Fórum - Téma


Čidlo deaktivace airbagu u spolujezdce B


Fórum Technický koutek Čidlo deaktivace airbagu u spolujezdce B



1  2

2012-05-20 10:54:45

Zdravim zlobí mě žlutá kontrolka hlásící deaktivaci airbagu a s ní spojená červená pro airbagy. Když jedu sám tak je to ok tedy pokud si neodložim věci na vedlejší sedačku. Když jede i spolujezdec tak skoro pravidelně žlutá svití a červená vyblikává myslim že 4x dlouze a 6x krátce. Čidlo jsem nahmatal v sedačce pod spolujezdcem. Otázka zní jestli někdo neví jak problém odstranit či jak natvrdo po odpojení čidla zakončim kabel, aby nedocházelo ke zbytečnýmu poplachu.

MAX6  
J.
2012-05-20 18:32:11

Prohledej diskusi,tohle je tu řešený asi milionkrát. Jinak se to řeší buď výměnou toho sedáku spolujezdce nebo že rozpojíš konektor co vede do toho sedáku a koupíš konektor s odporem a spojíš ho s kabelem co vede z podlahy. Když ti to takhle bliká,tak ti nefungujou vůbec airbagy. Občas ještě bejvá problém,že ten konektor je špinavej,tak to stačí rozpojit a vyčistit (musí bejt odpojená baterka)

2012-05-24 21:24:46

Jasný no otázka stále zní jestli někdo neví jakou hodnoutou zakončim kabely místo čidel v sedáku?

MAX6  
J.
2012-05-24 21:45:49

Někdo to tu psal jakej odpor do toho emulátoru patří. Mam pocit že to bylo v diskusi o 626,ale už jsou to minimálně 3 roky. Nebo si kup tohle: http://www.ebay.com/itm/M...sh=item3a6e0497a0&vxp=mtr

nebo

http://www.airbaglightoff...ensor%2Cemulator_MAZDA001

2012-05-26 12:22:42

Zkusim očistit kontakt v konektorech.

2012-05-26 16:23:17

Očištění konektorů nepomohlo tak jsem je odštípal a napajel přímo. Byla to naprosto zbytečná práce, protože výsledek žádný. Zřejmě je vadné čidlo v sedáku. V diskuzích kolem tohodle tématu jsem nic konkrétního nenašel takže zkusim napsat do mazdy do Č. Budějovic jestli s timto nemaj zkušenosti... K čidlu vedou 3 kabely z toho jeden pár je napájení 12V a třetí nevim.

MAX6  
J.
2012-05-26 22:32:50

V Mazdě ti nabídnou buď výměnu sedáku spolujezdce a nebo ten bajpás,takže to vyjde na stejnou jako by jsi si to koupil sám.

2012-05-26 22:51:52

Kdybych jen věděl co v tej krabičce je. Dávat 1500 za odpor neni zrovna ideální

MAX6  
J.
2012-05-26 22:58:04

Já vim. Já ten návod jak ten odpor zapojit taky nemůžu najít,ale vim že tu byl. Koukal jsem i do workshopu a tam ti akorát napíšou aby jsi to vymněnil za origo díl. Což je blbost,protože u mě ten podsedák stojí 42000Kč Teda to mi aspoň řekli v Mazdě.

2012-05-26 23:03:53

Pohledej ještě prosím jakou hodnout bych to mohl zakončit.

MAX6  
J.
2012-05-26 23:25:11

Kouknu se ti. Zatim jsem našel video jak se to dělá.

Build Seat Occupancy Bypass - Airbag light fix

If you find are having a problem where your BMW is showing an "airbag" or "restraint System failure" warning light for no apparent reason, it can more often than not be due to a faulty occupancy sensor in the passenger seat.

This sensors job is to tell the car that there is a passenger sitting in the seat so in the event of an accident, the car knows to fire the passenger airbag. The mat sensor is a very common problem in many BMW models and can be damaged from something as simple as kneeling on the passenger seat. You can have the seat sensor replaced entirely by a dealer but this requires the seat to be removed from the car, stripped of its upholstery and can cost as much as €600 as it takes a few hours to complete.

