórum - Téma


čidlo klepání


Fórum Technický koutek čidlo klepání


Diskuze o vozidlu

2002 323 / Familia / Protegé V BJ 1.6

30 diskuzí  |  2 otázek

Výkon motoru 72 kW (98 PS) při 5500 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil.



udo
2016-02-04 20:50:57

zdravím,

už řadu let (cca 8 let!) mi svítí kontrolka motoru, ale auto jezdí bez problému, chod motoru je normální, spotřeba +- také takže jsem to neřešil. Pro zajímavost jsem byl jednou na diagnostice a ta ukázala "čidlo klepání". Auto procházelo TK vždy bez problému. Letos je ale součástí TK i diagnostika, takže asi bez šance. Vzhledem k mnohaletému bezproblémovému provozu nevěřím, že je problém v čidlu. To stojí 3 tis. Kč + práce za výměnu a není záruka, že kontrolka zhasne. Nechci vyhodit cca 4 tis.Kč a mít suvenýr v podobě náhradního čidla klepání a svítící kontrolku resp. závadu se kterou mě z TK vyhodí. Poradí někdo co byste v takovém případě dělali? Díky.

2016-02-04 21:49:07

Ahoj

Je smutné,že teď budeme absolvovat tak přehnaně přísné STK. Může mě klepnout Pepka když kolem mne "profrčí medvědím Ho..em" slepený Favorit nebo poloroztpadlá Fábka mladší o mnoho měsíců. Mám pátou Mazdu. Pracoval jsem u Mazdy v Německu příležitostně od r.cca 1980. Jsou to skvělá a skvěle promyšlená auta. To co u jiných značek se připlácelo, to měla Mazda jako standart.

Mám ještě jednu 323F (1985) a 3 BK 2007. Obě jsou maximálně udržované a někdy prošly zkušebně TÜV v Německu. Nejsem si po zkušenostech v ČR, že naše STK je objektivní a rozumné. Naposled mne NEODBORNOST technika přišla na 300€. Zbytečně. Je to především buzerace.

Ano, pokud vozilo opravdu bude nebezpečné jak pro majitele tak okolí. Tak je náprava na místě. Popř. vyřazení z provozu a opravit! Ale ůmyslně hledat mouchy. To je opravdu "České". Jako poslanec si mohu koupit nové auto každý měsíc,ale obyčejný člověk je na tom svém autíčku 10-15 let stále zcela závislý.

No to jen tak na okraj. Jak to tady v tom státě stále chodí.

Nedávno jsem musel řešit kolizi s Mercedesem. Servis Mazda Bek v UL mne opravdu překvapil a ohromil svou vstřícností a profesionalitou. Klobouk dolu.

Tvůj problém pošlu do zmiňované Mazdy v Mnichově a snad nám poradí. Dám vědět.

Doufám, že jsem Tě svím "románem" nenahněval.

2016-02-04 22:38:32

udo: Být aktivním, věděl by jsi, že mám 3 (teď už 4) auta typu 323F BJ. Jelikož mám náhradních dílů mraky a po částech je vyhazuji, je mezi nimi i několik čidel vč. čidla klepání které rozhodně nedávám za 4000 Kč. Ono je celkem smutné že to neřešíš..

udo
2016-02-04 23:06:26

magnetto: je to 13 let staré auto a jak říkám jezdí to léta bez problému (už jsem to tak převzal) tak proč utrácet nezanedbatelné peníze. Další věc je, že diagnostika není vševěd a známe to: vyměníš čidlo za 3 tis.Kč, kontrolka nezhasne a bude to hlásit zas něco jiného! Teď to ale řešit musím - na STK bude diagnostika a čeká mě TK. Co bys za čidlo chtěl a je určitě OK? Dá se závada smazat bez diagnostic. přístroje?

2016-02-04 23:21:58

udo: Nestalo se, že bych někomu poslal něco co nefunguje takže zapomenu na poslední tři slova a nějak se domluvíme. Kolik dáš, tolik dáš.

udo
2016-02-05 18:19:22

magnetto: zdravím,

na rovinu: není jisté, že výměna čidla závadu odstraní. Ideální by bylo vyzkoušet a pak koupit, nebo vrátit. To by ale bylo na důvěře, kterou nemusíš mít. Další varianta je nějaká spíš symbolická cena, která mě nějak neporazí ani kdyby to nevyšlo.

L.

2016-02-06 13:18:59

udo: Opravdu špatné čidlo klepání bys poznal na výkonu a určitě na spotřebě. Tuto závadu může zapsat řj i díky nekvalitnímu benzínu nebo třeba problému s klapkou, kdy motor pocukává a přesto dosahuje normálního výkonu, stalo se mi to u Nissanu a po výměně žádná změna, řešil jsem klapku a rozvody. Technickou jsem teď absolvoval dvakrát a to jednou s dehtem, kdy řj měla zapsanou chybu egr ventilu. Emisema auto prošlo a zapsaná závada se neřešila, ale byla na výtisku z diagnostiky. U benzíňáka mi zase na jiné stanici TK smazali chyby abs a airbagu zapsané díky velkému poklesu napětí skrz špatnou baterku, emise bez problémů a následně vylepená známka. Zbytečně bych z těch nových pravidel technické nejančil, dokud tě samozřejmě nevyhodí....

