Fórum - Téma


Čidlo deaktivace airbagu u spolujezdce B


Fórum Technický koutek Čidlo deaktivace airbagu u spolujezdce B



1  2

MAX6  
J.

Scar, 2012-05-27 17:11:14 napsal:

Já bych spíš řekl že výrobci aut maj tyto věci ošetřené a se zabezpečením při případném zkratu v konektoru či odpojení se počítá.

Teď jsem jel se spolujezdcem a deaktivace airbagu měnila stavy na závyslosti polohy spolujezdce na sedáku. Takže je to jasný. Jenže když zrovna nesvítila tak airbag vyblikával jiný kod a to 2x dlouze a 6x krátce - to je co?

2012-05-27 19:22:28

Tak tim pádem to čidlo je zdravý,ale nejspíš kabely,který vedou do toho čidla budou v čoudu. Spíš budou zlomený v místě kde zalejzaj do čidla.

Kód 26 znamená: chyba v prstency co je za volantem a funguje jako spojení elektriky mezi autem a volantem. Současně s timhle problémem ti nemusí fungovat: klakson,tempomat,ovládání rádia z volantu a airbag. Prostě všecko co je na volantu.

MAX6, 2012-05-27 19:16:28 napsal:

To ti asi nepomůže,protože Ohm metr aby zjistil odpor vyšle do obvodu nějaký měřící napětí. Jestliže i ve workshopu pro servisi píšou že se nemá měřit,tak na tom něco bude. Je mi jasný že z 80% se nestane nic,ale ty by jsi to na svym autě zkusil ?

2012-05-27 22:40:12

My jsme se opravdu nepochopili....

pokud dobre vim, v sedaku je cidlo, ktere ma na sobe napajeny konektory a ten je spojen s kabelama do ridici jednotky... cidlo dava ŘJ signal jestli je OK nebo NOK a podle toho taky reaguje...

pokud rozpojim konektor, neexistuje žadna vodiva cesta mezi čidlem a ŘJ tudiž to mužu měřit klidně "přes odporovy mustek a trafostanici u sousedu" a bag mi nevystreli...

mam sice jen zaklady elektroniky ze stredni (ze kterych jsem pak dikybohu i odmaturoval), ale ja bych si to klidne na mym aute lajznul....

P.S. ohmmetr vysle leda tak proud, napětí je potenciál většinou dvou rozdílných úrovní (a to platí nejen v elektru, ale i ve fyzice, mechanice teles atd.)

MAX6  
J.

Hanocri, 2012-05-27 22:40:12 napsal:

My jsme se opravdu nepochopili....

pokud dobre vim, v sedaku je cidlo, ktere ma na sobe napajeny konektory a ten je spojen s kabelama do ridici jednotky... cidlo dava ŘJ signal jestli je OK nebo NOK a podle toho taky reaguje...

pokud rozpojim konektor, neexistuje žadna vodiva cesta mezi čidlem a ŘJ tudiž to mužu měřit klidně "přes odporovy mustek a trafostanici u sousedu" a bag mi nevystreli...

mam sice jen zaklady elektroniky ze stredni (ze kterych jsem pak dikybohu i odmaturoval), ale ja bych si to klidne na mym aute lajznul....

P.S. ohmmetr vysle leda tak proud, napětí je potenciál většinou dvou rozdílných úrovní (a to platí nejen v elektru, ale i ve fyzice, mechanice teles atd.)

2012-05-27 22:46:28

No právě. Ty ho sice rozpojíš,takže nemůže dostat signál od ŘJ,ale může dostat signál od toho Ohm metru. Stačí blbě připojit ohm metr ke špatnýmu konektoru a bum. Dalo by se to změřit testrem (v podstatě Ohm metr) co používaj pyrotechnic nebo ohňostrojaři na kontrolu obvodů. Airbag ti odpálim i bez řídící jednotky a stačí k tomu tužková paterka - odzkoušeno v dílně

MAX6, 2012-05-27 19:22:28 napsal:

Tak tim pádem to čidlo je zdravý,ale nejspíš kabely,který vedou do toho čidla budou v čoudu. Spíš budou zlomený v místě kde zalejzaj do čidla.

Kód 26 znamená: chyba v prstency co je za volantem a funguje jako spojení elektriky mezi autem a volantem. Současně s timhle problémem ti nemusí fungovat: klakson,tempomat,ovládání rádia z volantu a airbag. Prostě všecko co je na volantu.

2012-05-28 19:06:39

Auto normálně troubí a chybu 26 to vyblikává když když je deaktivace airbagu u spolujezdce zrovna ok. Asi na to sám nestačim , ty jseš od Příbrami? Já jsem z Písku, co kdybych se s tim za tebou zastavil?


Odpovědět

1  2