This little mod is a very simple one that mimics the values sent back to the car by the original seat sensor when in good working order, so the car will always assume there is a passenger sitting there and will fire that airbag if the situation arises. If the warning you are having is intermittent then you most likely wont have to visit a dealer to have it reset afterwards. If the airbag warning is always on then you will have to have it reset afterwards. You shouldnt need to spend any more than a couple of euro for the parts to do this mod, My own cost 4-5 quid and i have enough to do about 50 bypass rigs.

Hope you find this useful and feel free to have a look through my channel for more useful/funny/weird video's. :)

Airbag, light, srs, restraint, system, failure, seat, occupancy, sensor, bmw, beemer, series, 1er, 3er, 5er, 6er, 8er, germany, german, car, sedan, idrive, obdii, obd, bod2, canbus, diagnostics, eml, engine ...

2012-05-27 08:50:02

Nedá se poznat kolik maj ty odpory a hlavně je to stejný i u mazd? Je někde tabulka pro BJ co znamená vyblikávání 6x krátce a 4x dlouze? 46?

2012-05-27 09:05:32

Velikosti odporů jsou napsany na zacatku videa stejne jako typ diody... ja osobne bych na to sel mozna jeste od lesa... Vzal bych nejake fungujici čidlo, změřil jeho odpor a porovnal se všelijakyma D.I.Y řešeníma.... eventuelne bych si ty odpory zkusil nakombinovat , opatřil bych to diodou a tečka... alespon na zkoušku...

2012-05-27 09:35:06

Toto se zatím zdá jako řešení.

http://www.akspeedo.com/airbag-emulator.php

http://www.xcar360.com/se...r-emulator-for-mazda.html

Když by mi ale někdo změřil kolik dává dobré čidlo odpor tak bych to ještě zkusil zbastlit.

MAX6  
J.
2012-05-27 09:35:34

Chyba 46 znamená: Vada tlakováho čidla v sedáku spolujezdce.

MAX6  
J.
2012-05-27 09:49:54

No ono to změřit je tak nějak problém. Já bych ti to změřil ale čet jsem ve works shopu,že se to nemá měřit ohmmetrem protože by mohlo dojít k aktivaci airbagů. Myslim,že by to nic neudělalo,ale věř tomu.

2012-05-27 09:58:16

Jasný člověk nikdy neví... Ono taky jak to změřit když jsou tam 3 dráty z toho jeden pár je 12V a třetí bude nějakej digi signal.

2012-05-27 16:55:10

Odpor bych měřil zasadně na konektoru při odpojene baterce... neni strom, neni aktivace bagu.. dost silne pochybuji že by japonsti kostrukteri vymysleli zalozni zdroj specialne pro bag aby mohl vystrelit....

2012-05-27 17:11:14

Já bych spíš řekl že výrobci aut maj tyto věci ošetřené a se zabezpečením při případném zkratu v konektoru či odpojení se počítá.

Teď jsem jel se spolujezdcem a deaktivace airbagu měnila stavy na závyslosti polohy spolujezdce na sedáku. Takže je to jasný. Jenže když zrovna nesvítila tak airbag vyblikával jiný kod a to 2x dlouze a 6x krátce - to je co?

MAX6  
J.

Hanocri, 2012-05-27 16:55:10 napsal:

Odpor bych měřil zasadně na konektoru při odpojene baterce... neni strom, neni aktivace bagu.. dost silne pochybuji že by japonsti kostrukteri vymysleli zalozni zdroj specialne pro bag aby mohl vystrelit....

2012-05-27 19:16:28

To ti asi nepomůže,protože Ohm metr aby zjistil odpor vyšle do obvodu nějaký měřící napětí. Jestliže i ve workshopu pro servisi píšou že se nemá měřit,tak na tom něco bude. Je mi jasný že z 80% se nestane nic,ale ty by jsi to na svym autě zkusil ?


Odpovědět

1  2