udo
2016-02-06 15:58:31

stan34: ahoj, díky za rozumnou a kultivovanou odpověď. Nekvalitní benzín je asi skoro všude (nedělám si iluze), ale svítí mi to řadu let a tankoval jsem už leckde, takže tím to asi nebude. Výkon nepoznám, musel bych mít srovnání s jiným autem kde je vše OK, ale nezdá se mi že by to bylo nějak abnormálně líné. Spotřeba je sice o něco vyšší než udává výrobce, ale známe to: to je téměř vždy a včetně nových aut . Zkusím čidlo vyměnit a uvidíme. Je to staré auto, které si ale chci ještě nechat, ale nechci do to strkat peníze. Pár takových věcí a zdvojnásobíš jeho cenu! .

2016-02-06 16:29:56

udo: Možná bych zkusil natankovat do prázdné stooktanovku na Benzině, co to udělá a pak pořešit čidlo z nějakého vraku, jak ti nabízí Magnetto. Pokud víš, že je vše kolem motoru v pořádku, tak vyměnit čidlo a třeba to bude ok. Nevím, jak u Mazdy, ale u Nissanu funguje autodiagnostika a tam si i načtené chyby smázneš a pokud se chyba neukáže znova, tak víš, že to nemuselo třeba ani čidlem být. Nicméně bych se to snažil do TK vyřešit. Svítící kontrolka motoru nebudí důvěru....

2016-02-06 17:42:03

Ahoj

Odpověď ze zmiňovaného servisu je vesměs stejná jako rady od dalších kolegů. Může to být opravdu čidlo, ale mohlo dojí i ke spojení drobných problémů, kdy ŘJ charakterizovala zmiňovanou závadu. Čemuž nasvědčuje běžný chod a výkon motorou(jak se zmiňuješ). Chtělo by to závadu " smáznout". A provést diagnostiku znova. Teprve potom vyměnit popisovaný díl. Ale stejně vzbudilo překvapení, že by tato závada měla ohrozit výsledek TK. Maximálně může být charakterizovaná jako lehká.

Určitě se takové závady řeší jinak v servisu (možnost výměny podezřlých dílů) než doma, kdy každý potencionální díl kupuješ a možná i zbytečně.

Určitě bych se přikláněl k návrhu jít takto na TP.

udo
2016-02-06 18:29:53

pepew: zdravím,

jak píšu v úvodu tato "závada" je na tomto autě již několik let a chyba byla několikrát mazána, ale kontrolka se vždy rozsvítila znovu tzn., že daný problém stále přetrvává ať je to co je to. Co se týče TK: dle popisu nové metodiky průběhu TK (od r.2016) popisované na tomto portálu musí být všechny kódy ve výpisu diagnostiky 0 (tzn. bez chyb) jinak ti popřejou jen šťastnou cestu zpět domů. Tolerovány budou jen chyby týkající se klimatizace a je pravda, že už při minulé TK mě poslali domů z emisí když si technik všiml, že svítí kontrolka motoru. Jenže tehdy nepoužívali diagnostiku, takže stačilo závadu smazat a než se to zas rozsvítilo TK jsem bez problému absolvoval. Z mého pohledu je to jen buzerace, protože jak se ukázalo emise byly OK přesto, že jsem žádnou "závadu" neodstranil, ale to je už věc jiná............

udo
2016-02-06 18:43:31

magnetto: zdravím,

nevíš kde se přesně nachází řídící jednotka popř. co je třeba demontovat abych se k ní dostal? Zkusil bych ještě kontakt v místě připojení čidla k Ř.J. Díky.

2016-02-07 20:57:19

udo: Ahoj.

Přišla další odpověď od Mazdy z NR. Jiné řešení opravdu nenašly, než výměnu čidla. Jeden mechanik navrhnul demontáž čidla, proklepání a opětovnou montáž. Vesměs všechny rady jsou " vyměnit čidlo" a bude vše OK. Být na Tvém mítě tak bych využil nabídku čidla od kolegy z Fóra.

2016-02-07 23:21:36

udo: Ridici jednotka čeho? Je dobre se vyjadřovat přesněji aby jsme si rozumneli a nevznikly zbytečně dohady. Jestli myslíš ridici jednotku motoru, ta je pod nohama spolujezdce.

Na číslo platí omezena nabidka

udo
2016-02-15 19:03:05

Výstup z čidla klepání .. zdravím,

nevíte někdo jaký signál jde z čidla klepání a jestli by nešlo ho jednoduše nahradit připojením nějakého elektrického členu (např. odporu) tak, aby ho řídící jednotka neidentifikovala jako vadné? Nemáte někdo funkční čidlo na prodej? Díky.

2016-02-15 19:30:27

Co to je čidlo klepání a kde je?

2016-02-15 20:29:45

Duplicitní téma sloučeno s tvým již řešeným.

Pokračujte prosím s touto diskuzí tam, kde jste skončili a nedělejte tu nepořádek "ZDE"


Odpovědět